Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Mergi la o diagnosticare in service daewoo pentru a afla eventualele coduri de eroare.Probleme pot fi ori la simularea sondei lambda ori la emulatorul injectoarelor.

Mircea @ Are emulatorul montat :D

Share this post


Link to post

Mea culpa baroane :) ! M-am uitat dupa el dar nu l-am vazut. Am zis eu ca trebe sa-mi schimb :-B

Share this post


Link to post

Salutare! Am o nubira1 din 2000 si am pus o instalatie de gpl pe ea. Totul e frumos consumul, bugetul, mersul dar nu comuta de pe benzina pe gaz automat. Instalatia este Marini si chestia de sub bord cu buton si indicator de nivel este brc Elegant. Astia care mi-au montat instalatia nu stiu ce sa ii faca! Dar eu ce sa le fac? Consumul e bun 300km 26 litri de gaz in regim mixt. Ce sa fac??? Multumesc...

Share this post


Link to post

Cum adica nu comuta automat? Fi mai explicit.

Share this post


Link to post

In primul rand intreaba daca au adus ''semnal turatie'' de la bobina la intrerupator.

Apoi intrerupatorul are 2 reglaje pe lateral : unul de nivel gpl si celalalt prag turatie trecere.

Share this post


Link to post

am vazut ca s-au tot jucat mesterii cu reglajele de pe lateral dar nimic. am auzit intre ei ca trebuie ca ledul sa treaca de la rosu la portocaliu dar... Cand alimentati de la pompe de gpl va uitati si la ce presiune are pompa??? Mai devreme venind de la serviciu parca am auzit ceva ciudat sub capota... ceva care suna a autoaprindere??? E posibil asa ceva???

Share this post


Link to post

Posibil rateu de la amestec sarac sau fise de bujii vechi sau calitate indoielnica.

Share this post


Link to post

Cu ocazia ultimei vizite la service, mecanicul a constatat ca se pierde lichid de racire pe la T-ul instalatiei de gaz. Omul nu a vrut sa se bage, pe motiv ca T-ul fiind de plastic poate ceda daca este strans. Mi-a recomandat sa ma duc la firma care a montat instalatia (Majore), ca sa-mi schimbe T-ul cu unul de metal. S-a mai confruntat cineva cu problema asta ? Exista oare si T-uri de metal, pentru ca in mod normal daca ar exista nu vad ce i-ar impiedica sa le monteze de la inceput ?

Share this post


Link to post

Mie mi s-a rupt acel T fix in noaptea de Paste anul trecut si era sa-mi fiarba motorul. Ramai fara lichid de racire instant. Am schimbat respectivul T la UltraGaz (dar nu as mai calca pe acolo) tot cu unul de plastic. Cam trebuie sa schimbi si lichidul de racire atunci. T-uri metalice nu aveau , pe motiv ca acestea ar trebui sa fie din cupru si ca sunt scumpe. Daca gasesti la Majore metalice sa-mi zici si mie.

Share this post


Link to post

Problema la T-uri apare datorita diferentelor de diametru pentru ca ele au diametrul egal cu el al furtunelor de la vaporizator iar cele de la calorifer sant mai mari.Nu am vazut la nimeni sa monteze T-uri metalice.

Share this post


Link to post

La Dacie am inlocuit T-ul de plastic cu unul metalic. Ar fi oare posibil sa se potriveasca si pentru instalatia de gaz ? :-?

Share this post


Link to post

Ce instalatie recomandati pentru un Cielo GLE din 1998 si eventual si preturi .Informatia este pt un amic . Multumesc.

Share this post


Link to post

M-ar interesa daca in Ploiesti a montat cineva GPL(euro 2) imi poate recomanda o firma serioasa?

 

Colaboratorii Majore in PH sunt:

 

 

- IATSA SA CAMPINA - tel: 0244/336950

bd. N. Balcescu, nr. 44, Campina, Prahova

 

 

- MECCA PLAST SERVICE SA - tel: 0244/511835

str. Apelor, nr. 2, Ploiesti

 

 

- TELEPRECIZIA - tel: 0244/541339, 0244/525607

Str.Gheorghe Doja, Nr.96A, Ploiesti

 

Daca a montat cineva la vreunul dintre acestia, va rog sa-mi spuneti opiniile.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Suna la toti si intreaba care monteaza instalatii electronice BRC cu electronica STAG-100 sau Landi rezzo nu stifturi care decit simuleaza semnal de sonda lambda si nu fac nici un reglaj la debitul de gaz in functie de turatie sau alti senzori de pe masina.

Share this post


Link to post

Probabil in cele din urma asa o sa fac dar mi-ar fi de ajutor daca ar exista persoane ce au avut legatura cu aceste ateliere.

 

Off: daca nu ma insel, tu ai/aveai instalatie Bigas si totusi recomanzi altceva...care ar fi motivul daca nu sunt indiscret.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Bigas este foarte buna pentru non-euro.Au niste vaporizatoare de exceptie.

Share this post


Link to post

Interesant si bine de stiut.

 

10x

Share this post


Link to post

Reglajul la non-euro este mecanic si vacumatic prin efect venturi.Aici bigaz are un vaporizator cu membrana foarte sensibila si se pot obtine reglaje optime.La euro 2 trebuie vaporizator puternic de 100 kw si reglaje electronice foarte bune unde cele 2 tipuri enumerate mai sus sant perfecte.

Share this post


Link to post

Gratie raspunsurilor/sfaturilor date de tine, o sa aleg una dintre cele doua. Acum, dupa cate stiu eu, la fel de importanta este si calitatea montajului, motiv pt care o sa ma mai interesez si in alte parti despre reputatia celor din PH.

 

Multam.

Share this post


Link to post

stiu ca sunt cam off topic dar:

stie cineva daca se poate monta gpl pe motorul de 2000 16v de la opel?

Share this post


Link to post

Da, se poate. Pe alt forum exista un baiat care are asa ceva.

In plus, banuisc ca motorul de 2000 16V de la Opel e tare similar celui de 2L de la leganza

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Pe Espero pe care il detin este montata de proprietarul anterior o instalatie GPL model BIGAS (urmeaza sa-i fac revizia de 20.000 de km) si am si eu o nelamurire:pe factura (pe care am primit-o odata cu chitanta si certificatul de garantie cand am cumparat masina) scrie: Instalatie auto GPL inj. cu catalizator(mentionez ca din cate am vazut eu in compartimentul motor exista si o sonda Lambda pe care scrie Bigas).Intrebarea este:instalatia este EURO 2,pentru ca masina din cate am vazut nu are catalizator(motor 1.5 DOHC-an 1996),are doar mansonul acela de legatura,iar a doua intrebare este daca totusi motorul este EURO2,deoarece taxa de drum(pe care am platit-o eu este pentru non-euro,conform Certificatului de inmatriculare-asa mi-au spus de la statia PETROM).

De ce va intreb toate astea?Pentru ca urmeaza sa-i fac revizia peste 2 luni si nu stiu cum o sa fie,ca sa nu mai spun ca trebuie sa merg si la RAR pentru identificare(inca nu am inscris masina pe numele meu,ci are numerele de la fostul proprietar).Si o alta rugaminte,spuneti-mi si mie cum procedez cu instalatia pentru a o trece in Cartea tehnica a masinii si respectiv in Certificatul de inmatriculare.Stiu ca trebuie sa merg la RAR,dar care sunt etapele pe care trebuie sa le urmez(ca sa nu ma duc acolo si sa inceapa cei de acolo sa-mi toarne cine stie ce),pentru ca pe factura este trecut actualul numar de inmatriculare,si as vrea ca odata cu identificarea RAR sa fac si inscrierea instalatiei GPL in cartea tehnica a masinii.Trebuie sa fie si fostul proprietar cu mine la RAR(factura este pe numele lui) pentru omologare GPL?

Multumesc frumos celor care au avut rabdarea sa citeasca si celor care se vor osteni sa-mi raspunda.

Share this post


Link to post

Strict la trecerea in cartea masinii a instalatiei de GPL:

Trebuie sa mergi la unitatea RAR in judetul unde este deja inmatriculata masina unde o sa iti faca test de gaze pe GPL la ralanti si o verificare asupra corectitudinii montajului artizanal a instalatiei GPL (daca sunt respectate normele in domeniu), seria buteliei GPL.

 

In ceea ce priveste alte acte/costuri:

1. Ai nevoie de actele doveditoare (copie +original factura) cum ca instalatia a fost montata la o unitate autorizata RAR.

Pt a consulta lista de unitati montatoare GPL autorizate in Teleorman da click aici (http://www.rarom.ro/gpl_teleorman.html)

Daca instalatia a fost montata in alt judet nu e nici o problema, doar ca unitatea la care a fost facut montajul trebuie sa fi fost autorizata RAR, exact pe tipul respectiv de instalatie.

 

2. Apoi mai e nevoie de Cartea de identitate a masinii si trebuie sa platesti o taxa petru efectuarea de modificari in CI -aprox 1 mil lei vechi la RAR.

 

Cu ocazia asta - pentru ca tot faci o modificare in CI-, poti sa schimbi culoare masinii de exemplu sau orice alta modificare mai ai de trecut. Costul este acelasi.

 

Daca vrei ca sa faci totu deodata adica sa te treci pe tine ca propietar respectiv si modificarile tehnice in CI. Se poate. In mod normal nu vad care ar fi impedimentul daca pe facutra scrie alt nume. La urma urmei respectivul putea fi doar delegat-si nu e important. Importante sunt seriile componentelor instalatiei GPL si mai cu seama ale buteliei + datele masinii (numar).

 

In mod normal la RAR se functioneaza pe programari. Trebuie sa te deplasezi la ei la sediu sa iti faci programare. Daca ai alte intrebari te pot lamuri acolo la fata locului.

 

 

In rest daca chiar ai masina non euro se putea pune un model de instalatie GPL, mai simpla si mult mai ieftina ...atata tot.

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Multumesc frumos pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Dragilor, sa nu va puna ... sa mergeti la ULTRAGAZ sa va montati instalatia de gaz! Sunt cei mai mari nasparlii! Consumul mic a fost episodic si, deci, iluzoriu! Acum consum tot 17%, iara afara cam 10%! Asa ca merg la ei sa-mi dea instalatia jos si banii inapoi! Unde mai pui ca smecheru' de patron nici nu da factura pe montare! Zice ca nu are facturi, ca acu' i s-au terminat si iti da doar o factura proforma! Asa ca banii ii intra direct in buzunar! Asa ca - aviz amatorilor! - nu mai mergeti la ULTRAGAZ ca ramaneti cu banii luati si cu buza umflata! Sa va invat ceva: daca unii fac figuri, puteti sa ii amenintati cu ANPC (Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor) si cu Politia Economica. Daca vor probleme, dati-le! Bafta si invatati de la cei patiti!

Pe mine m-a pus ... si am montat instalatia la ei (cand am pus-o nu eram membru Daewoo). Si dupa ce m-am luptat 6 luni cu ei (si acum consuma enorm) am ajuns la solutia cu ANPC. Sa vedem daca reusesc sa-mi iau banii inapoi, ca alta instalatie de la ULTRA GAZ nu mai vreau.

 

Suna la toti si intreaba care monteaza instalatii electronice BRC cu electronica STAG-100 sau Landi rezzo nu stifturi care decit simuleaza semnal de sonda lambda si nu fac nici un reglaj la debitul de gaz in functie de turatie sau alti senzori de pe masina.

Am sunat la vreo 16 firme care monteaza instalatii de gaz in Bucuresti si am gasit una singura (Marpaco)care a zis ca monteaza instalatia asta (vaporizator BRC si electronica STAG 100). Dar cum pretul lor este cam cat e si in Rm Valcea prefer sa vin sa o montez la tine. Trebuie doar sa imi iau banii de la UTRAGAZ.

 

Exista oare si T-uri de metal, pentru ca in mod normal daca ar exista nu vad ce i-ar impiedica sa le monteze de la inceput ?

Da exista. Diferenta este de bani. Cele de plastic sunt ieftine si proaste, iar cele de metal , mai scumpe dar bune. Mie mi-au schimbat mixerul de plastic cu unul de metal si nu imi mai miroase a gaz in masina. Explicatia: cel de plastic nu asigura etanseitatea perfecta (se slabeau suruburile filetul fiind dat direct in plastic si daca il strangeai mai tare se "manca" filetul) scaparile de gaz se simteau puternic in masina cand dadeam drumul la caldura cu "aer de afara".

Edited by svr

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...