Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Probabil ca acolo nu este.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Din pacate chestia cu presiunea la pompa este cit se poate de adevarata si asta o spun din propie experienta. Conteaza foarte mult cu ce presiune iese gazul din pompa. O presiune corecta este in jurul la 8 atm. si deja la o presiune mai mare de 9 atm. pompa de presiune din rezervorul de gaz baga mai mult aer si mai putin gaz. Am un prieten foarte bun care lucreaza la un peco si de la el cunosc aceste aspecte si de altfel sunt patit cu virf si indesat.

 

X FILE :

Fac plinul cu gaz intru-cit aveam de mers la un drum mai lung. Eram bucuros ca am gasit gaz mai ieftin si teoretic de firma, circul in jur de 350 km si in final am ajuns acasa. Dupa citeva ore vreau sa plec, dar masina nu vroia nicicum sa porneasca pe gaz. Verific sigurante, fire electrice, pun pe direct supapa de admisie a gazului si..nimic. Disperat, caut mecanicul care are grija de masina, face si el acele verificari si ...nimic. Toate functionau perfect dar masina nu mergea pe gaz. Intr-un tirziu dupa momente de gindire isi da seama ca a mai patit asa ceva si ma trimite sa fac plinul cu gaz, dar de data asta sa alimentez din alta parte. Am alimentat si surpriza. A pornit la prima cheie.

CONCLUZIA LUI: de unde am alimentat prima data cel de la pompa a bagat cu presiune mare si am avut foarte mult aer in butelia masinii si din acest motiv motorul nu a mai pornit pe gaz. Am circulat si azi peste 200 km si nu am mai avut nici o problema.

Gazul de la prima pompa purta marca Shell..

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...opic=429&st=280

 

Si am mai patit aceeasi chestie tot de la acelasi peco care de altfel are un "bun renume" in oras, si de aceasta data fiind nevoit sa alimentez ca sa nu ramin pe drum ( e vina mea ) dupa parcurgerea citorva km. si o oprire de citeva minute, masina nu a mai vrut sa mearga pe gaz. Avind deja experienta necesara am alimentat de la un alt peco si ... masina a mers foarte bine.

Edited by savimbi

Share this post


Link to post

In sfarsit cineva care imi impartaseste punctul de vedere! Va spun ca am facut teste pe chestia asta! trust me !!!

Share this post


Link to post

Mai oameni buni. :diferenta intre presiune mica sau mare la alimentat este doar de durata nu si de cantitate.Singurele cazuri in care apar diferente de cantitate alimentate la pompa sant de la temperatura gazului sau inclinarea masinii si tot odata a buteliei.Gpl-ul este lichid in proportie de 80% si 20% gaz.Sorbul multivalvei de pe butelie cat si sorbul cisternei sau al recipientelor din peco sant la baza acestora.Deci si alimentarea in peco cat si functionarea este cu lichid.

Faptul ca apar diferente intre pompe sau peco-uri sant din alte motive cum ar fi temperatura intre zonele geografice sau calibrarea pompelor deci te poate fura cantitativ mereu indiferent de presiune.

Numai spuneti la cineva ca va baga aer ca o sa rida si copii de voi.

Share this post


Link to post

Da-mi o explicatie la ce mi s-a intimplat mie.

 

Oricum de la aceste patanii sunt foarte atent la manometrul de pe rezervorul de gaz atunci cind alimentez si de altfel acum citeva zile mergind la Cluj, dorind sa alimentez pe traseu cind am vazut ca manometrul rezervorului indica presiunea de 10 atm. am solicitat celui de la pompa sa opreasca alimentarea.

Edited by savimbi

Share this post


Link to post

si mie! cine stie ... poate aberez ... dar vreau sa stiu si eu care e explicatia ca de fie care data cand bag gpl de la o statie care baga cu presiune mica scot consum mic si cand bag cu presiune mare scot mega consumuri(am bagat si cu presiune 10 si imi dispareau bulinele alea imi dispareau vazand cu ochii)

Share this post


Link to post

savimbi@ Ti-am explicat mai sus ce si cum.Fa o verificare a multivalvei de pe rezervor.Ar fi fost mai relevant daca spuneai ca nu a mai mers dar mi-au intrat decit 20l sau crezi ca sant relevanti km cand e vorba de cantitati exacte intrate in butelie?

 

Mad MAX@ Ai un motor fara sonda lambda deci o instalatie clasica cu reglaje manuale care se fac numai periodic sau cand apar probleme.Instalatia ta nu poate face un autoreglaj in functie de calitatea gpl-ului si evident emisia de gaze.Daca e reglata pe un anumit tip de gaz automat cu altele nu va mai trage bine sau trage bine si un consum mai mare.

Share this post


Link to post

Detalii despre nivelul de umplere si problemele reale ale acestui fapt.

presiune.JPG

Share this post


Link to post

Din pacate, nu raspunde la intrebarile noastre.

Share this post


Link to post

Eu am raspuns la problemele cu alimentarea.

Restul e o problema de idei si conceptie a unor persoane care practica sportul national :datu-l cu presupusul.

Share this post


Link to post

Nu scrie nicaieri in ca se ataca ideile si nu persoanele? Nu toti avem gradul de intelepciune al unora care cunosc adevarul absolut si inca mai orbecaim in bezna ignorantei si a indoielilor...

 

Intrebarea era cum influenteaza presiunea de alimentare functionarea motorului, nu care sunt defectele posibile ale instalatiei GPL

Share this post


Link to post
Nu scrie nicaieri in ca se ataca ideile si nu persoanele?

2.3 Folosiţi un limbaj decent, fără atacuri la persoană sau expresii vulgare.

Share this post


Link to post
Eu am raspuns la problemele cu alimentarea.

Restul e o problema de idei si conceptie a unor persoane care practica sportul national :datu-l cu presupusul.

 

 

 

2.3 Folosiţi un limbaj decent, FARA ATACURI LA PERSOANA sau expresii vulgare

Share this post


Link to post

Te simti atacat cu ceva?Ma refeream la afirmatiil de genul ''ne baga aer in loc de gaz''.Dupa cum am explicat mai inainte in posturile anterioare presiunea nu afecteaza cu nimic functionarea motorului decit calitatea gazului.Trebuie repetat in mod expres pentru tine datorita faptului ca nu citesti sau nu intelegi?

Share this post


Link to post
...

 

Pt Ovi-jer

 

Ceea ce spui cu presiunile este corect, insa totusi ar putea influenta functionarea motorului alterand proportia intre cele doua gaze din partea lichida. Marind presiunea, in lichid se va gasi o proportie mai mare decat cea standard din gazul care are punctul de fierbere mai ridicat, iar scazand-o, din gazul cu punctul de fierbere mai coborat. Se face un fel de distilare. Cum influenteaza asta functionarea motorului, nu stiu sa spun

 

 

 

Ai contraargumente? Daca da, spune ca sa invatam si noi ceva.

E drept ca nu e citat din manualul de service, ci e inspirat din alta biblie si anume din termodinamica. Ori nu ai citit, sau poate nu ai inteles...

 

Eu nu incerc ca spun ca ce ai scris tu nu este corect, insa nu raspunde exact la intrebare, si in plus nu scrie nicaieri ca e singurul raspuns posibil. Sunt o multime de posturi aici care spun ca gazul de la o statie e mai bun decat altul, asa ca e clar ca nu toti pompagii respecta cu strictete standardele. Daca pompagii se joaca cu presiunile cum le tuna lor, ar fi posibil ca amestecul GPL sa nu fie tocmai cel standard desi ei cand l-au preluat sa fi fost ok.

Share this post


Link to post

Presiunea din rezervor nu influenteaza deoarece intre rezervor si sistemul de alimentare cu GPL exista un regulator de presiune.

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta e ideea ca lichidul nu este pompat prin presiunea lui naturala.Alimentarea se face cu o pompa prin absortie si numai lichid.Consideri ca e o problema daca in loc de 4l /minut intra 5/l minut?

La temperatura de 22 grade presiunea din butelie are 10 bari.

Share this post


Link to post

@mr

Nu ai cum sa vorbesti de gazul din lichid, ce e gaz in rezervor se ridica la suprafata. In lichidul de GPL care este pompat exista propan si butan amestecate in anumite proportii. Acest amestec este omogen nu eterogen. Lichidele sunt incopresibile, deci proportia acestora nu e infuentata de presiune, doar gazul poate depinde de presiune dar acesta nu este pompat, pentru ca sorbul e jos, iar gazul se ridica desupra. Problema la pompe este fie amestecul incorect de butan/metan, care nu are treaba cu presiunea, ci asa a venit preparat, fie au "litrul mai mic".

Mie mi s-ar parea chiar periculos sa fie oxigen in GPL.

Share this post


Link to post
@mr

Nu ai cum sa vorbesti de gazul din lichid, ce e gaz in rezervor se ridica la suprafata. In lichidul de GPL care este pompat exista propan si butan amestecate in anumite proportii. Acest amestec este omogen nu eterogen. Lichidele sunt incopresibile, deci proportia acestora nu e infuentata de presiune, doar gazul poate depinde de presiune dar acesta nu este pompat, pentru ca sorbul e jos, iar gazul se ridica desupra. Problema la pompe este fie amestecul incorect de butan/metan, care nu are treaba cu presiunea, ci asa a venit preparat, fie au "litrul mai mic".

Mie mi s-ar parea chiar periculos sa fie oxigen in GPL.

 

 

 

Cele doua lichide sunt diferite si au punctele de fierbere diferite. Si apa si alcoolul sunt in ameste omogen si lichid, insa fie depresurizandu-le fie incalzindu-se se separa. In rezervor ai lichid + vapori saturati, si modificand presiunea lor o parte din vaporii unuia dintre gaze, butan sau propan se condenseaza si devin lichizi sau invers, o parte se vaporizeaza (cel cu punctul de fierbere mai scazut), schimband deci compozitia amestecului lichid ramas.

Daca presiunea ar fi realizata cu aer, care are un punct de fierbere cu sute de grade mai coborat sau pur mecanic, atunci intr-adevar compozitia amestecului nu ar depinde de presiune.

Gandeste-te la un exemplu absurd. Apa + aer. La presiune enorma, si aerul se lichefiaza la temperatura camerei si ai sa spunem un amestec de apa+azot lichid jumi-juma. Scazand presiunea la 1 bar, sa spunem, obtii un amestec in care apa este de 99.99...9%

Insa cat de tare se schimba proportiile astea si ce influenta au asupra motorului, nu stiu sa spun. Daca amestecul a venit la pompagiu facut corect insa la el a fluctuat presiunea, este posibil ca unii sa fi cumparat mai mult butan si altii mai mult propan. Totusi, cred ca diferentele de compozitie nu pot fi foarte mari doar datorita variatiei de presiune. In fine, pana la urma sa lasam teoria si sa trecem la experienta empirica... luam gaz de unde ni se pare mai bun :)

 

Eu am alta intrebare. Stie cineva daca la o instalatie cu injectie multipunct de gaz (motor euro2) in frana de motor se taie complet alimentarea cu gaz, ca pe benzina?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ce spui tu nu se aplica aici. Presiunea de care se vorbeste este generata de pompa care trimite gazul la rezervor si nu de cea din rezervorul de la peco. Plus ca cele 2 lichide au proprietati f apropiate.

 

Astea sunt cele doua amestecuri folosite de Petrom vara si iarna.

post-775-1131364632_thumb.jpg

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Aha... clar.

 

Si la a doua intrebarea, cea cu frana de motor? Taie sau nu gazul complet?

Eu am o instalatie olandeza koltec si nu gasesc nicaieri documentatie... :(

Share this post


Link to post

Depinde daca e cu mixer sau secventiala. Aproape sigur nu taie la aia cu mixer, probabil alimenteaza in regim de relanti. La cea secventiala nu stiu, dar cred ca ar avea posibilitatea asta.

Share this post


Link to post

Nu cred ca e secventiala, e motor Euro2 si din cate stiu cele secventiale merg cu motoare euro3

Share this post


Link to post

Imi dau si eu cu parerea: cele secventiale sunt pentru orice tip de motor cu injectie multipunct (indiferent de euro) la care galeria de admisie este din plastic sau metal. Cele cu mixer merg numai la euro 2 sau galerie de admisie din metal.

In ceea ce priveste alimentarea cu gaz, normal LCS-ul( Lambda Control Sistem) poate reduce debitul de gaz in frina de motor dar numai la instalatii full electronice cu reglaje din interfata/scaner.

Share this post


Link to post

Daca vreau totusi sa iau o instalatie Gpl , pt Espero 1.5 C.A., de la cine ( ce firma) ma sfatuiti sa o iau... care sunt diferentele intre instalatii... doresc sfaturi... thx

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...