Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

doresc sa montez o instalatie GPL , pe o NUBIRA2 , euro2 , din 2003 , o instalatie TOMASSETO ACHILE AT-07 , CU STAG 100 , rezervor toroidal , in CRAIOVA , cine ma poate ajuta ???????? MULTUMESC

Share this post


Link to post

Vorbeste cu Ovijer poate te ajuta el macar cu o parere/sfat... e de la tine...

Share this post


Link to post

Buna ziua,

In sfarsit m-am hotarat dupa doi ani de la intrarea in posesia "salupei", sa-i pun gpl. Lasand la o parte mizeria si mirosul de tigari pe care baietii de la service mi le-au lasat in masina, lipsa husa de punga la atelier - pete de ulei si murdarie pe scaunul soferului :rambo: , instalatia mi-au montat-o ok, in trei ore, gasind cele mai bune locuri pentru componente desi compartimentul motor este cam inghesuit la Espero.

Pentru ca majoritatea instalatiilor de calitate sunt pe la 1500 lei, am optat pentru montarea instalatiei Voltran, pe care a avut-o tata pe Dacie, cu unele modificari, care a fost gratis :thumbl: , si care a functionat impecabil vreo 80.000 km.

In acest topic am intalnit doar vreo 2 3 posturi referitor la acest tip de instalatie si pe alte forumuri la fel, informatie putina si pareri impartite, cea mai proasta sau din contra o instalatie buna si ieftina :scarpin: . Daca ar fi sa vb din experienta, pe Dacie s-a comportat exceptional, consum putin mai mare decat benzina, max 1,5 l iar puterea scazuta a motorului se simtea doar cu 4 persoane si bagaje sau la rampe abrupte.

Pana acum cu Espero am facut doar 160 km si pare ok. O sa merg pana la 500 km si o sa fac consumul, cat gaz consumat la 500 km atat oras cat si afara. Avand in vedere si perioada sper sa nu treaca de 2 - 3 l peste benzina, 7,5 afara si 11 oras.

Singura chestiune interesanta si suparatoare, care nu se intampla la Dacie si se intampla la Espero este ca daca incerc sa pornesc pe gaz, chiar si cu motorul cald, daca sta mai mult de 10 min, nu porneste la prima cheie. Adica porneste intr-o fractiune de secunda dar se opreste imediat, iar la a doua cheie trebuie sa tin aprox 3 - 4 sec pana porneste. Care ar fi cauza? Cei de la atelier au spus ca frigul, si ca dupa ce se incalzeste nu o sa mai faca asa.

Sper ca nu am povestit prea mult. Daca aveti ceva recomandari sau sugestii le astept cu placere.

O zi buna.

Share this post


Link to post

Vara ai toate sansele sa pornesti direct pe gaz cam in orice conditie...

Iarna dupa o oprire de peste 5 min la -15 sa zicem deja vaporizatorul e rece, gazul nu mai vaporizeaza, vaporizatorul se "congeleaza" adica se raceste si mai tare deoarece gazul absoarbe caldura cit mai poate pt a se vaporiza...

Oricum daca tii la masina, recomandat e sa pornesti pe benzina, si la 2-300km sa mergi macar 5-10km pe benzina sa mai lucreze injectoarele pe benzina...

Bafta.

Share this post


Link to post

...nu e facuta sa mearga tot timpul in 5l de benzina...

Nu cred ca ai fost atent la ce am scris... tocmai varianta cu releu te scuteste de aceasta bataie de cap (foarte multi cu GPL au in rezervor benzina pe minim, doar pentru porniri) si pompa functioneaza in cei 5 litri perioade lungi (cu consecinte nefaste cum bine spui) total degeaba

Dar injectoarele nu sint facute sa stea fara benzina sub presiune...sansele sa se infunde macar partial sau de tot sint destul de mari...

Daca s-ar pierde presiunea din injectoare cand nu functioneaza pompa, motorul nu ar mai porni la "sfert" si deci exista probleme: supape de sens, imjectoare ce nu inchid, etc.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Pornirea pompei in 5l adica ceva care umezeste fundul rezervorului, mai ales in panta ... ? Sigur producatorul nu s-a gindit la asa ceva...

Pai cazurile sint destul de multe de pornire la 3/4 :)

Multi montatori se feresc de a monta relee... nu din comoditate...ti-ar lua un ban facut lejer..."statistic" vorbind majoritatea pompelor duse sint exact la masinile la care s-a pus releu...

Share this post


Link to post

Oameni buni vin cu rugamintea de a ma lamuri sau de a-mi alunga indoielile cu privire la instalatia mea TOMASSETO ACHILE Stag L-Plus de pe nubira 2/2004. Fenomenul dubios consta in faptul ca: merg pe gaz, insa atunci cand vreau sa o pornesc(automat pe benzina), porneste destul de greu. Daca in schimb merg NUMAI pe benzina si pornesc-opresc de cate ori este nevoie, nu se manifesta acelasi fenomen(pornirea si functionarea pe BENZINA este ireprosabila). Pe gaz, insa doar functionarea este ireprosabila ca de pornire nici nu poate fi vorba; mentionez ca face asa atunci cand este calda. Dimineata la -16,-19 grade porneste extrem de usor pe benzina si trece la fel de usor pe gaz chiar si la -19 grade, insa daca doresc sa o opresc si sa o pornesc, o fac cu oarece greutate; parca nu-i da voie sa porneasca pe benzina. Ce naiba o avea ca altceva nu am ce sa-i reprosez. Mentenanta facuta corect si asupra instalatiei de gaz cat si asupra celei pe benzina(bujii, filtre, injectoare).

Share this post


Link to post

Amestecul pe GPL e reglat relativ aiurea...ECU benzina are niste factori de corectie a amestecului functie de sonda lambda...

Daca pe GPL se merge de ex cu amestec bogat atunci ECU benzina sesizeaza asta si da corectie saracindu-l...

Cind mergi pe benzina acel factor este aplicat si atunci ajungi sa mergi cu un amestec sarac pe benzina...

Acelasi lucru si la amestec sarac pe GPL...ajungi sa mergi cu amestec prea bogat pe benzina...

Acest lucru se simte la pornire , daca mergi in continuare pe benzina masina isi revine...

E o problema de reglaj...foarte frecvent la temperaturi scazute...dar si la porniri la cald...

Vezi aici cum se regleaza instalatia:

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/en/Stag%20L%20plus/ENG-STAG-L%20PLUS%20manual.pdf

 

Sau te duci la un montator GPL care se pricepe :)

Share this post


Link to post

Pornirea pompei in 5l adica ceva care umezeste fundul rezervorului, mai ales in panta ... ? Sigur producatorul nu s-a gindit la asa ceva...

Pai cazurile sint destul de multe de pornire la 3/4 :)

Multi montatori se feresc de a monta relee... nu din comoditate...ti-ar lua un ban facut lejer..."statistic" vorbind majoritatea pompelor duse sint exact la masinile la care s-a pus releu...

Cred ca ceva iti scapa. Releul intrerupe pompa la trecerea pe gpl, deci aceasta nu mai functioneza in gol (eventual in benzina putina), deci fix invers - nu se defecteaza. Una este sa pornesti si sa folosesti pompa cateva minute pana la trecerea pe gpl (cand este f. putina benzina in rezervor) si alta cand aceasta functioneaza a proasta un plin de GPL. Am avut gaz si releu timp de 5 ani fara nici o problema.

Poti sa te gandesti la o eventuala scurgere de benzina in timp ce motorul functioneaza bine marsi pe gpl. Da am patit-o, avand noroc ca am depistat din timp datorita mirosului. Avantaje ar fi mai multe la montarea releului, dar vad ca l-ai luat pe "NU" in brate. Inafara de chestia cu presiunea de benzina in injectoare (chestie cam subreda oricum) mai ai si alte argumente? Daca da... merita sa dezbatem tema.

Share this post


Link to post

Salut. Ce tip de instalatie GPL imi recomandati pentru o nubira 1 non-euro(are potentiometru CO nu sonda lambda)? Care ar fi cea mai buna alegere? Mentionez ca o sa vreau sa o montez in craiova: la nord service cand am sunat si am vorbit cu doamna de acolo mi-a zis ca ea nu a auzit de nubira non-euro pana acum si eu i-a zis ca e aceeasi ca pentru cielo non-euro dar daca zic eu a zis ca 1380 de lei cu rezervor cilindric si nu a stiut sa-mi zica ce electronica are sau daca are sa nu emulator de injectoare si a zis ca marci Marini, Bedini si eu am intrebat de Landi Renzo si a zis ca aduc si din aia ea specificandu-mi ca trebuie clasica 2) am sunat si la virsta si cei de acolo mi-au zis ca e 1100 de lei si ca are emulator si nu are electronica dar nu le-am spus pentru nubira non-euro ci pentru cielo non-euro fara catalizator. Acum din ce am citit eu pe aici se recomanda BIGAS sau BRC cu stag100 pentru nubira dar nici una dintre cele doua firme nu m-a lamurit. Am inteles ca cei de la nord service ar fi cei mai priceputi dar din ce mi-au zis la telefon...iar cei de la virsta am auzit si pareri proaste despre dar au pret mai bun, a mai montat cineva din Craiova la Virsta si ce parere au despre cei de acolo? Astept un raspuns despre care ar fi cea mai buna alegere pentru masina mea Nubira 1 non-euro(fabricata decembrie 1998). Multumesc.

Share this post


Link to post

Papie :

pompa lucreaza aiurea pe "fundul" rezervorului cu 5l benzina...ai toate sanse sa prinda aer daca esti in panta...

Tot timpul cind va lucra racirea va fi precara...normal cind ai 5l in rezervor mai mergi max 10-20km si faci plinul...nu faci zeci de porniri in regimul asta...

Una e sa mergi cu rezervorul plin si din cind in cind sa ajungi in situatia extrema cu citiva litri in rezervor si alta e sa mergi tot timpul asa...

Pompa oricum a fost proiectata sa functioneze atita timp cit merge masina...deci nu se uzeaza mai mult decit daca ai merge pe benzina fara GPL...

Unii mai zic ca se formeaza condens daca nu "circuli" benzina...

Montatorii din experienta (vreo 3) nu MAI monteaza relee...decit daca e absolut necesar...au avut destule cazuri cind dupa un timp pompa s-a dus ...si aveau releu montat...

Aia cu injectoarele nu e chiar subreda...e oarecum logica dar nu pot sa o demonstrez...

Daca intradevar ar fi fost o problema se gindea la asta macar un producator de instalatii... nu crezi ? Si nu am vazut la nici unul... BRC, Landi, STAG, Lovato, Milano si multe altele...

Singura chestie mai deosebita fata de majoritatea e la BRC, emulator de sonda lambda...

 

Nubira_1

Din cite am citit pe forumul lor , tipul de la Nordservice pare ca stie cit de cit ce face...

Ai PM...

Share this post


Link to post

Mai fratilor:

1.E chiar asa greu sa mergem mereu cu 10-15 litri de benzina in rezervor?Daca instalatia este ok ,nu consuma benzina decat la pornire.

2.O pompa de benzina nu se strica daca merge la functionarea motorului pe gpl.Ea se strica daca mergem cu benzina putina,daca are filtrul infundat,daca filtrul de benzina(cel de pe conducta) este infundat,etc.

3.Daca montati releu va garantez ca va trebui sa schimbati injectoarele,sa le desfundati, pentru ca o sa apara probleme cu pornirea(pe benzina) si o sa umplem multe pagini cu explicatii pe aici.

Concluzia pe care o trag eu este ca costul oricarei defectiuni ulterioare depaseste bugetul pentru 15 litri benzina.Va zic din experienta pentru ca eu am mers cu benzina putina si am platit 150 ron pentru verificat/desfundat injectoare si 150 ron pompa de benzina.Cine face ca mine,ca mine sa pateasca :drinkers:

Share this post


Link to post

Asa este se infunda daca circuli putin cu benzina, dar un spalat de injectoare din 3 in 3 ani nu este o avere se poate face in garaj ,nu chiar in bucatarie. Exista solvent de la firma Winn"s un juma de litru la aprox. 50 lei. Dar se poate si fara , mergind 10-20 Km la turatii de 4-5 mii fara mila si se curata injectoarele ,cind simti ca schioapata pe benzina.

Share this post


Link to post

doresc sa montez o instalatie GPL , pe o NUBIRA2 , euro2 , din 2003 , o instalatie TOMASSETO ACHILE AT-07 , CU STAG 100 , rezervor toroidal , in CRAIOVA , cine ma poate ajuta ???????? MULTUMESC

problema mea ramine in atentie . nu am gasit nimic pina acum , nu a raspuns nimeni

Share this post


Link to post

Salut!

O instalatie Tomasetto Achille AT 07 cu electronica stag 100 si rezervor toroidal de 41 litri, am instalat eu cu 1900 lei acum 3 saptamani in Bucuresti la AGR Autogas (nu fac reclama!). Pana in prezent sunt multumit, nu am avut probleme cu exceptia uneia singure legate de reglajul temperaturii de trecere pe GPL. Pentru ca locuiesc in afara Bucurestiului, chiar daca incalzeam motorul inainte de plecare circa 10 min (timp in care curatam gheata de pe geamuri), nu trecea pe gaz decit dupa un rulaj de aproximativ 5-6 km. Am fost ieri la firma care a montat instalatia si am scazut temperatura de trecere pe GPL la 15 grade celsius. Rezultatul este super, dupa 5-7 minute de functionat in ralanti, la o turare peste 2000 am trecut deja pe GPL.

Este singurul inconvenient constatat pana acum, care din fericire avea o solutie foarte simpla. Nu am facut consumul pana in prezent, deci nu pot aprecia un consum mediu iar din punct de vedere al puterii dezvoltate, sincer sa fiu nu am dat importanta, dar nici o scadere substantiala nu am constatat. Cu siguranta ca performantele nu sunt aceleasi ca si la o instalatie secventiala, dar nu am probleme cu ralantiul cum se plang cei care au pe nubira instalatie secventiala.

Cam atat, iti doresc succes, iar daca informatiile iti sunt utile mai facem schimb de impresii pe acest forum.

Share this post


Link to post

Benzina "imbatraneste" adica se oxideaza si polimerizeaza in timp formand gume. Functionarea pompei este necesara pentru "primenirea" benzinei din rampa prin recirculare si filtrare permanenta. De aceea filtrul de benzina se inlocuieste chiar daca functionarea este majoritar pe LPG (se incarca cu reziduurile din benzina reinnoita, fireste, mai rar). Se recomanda chiar a se porni din cand in cand un motor care stationeaza mai mult timp pentru a se tine sub control, la un nivel cat mai scazut, cantitatea de gume din rampa.

Share this post


Link to post

Poti pune o droaie de instalatii pina in 1500RON...Marini, Tomasetto, Milano...conteaza sa ti-o regleze bine baietii...

Pe pm daca vrei mai multe detalii...

Share this post


Link to post

Am facut consumul plin pe plin, dupa aproximativ 600 km, mixt 65% afara si 35% oras, si este 11,21% :roll: . La instalatia mea Voltran, este ok, avand in vedere ca uneori se simte un miros de gaz la toba de esapament? Daca ma puteti ajuta cu un atelier ce regleaza bine instalatii gpl in Cluj sau imprejurimi, v-as fi recunoscator deoarece pe benzina motorul merge ok, iar pe gaz are unele trepidatii si caderi de relantiu, dar fara a se opri. Multumesc anticipat.

Edited by alexisroka

Share this post


Link to post

Buna , sunt posesorul unui Cielo euro 3 , an 2005 cu instalatie gpl OMVL DREEM XXI . Masina consuma destul de mult , aprox 11-12 % ( fac aprox 80 km pe zi, din care 10 in oras iar restul de 70 in afara orasului ) ,fapt pentru care am cumparat un cablu de diagnoza pentru instalatia OMVL si am facut rost de programul de diagnoza ca sa pot regla harta ecu care cred ca nu este bine facuta din moment ce consumul are aceste valori . As dori sa ma ajute cineva daca se poate cu hartile ecu pentru gpl .

 

Va multumesc .

Share this post


Link to post

Mai fratilor:

1.E chiar asa greu sa mergem mereu cu 10-15 litri de benzina in rezervor?Daca instalatia este ok ,nu consuma benzina decat la pornire.

2.O pompa de benzina nu se strica daca merge la functionarea motorului pe gpl.Ea se strica daca mergem cu benzina putina,daca are filtrul infundat,daca filtrul de benzina(cel de pe conducta) este infundat,etc.

3.Daca montati releu va garantez ca va trebui sa schimbati injectoarele,sa le desfundati, pentru ca o sa apara probleme cu pornirea(pe benzina) si o sa umplem multe pagini cu explicatii pe aici.

Concluzia pe care o trag eu este ca costul oricarei defectiuni ulterioare depaseste bugetul pentru 15 litri benzina.Va zic din experienta pentru ca eu am mers cu benzina putina si am platit 150 ron pentru verificat/desfundat injectoare si 150 ron pompa de benzina.Cine face ca mine,ca mine sa pateasca :drinkers:

Daca nu pui releu la pompa de benzina o sa ai" surpriza placuta" daca ciculi cu benzina insuficienta sa distrugi pompa.

Vara trecuta am circulat cu benzina "0"in rezervor 2 luni si desigur nu sa intamplat nimic(am gresit si i-am pus releu :> ),cand sa racit vremea am cu alimentat 20L de benzina si cu asta basta.

Folosesc sistemul" releu pompa "de 2ani respectiv 55 000km fara probleme.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Marcel cauta documentatia de la instalatie daca nu o ai deja in directorul softului...

Instalatia se regleaza pe masina , autocalibrare si reglare manuala in mers...nu exista harta predefinita...

 

Florinelli releu+ benzina putina+pornire pe benzina premiza pt o pompa arsa...

Multi au patit-o...tu ai fost mai norocos ... 2 luni...banui ca vara ai pornit-o direct pe GPL ?

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

De la 1Aprilie pana la 1 Noembrie masina mea nu stie decat gpl.

Avand in vedere ca am "montat-o si reglat-o" EU inclusiv releele la injectoare si pompa se pare ca stiu cu ce se mananca :)

Share this post


Link to post

In final, ii eliminat si Check-ul ala enervant ?

Share this post


Link to post

salut,am o nelamurire cu nubira2 1.6 16v cdx din 2001 78kw vreau sa-i pun gpl si nu stiu exact ce tip de injectie are masina secventiala sau semisecventiala.am vb la un service de montaj gpl optand pentru BRC dar ei mi-au spus k e posibil sa fie injectie semisecventiala si BRC este pretentioasa la asa ceva(cum ca nu ar merge).mi-au recomandat landi renzo cu toate ca ma costa mai putin decat BRC.motorul este tip A16DMS.multumesc anticipat

Share this post


Link to post

In final, ii eliminat si Check-ul ala enervant ?

AAA s-a rezolvat de mult( i-am scos becul ) am scris mic sa nu se prinda lumea :mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...