Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Revin cu vesti dupa calibrarea cu noile duze. Multiplicatorul a scazut pina la valoarea de 1, iar la 3 puncte (intre 9-16ms) si sub! la 0.98. Asta ca sa mentin STFT si LTFT in jurul lui 0%. La pedala in fund si turatie mare am avut max 25-26ms timpi de injectie la gaz (cu multimplicatorul la 1.02). Reglaj dupa sonda lambda nu stiu cum ar trebui sa il fac, pt ca semnalul ei e oscilant (o sinusoida) care si pe benzina, si pe GPL facea la fel. SIngura situatie cind era o valoare constanta a fost la pedala in fund, masina accelera constant si valoarea era la benzina undeva la 0.80 - 0.84V (amestec bogat ca sa traga). La aceeasi sarcina, pe GPL, am avut valoare de 0.76 -0.80V, deci tot pe acolo. Sper ca reglajul sa fie bun si sa am acelasi consum grozav ca si cu duzele negaurite. Mi-a mai aparut o singura data eroarea de injectoare deschise total, dar chiar la inceput, cind "incarcam" mapa de gaz. Dupa reglaje, n-a mai aparut eroarea la nici o situatie (sarcina mare). Mai jos e screen-shot cu mapele cind am ajuns acasa.

post-35754-0-48047700-1325709179_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dupa cite stiu softul la majoritatea producatorilor mari este numai pt montatori...nici pe bani nu le gasesti...sa nu mai zic de interfete "originale"...

Sint putine care dau softul la liber...LPGTECH, STAG, Oscar, Landi Renzo si parca mai erau vreo 2...restul gen Milano, BRC, Prins, Autronic, Lovato nu le gasesti moca...

La Landi e numai partial la liber... setarile "avansate" nu sint active...

Harta pare a fi ok...mai ramine sa faci corectia dupa temperatura, deflection (adica reglajul fin al curbei...+-10%), eventual corectie pe turatii (log in mers turatie/timp injectie/sonda lambda) si ai terminat :) )

Inceputul e promitator :)

Share this post


Link to post

Si dupa ce ai terminat de facut toate astea schimbi rampa de injectoare si o iei de la capat :mrgreen:

Share this post


Link to post

exact!! invatati-ma cum fac corectia dupa temperatura, deflectia...corectii pe turatie. Ce trebuie sa urmaresc si ce modific, ca sa obtin ce? Oricum ati fost de mare ajutor!!!! MERSI

Share this post


Link to post

Si dupa ce ai terminat de facut toate astea schimbi rampa de injectoare si o iei de la capat :mrgreen:

Ce "lau" poti sa fii :) )

Al dreacu' chiar ai dreptate...pina termina o ia de la capat cu alta rampa :) )

Dimineata pornesti tigaia cu motorul rece si laptopul introbagat...

Urmaresti sonda lambda pe ECU benzina si STFT...

Cind a trecut pe gaz sigur va fi amestec sarac ...cam asa e la Valtekuri... si nu numai ...

Te duci pe pagina cu Corectii temp si mai adaugi vreo 2-3 puncte...unul pe la 35 unul la vreo 20...si unul pe la 10...

pina la 10 o ridici la vreo 20% cobori pe pe la 15 si dupa aia la 0...

Dar poate sa difere...ti-am dat un exemplu...

La deflectie tre sa obtii o linie ~dreapta +-10% ...mai ridici sau cobori in zonele de abatere maxima...

La turatie te joci in mers tot asa cu interfetele si inca unul in masina...sau pe drum pustiu /drept singur...functie de sonda si STFT...

 

Ai putea sa folosesti semnalul sondei de pe softul de gaz...habar nu am care e corelatia...

Fa si tu o analogie intre ce zice softul ECU benzina si lambda de la gaz...sa-ti dai seama cind e amestec bogat si sarac...

Dupa aia poti face log in mers pe TAB-ul cu autocalibrarea ...ai in partea de jos...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Da amu sa intreb si eu ceva...daca abaterile LTFT - STFT is teoretic: 0% pe benzina si -10% pe gaz. Asta nu inseamna ca la final, la gaz, aplicind acea scadere de catre STFT-LTFT de 10% pt a ajunge la 0% e acelasi lucru ca si cum as trage eu de mapa in jos ca sa obtin tot 0%?? adica tot un drac?

Ideea e, ca daca mapa de gaz se situeaza intr-o plaja in care poate fi corectata de STFT - LTFT, oricum aplica el corectiile ca sa aiba amestec optim?

 

Sonda lambda nu stiu cum poate fi urmarita, pt ca la mers constat, baleiaza de la maxim la minim intr-una. Deci cum poti s-o urmaresti...nu imi dau seama. Doar eventual facind o medie intre + si - , si sa vezi care e preponderent. Dar acest lucru il face defapt STFT.

 

Tipu din Polonia imi zice sa cresc Extra-injection switch off threshold de la 0.9milisec (cit a citit el la mine pe osciloscop) pe la 1.5ms. Ce efect are treaba asta?

Share this post


Link to post

Da mosule e acelasi lucru oarecum...

Banc ajutator... iti ia nevasta un tricou mai taie 20cm din el si poate sa se imbrace cu el ...chiar ii sta bine :)

Dimineata vrei sa te imbraci tu cu el...al dreacu e mai scurt...

Cam asa e si cu LTFT de la GPL la benzina :)

Sonda o urmaresti pe ELM327...cit de cit...eventual te uiti la STFT ca ala variaza instant...

Daca te lamuresti cu extra-xxxx sa ne lamuresti si pe noi ca nu am inteles asta...inca nu mi-am batut capul...

 

LE : Sub valoare lui extra-xxx nu mai baga gaz...

Adica daca e 1ms de ex, si ECU benzina da un timp de injectie de 0.7ms atunci ECU GPL zice pas nu mai deschide injectorul...

Asta e o chestie relativ buna...depinde de la caz la caz...de la masina la masina...

Stiu ca m-am jucat cu asta si cam dadea in nas cind accelerai in trepte...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Dragi prieteni in ale GPL-ului! Am facut o tura Cluj-Sibiu (50km autostrada - 140-150kmh) restul national (vit ~ 100-120kmh). Consum...aproape 10%!!! Cind am alimentat si am constatat consumul am pus calcu pe masina sa vad cum stau. In mare totul parea in regula, am mai scazut multiplicatorul in zona de mijloc (val. 0.85 - in zona 12-13ms) dar am constatat si ca linia benzinei a coborit toata!! E normal? ECU benzina mai stocheaza si alti parametrii dupa care sa poata corecta timpii de injectie? Am sa atasez mapa de acum 2 sapt (cu consumul de 8% - duze de 2.0) si mapa de ieri (duzele de 2.17). Probabil ca 2.1 ar fi ideal. Am sa cumpar un set de 2.1 si daca am bani poate ma bag si la injectoarele alea mai destepte. Duzele sunt aceleasi ca la Valtek sau difera? (magic-valtek).

post-35754-0-22786200-1325078418_thumb.jpg post-35754-0-41253100-1326099965_thumb.jpg

 

Prima imagine e mapa veche - consumul de 8%.

Share this post


Link to post

Tu nimic : "Batman, Batman" :)

Ti-am zis sa o lasi in pace ?

De la +12.5% ai ajuns la -5.5%

Mergi cu amestec bogat mai mult ca sigur...

Vad ca mari modificari nu ai facut la factorul de multiplicare...dupa ce ai marit diuzele...

La alte rampe alte diuze...nu se potrivest aceleasi...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

da, batman batman... Asta e. Ideea era sa nu mai am eroarea de injectoare deschise full in sarcina mare, cum pateam cu duzele de 2.0mm. Da daca vad ca nu pot scadea consumul, pun inapoi de 2.0 si cind tre sa depasesc, trec pe benzina. Imi pun un buton suplimentar pe schimbator si ...gata! Pe GPL economie, pe benzina performanta.

Oare cit e timpul maxim care poate sta deschis un injector ca sa nu intre in overlooping? mie mi-a dat eroarea undeva in jurul valorii de 27ms si peste 4000RPM.

Share this post


Link to post

Sunt nou pe aici dar vechi ca proprietar de Cielo.Am luat masina in 2002 la 0Km. Pe la 8000Km am montat GPL-ul, de atunci nu contenesc sa ma felicit pt. alegerea facuta . Am deja 130000 km cu ea si merge perfect, ca un Cielo.Cu sfintenie efectuez reviziile schimb consumabilele la timp si nu am probleme decit cu piesele pe care le termina drumurile patriei.

Share this post


Link to post

Felicitari! Ce instalatie ai?

 

Savurati!!!

Share this post


Link to post

Instalatia este BIGAZ italiana cu alimentare la clapeta de acceleratie. Are motoras care regleaza debitul de gaz in functie de pozitia clapetei, simuleaza senzorulLAMBDA si injectoarele.Am montat si eu releu pt. decuplarea pompei de benzina la recomandarea specialistului de la reprezentanta DAEWOO. fara sa gindesc. NU ESTE NEVEIE. pompa se opreste automat cind presiunea de pe rampa este cea nominala. Cel mai important lucru este ca de fiecare data cind pornesc motorul, porneste pe benzina si trece pe gaz in momentul cind motorul trece de 1500 rot. pe minut.Merge pe gaz pina la oprirea masinii.

Share this post


Link to post

Buna observatia cu pompa de benzina. Daca se opreste cind ajunge la pres de lucru, e f. bine; nu stiam acest lucru

Share this post


Link to post

Si daca se opreste pompa cine mentine presiunea constanta ?

Mai ales ca supapele unisens nu sint stralucit facute...

Share this post


Link to post

Scade presiunea, porneste pompa!

Edited by mr_alexandru

Share this post


Link to post

Pai cum ai oprit pompa presiunea scade...daca nu o mai tine nimeni :)

 

Hai sa aprind un beculet...se pune uneori susnumitul releu pt:

 

-taximetristi idioti (si nu numai) ce au pirlit deja o pompa pt ca merg cu rezervorul ~gol...racirea pompei se face IN benzina...

-pt cei ce se trezesc cu consum de x litri GPL si inca 2-3-5l benzina la % de km ...deoarece injectoarele de benzina nu mai inchid bine...

- pt cei ce cred in povestea "pompa se uzeaza ca merge in gol" si alte variante din astea... (daca masina mergea fara GPL pompa statea degeaba ? )

Share this post


Link to post

Hai ca m-ati facut curios! Cum functioneaza pompa aia? e o membrana care vibreaza sau ceva cu pistoane? sau turbina? Habar n-am!

Share this post


Link to post

Da un search pe Goagal dupa "pompa benzina rezervor" de ex si ai sa vezi cum arata :)

Share this post


Link to post

Am gasit ceva - pare o turbina: motor care atinge aprox 7000RPM. Cam mult se invirte ala intr-o viata de masina.

Share this post


Link to post

Atita timp cit mergi pe gaz nu ai nevoie de benzina deci presiunea ar ramine constanta, dar daca supapa de sens scapa , intrebare cit timp va merge pompa?? Pompa este un motor electric normal cu perii de current continuu si prin el trece benzina care il receste cu un drum, de accea nu este indicat ca rezervorul sa se usuce de atit de multa benzina.

 

Share this post


Link to post

Mai ai si returul :)

Supapa unisens este pusa pt a nu se duce benzina inapoi in rezervor...sa ramina conducta goala...efect pornire de cacao dimineata...si nu numai daca scapa de tot...

Dupa cite stiu pompa merge tot timpul...si mentine benzina la presiune constanta pe injectoare...

Share this post


Link to post

 

la capatul rampei este un senzor de presiune care da comanda de start sau stop pt. pompa Daca asculti atent cind pui contactul, vei auzi pompoa cum lucreaza in rezervor si mai tirziu (4-5sec) un clic de releu sub bord. A ajuns presiunea la nominal (aprox. 3atm.), acum se poate porni motorul. La generatiile mai vechi de sisteme de injectie si calc. de bord ,pompa lucra chiar si dupa ce ai oprit motorul, lasind rampa sub presiune pt. urmatoarea pornite. La noi se intimpla invers ,si-au dat seama ca este relativ periculos deoareca putea sa porneasca pompa si cu masina parcata din dorinta de a mentine rampa sub presiune . de aceea eu recomand sa se porneasca motorul dupa ce se opreste pompa.

 

Nu mai este nevoie de retur pt. ca daca pres. este nominala se opreste si nu o trimite in reservor. Pompa lucreaza pina se umple rempa . practic va merge non-stop doar cind este masina in sarcina , in rest nerge sau nu in functie de presiunea din rampa.

Share this post


Link to post

Cind pui contactul se amorseaza pompa...

Mai studiaza putin si ai sa vezi...returul exista...inca...

Benzina este lichid si nu se poate comprima...cum "inmagazineaza" presiune ? Pompa face presiune , presupunind ca nu ai retur si supapa unisens blocheaza super bine, presiunea se mentine pina ai deschis primul injector ...deja pompa trebuie sa intre in functiune sa mentina presiunea constanta...

Chestia aia din capul rampei mentine presiunea constanta...nu pompa...pe acolo ai si debit variabil functie de incarcare masinii...e putin mai complicat ...

Dar deja o dam in offtopic...

Share this post


Link to post

Din cite stiu eu la DOHC nu mai are retur, dar nu este f. important. Am nevoie de manualul service de la Executive cu 16 supape DOHC, am manualul de la SOHC are 759 de pagini si se ocupa de multe aspecte . Daca are cineva acest manual as fi recunoscator sa-l primesc .Ce m-ar interesa , ar fi daca stie cineva ceva tratamente eficace la depunerile de calamina din motor , deoarece este o cauza a cresterii de consum vizavi de faptul ca performanta scade. Am testat citeva produse dar nu am picat pe spate de la nici unu. La un tratament eficace trebue sa se elimine sub forma de fum gros toata depunerea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...