Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Eu am cu doua fire, si tot gresisera!

 

Referitor la problema ta, din ce imi dau seama, cand ii dai jar, iti cresc timpii de injectie (probabil datorita diuzelor mai mici). Pentru ca injectoarele stau foarte mult deschise scade presiunea in reductor (asta am vazut si in prima imagine postata) - ma gandesc ca de asta a dat in nas rau de tot.

 

Pentru firul de semnal al sondei, probabil negru, totusi ma gandesc ca celelalte sunt unul gri si doua albe. Am gasit asta http://www.google.ro/imgres?q=oxygen+sensor+wire+color&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1680&bih=880&tbm=isch&tbnid=G10vYUyh272iIM:&imgrefurl=http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm&docid=BZhVl7umi0Zh7M&imgurl=http://www.aa1car.com/library/o2_wire_chart.jpg&w=714&h=320&ei=k4D7TtbrEIPm4QT8yOXICA&zoom=1&iact=hc&vpx=1311&vpy=194&dur=407&hovh=101&hovw=224&tx=171&ty=66&sig=106374692831893937071&page=1&tbnh=99&tbnw=220&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:6,s:0 poate te ajuta.

 

Tine cont de ea (informatia primita de la sonda lambda), informatia e luata in calcul in STFT, dar cred ca e amendata cu altele de genul temperatura lichidului de racire, presiunea in galeria de admisie, pozitia clapetei de acceleratie, etc.

 

Motivele pentru problemele cu diuzele pot fi:

- confuzia KM=KW;

- comoditatea pachet standard, diuze de 1.5 mm;

- convingerea ca diuze mai mici inseamna consum mai mic;

s.a.m.d.

Share this post


Link to post

Vedeti aici , exemple de alegere diuze, presiune etc...:

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/materialy_techniczne/dobor_dysz/dobor_dyszPL.pdf

 

Interesant e si :

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Pozosta%C5%82e%20instrukcje%20dokumenty%20do%20pobrania/PrzykladyMapIUstawieniaMmnoznika.pdf

 

In afara de ISA2 si Premium (si vechiul 300 Plus cu upgrade la ISA2) NU tin cont de sonda lambda... este utila numai la reglaj in mers , pt a nu mai fi necesara o interfata OBD pt masina...

ISA2 tine cont NUMAI daca e activata autoadaptarea pt harta M2 full load...

Premium DACA este conectata la OBD citeste si STFT si LTFT din ECU benzina...

Factorii de multiplicare sint ~ ok...daca mai maresti diuzele va trebui sa mai scazi putin presiunea...altfel ai sa ajungi la factori spre 1 sau sub...

Valtekurile stau cam prost la timpii de reactie...

Curba de benzina e colectata bine ? Asa mari ai timpii si la mers pe benzina... pare cam mult mai ales daca sint necesari la turatii mari.

Eventual poti sa-i mai dai corectie functie de presiune...vad ca ai si tu la noul firmware.

Share this post


Link to post

Exact!

 

In cazul meu, la service au conectat si DaeWoo ScanTool, pentru a observa fluctuatiile tensiunii senzorului de oxigen. Totusi, avand in vedere ca trebuie conectata la STAG, mai ales ca operatia nu este laborioasa, nu vad de ce meseriasii sa nu isi faca treaba.

 

Multumesc pentru linkuri, se pare ca doar Renaultul Safrane e in fiinta! Creator de automobile :P !

Share this post


Link to post

Mersi de link - util!! probabil ca am gresit eu, si sunt 2 albe si unul gri si altul negru.

Acum mi-a trecut prin cap...oare la GPL proportia ideala la amestec e tot 14.7 la 1 ca si la benzina? N-am cautat pe net dar poate stiti voi. Sau altfel, sonda lambda si valoarea ideala de 0.45V pt amestec ideal nu e valabila doar la benzina?

V-am dat tema de casa!

 

Da, asa e curba mea de benizna, cu timpi si de 16-17ms la turatie mare. Am facut update ieri la STAG.

Share this post


Link to post

Ia auziti ce am gasit: proportia aer-GPL la 50%propan 50%butan = 1 la 17. Pe un alt site am gasit 15.6 - 15.8 proportia ideala. Deci curba de gaz SUB curba de benzina ar trebui sa fie amestecul corect! - ceea ce s-a intimplat la mine cind am urmarit STFT si LTFT.

Edited by ftitus

Share this post


Link to post

@Titus: timpii de injectie benzina cred ca sunt ok, lafel are si nubira euro 3 (injectoare mici, timpi lungi).

 

Cat despre componenta GPL-ului si lambda ideal: nu cred ca la noi e 50-50 iar pe site-urile productorilor nu e dat procentajul.

 

Oricum, pentru mersul de GPL iti recomand sa faci un EGR block, diferentele sunt substantiale la turatii sub 3000 rpm.

Share this post


Link to post

Am o discutie cu dl. Marek de la AC gas Polonia. Zice sa maresc duzele la 2.1 ca e suficient. L-am intrebat de ce nu as mari la 2.4-2.6 cum zice manualul, si a zis ca acele valori sunt pentru o presiune specifica si probabil injectoare anume. Tot el zice ca instalatia e corect reglata cind valorile sondei lambda sunt la fel pe benzina si gaz (comutand gaz-benzina).

Voi largi duzele la 2.17 (am doar aceasta marime de burghiu) si oi vedea cum se comporta.

 

AndreiB - te referi la blocatul fizic al EGR? tu ai facut asa ceva? ce rezultate ai obtinut? cum se comporta?

Share this post


Link to post

Da, l-am astupat (EGR block) si trage mult mai bine la ture reduse.

Share this post


Link to post

Consumul nu a fost afectat dupa asta? Adevarul e ca pare o timpenie sa bagi gaze arse inapoi in motor...ca sa ce? sa-i dai in cap si sa-l mai inneci putin?

Share this post


Link to post

Nu am simtit nici o modificare negativa a consumului (poate o mica scadere deoarece pot sa merg la turatii mai reduse).

Share this post


Link to post

Da, l-am astupat (EGR block) si trage mult mai bine la ture reduse.

Pai EGR are doua roluri: de a scadea consum prin saracire amestec si de a raci motorul.

Daca il inchizi, la turatie mica trage mai bine putin dar si consuma mai mult, eu nu vad cum poate scade consumul, doar daca acum conduci tu acum mai subturat :)

Bun, daca il inchizi, ce faci cu gazele arse incomplet? Bagi mai mult in catalizatoare.

La turatie mare oricum se inchide si se curata.

Share this post


Link to post

chestia cu gaze incomplet arse nu are logica. Cantitatea de gaz care intra inapoi in motor e infima fata de cit iasa direct pe esapament, ca sa zici ca le recicleaza. Deci gaze nearse oricum se duc spre catalizator.

Share this post


Link to post

Nu stiu care e proportia, probabil ca e variabila, dar din moment ce atatia producatori folosesc EGR, pe mine ma duce cu gandul ca nu or fi chiar tampiti, din contra ei i-au gasit logica, functiile lui le-am spus mai sus.

Share this post


Link to post

Azi s-a intimplat un lucru mare!!! Ieri (1ian) am plecat intr-o excursie inopinata de la Cluj la Arad. Ca sa nu mai pierd vremea, n-am mai umplut cu GPL in Cluj ca am zis ca voi lua de pe drum. Rezervorul era la 2 leduri (toroidal de 42l). La Oradea n-am putut alimenta ca le era stricata pompa asa ca am tot mers. S-a terminat gazul muuult mai tirziu decit estimasem eu, dar am zis ca oricum indicatorul de nivel din bord nu e calibrat deloc, asa ca nu m-am entuziasmat degeaba. La intoarcere, am umplut in Arad si inapoi spre Cluj ledurile se stingeau neobisnuit de tirziu... Nu m-am rabdat si am umplut la Cluj cind am ajuns. SURPRIZA!!! 23.6litri la 290km facuti!!!!!!! Consum 8,1!!!!!! Si n-am mers deloc cuminte. Linii drepte 130-140 (pe GPS!), in rest cum s-a putut, pt ca Oradea Cluj a fost foarte aglomerat. Sunt Foooarte incintat de isprava mea - reglajul ce l-am facut sapt. trecuta. Ca o paranteza, asta-vara, spre mare, consumul a fost 9 - 9,5 la mers lejer. Acuma sunt foarte curios dupa ce voi mari duzele la 2.17mm (nu rideti, doar asa burghiu am gasit). Voi reveni cu detalii.

Share this post


Link to post

Eu zic sa o lasi asa...sau salveaza setarile mai fa rost de un rind de diuze si dupa aia apuca-te de testat :) Daca ai multiplicatorul pina in 1.3 presiune sub 1.2-13 consumul e ok , pornirea dimineata ok te joci cu norocul daca te apuci de modificat :)

Apropo de EGR:

 

Cooled EGR advantages:

 

Does not require additional onboard hardware

Does not require the use of an additional fluid

No loss of payload

No impact on service intervals

No driver intervention necessary for compliance

 

Cooled EGR trade-offs:

 

Increases heat rejection, creating need for greater cooling capacity

Decreases power density, fuel efficiency

Potential engine durability and oil degradation issues

Less combustion efficiency produces increased particulate matter, hydrocarbon, carbon monoxide

 

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Lascarica - ai perfecta dreptate! Regula zice "nu repara ceva ce merge" Dar tot voi mari duzele, si cu riscul de a le strica (in cel mai rau caz cumpar altele la loc). Vreau sa scap de "emotia" de a calca pedala in fund si sa intre in looping (injectoare deschise full). Cu pornirea dimineata n-am mai avut nici o problema de cind e reglata dupa LTFT si STFT - sfer de cheie!

Aveti idee careva cu ce se maninca ecu MILANO? E similar cu STAG? sunt o multime in Cluj cu asa ceva, si poate ma profilez pe reglat instalatii...

Share this post


Link to post

Milano ca soft nu e cine stie ce dar daca poti pune mana pe un set de injectoare tare bine ar fi (vin by default cu matrix).

 

Cat despre EGR cooler: get real. La ce ingramadeala e in compartimentul motor la skoda ta unde sa mai pui si ala.

Share this post


Link to post

MIlano sta prost la optiuni de reglaj manual...

VENEAU cu Matrix...acum au niste "Valtek-uri" cam la fel de proaste...

Daca ai gasi o rampa buna Matrix HD 344 sau asemanatoare pe undeva ar fi superok...ai setare la STAG pt ea...

"Bei" eu ziceam FYI nu ca m-ar bate gindul...eu nu am ajuns sa pun kkt-ul ala de incalzitor pe traseul de apa :) )

Eu ziceam apropo de avantaje-dezavantaje EGR activ sau blocat...

La mine e prea mare aglomeratia sa mai pun ceva pe acolo...

Zilele trecute s-a montat GPL pe un G4 cu AZD ...muream de ciuda... la aia ai loc sa pui si o butelie micuta de ~10l in fata :) )

Share this post


Link to post

aveti soft de milano? ca pe site imi cere user si pass ca sa download.

Am gaurit duzele la 2.17!! a mers foarte ok gaurirea. Acum montez la loc si leg sonda lambda la Stag (magarii mi-au taiat firul de la radacina...de la Stag)

EGR - la mine e super simplu de anulat: EGR e in dreapta motorului (cil1) si de la ea pleaca un tub metalic intortocheat pina la admisie. Deci pot desface mufa de pe admisie si o blochez - cu toate ca si EGR e vizibil si aerisit.

Share this post


Link to post

Motorul e 95% lafel cu cel de nubira deci stiu cat de usor e sa blochezi EGR-ul. Incearca, daca merge bine, daca nu iti ia 5 min sa demontezi.

Share this post


Link to post

am legat Lambda (din 4 fire: negru, alb, alb, gri) la negru. Am pornit calcu sa vad cum se vede, si oscileaza de la 0 la aproape 1V intr-una. E normal? nu ar trebui sa se stabilizeze in jurul unei valori? sau poate fi sonda UEGO??

Share this post


Link to post

Pai e normal...ar trebui sa fie o sinusoida semnalul...la relanti...

UEGO e cu 5-6 fire...

La Milano e alta interfata...si mai multe versiuni de soft...nu gasesti decit "spart"...nu e ca la STAG moca pe site...

Share this post


Link to post

Atunci e ok! e exact o sinusoida. Ma asteptam sa fie ceva mai constant... Dar in sarcina cum e? tot asa? ca daca e tot sinusoida, cum reglezi curba de gaz in functie de lambda?

Apoi Milano astia ... de ce naiba nu ar fi gratis? ca la STAG? la ce atita secretomanie?

Share this post


Link to post

Situatia e tocmai invers: doar la STAG e gratuit si liber, la restul producatorilor softul e licentiat si costa...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...