Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

1. Daca legi sonda lambda nu poti decat sa o vizualizezi din softul GPL, nu se fac corectii in functie de aceasta decat la stag 300 premium (parca)

2. Soft Scanmaster sau scantool (versiune mai veche ca ultima nu merge pe clone de elm327). Scanmaster nu este gratuit deci trebuie sa depui un ,,efort".

3. 30 grade e cam putin, bine ar fi pe la 40. Probabil merge cu amestec f bogat la rece, de aici poate fi consumul ridicat si pornitul balbait...

4. Din ce ne-am documentat nu face mare diferenta , cifra octanica la gaz nefiind constanta (de la pompa la pompa si de la sezon la sezon). Mai mult, cred ca nu ar fi f usor de calibrat optim dupa ureche...

 

Daca vrei sa faci o investitie cea mai buna ar fi o rampa de injectoare cu performante superioare: matrix, hana 2000. Oricum ambele sunt destul de scumpe si cu atat mai scumpe in Romania. Daca poti pune mana pe o keihin ar fi grozav dar sunt prohibitiv de scumpe...

Share this post


Link to post

STAG Premium mai face ceva in plus daca e legat pe OBD :)

Pe linga Scanmaster este Proscan si ScanXL cam aceleasi softuri... merg numai pe engine fara alte module...

Intradevar o rampa buna poate face diferenta mai ales daca faci multi km...

Poate Matrix sa gasesti SH pe la dezmembrare... au fost pe Milano anii anteriori...

Share this post


Link to post

Bună seara,

 

Am şi eu mici (sper eu) probleme cu maşina mea, un Cielo din 2007 - instalaţie GPL lovato montată de fabrică, primul proprietar. Are 75.000 de km şi nu am avut nicio problemă cu maşina, am schimbat doar consumabilele (filtre, distribuţia şi cam atât cu 2.000 - 2.500 km înainte de limitele recomandate de producător). De câteva zile, am o problemă cu comutatorul GPL. Îşi face serviciul, adică comută pe benzină sau înapoi pe gaz când ajunge la turaţia de 2.300-2.500, dar nu mai indică nimic din acele leduri, decât când are el chef. Menţionez că l-am înlocuit, prima grijă fiind că s-a "stricat" acest comutator, dar şi cel nou la fel face - deci mă gândesc eu că iese din discuţie problema la comutator. Când pun cheia in contact nu afişează nimic, doar la câteva minute după ce am trecut pe gaz indică nivelul de gaz din butelie. O altă anomalie este că rămâne aprins câteva minute cu această indicaţie şi după ce am oprit motorul şi am scos cheia din contact. Maşina funcţionează normal, nu am sesizat nimic ieşit din comun de când cu această problemă.

Rog un coleg care se pricepe să îmi dea şi mie un sfat înainte să ajung în service să mai las şi pe acolo 90-100 lei doar pentru diagnoză.

 

P.S. Dacă s-a mai discutat acest lucru îmi cer scuze, dar sunt 138 de pagini în acest topic şi am citit vreo 70 şi nu am găsit acest lucru.

 

Mulţumesc anticipat.

Share this post


Link to post

De curand am schimbat kitul ,de distributie+pompa de apa + cele 2 T-uri de apa(picurau) la o nubira 2 cu instalatie gpl Tomasetto Stag L plus. Toate bune si frumoase, merge ca pina acum( ireprosabil si pe gaz si pe benzina), numai ca odata cu incalzirea apei sau daca mergi putin mai in forta, imi vine in habitaclu miros de gaz. Mecanicul mi-a spus ca nu a umblat la instalatie, acum ma gandesc sa nu fii deranjat ceva pe acolo, ca prea mare coincidenta ar fi. O duc in service merge, schimb elemente la apa si deodata cum se incalzeste cum baga miros de gaz. Functioneaza ca pina acum , numai ca mirosul este foarte prezent; la service specializat nu prea am cand sa ajung si mi-as fi dorit tot la cei din Bucuresti unde am facut revizia in iulie. Ce poate fi??

Share this post


Link to post

Verifica racordurile GPL din compartimentul motor cu o solutie de apa+sapun lichid, pulverizeaza dintr-un recipient pt. spalat geamuri si-o sa vezi pe unde scapa.

Share this post


Link to post

Merci, am sa incerc sa verific racordurile prinse cu coliere; dar de ce fenomenul se manifesta cand se incalzeste apa sau cand merg in ture?

 

 

Verifica racordurile GPL din compartimentul motor cu o solutie de apa+sapun lichid, pulverizeaza dintr-un recipient pt. spalat geamuri si-o sa vezi pe unde scapa.

Share this post


Link to post

Se dilata furtunele + presiune mai mare la temperatura mare.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi. Astazi am trecut la verificarea instalatiei: chiar am mai strans unele coliere si am verificat cu spuma. La toate imbinarile verificate nu da pic de gaz, insa se simte ceva miros(poate sunt eu obsedat) in dreptul vaporizatorului, mai precis in spatele lui. Am strans colierele si cand temperatura la apa a ajuns la o valoare la care furtunele au devenit mai maleabile. Parca in habitaclu nu se mai simte asa puternic ca pina acum , insa in spatele vaporizatorului se simt. Adevarul este ca pina la faza cu umblatul mecanicului cam peste tot, nici nu am dat importanta daca se simte sau nu miros in spatele vaporizatorului. E ceva normal sau e pura coincidenta si trebuie sa ma duc la specialisti.Oamenii de la service au vreun aparat de masurat scaparile de gaz?

Share this post


Link to post

In spatele vaporizatorului nu pot exista scapari de GPL. Bineinteles ca cei de la atelierele de montaj/service GPL ar trebui sa aiba scanere pt. scapari gaz, in fapt unii verifica tot cu spuma.

Share this post


Link to post

Daca nasul tau a detectat bine sursa probabil ai o membrana perforata la vaporizator. Solutia e sa schimbi kitul de reparatie al vaporizatorului (ce contine membrane, oringuri si alte piese mai mici.

 

PS: Eu inainte de a schimba ceva as merge la o proba cu un detector de gaz.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Multumesc, maine poate ajung la un service specializat din zona. Acum simt mirosul doar la porniri dese cu motorul cald. Sa vedem ce spun si specialistii. Ideea e ca, nu vreau sa umble aiurea sa mi-o deregleze, ca sunt multumit de cum functioneaza.

 

 

Share this post


Link to post

Salutare

Nu v-am mai batutla cap de mult timp si imi era dor de voi :P

Dar sa trecem la lucruri mai serioase .

1 Zilele trecute am ramas fara apa in bidonul de expansiune la leganza si instalatia mea de gpl BRC nu mai voia sa functioneze din cauza asta , bun

, problema rezolvata cu 1.3 litri de apa si 1 litru de antigel .

Dupa ce am completat cat a trebuit ( ma mir ca nu mi sa intamplat nimik la motor si ca inca merge) instalatia a inceput din nou sa mearga normal fara sa mai imi faca probleme .

2 Am fost la nord service cu ea pt ca acolo am montat instalatia si i-am rugat sa imi scada temperatura de trecere si durata timpului de trecere pe gaz .

Adica de la 39.5 de grade si 60 de secunde au micsorat la 30 de grade si 45 de secunde .

Si acum vine intrebarea :

Are ceva ca am micsorat temperatura de trecere , sa fie trecerea mai rapida , pt ca auzisem ca se creaza nu stiu ce condens si ca dupa aia nu o sa mai mearga absolut delok .

Dar stau si ma gandesc si la urmatoare faza ca din moment ce ti-a trecut pe gaz nu opresti imediat motorul ca ai ajuns la destinatie si asa mai departe si il mai lasi sa se mai incalzeasca putin .

Si asa dimineata dai drumul la ac sau clima ca sa se dezabureasca geamurile .

Intrebare

Se poate pune carton in fata radiatorului ca sa se incalzeasca mai repede motorul ?

Multam mult si sper sa nu va bat la cap prea mult :P

Share this post


Link to post

1. Ce instalatie ai (secventiala/clasica cu mixer)?

2. Da, se poate pune caton da nu mai mult de 75% din suprafata si sa nu-l uiti acolo primavara...

3. Cu temperatura mai redusa e posibil sa mearga mai balbait pe gaz. Vezi cum se comporta, daca e ok las-o asa.

4. Ai descoperit unde a disparut antigelul?

Share this post


Link to post

Instalatia e secventiala brc

Nu se balbaie deloc pe gaz

Mi-a spus cineva ca se face condens pe timp de iarna din cauza diferentei de temperatura mare

Si antigelu sa dus in instalatie pt ca nu mai aveam apa deloc in instalatie ,mai era f putina .

Edited by Salex
Citare inutila mesaj anterior

Share this post


Link to post

Trecerea mai rapida pe gaz s-ar putea manifesta in bilbiiala cit e rece, amestec sarac (cel putin asa zice sonda lambda la mine...)

Daca ai secventiala si sonda lambda pe masina s-ar putea aprinde si check-ul ...

Cartonul e ok atita timp cit nu obtureaza complet radiatorul...poti folosi polistiren extrudat de 5mm pt pus sub parchet :)

Nu se umezeste, e usor, flexibil, usor de taiat...

Punctul 4 a lui Andrei e punctul 1 :)

Daca ai T -uri din plastic fa un efort si schimba-le cu unele serioase de bronz...sau macar verifica daca nu sint tensionate de furtune...

Eu am patit-o la amindoua masini...

 

LE:

Daca ai secventiala verifica si da corectie la amestec functie de temperatura...

Condens unde???

Domnu' antigelu s-a dus UNDE??? Ca motorul tau e ca o sticla ermetica...nu se evapora(continutul) nu curge etc...

Vrei sa spui ca ai montat instalatia acum si dupa montaj nu mai aveai antigel?

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Faza e urmatoarea

Pe timpul verii trebuia sa completez cu apa in bidon pentru ca se ducea , unde se ducea nu stiu .

Nu am mai verificat de mult timp nivelul apei din borcan si ieri cand l-am verificat toata apa care era in borcan sa dus in instalatie si borcanul a ramas fara apa .

Cand am deschis borcanul cu apa a sfarait ca un sifon cand ii dai drumul , se crease presiune ,dar de unde nu stiu .

Dupa ce am completat cu apa prima data a fost totul ok si instalatia a inceput sa mearga bine .

La a 2 verificare a borcanului am completat cu 1 litru de antigel .

Amestecul de gaz-aer este corespunzator si cel de benzina-aer la fel

Sonda lambda nu e legata de instalatie si balbai putin cand se facu trecerea pe gaz dar asta dupa masa iar de dimineata nu imi balbai deloc .

Nu am nici un T pus pe instalatie si sant numai furtune si nici un furtun nu este obturat pt ca baietii au montat-o sa stea cat mai lejer in compartimentul motorului .

Am sa verific maine daca am ceva T montate si in caz ca am am sa cumpar niste T din bronz sa le schimb .

Iar cu apa v-am spus , m-am uitat si sub masina sa vad daca imi curge pe undeva si nu am vazut absolut nimic .

Multam mult .

Share this post


Link to post

T-uri ai sigur ...urmareste furtunele de la vaporizator si ai sa dai de ele...

Verifica pe unde "pleaca" apa...poti ramine fara ea si "ai pus-o" :)

Daca ai pus 1l asta inseamna ca ai o "gaurica" cam mare...

Share this post


Link to post

Nu cred ca am o gaurica, pentru ca daca as fi avut nu mai imi facea presiune in bidonul de apa .

Si asa mi-a facut presiune in bidon.

Share this post


Link to post

Poate fi chiar o garnitura de chiulasa ciupita ...

Share this post


Link to post

Pai da nu am umblat absolut deloc la garnitura de chiulasa ca sa o ciup si faze din astea .

Si daca era garnitura de chiulasa ciupita nu dadeam si in alte belele pana acuma decat asta ?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior. Folose?te AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post

Daca vrei sa faci o investitie cea mai buna ar fi o rampa de injectoare cu performante superioare: matrix, hana 2000. Oricum ambele sunt destul de scumpe si cu atat mai scumpe in Romania. Daca poti pune mana pe o keihin ar fi grozav dar sunt prohibitiv de scumpe...

 

Ce as avea de cistigat cu o astfel de rampa de injectoare? Daca cistig se imbunataseste consumul cu 1-5%, atunci probabil ca nu merita investitia - mai ales ca ziceti ca sunt scumpe. Ar fi si alte avantaje?

 

Cartonul in mod normal nu ajuta la nimic, cel mult nu mai bate vintul direct pe motor prin radiator. Pina se incalzeste, apa oricum nu e trimisa in radiator, circula pe traseul scurt, si de aici inutilitatea cartonului. Cel mult risti sa fie mai cald afara, uiti de el, si dai un clocot la motor!

Share this post


Link to post

Hymura scurgerea o ai ... o masina normala NU consuma apa/antigel etc...

Eu am o mica problema si completez ~250 ml la citeva mii de km...

Tu dupa cum zici ai o problema ceva mai mare...rezolv-o...

Ftitus injectoarele de calitate "percuteaza" mai prompt/precis ceea ce se cunoaste si la consum...

Plus ca impreuna cu un filtru de buna calitate schimbat la timp fiabilitatea se duce spre 70-100.000km...spre deosebire de Valtek ...

Cartonul ajuta coane...aerul rece intrat in compartiment motor intirzie incalzirea, si dupa aia raceste mai repede apa din radiator...

Fordul nu a reinventat roata a pus-o in aplicare la Focusul nou...

Share this post


Link to post

Pai da nu am umblat absolut deloc la garnitura de chiulasa ca sa o ciup si faze din astea .

Si daca era garnitura de chiulasa ciupita nu dadeam si in alte belele pana acuma decat asta ?

Iti baga caldura sau, dupa un timp de la pornirea motorului, incepe sa scada temperatura la aeratoarele din bord si isi revine atunci cind e turezi motorul mai tare ?

Cit despre umblat la garnitura ... pune-te putin in tema, citeste topicul asta, de pilda.

Share this post


Link to post

Lascarica: ai idee cam ce inseamna efectiv acest cistig? percuteaza mai repede injectoarele si se imbunataste consumul, cu cit?? Durata de viata a injectoarelor e limitata? Daca da, cit merg Valtekurile astea? Fordu a inventat smecheria cu inchiderea grilei radiatorului ca sa-i faca masini un Cx mai bun...probabil cu 0.00001%. Inclin sa cred ca e doar o gaselnita care prinde ca marketing si la cei care cred ca margarina BECEL face bine la inima ;)

Share this post


Link to post

Nu pot sa-ti spun cita economie...

Unii cu Matrix si motor asemanator ca al meu zic ca au consum de 11-12 ...eu am 13-13.5 pe oras...

La Valtek la 20000km ar trebui curatate... la 30-40.000 kit de reparatii...

Apropo de carton ...motorul se incalzeste mai repede in mers... "vintul" mai scade temp cu 3-4 grade...cel putin asa zice senzorul de temp exterior...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...