Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Parca Entaro facuse ceva in sensul acesta pe Kalos-ul lui...

Share this post


Link to post

Din ce am vazut el are un boxtuning (oricum am trimis un PM). Jucaria (STAG TAP) imi pare f faina pt ca e un fel de chiptuningcandvreaeu: iti face o harta de avans si te poti juca cum vrei tu cu ea in functie de sarcina/deschiderea clapetei/turatie. Astfel, pe GPL vei putea ajusta atat timpii de injectie cat si avansul.

 

PS: ECM-ul nu se agita (MIL) cand va vedea diferenta intre cei doi senzori de pozitie (nubira euro 3 are unul si pe una din axele cu came)?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Interesanta. Dar oare ce imbunatatire ar aduce chestia asta in procente ca io n-am vazut nimic ?

Share this post


Link to post

Cuplu crescut/putere mai ridicata si implicit un consum mai redus. Gasisem si un studiu privind avansul optim pe GPL in functie de sarcina/turatie dar nu-l mai gasesc acum... Propriuzis creste avansul dupa o harta de avans programabila pentru a beneficia de cifra octanica mai ridicata a GPL-ului dar si de timpul mai ridicat de ardere.

Share this post


Link to post

Pai asta intrebam. Vad ca trebuie sa tai firele pe la senzorul de rotatie, pare ca trebuie sa te legi si pe la TPS, oare s-o merita pentru vreun 0.1 crestere de putere sau reducere a consumului ?

Share this post


Link to post

Spre deosebire dechiptuning sau alte cutiute device-ul are o fundamentare tehnica in spate. Probabil dupa pasti il voi comanda (40lire) si voi transmite pareri. Are cineva idee ce tip de senzor CKP are nubira?

Share this post


Link to post

Din acte reiese ca ai controler STAG 2L.Ori nu este setat cum trebuie ori este defect si ai o simulare lambda gresita pe gaz care da peste cap parametrii ecm-ului pe benzina.Pe partea de jos a controlerului STAG 2L care il gasesti montat in compartimentul motor o sa gaseste 4 microcomutatoare care la masina ta trebuie sa fie conform pozei din atasamentul de jos.Microcomutatoarele 1 si 2 in pozitia de jos(ON) iar 3 si 4 in pozitia de sus(OFF).

post-178-0-40321500-1303030232_thumb.png

 

Multumesc pentru raspunsuri.Baiatul de la service ul la care am montat instalatia a vazut schema ca activeaza si el pe acest forum.Acum sper sa mi rezolve problema.Mii de multumiri si respectele mele.Salut!

Share this post


Link to post

Nubira2 (2004) euro2 - instalatie secventiala. Dupa 7-800km, pot sa spun ca merge bine. Masina e clar mai puturoasa, de exemplu 2000rpm -> blana pe benzina/gpl se vede diferenta. Singura "problema" apare la oprire - cand franez si sunt aproape oprit, motorul se tureaza singur (urca 3-400rpm) pt 1-2 secunde; cand masina se opreste in loc, isi revine.

 

Despre consum, e greu de calculat pt ca am drumuri scurte - 2.5 sau 5-6km.

 

dsc02433instalatiegpl.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Edited by omaigadlol

Share this post


Link to post

Masina e clar mai puturoasa,

E posibil sa nu o ai bine reglata. La mine si la alte cunostinte care au secventiale, diferenta dintre benzina si GPL este insesizabila.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Cum benzina tot se scumpeste si masina nu consuma mai putin :) ),ma gandesc serios sa-i pun o instalatie pe gaz.Puteti sa imi recomandati ceva pentru Bucuresti eventual si preturi?

Edited by Vladutz2007

Share this post


Link to post

Tomasetto cu STAG 300

Share this post


Link to post

ok ms de informatie o sa-i dau un search sa vedem care sunt preturile.

Share this post


Link to post

Salutare

Uite ca va scriu din nou .

Am fost la Nord Service in Craiova si am montat o instalatie de gpl secventiala Brc .

Totul fain frumos , montajul a decursc super fara nici o bataie de cap si culmea ca m-am gasit si vecin de cartier cu un inginer de acolo ..

Am stat si am observat cum lucreaza instalatia asta , care dupa mine este f buna chit ca am dat 3000 de lei dar sa meritat pe deplin .

Are 2 praguri de caldura la care trece pe gaz si anume la 38 si la 60 de grade .

Mai trece pe gaz la aproximativ 1 minut dupa ce am pornit motorul fara sa mai fie necesar ca sa apas acceleratia pana la un anumit numar de turatie ca sa imi treaca pe gaz .

Nici nu ies bine din parcare si trece singura .

Acum tipul care a montat-o nu mi-a legat sonda de caclulatorul instalatiei si l-am intrebat ca de ce nu a legat-o .

Si mi-a raspuns ca

1 Ce face sonda masinii se poate face si in alt fel .

2 Se duce repede sonda masinii si ca dupa aia face numai probleme si ca de catziva ani nu o mai leaga delok pentru ca au avut multe probleme .

Mi-au legat calculatorul instalatiei de gpl de calculatorul masinii .

Au facut diagrama de turatie a motorului si au copiat-o in calculatorul de gpl .

Electronica de la Brc este Sequent 24 ultima care a aparut de la ei .

A si sa nu uit , Brc secventiala nu se poate monta pe masini full-group , se monteaza numai pe semi-secventiale cum a fost si in cazul meu la leganza si pe secventiale .

Si un sfat care mi l-a dat inginerul de acolo , sa alimentezi cu gpl numai dimineata cand este racoare .

Gura de alimentare a pus-o pe dunga de la portbagaj si mi-a dat si adaptor pentru alimentare .

Sa aveti bafta cu ele si sa va mearga ca unse .

Share this post


Link to post

In legatura cu sonda, are partial dreptate, dar totusi la un montaj corect acea sonda trebuia obligatoriu montata. E foarte comod sa poti urmari si lambda cand faci un reglaj al gazului.

Share this post


Link to post

Degeaba ai pus secventiala daca nu au conectat sonda lambda,imagineazati cum functioneaza motorul pe benzina fara sonda "in regim de avarie"

Vechea problema "merge si asa".......................,la 3000 de lei !!!!!!!!!!!!!!!!

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Nu mai conteaza,important este sa traisca clientul cu ideea ca are o instalatie foarte buna,foarte scumpa si care merge foarte bine.Platesti 3000 lei sa ai o instalatie reglata static la fel ca una de 1500 lei si te minunezi de orice iti spune montatorul despre instalatia pe care ti-a vandut-o.

Va raciti gura de pomana ,ce a fost de spus s-a spus aici insa ori nu stiu sa citeasca ori nu inteleg ce citesc pentru ca in final aleg solutiile cele mai proaste si din pacate cele mai scumpe.

Share this post


Link to post

Am pe cineva care ar vrea sa cumpere un espero sau cielo... ar merge pusa o instalatie normala de gaz? cu plaman, robinet si comutator? evident masini maxim euro 2(daca din intamplare gaseste vreuna de afara). prin instalatie normala ma refer la cea pentru carburatie. Daca stiti dati-mi va rog un sfat.

Share this post


Link to post

Daca e maxim Euro2 nu trebuie sa pui secventiala.

Share this post


Link to post

Apropo de sonda lambda legata sau nu la instalatie...

Scopul legarii este numai pt reglajul initial in mers cu laptopul in brate.

Dupa cite stiu reglaj dinamic functie de sonda mai bine zis functie de STFT si LTFT se face la instalatiile ce se leaga si la ECU prin OBD, adica BRC Plug'drive si STAG 300 Premium la amindoua optional OBD-ul... ar mai fi si altele dar astea sint cunoscute pe la noi si ceva mai ieftine.

Un simulacru de adaptare dinamica este si la STAG ISA2 sau 300 Plus cu ultimul update...inca nu m-a mincat sa testez optiunea...cica ar fi cu probleme...

Deci chestia cu legatul sondei mai ales la sonde wideband este optionala...reglajul se poate face si fara in mers cu un "ochi" bun...

"Reglajul" in bucla inchisa cu sonda se face prin intermediul ECU citind timpii de injectie...singura chestie care nu se ia in calcul si aici intervin de multe ori problemele este STFT si LTFT ...incepe sa mearga prost pe benzina...din cauza amestecului prea sarac sau prea bogat dat de self adapt. ECU gresit cind se merge pe GPL.

O diferenta in mersul instalatiei si un pic la consum o are rampa de injectoare...diferenta se face mai ales la cei care merg mult in regim "lite" cu timpi de injectie mici sub 5ms...

Injectoarele nu mai au timp sa reactioneze...mai ales la cei care stau mult pe la stopuri...regim usor prin localitati etc...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Salutare

Ce vreau sa va intreb .

1 Reductorul ce face el mai exact si daca trebuia sa imi monteze asa ceva pe leganza ?

2 Senzorul map tot asa ce face si daca trebuia ca aia sa imi monteze asa ceva ?

Pai asta ste si chestia ca mi-a legat calculatorul masinii de calculatorul instalatiei si copierea diagramei a facut-o prin obd-ul instalatiei de gpl .

Reglajul la facut static , adica nu a luat un laptop sa merg cu el in masina si sa imi citeasca timpii si sa faca diagrama de turatii .

In timpul reglajului static a turat motorul pana la 6500 de rpm de mai multe ori .

Eu unul sant multumit de cum merge si cum trage , acum trebuie sa ii fac un consum aproximativ si mers in oras si mers in afara .

La 1000 de km trebuie sa ma duk sa ii fac prima verificare .

Si vedem atunci ce si cum .

Edited by hymura9

Share this post


Link to post

1. Citeste si tu cite ceva de pe site-urile producatorilor...au prezentari de instalatii si "ce face ele"...ai sa pricepi cum functioneaza.

vaporizator transforma GPL din lichid in gaz ----vaporizeaza - transfera caldura de la antigel la GPL

2.senzor map -- fara el nu se poate face autocalibrarea initiala. fara el mergi pe ghicite si calibrezi manual. Este inutil la unele masini cu depresiune mica in admisie aer gen unele BMW-uri de ex...

Se pare ca incurci termenii cred... instalatia GPL nu are OBD, banui ca faci confuzie cu interfata instalatiei spre laptop ce e cu totul altceva.

OBD e un stantard de comunicatie specific auto pt diagnoza/citire parametri al MASINII...

Unele instalatii GPL au inca 1-2 fire ce se conecteaza optional la OBD printr-un adaptor la masina si citesc STFT si LTFT...

Reglaj :

- ~ grosier static autocalibrarea initiala

- dinamic in mers reglaj fin

- adaptiv prin OBD functie de starea motorului, variantia conditiilor de mers si ma refer de exemplu variantia iarna-vara, zi-noapte, uzura uleiului etc...

 

Majoritatea fac numai primul pas si daca esti nemultumit de consum sau ai Check-ul aprins se mai joaca putin din factorul de multiplicare, unii il fac si pe al doilea, iar al 3 lea e functie de citi bani are clientul si cit vrea sa cheltuie...multi montatori nici nu amintesc de asa ceva deoarece e scump si nici nu stiu cu ce se maninca...

Share this post


Link to post

Si mi-a raspuns ca

1 Ce face sonda masinii se poate face si in alt fel .

2 Se duce repede sonda masinii si ca dupa aia face numai probleme si ca de catziva ani nu o mai leaga delok pentru ca au avut multe probleme .

Vrei instalatie cu reglaj static fara sonda lambda atunci montezi una la 1500 lei.S-a dus sonda lambda s-a dus si durata de injectie pe benzina care in mod implicit afecteaza si pe cea de la gaz prin intermediul multiplicatorului.Sigur nu mai au probleme pentru ca trimit clientul la plimbare cand are check-ul aprins din cauza amstecului incorect ,in softul instalatiei de gaz nu ai eroare de amestec incorect daca nu legi sonda.Brc sequent 24 chiar e una din instalatiile care are calibrare si reglaj al multiplicatorului de injectie dupa valoarea sondei lambda .

 

 

2.senzor map -- fara el nu se poate face autocalibrarea initiala. fara el mergi pe ghicite si calibrezi manual. Este inutil la unele masini cu depresiune mica in admisie aer gen unele BMW-uri de ex...

 

La sequent 24 nu poti calibra fara MAP iar majoritatea instalatiilor nu functioneaza corespunzator fara MAP.Depresiune mica exista numai la motoarele cu compresie scazuta(uzura mare cilindru sau supape arse) si galerii de admisie fisurate asadar nu are legatura cu bmw sau cu ce ti-a mai trecut pe la ureche.

 

 

Discutati la ''subiect'' in acest topic si nu mai amestecati merele cu prunele !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

LandiRenzo si STAG merg si fara. La prima are chiar optiune de dezactivare.

La sistemul Valvetronic in speta BMW, ei au fost primii prin 2000-2001 parca, ai depresiune f mica in galerie...MAP-ul e ~0.93-0.94 adicatelea ~nimic...

Apropo de sonda lambda, legarea instalatiei GPL la ea este pur informativ si necesar la reglarea in mers al instalatiei MANUAL.

ECU GPL nu foloseste aceasta informatie.

S-a pus aceasta optiune pt a nu fi nevoit sa ai in dotare interfata masinii pt a vedea dinamic valoarea sondei...

Problema e la sondele wideband care se leaga ceva mai special...cel putin la STAG-uri, folosesti pt sonda 1 amindoua intrari S1-S2 de pe ECU GPL.

BRC nu are reglaj dupa sonda decit indirect daca este cuplata la ECU masina prin OBD ...ca de altfel mai toate instalatiile...

Nici nu ar avea nevoie deoarece reglarea dinamica functie de sonda e facut de ECU masina si acesta variaza timpii de injectie in consecinta.

ECU GPL preia acesti timpi fara sa se mai streseze in calcule :)

Singura problema este ca ECU masina mai face o chestie : Self-adaptation-ul in pe perioada scurta si lunga... acest lucru nu este "citit" si luat in consideratie de ECU GPL decit daca este cuplat la ECU masina prin OBD...

De asta multe masini apar inapoi la montatori cu ECU aprins...instalatia GPL a fost reglata cu amestec prea bogat (nu mult, e de ajuns 10-15%), ECU masina a "observat" in timp acest lucru si a dat "corectie". Pe GPL masina merge ~ bine dar la mersul pe benzina o ia in balarii cu amestec saracit de ECU masina care a fost "inselat" de instalatia GPL.

Ca simptome e pornirea pe benzina greoaie la cu motorul rece, bilbiieli cel putin 1-2min...acest fenomen se accentueaza cind temperatura ext scade sub 5-10 grade.

De aici apare recomandarea empirica sa mergi pe benzina inainte de oprire seara, pt ca cei 2 parametri STFT si LTFT sa se duca spre valoarea normala circulatiei pe benzina...

De la caz la caz functioneaza, unele masini fac aceasta adaptare intr-un timp mai scurt altele sint setate sa faca aceasta corectie in timp mai lung...

De aia se trezesc multi cu eroare de la sonda "system too lean" (sau rich dar cazurile sint mai putine cind instalatia a fost reglata cu amestec prea sarac) si check-ul aprins.

Intr-un final am o masina care merge super bine dupa ~1/2 an de "bibileala", si asta nu neaparat datorita "specialistilor" din Ro... multumesc citorva colegi de forum ce m-au suportat cu intrebarile in timp, Ovi, AndreiB, GabiGPL (parca) si mai sint vreo 2 dar nu-mi amintesc nick-urile.

Cine are nelamuriri, mai doreste informatii, PM sau mail...ma simt dator sa ajut si eu pe altii asa cum am fost si eu ajutat la rindul meu.

Bafta.

 

PS Cine a auzit de injectoare HANA 2000, Magic Jet sau Matrix? E vreun furnizor prin Ro? Cel putin primii se lauda cu timp de deschidere si inchidere foarte mici 2.2/1.2 parca...se apropie bine de cele de la PRINS ce au 2/1...Valtekurile 30 au cica 3.2/2.2 , zic "cica" deoarece pe site-ul lor nu specifica nimic... si nici nu au stabilitate in timp, dupa citeva sute de cicluri deja sar la 5-6ms pe deschidere...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Deci chestia cu legatul sondei mai ales la sonde wideband este optionala...reglajul se poate face si fara in mers cu un "ochi" bun...

Ai uitat ca marea marea majoritate a instalatorilor de GPL NU folosesc testere pt ECM benzina. Deci, avand in vedere ca tester benzina nu au, sonda lambda e neconectata reglajul se face chiar pe de rost.

De ex PRINS-ul de pe kangoo nu are conectata lambda (si e montata in Germania) dar fara lambda/ interfata diagnoza benzina este imposibil de calibrat. Si eu m-am chinuit cu kangooul vreun an pana am facut-o sa mearga bine (pronire proasta pe benzina)...

 

Oricum, problemele legate de LTFT si STFT sunt la masinile mai complicate (euro 4), nu la daewoo euro 2 maxim 3. ECM-ul benzina la daewoo trebuie sa te chinui bine sa-l dai peste cap (cu toate ca o calibrare proasta se va vedea in consum marit/putere redusa). Ideea e ca nu merita sa dai o gramada de bani pe o instalatie si sa-ti faca o calibrare de 2 lei pentru ca vei avea peformante de 2 lei...

 

LandiRenzo si STAG merg si fara. La prima are chiar optiune de dezactivare.

ECU GPL nu foloseste aceasta informatie.

 

 

PS Cine a auzit de injectoare HANA 2000, Magic Jet sau Matrix? E vreun furnizor prin Ro? Cel putin primii se lauda cu timp de deschidere si inchidere foarte mici 2.2/1.2 parca...se apropie bine de cele de la PRINS ce au 2/1...

1. Poate la omegasurile mai noi au, cele ce merg cu lsi_nsi nu au.

2. Chiar daca prins nu are calibrare automata in functie de lambda are posibilitatea sa stocheze o eroare daca lambda ramane lean x timp ce te ajuta la calibrarile viitoare... Mai mult, landi de ex nu poate fi calibrata corect fara lambda (nu poti face decat calibrarea automata grosiera)...

3. Eu am matrix la nubira, sunt deja la a doua rampa :( . Sunt excelente pana crapa si atunci fugi cand afli pretul :( . Keihin care pretind ca sunt the best nu mai spun, sunt f scumpe (86 lire bucata...). Oricum, nu cred ca merita sa-ti bati capul ca masinile euro 3 and above au oricum timpi de injectie destul de lungi...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Pai aia ziceam si eu sonda se leaga pt a nu fi nevoit sa folosesti (si sa cumperi) o interfata OBD...

Dar atit ECU GPL nu foloseste chestia asta.

Landi ultima versiune are multe kkturi inclusiv asta cu anularea MAP-ului...

Keihin intradevar sint bune dar al dreacu de scumpe...

Hana 2000 se lauda si cica e cam pe acolo cu timpi f mici (multi producatori omit sa spuna timpii), si durabilitate ~ dubla.

Pretul nu este enorm...~4x20-30euro o rampa...depinde de cit de nesimtit e distribuitorul...un Valtek e 50 la distributie...avantajul la Valtek e ca kitul de reparatii e ultra ieftin.

 

Ai sa fii surprins cam ce timpi de injectie am la ragalia mea...la mers prin oras <5ms cam 40-50% :)

S-ar cam merita o investitie...mai ales daca faci multi km...mai studiem problema...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...