Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

 

"Mestere" mi-am dat seama de posibilitatile tehnice si mai ales intelectuale ale "matale"

Eu nu eram la cresa sau grupa mare in anii 80, dar tu in mod sigur esti si in ziua de AZI dupa modul de exprimare si abordare a subiectelor, ca sa nu mai spun ca esti ZERO la cunostinte tehnice !

 

Si cu asta am incheiat orice discutie cu tine.

 

Constat ca din pacate si acest forum a fost parasit de adevaratii cunoscatori in ale GPL-ului...asta e...

Pentru cei interesati cu adevarat de tehnica, nu de polemica idioata, pun o fisa tehnica atasata, unde se vad clar cele 5 calitati ale GPL-ului in functie de amestec propan-butan. Tip A,B,C,D si E.

 

QED !

 

 

 

Ce stii tu din auzite este 0

Eu am montat si reglat 100% instalatia GPL pe masina,deci te ajut sa nu mai bati campii

Stai ca te-am confundat

Tu esti ala cu 2,8% consum Skoda Fabia =))

Share this post


Link to post

Domnilor, va rog sa nu deviati de la subiect si _Regulament !

Share this post


Link to post

Salutare, imi puteti recomanda si mie o persoana/atelier pentru reglaj gpl in Ramnicu Valcea? Multumesc.

Share this post


Link to post

Userul ovi_jer e din Rm Valcea si te poate ajuta.

Daca ai drum prin Pitesti, ing.Radu 0767518852 e foarte bun la reglaje.

Edited by livetowin

Share this post


Link to post

Daca esti in Valcea, Ovi_jer direct si cu cea mai mare incredere!

Share this post


Link to post

Multumesc frumos, sper sa fac rost si de un nr de telefon al colegului Ovi_jer, pentru ca saptamana viitoare am drum prin Valcea.

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Sunt nou pe acest forum, si din pacate am nevoie de ajutor.

Am un chevrolet cu gpl (pus la 45.000 km), masina avand acum ~85.000 km.

Nu am avut absolut nici o problema, filtre (inclusiv gpl) si ulei schimbat la 10.000 km.

Instalatia este tomasetto stag 200 (cred). Ultima servisare gpl a fost facuta acum in primavara impreuna cu toata revizia masinii.

Pe timp de iarna nu am avut probleme (oricum in zilele friguroase mergeam doar pe benzina).

 

Problema este urmatoarea: De 3 zile, doar dimineata, cand o pornesc, motorul functioneaza primele secunde ca un tractor, scade sub 500 rpm si se opreste.

Desi pornirea se face pe benzina, apoi cand temperatura apei creste se comuta pe gpl.

Daca atunci cand pun contactul opresc de tot instalatia gpl (din butonul de pe bord, desi ea porneste tot pe benzina) atunci masina porneste bine (1100 ture, cu socul automat).

Am citit acum ca de obicei se lasa la oprire aprox. un minut pe benzina.

Eu pana acum nu am avut astfel de probleme, deci lasam masina pe gpl, si are atatia km, la mine putin peste 15.000 (si 2 revizii complete+gpl).

Ati avut astfel de probleme ?

 

Multumesc anticipat.

 

Edited by turmentatu

Share this post


Link to post

O diagnoza in calculatorul de gaz cred ca ar lamuro problema, din cate spui de-acolo apar probleme. Am citit iar si acum am inteles mai bine. As banui senzorul de temperatura al gazului ca fiind vinovat, dar nu pot spune nimic sigur. Mergi la cei care ti-au montat gazul si vezi ce spun

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Nimic. Fara erori. Doar abs dar din cand in cand (senzor dreapta, se aprinde cand iau o groapa mai...adanca).

 

Pana acum 3 zile nu facea. Opream masina direct pe gaz si pornea perfect a doua zi. Singurele diferente pe care le-am sesizat sunt (uneori) anumite trepidatii ale motorului (chiar daca este ajuns la temperatura optima) si mici fluctuatii ale relantiului.

Nu cred ca este pompa, in sarcina nu am probleme. Plus de asta am minim jumatate de rezervor de benzina. (asta sa fie buba? ca benzina este veche si probabil si-a mai pierdut din proprietati?)

 

Da ok o sa verific senzorul. De asta nu am auzit pana acum.

 

Multumesc!

 

Edited by turmentatu

Share this post


Link to post

Am dat edit, nu are treaba injecția pe benzina daca zici ca merge ok pe benzina. Citeste ce am scris acum, si vezi ce iti zic de la service-ul de gaz

 

//Nu prea ai cum sa il verifici tu. Mergi la service, calculatorul de gaz poate oferi informatii similar ecm-ului de benzina. Stocheaza si erori, in caz ca apar. Acolo vezi exact. Poate fi si in alta parte, nu neaparat acolo

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Din ceea ce spui ca ai experimentat, ar fi posibil sa ai injectie paralela de GPL impreuna cu benzina. Bineinteles, recomand abordarea problemei la firma care asigura garantia instalatiei.

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Sunt nou pe acest forum, si din pacate am nevoie de ajutor.

Am un chevrolet cu gpl (pus la 45.000 km), masina avand acum ~85.000 km.

Nu am avut absolut nici o problema, filtre (inclusiv gpl) si ulei schimbat la 10.000 km.

Instalatia este tomasetto stag 200 (cred). Ultima servisare gpl a fost facuta acum in primavara impreuna cu toata revizia masinii.

Pe timp de iarna nu am avut probleme (oricum in zilele friguroase mergeam doar pe benzina).

 

Problema este urmatoarea: De 3 zile, doar dimineata, cand o pornesc, motorul functioneaza primele secunde ca un tractor, scade sub 500 rpm si se opreste.

Desi pornirea se face pe benzina, apoi cand temperatura apei creste se comuta pe gpl.

Daca atunci cand pun contactul opresc de tot instalatia gpl (din butonul de pe bord, desi ea porneste tot pe benzina) atunci masina porneste bine (1100 ture, cu socul automat).

Am citit acum ca de obicei se lasa la oprire aprox. un minut pe benzina.

Eu pana acum nu am avut astfel de probleme, deci lasam masina pe gpl, si are atatia km, la mine putin peste 15.000 (si 2 revizii complete+gpl).

Ati avut astfel de probleme ?

 

Multumesc anticipat.

 

Acum si rezolvarea:

 

Desii opream de tot instalatia gpl, la prima cheie (doar dimineata), motorul functiona 2-3 secunde si se oprea. La a 2-a cheie pornea dar avea un tremurat la ralanti.

 

Am fost la service gpl, unde mi-a "sters" datele inregistrate in calculatorul instalatiei, a micsorat putin presiunea din rampa de injectoare si a recalibrat injectoarele.

Am dat si un mic interviu directorului de la service (care s-a si ocupat de masina mea), gen drumuri scurte, cand am alimentat cu benzina etc.

Sfatul lui a fost sa consum toata benzina (peste jumatate de rezervor).

Dupa ce am plecat de la el, a doua zi bineinteles ca masina a pornit la fel, adica ca un tractor (instalatia gpl fiind oprita). Asa ca i-am ascultat sfatul si am consumat toata benzina (incredibil ce "betive" sunt chevrolet-urile), si am bagat apoi omv 100.

De atunci nu mai am probleme cu pornirea, masina porneste bine, fara tremurat . Prostia mea era ca la 2-3 luni mai completam cu benzina (tot omv 100), dar cea din rezervor era deja "veche".

 

Cam asa s-a rezolvat la mine problema pornirii de dimineata.

Poate ii va fii cuiva de folos.

Zii faina sa aveti!

Share this post


Link to post

Buna seara! As vrea sa va intreb cat ar putea sa fie pretul la RAR pentru omologarea buteliei gpl schimbata dupa 10 ani? Sunt din Galati.

Edited by dangal

Share this post


Link to post

Cca 140 lei ca sa-ti treaca cateva caractere in civ (talharie curata !). In curand RAR-ul va opera in civ si numarul de la chiloti ! :mrgreen:

Share this post


Link to post

Cca 140 lei ca sa-ti treaca cateva caractere in civ (talharie curata !). In curand RAR-ul va opera in civ si numarul de la chiloti ! :mrgreen:

Mersi mult.Maine văd și eu ce va fi.

Share this post


Link to post

Cat te-a costat inlocuirea buteliei? De care butelie?

Share this post


Link to post

Buna. Adaug si eu problema mea la acest topic. UN Cielo E3 din 2007 cu instalatie de gaz din fabrica. Modelul pare sa fie Lovato Lovecu-4U, butonul de comutare are 4 led-uri de nivel pentru gpl. Problema este relantiul care are valori astronomice - la liber sare si incepe sa creasca catre 4000 si chiar mai mult ceea ce nu este deloc placut. Intrebare mea este: Ca sa dezactivez instalatia de gaz este suficient sa scot mufa celor 3 module de sub bord ? Daca aveti mai multe informatii despre aceste module, daca pot fi deconectate separat va rog ajutati-ma. Manifestarea apare si pe benzina si pe gaz. Multumesc

Share this post


Link to post

Eu cred ca tu ai o problema la motorasul pas cu pas, nu la instalația de gaz. Verifica-l pe-ala daca lucreaza intai

Share this post


Link to post

O problema de relanti instabil o poate da si neetanseitatea furtunaselor de vacum din admisie. Sigur si acolo e problema (am avut experiente cu masini a doi colegi cu instalatie GPL din fabrica) la care, dupa refacerea conexiunilor cu furtunase noi, problemele s-au rezolvat. As recomanda si o verificare/ curatare a clapetei la admisie si IDLE learn.

Share this post


Link to post

Am inspectat pe cat am putut furtunele din jurul corpului clapeta dar toate par la locul lor si intregi.

Legat de gaz am facut urmatoarele teste: Am deconectat toate cele 3 module ale gazului. Nu a pornit de loc. Am conectat modulul de benzina (LOVATO cod. 438039) si a pornit dar a continuat sa stea turata. La un moment dat am oprit si aducandu-mi aminte de procedura postata de un coleg am pus doar contactul la masina si am deconectat motorasul pas cu pas si TPS-ul. Le-am conectat la loc dupa aproximativ 10 secunde. A fost perfect cateva ore apoi a inceput din nou sa stea turata, aceasi turatie, cam a 2 si a treia zi. Drumurile pe care le fac nu au tocmai un orar, de aici si informatiile fragmentate. Am deconectat tubulatura de la corp si cum ultima oara am mers pe gaz mirosul inca se simtea acolo bine. Asta inainte de a deconecta toate modulelel de gaz. Cred ca IDLE learn le-a facut dupa conectare senzorilor pana a mers ok. Corpul l-am curatat cu WD40 si inainte asta cu ceva carb cleaner. Nu stiu ce sa mai cred. Ce chestie mai intervine doar dupa invatare /autoreglare ?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

Sper sa gasesc ceva raspunsuri in legatura cu urmatoarea problema la un Cielo pe gaz. Incerc sa fiu cat mai succint.

Intr-una din zile la esapament fum alb si intens.Borcanul cu antigel aproape gol, nivelul crescut in baia de ulei asa ca m-am gandit la garnitura de chiloasa, rectificare etc. etc.

La service mi-a facut operatiunile necesare, insa tot scotea fum alb.

A desfacut din nou, iarasi rectificare, garnitura etc. tot fara rezultat.

Intr-un tarziu mecanicul a observat scurgei de lichid pe la vaporizator (plaman), a sistat trecerea lichidului de racire prin acesta si a zis ca din cauza membranei de la plaman baga antigel in cilindrii si de acolo fumul alb si intens.

Intrebarea mea este daca este adevarat si daca prin deteriorarea membranei de la plaman poate ajunge antigel in cilindrii.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

In mod normal, da: antigelul are rolul de a transforma (de a aduce) GPL din starea lichida in starea gazoasa. Antigelul circula printr-un circuit iar gazul prin altul. Cele 2 sunt separate printr-o membrana. Transformarea fazei lichide a GPL in gaz se face prin incalzire. Incalzirea se face cel mai rapid de la antigel. Daca membrana de cauciuc, separatoare, este fisurata antigelul este aspirat impreuna cu gazul in admisie. De aici rezulta fumul alb, dens si intepator la evacuare.

Share this post


Link to post

am tot citit probleme legate de relantiul pe gpl dar tot nu-i dau de capat, problema la mine se manifesta destul de simplu cand se incalzeste calumea motorul si plamanul frige de rupe, atunci nu sta relantiul pe gpl, o las pe liber si moare. plamanul Lovato este cumparat in August deci nu ar trebui sa fie probleme cu el, am fost de vreo 3 ori sa mi-o regleze dar tot la fel face. Dupa ce mi-a montat plamanul a mers super bine pana s-a consumat gpl-ul, dupa ce am alimentat a inceput sa apara problema, cand am curatat clapeta de acceleratie am vazut ca avea locuri pe unde scapa aer, am etansat totul cu silicon si nimic. Tensiunea la electrovle am masurat-o odata era vreo 8-9V, nu ar trebui sa fie 12 ? Pe benzina merge impecabil, check-ul nu-mi sta aprins. Ma mai gandeam la fise ca ar fi vinovate poate imi da bujia scanteie slaba, 2 din ele au rezistenta 16kohm si celelalte 2 13kohm, fisa care vine din bobina are 11kohm. e foarte stresant ca in fiecare intersectie sa o trec pe benzina,

Share this post


Link to post

Daca ai masurat corect impedanta fiselor, valorile gasite impun inlocuirea urgenta a fiselor! Verifica si bujiile. Eu am Beru Ultra Z 20, de care sunt cel mai multumit pana acum. Porneste "la sfert", relantiul foarte bun, desi, din cate imi amintesc, inca mai am 2 fise originale! Deci, aprinderea in primul rand (de verificat bobina si distribuitorul) si apoi instalatia GPL.

Share this post


Link to post

bujiile sunt schimbate acum 2 saptamani, inainte si dupa schimbare facea masina la fel. Bun daca ar fi aprinderea de vina de ce imi face problema asta numai la cald. Un detaliu cand motorul este pe la 30-40 de grade trece frumos pe gaz nu se simte nimic cand se incalzeste motorul la 90 si trec pe gaz scade turatia timp de 2-3 secunde masina merge din inertie in momentul ala nu-i da nici benzina nici gaz si dintr-o data ma infinge in scaun sau merge ca si cum s-ar inneca tot asa vreo 2-3 secunde dupa care revine la normal.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...