Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Numai secventialele au filtru pt. stare gazoasa ca sa protejeze injectoarele GPL. Daca te-ai referit la cel pt stare lichida (aflat sub capacul cu 3 suruburi de pe vaporizator), la 10000 km. Daca nu gasesti praf f. mult, se poate scutura prin batere si refolosi.Asa am facut eu (instalatie Lovato) fiindca filtrul era aproape ca nou.

Share this post


Link to post

Cosmin,cred ca problema ta este un reglaj defectuos al instalatiei(de pe vaporizator sau de pe furtunul de gaz).Daca pe furtun ai motoras pas cu pas verifica buna functionare a acestuia!

Share this post


Link to post

Vă salut, am și eu o problemă dar nu știu sigur dacă acesta este topicul potrivit. Am un Cielo din 97, motor SOHC cu instalație Tomasetto clasică. De câteva zile experimentez niște pierderi de putere semnificative, dublate de pocnete puternice în evacuare în momentul în care o turez mai tare. Pe liber se turează ok dar în sarcină nu doar că nu are zvâc dar nu trece de 2000-2500 de ture în treapta a III-a nici fugărită de turci. La sugestia fostului proprietar al mașinii am schimbati azi fișele de la bujii dar dincolo de dispariția aproape completă a pocnetelor nu s-a înregistrat o revenire a motorului. Mai am de schimbat fișa centrală dar boala are o sârmă de la instalația GPL bobinată pe ea cu vreo 12-13 înfășurări și nu m-aș băga acolo dacă nu e neapărat nevoie. Are cineva vreo sugestie legat de posibila sursă a problemei?

Share this post


Link to post

Nu te impiedica de bobinajul de pe fisa centrala fiindca se reface prin rebobinarea celor cca. 15 spire pe fisa cea noua. Daca conductorul existent se rupe, bobineaza altul (nu sunt pretentii deosebite). Acea bobina serveste la culegerea de impulsuri care activeaza mentinerea deschisa a electrovalvelor GPL numai in timpul functionarii motorului.

Incearca sa mai deschizi putin (in jur de 1 tura) robinetul de debit in sarcina (surubul de pe furtun).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Momentat am schimbat toate fisele si pare ca masina si-a revenit...oarecum, doar ca e foarte puturoasa. Cat priveste bobinajul, pana maine cand nu mai ploua in Galati, am schimbat fisa centrala dar nu am stat sa refac bobinajul. Am lasat vechea fisa atasata alaturi. Prin inductie se va propaga semnalul...sper. Maine rezolv oricum. Multumesc.

Share this post


Link to post

Si la mine a aparut o problema, am instalatie tomasetto stag 200 plus instalata pe un cielo executive din 2004. Dimineata cand motorul este rece cand se face trecerea de pe benzina pe gaz si numai atunci cand sunt pe loc (ex sunt la semafor sau la o intersectie pentru a ma asigura), nu mai am pedala cand vreau sa plec motorul se opreste, pornesc si totul este ok masina functioneaza foarte bine (dar este enervant sunt claxonat, mi s-a intamplat o data sa fiu primul la semafor). Cand sunt in mers trecerea se face ok, nu am nici o problema, iar in timpul zilei totul este ok. Am mai constatat o problema, asta la drum lung pe la 110 - 120 km/h se prinde becul de check, dar nu sta aprins tot timpul (se aprinde, se stinge in intervale de aprox 10 / 20 min), in Bucuresti de cand merg nu mi s-a aprins niciodata, dar viteza de rulare este mai mica maxim 80 km/h. Multumesc!

Share this post


Link to post

Dute la tester Dw Scan 100. Verifica toate furtunele de vacum!

Share this post


Link to post

Dute la tester Dw Scan 100. Verifica toate furtunele de vacum!

 

Am vorbit cu cei unde am montat instalatia gpl, initial vroiau sa-mi mareasca la 35 grade trecerea pe gaz, ea este setata la 30 grade, dar pana la urma a ramas sa o testam dimineata cu motorul rece. Din ce am citit pe forum am vazut ca la unele masini trecerea pe gaz se face la 35 grade altele 40, as dori sa stiu ce temperatura este cea mai potrivita. Daca nu rezolv problema dupa ce o pune pe tester o sa incerc Dw Scan 100.

Share this post


Link to post

salut...sa vedem daca am inteles bine: surubul de pe furtun este pentru reglarea debitului in sarcina? deoarece la mine cand accelerez se gatuie si nu trage cum trebuie...daca-i mai dau drumul din surub ar trebui sa traga bine? si cat trebuie desfacut? ca nu-mi dau seama la relanti...instalatie clasica gle'97...si parca a inceput sa si fluctueze relantiul

Share this post


Link to post

Exact cum spui. Incearca sa-l mai desurubezi cate 1/4 ture, in secvente, functie de cum se comporta in trafic la sarcini sporite (spre ex. la o depasire "mai in forta". Cu masina stationata il reglezi turand motorul la cca. 3500 rpm si strangand surubul pana cand turatia incepe sa scada, apoi il mai deschizi cca. 1/4 - 1/2 ture; micile ajustari se fac la proba in rulare.

Share this post


Link to post

ms frumos! am fost plecat azi si i-am mai dat drumu de acolo...s-a schimbat situatia radical , sper sa nu se schimbe si consumul la fel de radical :) )

Share this post


Link to post

Categoric, va creste putin; bine-ar fi sa mearga numai cu aer :-j

Share this post


Link to post

asta e , nici asa nu puteam merge ca ma imbolnaveam de nervi

Share this post


Link to post

salut

am un cielo din 97 motor 1,5 cu instalatie gpl zavoli (asa scrie pe plaman) , masina o am din 2010 si instalatia a fost montata in 2008 conform facturii .

a mers foarte bine pana mai acum o saptamana cand a inceput sa se auda un barait ciudat in buton si sa numai intre gazul.

ieri am schimbat releul din buton a mers bine la inceput dupa care a inceput iar sa faca acel zgomot ciudat si acum nu mai cupleaza deloc pe gaz , nici macar nu se mai aprind ledurile de la gaz si nici nu se mai aude electrovalva cand deschide.

ceva pareri?

trebuie sa rezolv gazu deoarece merge asa de rau pe benzina ca nici nu pot sa ajung la service cu ea

 

 

Edited by 25can

Share this post


Link to post

Se pare ca problema este pe linia alimentarii butonului cu tensiune 12v (numita 15 sau IGN sau "prin contact"). Verifica: siguranta instalatiei GPL, conectorul (calitatea contactelor), placa cu circuit din buton. Recomand folosirea pe viitor a unui releu tip auto - interfata intre marii consumatori (cele 3 electrovalve) si releul SPDT din interiorul butonului. Papucul 30 al releului auto va lua plusul de la 30 (batt).

Edited by smv

Share this post


Link to post

mersi pt ajutor.

ai perfecta dreptate , problema era data de papuci de la siguranta de alimentare.

din pacate pentru mine in seara accea nu am intrat pe net sa vad acest sfat si a doua zi am fost la Virsta in Craiova si au rezolvat ei problema aceasta + schimbat filtru gpl si manopera 70 lei, nu inainte de am face capu calendar ca in stalatia mea este improvizata deoarece se alimenteaza din delcou si nu de la bobina de inductie, cum fac ei , (gpl-ul a fost montat in 2008 la olgun gaz bucuresti si de atunci nu a umblat nimeni la el )

multumesc

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Vin si eu cu urmatoarea problema : am o nubira 2 din 2006 cu instalatie gpl Brc de uzina si in momentul trecerii de pe benzina pe gpl cand motorul este rece, daca nu este putin turata se opreste.

Mentionez ca am schimbat injectoarele de gpl (mi s-a spus ca ar fi infundate din cauza parafinei care se baga in gaz), am schimbat si filtrele (cel de faza gazoasa arata destul de rau), dar am schimbat un injector inainte sa schimb filtrele iar pe celelalte 3 dupa schimbarea filtrelor. Inainte de toate aceste operatii in momentul trecerii pe gpl, motorul, pur si simplu dadea in nas (era un soc foarte violent) acum se manifesta mai "subtire" ca sa zic asa. Am uitat sa spun faptul ca daca motorul este cald sau sunt cel putin 10 grade afara, problema dispare. Am pus si testerul pe ea si cica " e in parametri" .

As mai avea o varianta si anume aceea de a umbla putin la surubul de la reductor, cel care regleaza debitul de gaz (de asemenea in vara am schimbat toate porcariile din reductor, membrana si ce o mai fi pe acolo), ipoteza aceasta expunandu-i-o si mesterului, care a zis ca nu are nicio treaba.

Orice sfat este binevenit, sincer, m-am plictisit de atatea programari, stat cu orele la rand si tot felul de bazaconii care mi-au fost indrugate la service .

Multumesc anticipat pentru ajutorul acordat !

Edited by Marian_MYT

Share this post


Link to post

Verifica toate furtunele si conexiunile de vacum la admisie. Fa-le o intrebare baietilor de la Progaz Vernesti, Buzau.

PS: masina apare in avatar ca fiind 2007.

Share this post


Link to post

Verifica toate furtunele si conexiunile de vacum la admisie. Fa-le o intrebare baietilor de la Progaz Vernesti, Buzau.

PS: masina apare in avatar ca fiind 2007.

:) ))) E din decembrie 2006

Share this post


Link to post

Verifica toate furtunele si conexiunile de vacum la admisie.

Sunt toate la locul lor. Alte pareri ?

Share this post


Link to post

De ce ai schimbat kitul de garnituri ? Inainte de a schimba kitul facea la fel ?

Share this post


Link to post

Era membrana fisurata si dupa oprirea motorului pierdea gaz care ajungea în admisie si îneca motorul si apoi trebuia sa dau foarte mult la automat când porneam motorul. Dar dupa schimbarea garniturilor totul a fost in regulă (pana a început să dea frigul ). In toate iernile nu am avut nicio problema, trecea perfect de pe benzină pe gaz chiar daca afară erau -20 de grade. Cand am schimbat garniturile am observat ca reductorul are un șurub prin intermediul caruia reglezi debitul de gaz (dupa ce au schimbat garniturile si l-au montat pe masina, nu trecea pe gaz, dar au umblat la surubul respectiv si s-a rezolvat, ceea ce ma face sa cred ca tot acolo e problema, desi "meseriasul" a spus ca nu are nicio legatura ). Avand in vedere ca am schimbat injectoarele (care au costat o gălăgie de bani ) si problema persista, deja am ajuns la capătul răbdării.

Share this post


Link to post

Salut!Am urmatoarea problema:cielo exe,instalatie lovato nesecventia la care s-a renuntat la electrica lovato inlocuindu-se cu una simpla,surub de reglaj debit.Butonul permite pornirea pe benzina si trecerea la turatie pe gpl.Daca repornesc motorul la interval de pana in 2 min sau peste 30-40 min,functioneaza normal,daca-l repornesc peste 10-15 min porneste foarte greu,innecat sau nu porneste.Un artificiu ar fi sa-l pornesc cu pedala la fund.Porneste de asemenea foarte greu daca atunci cand dau la automat las contactul 2 sec(atunci baga si pompa de benzina);daca-i dau direct am mari sanse sa porneasca!

Am fost la service,mi s-a curatat plamanul dar am aceleasi simtome!Aveti ceva idei?

Share this post


Link to post

Dupa cum spui, este clar ca motorul se ineaca cu carburant. Carburantul "buclucas" poate fi atat GPL cat si benzina (separat sau impreuna).

Cel mai probabil cred ca este GPL intrucat cred ca, dupa "imbunatatirea" instalatiei, s-a potrivit ralantiul din surubul de suplimentare (acela din bronz), care in mod normal la instalatiile cu actuator (motoras p.c.p.) este in pozitia inchis (exceptie reductoarele BRC care permite sa se lucreze cu acesta deschis). Intrucat, la reductorul Lovato, electrovalva de pe acesta NU inchide in starea de repaus calea de suplimentare (cum este la BRC), gazul lichid existent in conducta dintre electrovalva cu filtru si reductor (destul de lunga, cca. 1m !) se descarca liber in galeria de admisie, prin mixer. Ca atare este necesar un timp relativ mare pentru a se "dilua" cu aer pana la proportia de inflamabilitate sau f mic. pentru a nu "apuca" sa se descarce toata conducta (timp cu atat mai mic cu cat surubul este mai mult deschis). Ca remediu, in acest caz, recomand mutarea electrovalvei cu filtru cat mai aproape de reductor sau folosirea unui reductor AT90 (BRC).

Dar se poate, separat sau cumulat, ca si unele injectoare sa "pise" (scuzati expresia, dar asa se spune mai ales la Diesel), adica sa nu mai etanseze corect si sa fie nevoie a fi curatate. Se poate vizualiza dupa scoaterea rampei cu injectoare. Situatia expusa poate fi intuita si prin "balbaieli" la ralanti atunci cand este pe GPL.

Necesitatea de a porni cu pedala apasata indica clar exces de combustibil care are nevoie de mai mult aer (inclusiv limitarea injectiei suplimentare de benzina - pedala "la fund").

Totusi, as recomanda refacerea instalatiei GPL initiale.

Edited by smv

Share this post


Link to post

Pai instalatia este in forma actuala de 60.000 km si a functionat in acest timp fara greseala,problemele au aparut de vreo doua saptamani odata cu cresterea consumului de gpl de la 10 la 13 %(mai mult pe rece si oras).Aseara am scos si mufa la pompa de benzina dar nu s-a schimbat nimic in comportament.Deci problema este strict pe gpl din plaman sau electrovalve.Tin sa precizez ca plamanul s-a desfacut aseara doar partea din spate(cea care nu are treaba cu circuitul de antigel) pentru ca mecanicul a spus ca daca o desface pe asta din fata trebuiesc inlocuite membranele!De ce mi-e frica de-aia nu scap?!!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...