Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Mergi cu ea la un atelier GPL repede: electrovalvele tale GPL nu mai inchid! Problema cu pornitul nu este insotita si de un miros puternic de gaz?

Share this post


Link to post

Salut, oprirea este insotita de un miros puternic de gaz!Dar sunt din cluj si nustiu unde as putea gasi un atelier GPL, sun proprietarul masini de 2 saptamani, Daca stie careva as fi foarte incantat!Multumesc

Share this post


Link to post

Cu rezervorul, este o proiblema de constructie, producatorul, nu garanteaza mai mult de 10 ani pt. suduri de aceea se schimba rezervorul. Mai este o varianta mai ieftina dar nu este poractica de loc, demontarea lui si trimiterea la o firma acreditata pt. a face testele respective si se prelungeste perioada cu 5 ani.Eu aleg prima varianta si schimb rezervprul.Dupa asta trebue omologata din nou instalatia cu inscriere in cartea de identitate.Trebue sa traiasca si ei din ceva.

Share this post


Link to post

Buna am o leganza si am pe ea o instalatie gpl Lovato montata in 2002 si nu prea mai merge bine , mentionez ca am schimbat filtru de gaz , 1. fluctueaza la relantiu si se simte miros puternic de gaz , 2. daca merg constant cu 80-100 si trebuie sa ma opresc la o trecere sau sa reduc viteza etc se opreste motorul , mi s-a spus ca ar fi de vina vaporizatorul pt ca este destul de vechi , imi puteti spune daca se mai gasesc vaporizatoare pt instalatii gpl lovato sau ceva kituri de reparatia.

Share this post


Link to post

La mine nu cred ca e problema cu rezervorul, mirosul se simte de sub capota langa roata din dreapta,o sa imi verific electrovalvele asa cum a spus mai sus andreib si o sa revin cu rezultatul, si mai am o problema la ambreiaj e f scurta pedala prinde undeva jos si in masalier si viteaza a2a imi intra f greu da mi-am comandat garniturile de la pompa de ambreiaj si azi am sa le schimb, am verificat si kitul de ambreiaj si eu bun!

Share this post


Link to post

Va rog sa ma ajutati daca puteti:am un cielo 2005 cu gpl de fabrica lovato o am de 2 ani jumate si nu m-a suparat aproape deloc pana acum.sa va spun despre problema mea de cateva saptamani a inceput sa imi faca probleme la pornire:dimineata sau dupa ce statea masina mai mult de 12 ore nepornita nu imi mai pornea,dau la automat si degeaba imi da impresia ca se ineaca,de cand a inceput sa imi faca probleme pot sa o pornesc numai in modulul de urgenta:inainte sa o pornesc tin apasat pe butonul de gaz si dupa ce invarte de 5-6 ori porneste dar fortat.m-au sfatuit niste meseriasi sa-i schimb urmatoarele: pompa benzina,filtru benzina,fise,bujii si degeaba(am uitat sa mentionez ca am check engine aprins de u an jumate si pe benzina si pe gaz aprins tot timpu).am fost la un service si mi-a pus-o pe tester mi-a zis ca check engine e aprins pentru ca ii dadea amestec prea bogat de combustibil:a umblat la plaman si a stat cu testeru in fata masinii vreo 20 minute si mi-a zis ca masina nu are nimic si ca tre sa astept vreo saptamana doua ca sa isi revina calculatoru si dupa aia cica isi revine la normal.va rog dati-mi un sfat ca nu mai pot m-a disperat.mentionez ca masina are 94k.pls ajutati-ma

Share this post


Link to post

Trece masina pe benzina, mergi cu ea vreo 20km pe benzina si opresete-o tot pe benzina. Daca a doua zi masina porneste ok inseamna ca ai un reglaj VARZA pe GPL (amestec mult prea bogat) si trebuie sa mergi la un meserias priceput la GPL.

 

Oricum, dupa reglajul GPL ar trebui sa mergi sa iti stearga codurile de eroare din ECM-ul pe benzina.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Imi spuneti si mie va rog care este consumul pe gpl la un cielo 1.5-75cp urban,extraurban.Si inca o rugaminte sunt nou pe aici asa dori ceva pareri despre achizitionarea unui cielo si poate cei mai vechi dintre forumisti aveti vreun link cu ceva discutii in sensul asta,ca ma gandesc ca trebuie sa existe.Va multumesc.

Share this post


Link to post

Buna,

mi-am montat si eu in luna mai 2012 instalatie de gaz pe CIELO, model LANDI (cred) si sunt foarte multumit. Tocmai am fost in concediu prin tara, am mers 2200 km, atat urban cat si extraurban, am avut un consum mediu de 8,2% (plus ca masina a fost cu 3 persoane adulte si mai tot timpul cu portbagajul cam plin :) ...).

Am avut totusi o mica problema: la montarea instalatiei cei de la service mi-au spus sa verific nivelul antigelului si la nevoie sa-l completez. Am uitat cu totul de asta (de la montarea instalatiei am parcurs vreo 6000 km) si pe drum am avut ceva probleme cu pornirea, ba mi s-a si oprit motorul de vreo doua ori. L-am sunat pe mecanic, s-a prins imediat de problema mi-a spus sa completez cu apa (eram undeva prin creierii muntilor ...) si totul a fost OK. Bun, o sa schimb antigelul ca oricum era din 2008, dar intrebarea este cum dracu' de am pierdut aproape 3 litri de antigel, ca pe sub masina nu am vazut niciodata sa fie ud. O fi vreo problema de la montaj ?!

A mai patit cineva asa ceva ?!

Share this post


Link to post

Din cate tin minte, o cauza frecventa pentru pierderea de antigel sunt T-urile de la furtunele instalatiei care sunt de proasta calitate/nestranse bine.

Share this post


Link to post

Teu crapat sau coliere stranse prost. Remediaza problema urgent pana nu faci alte minuni (calezi motorul). O masina pe GPL nu are nici un motiv sa manance antigel daca e in stare de functionare buna.

Share this post


Link to post

Cauciucul se dilata la caldura, ceea ce poate fi motivul pentru care ai pierdut antigel pe la imbinari. Incearca sa mai strangi colierele putin eventual dupa ce verifici imbinarile sa depistezi pe unde pierde (dupa un drum cu masina, ca sa observi umezeala). Poate fi si de la un T crapat, dar ma indoiesc ca ai pati asta asa devreme. Plus ca poate ti-au montat chiar T-uri metalice.

Edited by alleks

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfaturi, o sa merg la un mecanic sa verifice, ca eu nu prea stiu pe unde sa ma uit ... :) .

Drum bun si drumuri cat mai bune tuturor ... !

Share this post


Link to post

Cu siguranta sunt T urile de plastic. Eu recomand sa l-e faci din cupru cu elemente de la instalatia de incalzire de apartament.Am patit si eu si asa am rezolvatproblema.

Share this post


Link to post

Ceau,

 

Ieri am montat pe Cielo o instalatie GPL marca Marini. Instalatie clasica, pe un SOHC din '96. N-am mers foarte mult eu ieri cu masina pe gaz, dar nu mi-a facut vreo toana. In dupa-masa zilei de azi am schimbat uleiul, filtrele, bujiile si fisele si mai pe seara am iesit cu masina in oras. Ce sa vezi? O pornesc pe benzina, se da pe gaz automat dupa 2000 rotatii si merge ceas la turatii. Ajuns la semafor, am sesizat ca la relanti incepe sa tremure ca si cum s-ar pregati sa decoleze pe luna si scade la 500...in final ajungand sa se opreasca. In mers nu am avut nicio problema, doar la relanti patesc asa. Ce credeti ca ar putea fi? Luni ma duc cu ea la service-ul unde am montat-o, dar pana atunci mai e..

Share this post


Link to post

Cu siguranta sunt T urile de plastic. Eu recomand sa l-e faci din cupru cu elemente de la instalatia de incalzire de apartament.Am patit si eu si asa am rezolvatproblema.

Nu e treaba clientului sa faca asta !

Pe vremuri si la rusesti erau T-uri de alama, azi si BRC-ul da chifle de plastic...

deh...capitalism salbatic-fanatic...de unica folosinta...

Share this post


Link to post

Buna ziua. De curand am montat o instalatie gpl cu vaporizator Voltran pe nubira 1 an fabricatie 98 dar care nu are sonda lambda(catalizator din cate am observat eu pe sub ea ar avea). In primii 600 de km nu am avut niciun fel de problema cu instalatia si imi consuma 10%. Apoi a inceput sa creasca consumul si sa.mi dea rateuri in filtrul de aer, cel de la gaz mi-a spus sa vin cu ea la revizia de 1000 de km ca asa fac toate si se mai lasa si mi.a zis ca imi da rateuri din cauza fiselor care intradevar nu le schimbasem niciodata de cand era masina la mine dar bujiile le-am schimbat cu 1000 de km inainte sa pun instalatia de gaz si sunt ngk. AM fost cu masina la revizie mi.a mai reglat ala gazul am schimbat fisele. Minunea a tinut o saptamana jumatate dupa care a inceput iar sa-mi dea rateuri. Am schimbat carcasa filtrului de aer cu tot cu filtru deoarece mi.a ingaurit filtru si mi.a spart carcasa. Mentionez ca nu merg cu masina subturata pe gaz deloc. Imi da in continuare rateuri desi filtrul de aer si fisele sunt noi. La ultimul rateu mi.a ridicat putin capacul de la carcasa in sus(foarte putin cativa mm si nu cred ca trage aer fals pe acolo si mi se pare ca da mai putine rateuri asa decat cu carcasa inchisa etans. Ce as putea sa-i fac sa scap de rateurile astea enervate si foarte daunatoare.Cel de la gaz nu mi.a putut rezolva problema. Ce este ciudat ca pe gaz cand accelerez(mereu accelerez treptat si usor nu o calc blana) imi da in nas adica are scaderi de putere(intreruperi) timp de o sec fiecare si parca tremura masina desi am 100 de km la ora si peste 2500 de ture, pe benzina nu face deloc asa. Multumesc

Share this post


Link to post

Va salut.Ma poate ajuta si pe mine cineva?

Am un Cielo executive cu motor DOHC 16V si as dori sa ii pun gaz.

Ma intereseaza sa ii pun o instalatie buna,dar nu stiu in Bucuresti unde ma pot adresa pentru asa ceva.

Ceva informatii,pareri,preturi si locatii?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

buna seara si scuze de deranj

 

ma numesc Andrei si detin un opel astra g din 2002 motor 1.6 16v

 

de cateva luni ma lovesc de o problema...

pe masina am instalatie gpl Koltek daca o accelerez pe liber se balbaie pana trece de 1500-2000 de rotatii si la schimbarea treptelor la fel...imi poate spune cineva din ce cauza poate fi si ce ar trebuii sa verific..

 

masina a fost luata din Olanda anul trecut...si unde se gaseste mufa de diagnoza ..

 

va multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Va salut.Ma poate ajuta si pe mine cineva?

Am un Cielo executive cu motor DOHC 16V si as dori sa ii pun gaz.

Ma intereseaza sa ii pun o instalatie buna,dar nu stiu in Bucuresti unde ma pot adresa pentru asa ceva.

Ceva informatii,pareri,preturi si locatii?

Multumesc anticipat.

 

Agrom.ro Eu am montat acolo si a fost o experienta ok.

Share this post


Link to post

Am rasfoit forumul legat de acest topic si in final pot sa spun ca m-am lamurit NU. As vrea sa-mi pun o instalatie GPL pe o Nubira II an frabricatie 2001 motorul de 1,6l 16V...din cate am inteles din cele postate se pare ca intalatia GPL depinde foarte mult de nori sau soare, de plaoie sau zapada...cu alte cuvinte depinde de sensibilitatea motorului. Nu prea sunt lamurit care este cea mai buna instaltie GPL..ma poate ajuta cineva...ca parerile sunt foarte impartie, iar probleme destul de multe. Multam fain

Share this post


Link to post

O instalatie calsica cu emulator de lambda e super ok pt nubira euro 2. Cele secventiale sunt destul de greu de reglat pe motorul asta datorita tipului de injectie si timpilor f scurti de injectie.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor, actuali sau viitori gpl-isti. Imi dau si eu cu parerea la tot ce s-a scris legat de gpl montat pe woo-urile noastre. Nu montati decat instalatii care au fost puse de fabricant, exclusand cele puse de fabrica pe cielo. Am o nubira 1 din 2000 si pe care am experimentat 2 instalatii de gpl, prima, o tampenie de marini montata de niste berbeci de mecanici de la Renofranci din Constanta pe care ii recomand numai dusmanilor mei si a doua un brc cu stag 100. Ultima a fost cat de cat buna, insa imi umplea galeria de admisie cu depunere de la gpl si din cand in cand imi dadea rateu in filtru. A functionat cat de cat ok insa dupa ce mi-am facut motorul de la zero am renuntat la gpl. Pur si simplu nu se mai justifica gpl-ul. Si asta pana cand am cumparat un matiz nou cu gpl din fabrica in 2008.

Instalatia BRC secquent 24 mi-a facut o parere foarte buna pana pe la 100.000km, dupa care subit a cedat. La trecerea pe gpl dadea eroare si trecea pe benzina Am fost sa o repar la un montator gpl in Constanta care mi-a spus ca instalatiile brc sunt cele mai proaste si ca ceea ce a pus fabrica pe matiz e o instalatie putin fiabila. Mi-a fost recomandat sa o schimb cu o instalatie Tomasetto ce nu costa putin, vreo 2500 lei. Dar cum banii cresc in copac si posed o livada mare, (scuzati-mi ironia), am decis sa desfac vaporizatorul si rampa de injectoare. Am curatat tot vaporizatorul unde am gasit mizerie de nedescris. Am schimbat filtrele pe care le-am gasit pe net la un "magazin de gpl" si am montat totul inapoi. Defectiunea s-a mentinut. Mi-am cumparat o interfata de comunicare cu calculatorul gpl si am incercat sa inteleg valorile pe care le afisa programul de diagnoza. Cu ajutorul moderatorului Ovijer, am reusit sa aflu ca in timpul functionarii pe gpl se producea o fluctuatie a valorilor de presiune din rampa de injectoare si deci calculatorul trecea pe benzina pt ca credea ca nu mai are gaz pe rampa. Am inlocuit senzorul de presiune/temperatura de pe rampa de injectoare, am platit 160 lei la acelasi magazin de gpl si masina a functionat perfect. Si inca functioneaza, am 125000km. Consumul se situeaza la 6.5-8% ceeea ce imi convine. Deci fabricantul e mai destept decat unii montatori!!! Urmeaza aceeasi instalatie brc sa o montez pe nubira si va voi tine la curent. Oricat s-ar spune, eu merg pe brc secquent 24 pt ca am testat-o si merge ireprosabil.

 

Iar un lucru care functioneaza, ma face sa ma gandesc ca "practica bate orice teorie"... Va voi tine la curent!

Edited by renatremo

Share this post


Link to post

Schimba filtrele mai des si urmareste statiile de la care alimentezi. Eu anul asta am avut mai multe pb cu instalatiile de gpl (atat landi cat si prins) din cauza gazului f prost decat am avut de cand le-am montat.

Share this post


Link to post

Buna ziua. De curand am montat o instalatie gpl cu vaporizator Voltran pe nubira 1 an fabricatie 98 dar care nu are sonda lambda(catalizator din cate am observat eu pe sub ea ar avea). In primii 600 de km nu am avut niciun fel de problema cu instalatia si imi consuma 10%. Apoi a inceput sa creasca consumul si sa.mi dea rateuri in filtrul de aer, cel de la gaz mi-a spus sa vin cu ea la revizia de 1000 de km ca asa fac toate si se mai lasa si mi.a zis ca imi da rateuri din cauza fiselor care intradevar nu le schimbasem niciodata de cand era masina la mine dar bujiile le-am schimbat cu 1000 de km inainte sa pun instalatia de gaz si sunt ngk. AM fost cu masina la revizie mi.a mai reglat ala gazul am schimbat fisele. Minunea a tinut o saptamana jumatate dupa care a inceput iar sa-mi dea rateuri. Am schimbat carcasa filtrului de aer cu tot cu filtru deoarece mi.a ingaurit filtru si mi.a spart carcasa. Mentionez ca nu merg cu masina subturata pe gaz deloc. Imi da in continuare rateuri desi filtrul de aer si fisele sunt noi. La ultimul rateu mi.a ridicat putin capacul de la carcasa in sus(foarte putin cativa mm si nu cred ca trage aer fals pe acolo si mi se pare ca da mai putine rateuri asa decat cu carcasa inchisa etans. Ce as putea sa-i fac sa scap de rateurile astea enervate si foarte daunatoare.Cel de la gaz nu mi.a putut rezolva problema. Ce este ciudat ca pe gaz cand accelerez(mereu accelerez treptat si usor nu o calc blana) imi da in nas adica are scaderi de putere(intreruperi) timp de o sec fiecare si parca tremura masina desi am 100 de km la ora si peste 2500 de ture, pe benzina nu face deloc asa. Multumesc

 

Salut. Am aceeasi problema cu Cielo GLE '97 instalatie LOVATO ,ba mai mult, de 2 ori mi-a sarit joja de la ulei; cautand pe net am descoperit ca nu suntem singurii cu aceasta problema dar nu am gasit nici o solutie, mai caut. Parere personala: nu sunt fisele si nici bujiile deoarece pe benzina mere fara probleme, ma gandesc ca are legatura cu emulatorul simptomele aparand doar la mersul pe gaz. Poate ajuta o resetare a calculatorului, am sa incerc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...