Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Salutare tuturor!Sunt membru de cativa ani pe acest forum si acum am si eu nevoie de ajutor.Am un executive din 2005 cu gpl fabrica si 110.000 km la bord.De cateva zile la plecarea de pe loc se balbaie unpic,si la sarcina mai mare indiferent ca motorul e cald sau nu,da rateuri in filtrul de aer de ii sar clemele de la capac si nu mai trage motorul ca inainte.Surpriza insa:daca pornesc aerul conditionat merge perfect.Cum l-am oprit apar rateurile si se balbaie.Parca si consumul gpl a crescut.Asta se intampla la mers pe gpl.Pe benzina merge de rupe fara cea mai mica problema.Mentionez ca la 90.000 am facut revizie completa la instalatia gpl,cu schimbat filtru gpl,verificare pierderi...noxe...etc.Bujiile sunt NGK bpr 5 ey made in japan iar fisele originale GM pt cielo euro3 si sunt schimbate de 5000 de km.Nu mai inteleg nimic.Poate ma ajuta si pe mine cineva.

Share this post


Link to post

Una din posibilitati este sa vina gaz prea mult la mixer altfel decat prin depresiune (adica cu presiune, ceea ce nu este de dorit). Ori a fost desurubat fara simt de raspundere surubul de sensibilitate al membranei tr. a 2- a de pe lateralul plamanului (cel negru aflat pe linia mediana orizontal), ori sunt probleme ale membranei in sine (fisuri) si trebuie schimbata si/sau ventil neetans. Fa astfel :

Deconecteaza furtunul de la stutul plamanului. Pune pe stut solutie de sapun astfel incat sa obtii o membrana stabila (asta arata ca nu scapa gaz). Inchide surubul de bronz de pe plaman (daca nu cumva este gata strans de "mecancosi" !) nu inainte de a-i repera pozitia avuta. Conecteaza cele 3 electrovalve direct la o sursa de 12Vcc (bateria) dupa ce, bineinteles, le-ai scos papucii de + ( multivalva de la butelie, valva cu filtru si valva de pe plaman). In mod normal bula de sapun trebuie sa se umfle incet indicand ca iese f. putin gaz peste presiunea atmosferica. Daca scaparea de gaz este puternica, incearca sa vezi daca se poate opri prin strangerea surubului negru de plastic, nu ininte de a-i repera pozitia avuta. Daca nu reusesti sunt probleme in interiorul plamanului (membrana fisurata, ventil neetans) si trebuie schimbat setul de garnituri.

Sper sa fi fost destul de explicit pe cat de stufos in acest tutorial de diagnoza plaman. Spor la treaba !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Excelenta tehnica de reglaj a lui smv.Eventual daca nu iese testul cu ''bula de sapun'' mai poti recomanda testul cu flacara nu? Ar fi indicat sa nu mai postati asemenea idiotenii.

 

Alin85 @ Mergi la un reglaj al instalatiei gpl la cineva care are softul si interfata de lovato.Rateurile in admisie pot aparea de la probleme ale sistemului de aprindere(fise intrerupte sau bujii defecte) sau amestec sarac.Cablajul motorului euro3 are probleme din fabrica si la pornirea electroventilatoarelor de racire a radiatoarelor sonda lambda are tendinta de a indica valoarea zero in modulul lovato iar amestecul este imbogatit peste masura ,asadar tu cand pornesti AC-ul implicit pornesc si ventilatoarele si amestecul devine bogat.

Share this post


Link to post

Multumesc de sfat ovi_jer.Ai dreptate.Cel mai sigur e un reglaj la service autorizat gpl.Sfatul sui smv nu-i prea recomandat,si cu gpl-ul nu-i de joaca...reglarile nu se fac dupa ureche...Am sa merg la un service sa rezolv problema.Numai bine!

Edited by Salex
Citare inutila post anterior

Share this post


Link to post

Bravooo, Ovi_jer ! Mea culpa ! am uitat sa scriu: respectati normele PSI ! Chemati pe cei de la service cand folositi aragazul ! In primul rand, te credeam cu o gandire mai larga, inginereasca, mai logica dar te-ai dovedit de fapt superficial si deficitar in educatie. Infatuarea nu te face decat sa apari caraghios. Asa sfat mai zic si eu: du-te la service. Probabil forumurile ar trebui sa existe numai pt promovarea activitatilor comerciale pe care, unele, probabil le reprezinti.

Share this post


Link to post

Atacand-ul pe Ovidiu te descalifici singur.

Daca ai rasfoit cat de cat forumul ai observat ca are o vasta experienta.

Share this post


Link to post

O fi, dar nu prea are cei 7 ani de-acasa. Orce om poate gresi inclusiv prin faptul ca nu a avut abilitatea sa se faca bine inteles dar nu este cazul sa te tii de bascalie ieftina si prosteasca. Iar infatuarea ... mai bine uitati-va la politicienii alesi de noi. Sa se inchine la el cine doreste; eu nu ! Este o deceptie in universul meu uman, nu mai are nici o valoare, m-am lamurit.

Share this post


Link to post

Acum ceva vreme (~5 ani) Ovidiu ajuta pe toata lume cu sfaturi foarte folositoare. In ultima perioada am observat ca intervine foarte rar, probabil considerand ca exista suficienta informatie pe forum. Daca te pui in locul lui probabil vei realiza ca nimanui nu ii place sa isi sacrifice timpul personal pt ajuta complet gratuit, tot felul de indivizi care odata ce pun o intrebare considera ca TREBUIE sa si primeasca un raspuns ... si asta fara ca acestia sa se documenteze din postarile precedente !

 

Eu personal am o problema extrem de greu de depistat si desi am citit cam tot ce era de citit din aceasta arie, ma gandesc ca e inutil sa mai postez pe forum inca o intrebare, deoarece neavand cum sa explic exact ce se intampla, ma gandesc ca mai usor e sa ma duc la toate service-urile, poate poate dau de cineva, trimis de Dumnezeu, sa ma ajute sa ies din belea ...

 

Pe scurt masina vibreaza PUTERNIC de ceva timp la relanti 840 rpm. AM schimbat bujiile cu cele recomandate de Ovijer pt Nubira 1 si le-am facut si gapul la 1,1 / Am verificat si fisele pe intuneric sa vad daca fac scantei si sunt ok / am Inlocuit filtru de aer Curatare IAC / Ulei + filtru / Reset ECM + Idle Learn si totusi din pacate nu am dat de nici-o imbunatatire . Singura varianta este ridicarea in ture a relantiului la 1000 rpm care din pacate atrage dupa sine o oscilatie enervanta) de la 950 la 12000 rpm ...

 

Motorul pe benzina are cca 940 rpm iar la trecerea pe gpl, se ridica la 1200 ca apoi sa coboare la 1060 . Ce e ciudat, e ca la doar un mm de strangere in plus a surubului de reglaj, motorul isi ridica turatia la 1500 rpm ! Practic m-a disperat si ce ma doare cel mai rau e ca nici unul din mecanici nu a gasit nici-o problema desi au verificat si zona de furtune pt vacuum ...

 

 

In alta ordine de idei dacă nu ii dau de cap o sa o vand si cu asta basta, dar mi se rupe sufletul de ea, mai ales ca de curând am vopsit-o si am încălțat-o cu un set de anvelope noi Michelin

 

 

ps. Se spune ca geniile sunt vazute de catre popor ca fiind ... infatuate , deoarece "Poporul" nu agreeaza niciodata ce El nu poate pricepe !

Share this post


Link to post

Saracele genii ...

Trecand in alt registru, era bine (nu pentru mine, ci pt. altii mai priceputi ce pot contribui cu un sfat competent) sa mentionezi tipul de instalatie, modul cum a evoluat defectul (brusc, in timp...). Din cate relatezi, simultan cu problemele pe GPL sau nu (?), functionarea pe benzina nu este nici ea satisfacatoare si ar trebui rezolvata aprioric (din cate mai stiu si eu). Si fiindca veni vorba de service-uri romanesti, in 33 ani de soferie, nu le-am calcat voluntar decat de 3 ori si tot de atatea ori am dat bani degeaba (mai bine ii donam celor in nevoie) si m-am pricopsit si cu distrugeri. Din pacate trebuie sa dai pe acolo silit de complicitatea sistemului de acordare a garantiilor (la Cielo am renuntat voluntar la acest sistem organizat de spoliere a clientului, luandu-mi riscurile asupra mea. Oricum m-a costat mult mai putin si nici nu m-am enervat. Multa sanatate !

Edited by smv

Share this post


Link to post

filtru_murdar_01.jpg

Asta am gasit acum 2 zile intr-un Tomasetto pe un logan!!!! Minunati-va!!!

Share this post


Link to post

A fost schimbat vreodata in ultimii nspe ani filtrul ala?

Share this post


Link to post

Alimentase de la Lukoil dupa revizia rafinariei?

Share this post


Link to post

salut!o intrebare pentru cine se pricepe...am un cielo din 96 non euro fara sonda ..8v!distanta furtunului de gpl care vine de la intrarea in corpul clapetei acceleratiei trebuie sa fie mai mare sau mai mica pentru o performanta si consum bun ?as dori cateva explicatii daca se poate ms :)

Share this post


Link to post

Cat mai mica pentru a avea o "latenta" cat mai redusa a instalatiei.

 

Cat despre lukoil: le multumesc ca au reusit sa imi infunde ambele filtre mie si multor altora :-W .

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde a alimentat, dar cert e ca asa ceva n-am vazut inca!!!

Adevarul e ca astia de la Luckoil au gaz prost, verificat de mine la concret: Am mers cu plin de luckoil cu consum de 10 afara, iar peste citeva zile, pe acelasi traseu, aceleasi conditii, cu gaz de Crimbo, consum de 8!!!! Nu am facut nici o schimbare la masina sau setari!

Share this post


Link to post

mai intreb o chestie...este bine cum am furtunul asta?care aveti cielo spune-mi si mie trebuie sa se umble la surubul de la clapeta acceleratie si avans pe gpl sa mearga bine ?

post-32092-0-50974400-1336762104_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Sall, sunt si eu la primul reply si va rog din suflet sa ma ajutati cu o PROBLEMA

Am un espero 1.8 cd din 1999,cu instalatie GPL clasica si m-am hotarat sa o schimb cu una generatie noua SECVENTiALA.

Am sunat la diversi distribuitori si totodata montatori si am avut surpriza(neplacuta)sa primesc mai multe raspunsuri.Unii mi-au spus ca nu se poate monta pe espero cica neavand sonda lambda,poate spun o prostie :) ) dupa cum spuneau ei fiind noneuro.Altii mi-au spus ca se poate monta pe orice masina.Un al treilea raspuns era de genul ca o sa am acelasi consum cu cel al unei instalatii clasice.

Pretul ar fi undeva la 2100 lei,iar fara cilindru' 1700lei.Acum nu pot sa zic ca sunt foarte multi bani dar cu siguranta nu sunt nici putini.

Deci daca are cineva pe espero de 1.8 cd cred ca este euro 2 si are un randament fff bun il rog sa ma sfatuiasca.

In momentul de fata,instalatia mea clasica consuma 19% :) )) Mai stiu ca espero este o masina consumatoare dar mi se pare foarte mult... :scarpin: Din ce am inteles GPL-ul secvential ar trebui sa consume cu 10% mai mult decat pe benzina .Apropos ce consumuri aveti pe benzina??? :-/ ,sincer nu am reusit sa ii fac niciodata consumul.Mss FRUMOS astp Raspuns ;)

Share this post


Link to post

Mergi la cineva care se pricepe sa ti-o regleze,eu am pe Leganza inst gpl clasica consum mediu 10l /100km

Share this post


Link to post

OK,inteleg probabil ca nu are nimeni pe espero GPL secvential sau poate vreau prea mult de la aceasta masina.

Am continuat sa ma interesez si astazi,dar fara prea mult spor,singurul lucru cert este acela ca nu se poate monta decat daca are acea sonda lambda.Doar in acest caz instalatia de GPL ar functiona la adevarata ei capacitate.

Dar desi poate multora dintre cei ce citesc li se va parea o nerozie cumplita,cum aflu daca am sonda lambda?cum arata?si unde este situata?.Apropos...cum aflu ce norma de poluare are a mea masina?am inteles ca ar fi trecuta in talon(NOU)dar unde si ce trebuie sa citesc?

Inca o data i-mi fac mea culpa pentru nestiinta mea dar masina o am de curand si nu prea i-am aflat tainele.Mersi frumos.

Edited by gicone

Share this post


Link to post

Nu stiu de unde a alimentat, dar cert e ca asa ceva n-am vazut inca!!!

Adevarul e ca astia de la Luckoil au gaz prost, verificat de mine la concret: Am mers cu plin de luckoil cu consum de 10 afara, iar peste citeva zile, pe acelasi traseu, aceleasi conditii, cu gaz de Crimbo, consum de 8!!!! Nu am facut nici o schimbare la masina sau setari!

 

La voi au fost ceva pb si se stie de ce...pe la noi nu au fost.

Esti sigur ca ai facut consumul corect verificat pe indicatorul de la butelie si pompa ?

La fel de sigur esti ca nu ai mers cu vant din fata/spate in conditiile spuse de tine ?

Share this post


Link to post

gicone lasa banii in portofel si fa ce a zis florinelll.Eu am avut pe cielo euro 2 instalatia pusa de daewoo(lovato),iar cand au inceput sa faca figuri modulele alea trei am schimbat tot ce inseamna parte electrica cu una de non euro.Au trecut doi ani iar consumul este in oras 11 iarna si 9 vara.

Share this post


Link to post

Ok.Mersi CFL pt raspuns dar nu o pot lasa asa din simplu fapt ca de la 11 iarna la 19 vara e cam mare diferenta.Sunt de acord si cu faptul ca 1,5 nu e totuna cu 1,8 dar totusiiiiii,,,,,cum spuneam prea mare dif.

Mentionez faptul ca instalatia a fost reglata acum vreo 8 luni,inainte sa iasa din garantie chiar la cei care au montat-o,deci cred eu ca nu dupa ureche.Sau poate ca da,la cat de priceputi sunt romanasii nostri mecanicosi.

MERSI frumos. :/

Share this post


Link to post

gicone lasa banii in portofel si fa ce a zis florinelll.Eu am avut pe cielo euro 2 instalatia pusa de daewoo(lovato),iar cand au inceput sa faca figuri modulele alea trei am schimbat tot ce inseamna parte electrica cu una de non euro.Au trecut doi ani iar consumul este in oras 11 iarna si 9 vara.

 

Nici la tine in Focsani nu te cred ca ai 9% vara...in mod sigur ai uitat sa mai treci 1 langa 9 adica 19 :)

Ca poti scoate pe euro 2 gatuit si 9%...da, dar cu 40 de cai in loc de 75 !

Share this post


Link to post

Si ...cu 136 de cai la 10%gpl cum e?

Noi avem masini adevarate, nu Fabii :mrgreen:

Poate ne intalnim sa vezi cu este la190km/ora pe gpl

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...