Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Si eu le duc dorul acelor bujii ! In catalogul de la Brisk am gasit ceva dedicat motoarelor cu GPL cu electrod subtire de argint

 

http://www.lpg-tech.co.uk/brisk/Catalogue_car_02_2008.pdf

 

Am insa o nedumerire ... In talonul meu scrie la tipul motorului A16 DMS (exact ca la Chevrolet / diferenta fiind doar la kw la mine fiind data valoarea de 78 kw )

 

dupa cum vedeti in catalog sunt cam amestecate datele si eu nu stiu pt ce model sa optez ... DR17YS-9 sau DR15YS-9

 

DAEWOO Nubira i 16V 1,6 78kW DOHC 09.97- 1,1 DR17YS-9

 

CHEVROLET (DAEWOO) Nubira 1,6 80kW A16DMS DOHC 02.05- 1,1 DR15YS-9

 

oricum conform echivalentelor de pe ebay se pare ca la mine ar tb DR15YS-9

 

 

 

ps. am postat in acest topic deoarece tine mai mult de gpl ... (daca moderatorii considera altfel, rog sa fie mutat )

Share this post


Link to post

Am mai auzit despre bujiile astea cu electrozi de argint pentru motoarele pe GPL dar nu stiu ce sa spun. Voi aveti / avut pe masina??Eu am acum pe masina NGK-uri si nu am nici o problema, chiar merge mai bine pe GPL decit pe benzina unde are un usor tremurat.Chestia asta cu bujiile este la fel ca cea cu uleiul de motor ptr. GPL. Unii spun k ar fi uleiuri speciale ptr.motoarele pe Gpl, altii se bat cu pumnii in piept k este vorba doar de ce eticheta pune producatorul

Share this post


Link to post

Filtru/filtre de GPL ai schimbat vreodata la ea?

Kit reparatie plaman vaporizator?

Filtru de aer?

Trage aer fals pe undeva?

 

 

Filtru de GPL nu am schimbat, dar l-am curatat; De kit de reparatie plaman...nici nu stiam ca exista. Poate gasesc sa cumpar...dar mai intai trebuie sa vad de cine e facut (e pozitionat plamanul cam aiurea si nu vad ce scrie pe el ). Aveti idee pe unde as gasi sa cumpar acest kit?

Aer fals nu trage ...ca am verificat. Am mai citit pe aici si de curatarea plamanului...eu nu am facut niciodata lucrul asta...ar avea si asta vreo importanta?

Share this post


Link to post

@Asus: Verifica daca dimineata la rece inainte de trecerea pe gaz presiunea a scazut sub cat e normal (1 bar). Probabil ai o pierdere mica de gaz intre vaporizator si rampa de injectoare. Verifica presiunea dimineata si daca a scazut vezi pe unde pierde (apa si sapun pe la toate colierele/stuturile).

 

Pornesc motorul si cat se incalzeste sa treaca pe gaz sau cum ... In ce moment mai exact tb sa fac citirea presiunii in program ?

Presupun ca te referi la campurile din dreapta sus Pressure [bar]: Gas / Map ...

Edited by Assus

Share this post


Link to post

Dimineata inainte de a porni masina conectezi interfata, pui contactul si citesti gas pressure. Daca aceasta a scazut peste nopate atunci ai o pierdere.

Share this post


Link to post

problema mea ramine in atentie . nu am gasit nimic pina acum , nu a raspuns nimeni

E CLAR IN CRAIOVA CA IN CRAIOVA , nimeni nu are tomasetto ,,, toti vor sa monteze doar secventiale la NUBIRA EURO 2 , ca ,cica , k.k. asa trebuie, daca le solicit instalatie TOMASETTO cu STAG 100 zic,,, ca nu dau garantie Edited by mario38

Share this post


Link to post

Vino si monteaza in Pitesti la Prosperanta. Eu acolo am pus. Am instalatia din DEC2010, am facut 13000 de KM cu ea si fara probleme.Kit-ul l au comandat complet de la Agrom. M-a costat 1750 cu rezervor toroidal. Montajul a fost efectuat mai mult decat exemplar.

O zi buna.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Referitor la instalatie GPL pe orice autoturism,nu sint de acord si am sa argumentez f clar de ce!Nu sint mare mecanic auto,am vreo 25-30 de ani de cind surubaresc pe la masini,am pregatire de specialitate dar am ajuns din "pacate" ing in c tii,mecanica si surubareala fiind o pasiune cu care cred ca m am nascut si o am in singe!Am avut citeva autoturisme cu GPL,tot in ideea de a economisii bani,va spun sincer ca este o iluzie desarta in toata regula,uzura motorului,a chiulasei,supapelor,simeringurilor de supapa,axei cu came,fiind relativ cu peste jumatate din uzura motorului daca ar functiona pe benzina,bujiile verificate,remapari,reglaje si alte multe "mici" probleme permanente care vrei nu vrei toaca nervii,timpul si uzura masinii.Un alt motiv pt care nu sint de acord cu "butelia" in portbagaj,chiar daca am circulat si eu vreo 3-4 ani cu ea in diverse masini(DE LA DACIA SI LOGAN,PINA LA BMW SI MERCEDES)INCLUSIV PE MATIZ,cam toate autoturismele de firma,atit in tara cit si in occident,am vazut multe bubuieli si victime,ceea ce mi au vazut ochisorii nu poate fi descris decit de vreun eventual film de groaza dar vazut ziua nu noaptea!In cca 27 ani de cind conduc,am vazut vreo 20-25 de masini "decapotate la accidente" de bubuiala buteliei iar restul nu poate fi descris(jale mare),fara aceste bombe cu sistemele lor de siguranta de rahat-ma rog pe hirtie ar fi ok,cu practica e mai nasol-victimile erau in viata fara probleme mari,nu vb aici de accidente grave,relativ usoare spre medie,care ar fi avut cel mult un picor sau o mina rupta sa zicem,eventual citeva zgiriieturi pe la cap.VIATA este una singura si merita traita din plin si in siguranta,prefer sa maninc sa zicem 2 zile piine cu ceai decit sa mi pun GPL pe masina,economie se poate face si din altceva inclusiv din mers cu masina strict necesar samd.Daca tot vrei economie ,ia ti tata un diesel fiabil sau mai vechi si o sa tremuri noaptea in somn la un moment dat(dieselul si cu "ceasul si pateul" nu se prea inteleg)sau mergi cu ratb daca crezi ca ti consuma masina prea mult,o tii in garaj si o folosesti doar in week end,asta e,salariul mic remuneratie dupa buget 'monser!Gpl ul ucide ,asta vreau sa intelegeti,economia de bani nu se face din asta,cit timp pierdeam eu prin service cu diverse reglaje,nu mai spun de "loteria" de la statiile de gpl,uneori mergi 350 km cu un plin alteori 550 km,rareori 650km-depinde de "tilharul" de la pompa,iar cum jaful cu acte in regula este omniprezent ,degeaba faci reclamatie ca mori cu ea in mina!Am un cielo hatchback din 95 ,l am recuperat recent de socrul meu,n are decit 37400 km,coreean,merge ca un doxa,consuma cum il calci,8-10 in oras-bucuresti,5,9-6,5 in afara la 90-120 km/h,mers regulamentar,am fost si eu vitezoman pina l a35 de ani,dupa am lasat o mai usor,stiti vorba ceea o minune tine trei zile ,la mine a tinut vreo18 ani,eram un mic senna oriunde as fi fost,dar Dumnezeu mi a dat niste semne,n am inca accident din vina mea,citeva "buseli" relativ usoare si vreo 3 mai spre mediu.Poate v am plictisit sau sint prea off topic,dar nu va mai amagiti cu gpl ca nu merita riscul,peisajul care ramine dupa o explozie de gpl nu poate fi descris,nu va recomand nici sa l vedeti cum arata,credetima pe cuvint.Tin sa l felicit pe ovijer,mare maestru esti,unul dintre cei mai buni electro- mecanici pe care i am "citit",sper sa pot apela si eu vreodata ca la electronica si electrica sint putin deficitar,iar in materie de cielo,ar fi primul la care surubaresc,am mai surubarit bine de tot un tico,l am pus la punct,merge si acum bine-e al sorei mele-!Nu merita economia de 20-25 de lei la suta de km,asta in cel mai fericit caz,depinde de "tilharul" de la pompa ,de talpa pe care o ai,de cit de bine reglata este instalatia,uzura motorului fiind si creind mereu diverse "mici" probleme care te lasa in drum,sint patit de vreo 3 ori,am plecat doar remorcat,nu mai vb de RISCUL imens la care iti supui propria persoana si familia.Nu vreau sa sperii pe nimeni,fiecare este liber sa inteleaga ce vrea si mai ales sa faca ce vrea,mi am exprimat doar o opinie din propria experienta si cam atit.Sanatate,tuturor!

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca esti la primul post pe acest forum ai inceput cu stangul.

Daca ai ajuns de la BMW la Cielo nu te vad prea bine.

Din ce scrii se vede ca habar nu ai despre ce este vorba.

Sustii ca ai vazut 25 de masini "explodate "din cauza GPL ,daca matale ai vazut 25 de masini avariate de Gpl, eu am fost pe Selena insa la intoarcere am pierdut autobuzul :rolleyes:

Pai daca eu fac 2500km pe luna cum sa imi explici mie ca nu este rentabil GPL.

In loc sa dau 1500lei pe benzina ma costa 750lei cum as putea sa fac abstractie de 750lei pe luna care imi raman in buzunar .

E adevarat ca in timp de 1an se strang atatia bani de nu imi mai incap in buzunare dar parca tot nu as renunta la GPL =))

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Nu cred ca e util sa poluam topicul degeaba cu discutii despre de ce nu GPL. Aici se discuta despre instalatii de GPL montate pe CNEL, probleme/reglaje/performante. Toate problemele relatate de tine tin de instalatii proaste/reglate in maxima zgarcenie si intretinute cu patentul dupa ureche. Pana si problema uzurii supapelor/scaunelor (care oricum la daewoo nu se manifesta) se rezolva cu flashlube.

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca esti la primul post pe acest forum ai inceput cu stangul.

Daca ai ajuns de la BMW la Cielo nu te vad prea bine.

Din ce scrii se vede ca habar nu ai despre ce este vorba.

Sustii ca ai vazut 25 de masini "explodate "din cauza GPL ,daca matale ai vazut 25 de masini avariate de Gpl, eu am fost pe Selena insa la intoarcere am pierdut autobuzul :rolleyes:

Pai daca eu fac 2500km pe luna cum sa imi explici mie ca nu este rentabil GPL.

In loc sa dau 1500lei pe benzina ma costa 750lei cum as putea sa fac abstractie de 750lei pe luna care imi raman in buzunar .

E adevarat ca in timp de 1an se strang atatia bani de nu imi mai incap in buzunare dar parca tot nu as renunta la GPL =))

Tinere ,cind mai imbatrinesti ,o lasi mai de "vara" cu fitele si impresiile,am donat destul pe piese auto pt bmw si altele,singura care a facut minuni la intretinere un mert 190 din 93,doar consumabile schimbate la timp in 9 ani,vaselina peste tot unde este necesar si cam atit.Am ajuns la cielo,pt ca e o masinuta fiabila,mai ales ca are doar 37000 reali,e aproape noua,condusa de un batrin (socrul meu)intretinuta la mare arta,n are gram de rugina ,am condus o si sincer e chiar "belea" masinuta,consuma putin deci n are sens sa i pun gpl.Era doar o opinie ce am scris eu in primul post,nu trebuia sa o iei personal nici tu nici celalalt forumist,am ceva experienta in instalatii cam de toate genurile,mai putin in astea de gpl-nu ma bag sa le repar sau alte reglaje,cu gazul nu i de joaca-am spus ceva din experienta mea vazuta si traita,ca nu vrei sa crezi ce am scris ,nici o problema,dar nu stiu ,sincer de cind iti dai cu parerea ca am inceput cu stingul sau cu dreptul,parca ai fi cel putin dumnezeul mecanicilor auto,urit si brutal stil de a vedea lucrurile,chestie de educatie.La 2500 km/luna cred ca dormi in masina ,mai taie din cifrele astea,e jenant,o medie de 2 min/km vezi la ce ore de condus ajungi,nu mai spun la o medie de 4 min /km cit ar fi real,oras ambuteiaje,samd,la un 1500 mai merge,dar 2500 inseamna ca esti robot,am sieu niste ani de condus totusi,cindva prin 92-94 ,faceam amsterdam -bucuresti in 27 de ore ,aveam si eu 25 de ani,ok!Nu contest ca nu faci economie dar nu la 1/2,ok,undeva la 1/4 e mai aproape de adevar,si credema am lucrat numai la concerne si firme f mari de c tii,cu auto de serviciu,iar un G class sau e class,iti garantez eu ca maninca relativ mult inclusiv gaz.Am de facut investitii in imobiliare ,nicidecum in fiare,am copii de crescut,iar cielo , golf,opel, imi ajung 3 masini la 2 oameni,nu crezi!N am vrut sa fiu deloc acid ,e doar o replica si n o mai lua personal,okde ce ne "parlamentam aici,un sfat o idee,o opinie de la unul mai la 45 de ani nu strica niciodata,n am decit vreo 1,5-2mil de km parcursi prin europa si nu numai in 27 de ani de condus,repet nu o lua personal ok!Esti liber sa pui si nitroglicerina in rezervor,e alegerea ta si o respect,ok,asta ca spirit de gluma !Ciao bello!Razvan

Share this post


Link to post

Referitor la instalatie GPL pe orice autoturism,nu sint de acord si am sa argumentez f clar de ce!Nu sint mare mecanic auto,am vreo 25-30 de ani de cind surubaresc pe la masini,am pregatire de specialitate dar am ajuns din "pacate" ing in c tii,mecanica si surubareala fiind o pasiune cu care cred ca m am nascut si o am in singe!

 

Fiecare are dreptul sa fie de acord sau nu. Acest topic este pentru cei care sunt de acord si au sau vor sa-si monteze instalatii GPL pe masina.

 

Referitor la competente, fiecare are meseria lui. Daca fac un schimb de ulei si filtre nu inseamna ca sunt mare specialist.

 

Am avut citeva autoturisme cu GPL,tot in ideea de a economisii bani,va spun sincer ca este o iluzie desarta in toata regula,uzura motorului,a chiulasei,supapelor,simeringurilor de supapa,axei cu came,fiind relativ cu peste jumatate din uzura motorului daca ar functiona pe benzina,bujiile verificate,remapari,reglaje si alte multe "mici" probleme permanente care vrei nu vrei toaca nervii,timpul si uzura masinii.

 

 

Uzura prematura a motorului era valabila in 2 situatii:

1. Motoare care functionau cu benzina cu plumb - aparea fenomenul de "recesiune a supapelor" si atat

2. La instalatiile GPL de generatie mai veche, exista acel buton de comutare si fiecare dadea de el dupa ureche. Daca se facea comutarea pe GPL sub temperatura de vaporizare a GPL-ului intra gaz lichid in motor si cand se expanda volumul de gaz echivalent era de vreo 270 de ori mai mare decat lichidul intrat. Se putea oare strica motorul de la asta?!

 

 

Un alt motiv pt care nu sint de acord cu "butelia" in portbagaj,chiar daca am circulat si eu vreo 3-4 ani cu ea in diverse masini(DE LA DACIA SI LOGAN,PINA LA BMW SI MERCEDES)INCLUSIV PE MATIZ,cam toate autoturismele de firma,atit in tara cit si in occident,am vazut multe bubuieli si victime,ceea ce mi au vazut ochisorii nu poate fi descris decit de vreun eventual film de groaza dar vazut ziua nu noaptea!In cca 27 ani de cind conduc,am vazut vreo 20-25 de masini "decapotate la accidente" de bubuiala buteliei[...]

 

Din ce stiu eu dupa 1995 la toate buteliile auto pentru GPL este obligatoriu sa fie prevazute cu Multivalva. Aceasta reduce la 0 (zero) riscul de explozie. Din pacate nu acelasi lucru se poate spune despre rezervorul de benzina, la care in caz de accident intr-adevar exista riscul sa sara in aer.

 

 

MULTIVALVA – sistem de securitate si de transfer a GPL din statia de alimentare în rezervor si din rezervor în reductorul - vaporizator prin intermediul conductelor de înalta presiune. Este prevazuta cu trei supape de siguranta, prima care nu permite trecerea gazului înapoi catre statia de alimentare cu gpl sau în atmosfera, a doua care nu permite trecerea GPL catre regulator decât atunci când motorul functioneaza pe GPL si este actionata prin comanda electrica; a treia care în caz de suprapresiune protejeaza rezervorul si celelalte elemente ale sistemului, eliberând surplusul de presiune prin tubul de ventilare cu care este prevazuta carcasa etanta. Multivalva limiteaza gradul de umplere a rezervorului la 80% din capacitatea totala si de asemenea asigura indicarea nivelului de GPL care se afla în rezervor.

 

Sistemul de siguranta la instalatiile GPL auto este controlat in 5 puncte. Conditiile sunt foarte stricte, in caz contrar RAR-ul nu ar permite omologarea si circularea pe dumurile publice a vehiculelor cu combustibil dual benzina/GPL.

 

Am vazut articole in ziare de genul "se scurgea/picura lichid din butelia GPL" - foarte tare, as vrea sa vad si eu o butelie la care desfac busonul si iese lichid nevaporizat. In realitate era vorba desigur despre rezervorul de benzina...

 

Daca tot vrei economie ,ia ti tata un diesel fiabil sau mai vechi si o sa tremuri noaptea in somn la un moment dat(dieselul si cu "ceasul si pateul" nu se prea inteleg)sau mergi cu ratb daca crezi ca ti consuma masina prea mult

 

De obicei cine isi ia masina, cu exceptia "soferilor de duminica", o ia ca sa o foloseasca. Atat utilizarea cat si neutilizarea masinii necesita cheltuieli de intretinere sau conservare, dupa caz.

 

In acest moment, cel putin din calculele mele, cu 100ron la 6 lei motorina/6 lei benzina/3.2 lei GPL-ul, cu GPL se parcurge cea mai mare distanta.

Daca mai luam in calcul si diferentele de pret la intretinerea unui diesel fata de benzina/GPL, o economie este semnificativa la un numar de cel putin 15.000Km pe an.

 

Este adevarat, cu GPL se pierde putin din putere (acest lucru implica si o scadere a uzurii motorului), dar sincer pentru oras chiar nu am nevoie de 90 de cai sa stau la semafor si in aglomeratie...

 

RATB din ce stiu eu inseamna Regia Autonoma de Transport Bucuresti - Ce te faci daca locuiesti in alta parte decat in capitala, unde transporul in comun nu este chiar asa de bine pus la punct?

 

 

cit timp pierdeam eu prin service cu diverse reglaje,

 

Cand te duci 1 data, de 2 ori , de 3 ori la un service si problema nu se rezolva - ori nu ai nici o problema, ori trebuie sa schimbi service-ul.

 

nu mai spun de "loteria" de la statiile de gpl,uneori mergi 350 km cu un plin alteori 550 km,rareori 650km-depinde de "tilharul" de la pompa,iar cum jaful cu acte in regula este omniprezent

 

Loteria la statiile GPL este o iluzie. Exista gaz mai bun sau mai putin bun. Volumul gazului GPL este dependent de presiune si temperatura. Cu cat vei alimenta intr-o zi mai calduroasa cu atat gazul va ocupa un volum mai mare - si de aici diferentele de Km parcursi. Daca mai pui si diferentele de calitate de la un furnizor la altul incepi sa ai impresia ca "te fura la pompa"...

 

 

Nu merita economia de 20-25 de lei la suta de km,asta in cel mai fericit caz,depinde de "tilharul" de la pompa ,de talpa pe care o ai,de cit de bine reglata este instalatia,uzura motorului fiind si creind mereu diverse "mici" probleme care te lasa in drum,sint patit de vreo 3 ori,am plecat doar remorcat,nu mai vb de RISCUL imens la care iti supui propria persoana si familia.Nu vreau sa sperii pe nimeni,fiecare este liber sa inteleaga ce vrea si mai ales sa faca ce vrea,mi am exprimat doar o opinie din propria experienta si cam atit.Sanatate,tuturor!

 

Sa facem un calcul banal:

 

Cu GPL, asa cum ai spus, economiseti 20-25 lei/100Km.

La 10.000Km avem o economie de 100 x 20 = 2.000ron

Dupa 20.000Km avem o economie de 200 x 20 = 4.000ron

Dupa 30.000Km avem o economie de 300 x 20 = 6.000ron - asta inseamna cam 1 an si ceva pentru un sofer amator normal. Daca faci mai putin de atat nu renteaza sa-ti pui GPL, pentru ca masina sta mai mult parcata...

 

Acuma, ce sa spun, daca ai salariul mare si 6.000ron nu reprezinata mai nimic, intr-adevar GPL-ul nu e o afacere pentru ca:

 

-nivelul de complexitate a problemelor la motor creste

-ai o autonomie mai mica daca mergi numai pe GPL

-scade putin din puterea motorului

-ai de facut o revizie in plus la GPL, dupa fiecare 15.000Km

-masina este mult mai sensibila la problemele de aprindere (fise/bujii) - trebuie sa schimbi la timp fise/bujii

-masina este mult mai sensibila la admisie (filtru aer, scapari vacuum/aer fals) - trebuie sa schimbi la timp filtru de aer, trebuie sa repari problemele de admisie

-butelia din portbagaj ocupa spatiu util, daca ai obiceiul sa mergi cu porbagajul plin in general

-se face o gaura din aripa pentru busonul de alimentare a masinii

-nu e recomandat sa parchezi in parcari subterane neventilate, din cauza ca GPL-ul este mai greu decat aerul si in cazul (aproape imposibil) in care supapa de supra presiune da afara gaz exista pericolul acumularii de gaze.

-pentru lucrari de tinichigerie pe masina este recomandat sa golesti butelia de GPL, daca se lucreaza cu flacara deschisa (autogen)

-nu ai voie in tunelul de sub Canalul Manecii cu masina pe GPL

 

Culmea culmilor, din ce in ce mai multi colegi de serviciu care erau total contra GPL acum isi pun GPL, ce sa spun...o fi vreo moda noua sau pur si simplu este mai rentabil...sau poate e o doar o iluzie...pana la urma gusturile nu se discuta. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui.

 

Personal de banii economisiti am preferat sa fac concedii in afara cu masina in loc sa ma duc o data la trei luni la munte/mare cu un plin de benzina...In acest moment Cielo al meu a vazut cam toata Europa (si inca nu am sarit in aer)...pe benzina nu mi-as fi permis. Cum spuneam...gusturile nu se discuta si acest topic este pentru cei care sunt de acord si au sau vor sa-si monteze instalatii GPL pe masina.

 

Realitatea este ca de fapt nu am economisit nimic, in afara de timp (pentru ca ma deplasez mai repede cu masina decat pe jos) - cu aceeasi bani de care as fi alimentat benzina am parcurs un numar mai mare de kilometri pe GPL. Da, economia este o iluzie...

 

Sunt o persoana practica si am citit 2 ani despre siguranta si riscuri la instalatiile GPL pe masini inainte sa-mi pun pe Dacie in 2000 si ceva. Intre timp instalatiile GPL au evoluat asa de mult incat a trebuit sa fac eforturi sustiunute pentru a fi la zi. La instalatiile secventiale riscul rateului in admisie sau evacuare a fost eliminat complet, daca masina nu are putere suficienta pe GPL comuta automat pe beznina, comutarea benzina/GPL la pornire se face automat, exista un al doilea calculator paralel cu calculatorul motorului pentru GPL cu mufa de diagnoza, reglaje si multe alte facilitati.

 

In final am sa va povestesc o intamplare din Bulgaria:

Vroiam sa alimentez, GPL bineinteles. In Bulgaria, uneori, pompa de GPL este intre pompele de benzina si motorina.

Ajung la o statie si ce sa vad coada, vreo 10 masini. Eu, destept, imi spun "astia pun benzina" eu ma duc sa bag GPL. Ma postez in fata. Pompele erau in linie de o parte si de alta, pe stanga era coada, dreapta liber. Cand am ajuns in fata (pe dreapta) victorios, stupoare: TOATA COADA ERA LA GPL, nimeni nu baga benzina...A trebuit sa astept sa se termine coada ca sa fac si eu plinul. M-am simtit penibil, toti se uitau ciudat la mine (aveau si de ce)...

 

 

Respect.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Ramineti, va rog, la tema topicului.

 

@montoya68: Respecta structura acestui forum si nu mai posta offtopic. Recomand sa recitesti Regulamentul.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa ma contrez cu nimeni,am spus si eu o opinie si sa "declansat" atacul.Am mers si eu cu GPL pe masini de firma,stiu cum e ,uneori mergi x km alteori y km,este economicos dar viata e una singura.Sint de acord intrutotul cu cele relatate mai sus,doar ca am si eu niste principii peste care nu pot sa trec,niste legi nescrise pe care le am aflat de la "batrini",una din ele spune asa:Absolut nicodata sa nu ai incredere in fiare!Indiferent cit de perfectionate sint (nu contest asta)evenimentele pe care le am vazut nu le pot uita.N am de gind sa scriu off topic,am inteles "ordinul",nu era cazul sa l dati.Sanatate tuturor,Razvan

Share this post


Link to post

Tinere ,cind mai imbatrinesti ,o lasi mai de "vara" cu fitele si impresiile,am donat destul pe piese auto pt bmw si altele,singura care a facut minuni la intretinere un mert 190 din 93,doar consumabile schimbate la timp in 9 ani,vaselina peste tot unde este necesar si cam atit.Am ajuns la cielo,pt ca e o masinuta fiabila,mai ales ca are doar 37000 reali,e aproape noua,condusa de un batrin (socrul meu)intretinuta la mare arta,n are gram de rugina ,am condus o si sincer e chiar "belea" masinuta,consuma putin deci n are sens sa i pun gpl.Era doar o opinie ce am scris eu in primul post,nu trebuia sa o iei personal nici tu nici celalalt forumist,am ceva experienta in instalatii cam de toate genurile,mai putin in astea de gpl-nu ma bag sa le repar sau alte reglaje,cu gazul nu i de joaca-am spus ceva din experienta mea vazuta si traita,ca nu vrei sa crezi ce am scris ,nici o problema,dar nu stiu ,sincer de cind iti dai cu parerea ca am inceput cu stingul sau cu dreptul,parca ai fi cel putin dumnezeul mecanicilor auto,urit si brutal stil de a vedea lucrurile,chestie de educatie.La 2500 km/luna cred ca dormi in masina ,mai taie din cifrele astea,e jenant,o medie de 2 min/km vezi la ce ore de condus ajungi,nu mai spun la o medie de 4 min /km cit ar fi real,oras ambuteiaje,samd,la un 1500 mai merge,dar 2500 inseamna ca esti robot,am sieu niste ani de condus totusi,cindva prin 92-94 ,faceam amsterdam -bucuresti in 27 de ore ,aveam si eu 25 de ani,ok!Nu contest ca nu faci economie dar nu la 1/2,ok,undeva la 1/4 e mai aproape de adevar,si credema am lucrat numai la concerne si firme f mari de c tii,cu auto de serviciu,iar un G class sau e class,iti garantez eu ca maninca relativ mult inclusiv gaz.Am de facut investitii in imobiliare ,nicidecum in fiare,am copii de crescut,iar cielo , golf,opel, imi ajung 3 masini la 2 oameni,nu crezi!N am vrut sa fiu deloc acid ,e doar o replica si n o mai lua personal,okde ce ne "parlamentam aici,un sfat o idee,o opinie de la unul mai la 45 de ani nu strica niciodata,n am decit vreo 1,5-2mil de km parcursi prin europa si nu numai in 27 de ani de condus,repet nu o lua personal ok!Esti liber sa pui si nitroglicerina in rezervor,e alegerea ta si o respect,ok,asta ca spirit de gluma !Ciao bello!Razvan

Asa este eu nu am decat 42 ani "un pusti" si 25 ani de covrig,ce ti se pare asa mult 2500km ,80km pe zi inseamna 2---3ore de drive .

Ai facut un calcul halucinant legat de cei 2500km probabil te-ai gandit la anul 2008 cand tot Bucurestiul era un mare blocaj la capitolul circulatie rutiera.

Km astia ii fac 50%in oras restul extra urban" ma intelegi" cum ar spune un mare clasic.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Salutare tuturor.

Haideti sa revenim la tema topicului si sa lasam cearta.

Sa va explic problema mea.

Tata a avut un peugeot 406, l-a dezmembrat, avea GPL din fabrica. Instalatia de gaz am dat-o jos.

Ce am eu in momentul de fata: butelie / conducta groasa de la butelie catre unde se alimenteaza / 2 conducte de la butelie la o ”chestie” in care intra 2 conducte si ies alte doua care pleaca spre cele 4 supape de gaz / ”chestia” / conducte catre cele 4 supape / supapele din care una e stricata / un fel de calculator maricel, care cred ca era legat de gaz si cabluri.

Nu stiu ce e „chestia„ aceea. La peugeotul lui tata nu intra nimic cu apa in ceva legat de gaz, adica nu cred ca avea vaporizator.

Vreau sa imi montez instalatie GPL pe cielo al meu si as vrea sa stiu daca pot sa recuperez din aceasta, sau trebuie sa cumpar alta noua.

Daca merg la service sau ceva care se ocupa cu instalatii GPL, vor putea sa modifice aceasta instalatie si sa o monteze pe cielo? Sa mai cumpar o supapa sau sa o faca ei monopunct? Vor vrea? Vor putea legal sa faca asta? Voi avea de completat multe componente?

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Daca merg la service sau ceva care se ocupa cu instalatii GPL, vor putea sa modifice aceasta instalatie si sa o monteze pe cielo?

Sa mai cumpar o supapa sau sa o faca ei monopunct? Vor vrea?

Vor putea legal sa faca asta? Voi avea de completat multe componente?

 

 

Prima chestie si cea mai importanta instalatiile de GPL care se pun pe masini trebuie sa fie omologate RAR.

Din ce spui tu nu ai vaporizatorul.

Monopunct nu se mai pune decat pe masini unde nu e posibila instalarea unei secventiale (e interzis de lege).

Nu e legal si nici sigur ce vrei tu sa faci.

Din ce stiu eu buteliile/multivalva trebuie inclocuite/a la 10 ani.

 

Recomandarea mea este sa-ti pui o instalatie GPL secventiala daca mai tii masina mai mult de 2 ani din urmatoarele motive:

- nu risti rateu in admisie sau evacuare.

- pierderea de putere e nesemnificativa

- in cazul in care pe GPL accelerezi brusc si nu ai suficienta putere trece automat pe benzina

- comutarea se face automat pe GPL dupa ce se incalzeste motorul suficient, uzura motorului si alte probleme sunt eliminate aproape complet.

Share this post


Link to post

Cielo din 1996 nu are sonda lambda deci instalatia secventiala e cam inutila...

Share this post


Link to post

Cielo din 1996 nu are sonda lambda deci instalatia secventiala e cam inutila...

Cielo din 2004 (masina din semnatura) are sonda lambda, initial nu a fost conectata, apoi am rugat la service sa o conecteze, in final am deconectat-o.

Din ce m-am documentat (inclusiv la producatorul calculatorului de GPL, gpl ac.com.pl - am dat mail), scopul conectarii sondei lambda la calculatorul de GPL pentru secventiala este strict pentru diagnoza. La acest model de calculator STAG200 (probabil si la altele) injectoarele de GPL sunt comandate dependent de timpii de injectie de la benzina si o harta/un raport de multiplicare de 1 pana la 1.8.

 

Am atasat si o poza pentru exemplificare.

post-5059-0-94189000-1335167771_thumb.jpg

 

Mai mult decat atat, cum am spus si mai sus, la instalatiile secventiale s-a eliminat complet riscul rateurilor si comuta automat pe benzina in cazul in care pe GPL nu e suficienta putere. O fi vreo diferenta fata de instalatia nesecventiala?

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Pe toate siturile pe care am intrat pe Daewoo Cielo Non-Euro monteaza instalatii GPL monopunct. E noua leagea asta? De ce nu o pun astia in practica?

Lista cu piese pe care am scris-o mai sus este toata instalatia de GPL de pe Peugeotul lui tata. Deci instalatia GPL nu avea vaporizator. Avea un singur comutator click-click deci nu gen intrerupator, si dupa ce o porneai si era rece motorul beculetul de pe comutator palpaia verde (mergea pe benzina) si dupa ceva timp se aprindea verde (mergea pe gaz). Deci era secventiala?

Daca o duc la un service autorizat RAR (instalatia) nu pot astia schimba multivalva si verifica butelia?

Nu as vrea sa arunc instalatia GPL fiindca era foarte buna si 2000 de lei pentru una noua nu am.

Share this post


Link to post

E noua leagea asta? De ce nu o pun astia in practica?

Si eu am incercat sa pun monopunct initial. Asa mi-au spus mai multe service-uri. Probabil daca insisti iti vor pune pe riscul tau (de a nu lua omologarea la ea). Cel mai bine dai un telefon la RAR si intrebi exact.

 

Lista cu piese pe care am scris-o mai sus este toata instalatia de GPL de pe Peugeotul lui tata. Deci instalatia GPL nu avea vaporizator.

 

Instalatie fara vaporizator din ce am inteles eu exista numai Viali si functioneaza pe baza de injectie de gaz lichid (ma indoiesc ca ai avut asa ceva).

 

Daca o duc la un service autorizat RAR (instalatia) nu pot astia schimba multivalva si verifica butelia?

Nu as vrea sa arunc instalatia GPL fiindca era foarte buna si 2000 de lei pentru una noua nu am.

 

Te inteleg ca nu ai si nu vrei sa arunci banii, dar cred ca esti si tu de acord ca siguranta e pe primul loc. Cel mai bine du-te la un service care monteaza GPL cu ce ai si vezi ce-ti spun baietii de acolo, daca pot sa te ajute cu omologarea, ce-ti lipseste, daca e compatibila cu ce ai tu si asa mai departe...

Share this post


Link to post

Asa o sa fac.

Instalatie fara vaporizator din ce am inteles eu exista numai Viali si functioneaza pe baza de injectie de gaz lichid (ma indoiesc ca ai avut asa ceva).

Deci eu am desfacut instalatia si iti spun sigur ca nu avea vaporizator.

Cand am avut probleme cu gazul si am scos o supapa de gaz in timp ce functiona motorul supapa arunca un lichid care ingheta imediat. De asta m-am mirat si eu atunci si nu intelegeam de ce arunca lichid si nu gaz.

Instalatia GPL a fost montata din fabrica de francezi.

Share this post


Link to post

Pentru a putea monta instalatia legal ,service care o monteaza trebuie sa aiba licenta pentru instalatie si butelie si mai mult ca sigur nu vei gasi pe nimeni cu licenta rar pentru asa ceva.

Este un tip "GABI GPL",cauta pe forum care te va lamuri ,are firma de montaj inst gpl.

Share this post


Link to post

Dupa ce mi-a spus Butysoft de Viali (corect Vialle) am cautat pe google si am aflat ca intr-adevar instalatia de gaz de pe Peugeot era Vialle si functiona cu gaz lichid. Din cate am mai inteles aceste instalatii sunt foarte scumpe deci cam pica teoria cu modificarea. Ma inclin spre achizitionarea uneia noi.

Multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post

Dupa ce mi-a spus Butysoft de Viali (corect Vialle) am cautat pe google si am aflat ca intr-adevar instalatia de gaz de pe Peugeot era Vialle[...]

 

Mea culpa pt. greseala.

Imi pare bine ca te-ai lamurit.

Daca mai sunt si alte intrebari la care stiu sa raspund, cu placere.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...