Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

In mod normal, daca ai mers cu benzina ok si motorul nu e uzat (nu consuma ulei) nu ar trebui sa ai depuneri de calamina. Si in cazul in care ai avea, nu vad ce produs ar putea sa dizolve acele depuneri pt ca eu am desfacut motoare si am vazut si curatat cu minutele mele supape si pistoane cu calamina depusa, si e de lucru. E ca o piatra, nu vine deloc usor jos. Motorul il "citesti" dupa culoarea bujiilor. Acolo vezi si daca sunt depuneri de calamina, si daca arde corect, e un barometru foarte corect al "starii de sanatate" a motorului.

 

Am ceva manuale de Matiz - Cielo - Espero. nu stiu daca acolo e si motorul DOHC. E in romana.

Share this post


Link to post

Este un link pe aici cu anagabriela.ro parca...cu manuale...

Share this post


Link to post

AM gasit la Espero sist. de alimentare, da are conducta de retur. destul de aiurea , pt. ca sa descoperit de mult rezervorul tampon cu care se poate asigura o histereza si pompa merge doar cit sa mentina presiunea. In legatura cu calamina , exista tratament pentru si fara a desface motorul.Este un tratament care se aplica la intervale mari de 30000 mile. Produsele Winn"s ajuta ceva la spalarea injectoarelor in baie cu ultrasunete .Benzina proasta lasa depumeri mari peste tot pe unde trece. Am un coleg de serviciu cu un Aveo si la 17000 de km i sa propus sa se dea jos chiuloasa pt. ca motorul mergea cu rateuri. dupa un tratament in benzina ci forjat cite 20 km la turatii de peste 4000 da rezulat si se comporta bine . Pritenul nostru comun Titus n-e poate spune daca a desfacut motor ce a mers cu GPL cum arata pe dinnauntru.

Share this post


Link to post

Mersul subturat + benzina proasta...

Stiu Aveo la taxi care nu au probleme dupa ~100.000km...

Sint destule produse/aditivi pt curatat injectoare... Eu am incercat de la 2+2 cu succes la Cielo...

Share this post


Link to post

Din pacate n-am desfacut motor care a mers pe GPL. Si eu as fi curios sa vad cum arata. Cert e ca un mers in afara cu motorul turat bine il ajuta foarte mult, se curata de depuneri si zgura, care clar se aduna la mersul in oras tot la 1000rpm.

Share this post


Link to post

ma poate ajuta si pe mine cineva cu o schema instalatie gpl koltec vg 392

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o problema, poate ma ajuta cineva cu un sfat. Am o instalatie Lovato, de fabrica, pe un Cielo din 2004.

 

Acum 2 dimineti am ramas fara baterie. Am pus-o pe redresor, dupa care am montat-o azi. Problema e ca pur si simplu nu mai functioneaza pe gaz. Pornesc pe benzina, accelerez la 2500, dupa care moare. Daca apas acceleratia la fund, mai rezista cateva secunde, dar asta cam in 500rpm, trepidand ca naiba. Am incercat sa resetez ecm-ul, scotand borna "-", dar la fel. Vreo idee?

Share this post


Link to post

Sunt unele electrovalve de gaz care nu deschid la un voltaj scazut al bateriei.La fel poate fi si blocata(electrovalva),s-a stricat butonul de gaz din masina sau nu mai functioneaza motorasul pas cu pas de pe furtunul de gaz.Vezi sa nu fi sarit vreun papuc electric de la electrovalve.

Share this post


Link to post

Din cate stiu, motorasul pas cu pas se aude bazaind cand opresc motorul, dupa ce merg pe gaz. Eh, ala se aude in continuare, deci posibils a nu fie de acolo. Butonul de gaz din masina sunt sigur ca nu e. O sa ma mai uit de fire, papuci scosi, desi azi la o prima inspectie, nu observai nimic. Multumesc. Si alte sfaturi sunt binevenite.

Share this post


Link to post

Era din cauza softului instalatiei care se daduse peste cap din cauza bateriei. Am fost sa-l instaleze iar, 50 RON, Autocomtrans Craiova.

Share this post


Link to post

Cum se poate schimba filtrul GPL la instalatia Lovato?

Share this post


Link to post

In service GPL ...

Nu gasesti la supermarket filtre de schimb...pot apare eventuale probleme de etansare la schimbarea filtrelor...nu te sfatui sa o faci singur...

Daca tot ai fost in service de ce nu ai schimbat si filtrele...

Share this post


Link to post

Pentru ca eram foarte grabit si am uitat, pur si simplu. :)

 

Filtre gasesti, in Craiova cel putin. Eu mereu am cumparat personal, de la un magazin de piese din oras. 12 RON, pe-acolo.

Share this post


Link to post

Daca cineva cunoaste testerele de diagnoza si anulare al codurilor de eroare. Exista o interfata de diagnoza DAEWOO la un pret rezonabil, cunoaste sau a lucrat cineva cu asa ceva , sunt interesat.

Share this post


Link to post

salut, am un espero 1.5 si v-as ruga daca ma puteti ajuta in legatura cu o instalatie TELEFLEX GFI este secventiala si am luat-o si nu am reusit vreo firma sa o montez, mi-au spus ca nu au programul pentru acest modelde instalatie. va multumesc.

Share this post


Link to post

Nu am auzit de asa ceva si nu cred ca e omologata la RAR...

Share this post


Link to post

salut, am un espero 1.5 si v-as ruga daca ma puteti ajuta in legatura cu o instalatie TELEFLEX GFI este secventiala si am luat-o si nu am gasit nici o firma sa o montez, mi-au spus ca nu au programul pentru acest model de instalatie. pe butelie scrie GEFCO BENELUX, iar pe reductor scrie TELEFLEX GFI ,instalatia este de pe un CITROEN XANTIA 1.8 ,16 V. va multumesc.

Edited by mani

Share this post


Link to post

Nu te incurca cu asa ceva...daca vrei sa o omologhezi in RO...nu sint licente pe asa ceva...

Poate fi instalatie CNG nu LPG/GPL , butelia expirata, nu gasesti soft pt calibrare etc si nici cineva sa-l foloseasca :)

NU cred ca ai sa gasesti vreo firma care sa-si piarda timpul sa o monteze, sa-i faca o revizie de la 0, sa caute soft pt calibrare si reglaj, sa invete sa lucreze cu el, si sa-ti mai dea si acte pt RAR (false, ca nu exista licenta in RO pt astea)

In timpul asta monteaza cel putin vreo 2-3 Loganuri :)

Lasati-va de instalatii GPL SH...cei mai multi care au adus masini din Italia cu GPL au ajuns sa schimbe instalatia cu alta noua exact din motivele de mai sus...

Share this post


Link to post

Salut. Am un logan din 2005 1.4 cu 85000 de km si am pus ieri o instalatie tomasetto stag 200 la Alin si Doru Gaz in Craiova. Ei au zis ca nu monteaza releu. Cum e treaba cu releul ? Se monteaza pe pompa de benzina pentru a nu mai functiona cand e pe gaz? Daca nu ai releu( adica stock cum o am eu acum) mananca si ceva benzina(1-2%) chiar daca merg pe gaz ?

Edited by Danycv

Share this post


Link to post

Benzina consuma la fiecare pornire. 1-2l/% depinde cit de repede se incalzeste antigelul/vaporizatorul.

Se monteaza releu la vechituri cind injectoarele de benzina nu mai inchid cum trebuie...atunci intradevar consuma benzina cind mergi pe gaz...

In rest nu ai nevoie de releu...

Share this post


Link to post

Benzina consuma la fiecare pornire. 1-2l/% depinde cit de repede se incalzeste antigelul/vaporizatorul.

Se monteaza releu la vechituri cind injectoarele de benzina nu mai inchid cum trebuie...atunci intradevar consuma benzina cind mergi pe gaz...

In rest nu ai nevoie de releu...

 

ok, ms. Asa se comporta excelent, nici nu se observa ca e pe gaz. Ma duc la 1 luna sau 1000 km cu ea la verificare. Ce verifica mai exact ? Am vazut ca o conecteaza la laptop, se poate seta un consum mai mic ? Ma bate gandu sa-i zic. Mi-a setat-o sa treaca la 30 de grade pe gpl. Si cand o pornesc daca are deja 30 de grade, cum am plecat dupa loc si trec peste 1600 rpm trece automat.

Edited by Danycv

Share this post


Link to post

Scapari gaze, daca reglajul e bun...

Eventual fac mici corectii...

Da' cum sa nu poate sa o faca sa consume 5% in oras si vreo 2 extraurban :) )

Daca cele 2 curbe (ai sa le vezi la ei) benzina si GPL se suprapun atunci reglajul e optim ...ar trebui sa o lasi asa...

Amestecul sarac e moartea supapelor...iar cel bogat al catalizatorului...

Share this post


Link to post

Scapari gaze, daca reglajul e bun...

Eventual fac mici corectii...

Da' cum sa nu poate sa o faca sa consume 5% in oras si vreo 2 extraurban :) )

Daca cele 2 curbe (ai sa le vezi la ei) benzina si GPL se suprapun atunci reglajul e optim ...ar trebui sa o lasi asa...

Amestecul sarac e moartea supapelor...iar cel bogat al catalizatorului...

 

:) )). ok. Ai cumva un exemplu,printscreen de grafic cu reglaj optim ?

Edited by Danycv

Share this post


Link to post

Se monteaza releu la vechituri cind injectoarele de benzina nu mai inchid cum trebuie...atunci intradevar consuma benzina cind mergi pe gaz...

In rest nu ai nevoie de releu...

Nu chiar. Eu nu am avut probleme cu injectoarele si totusi am montat releu. De ce? Pentru ca un releu costa 5 lei si ai nevoie de fix 10 minute si vreo 4 "papuci". O masina cu gpl, din propria experienta, functioneaza cca 95% pe gaz timp in care uzezi pompa fara nici un folos.

Share this post


Link to post

Dany:

Exemplu gasesti in manualul softului ...il gasesti moca pe ac.com.pl...ori iei softul si instalezi si gasesti si manualul ori tragi direct manualul de acolo...

Ai explicati toti pasii...ca la...pt incepatori :) ...

Recomand sa-ti cumperi o interfata , e vreo 60-70RON , laptop imprumuti daca nu ai , soft gasesti pe site...si sa ti-o reglezi singur...mai ceri citeva amanunte inainte de a te apuca...

Asta daca nu ai destui nervi sa stai cu toporul pe capul montatorului sa ti-o regleze ca la carte :) )

E bine sa te duci cu lectia invatata...citeste manualul...

 

Papie:

Pompa e facuta sa mearga cit se invirte motorul...nu e facuta sa mearga tot timpul in 5l de benzina...AVIZ AMATORILOR...racirea e prin imersie...

Dar injectoarele nu sint facute sa stea fara benzina sub presiune...sansele sa se infunde macar partial sau de tot sint destul de mari...

Cel putin asa vorbeste lumea :)

Dar daca zici ca ai experienta... :) )

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...