Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Salut

Faza cu caldura la mine e alta .

Dupa ce se incalzeste motorul cat de cat si bag caldura , imi baga si nu se raceste delok sta constanta .

Chiar azi am facut cu ea un drum de 100 km si am stat cu caldura la treapta 1 de caldura si a fost f bine .

Am clima pe ea nu ac .

Share this post


Link to post

buna ziua sunt nou pe forum si am si eu cateva itrebari legate de gpl la espero:

1 . tregerea de pe benzina pe gpl se face cam la 2000 de turatiii adica vreau sa stiu daca e vreo problema

2. daca e cineva din braila sami zica si mie un mecanic bun

Astept raspunsul dumneavostra

Share this post


Link to post

1. Asa e normal ...cind o acelerezi sa treaca pe GPL...

2 ...vezi eventual Laurentiu83 parca...era din Galati...

Share this post


Link to post

Nu cred ca am o gaurica, pentru ca daca as fi avut nu mai imi facea presiune in bidonul de apa .

Si asa mi-a facut presiune in bidon.

salut. aceiasi problema am intalnito si eu ami peirde antigel,nu se vedea nimic pe sub masina bagata pe o rampa ,dar cand am avut okazia si am trecut pe la un service auto i-am relatat problema mecanicului de acolo, a urcat masina pe elevator si cu motorul pornit dupa 10-15 minute a depistat problema. la chiuloasa sunt niste dopuri pentru protectie in caz de inghet si lacrimeaza pe la unul din dopuri posibil sa ai aceiasi problema.

Share this post


Link to post

Cred ca am depistat care era problema .

La unul din T-urile din plastic pe care le-au montat baietii cand au pus instalatia de gpl ,

le-au pus inele coliere care se starng cu surubelnita si pe acolo am vazut ca nu era uscat uscat si ca imi picura pe acolo apa .

Si T-ul respectiv este exact pe furtunul care duce in plamanul de gaz .

Am sa cumpar niste T-uri din bronz si am sa le pun in locul celor din plastic .

Asa masina imi merge f bine si trage la fel de bine si pe benzina si pe gaz .

Merci si bafta

Share this post


Link to post

La tine se aplica reclama cu Batman :)

Ti-am zis de 4 zile ca probabilitatea maxima e de la T-uri...

Daca ai unde fa de otel... 2 tevi si ceva sudura/alamire +strung/polizor...

Daca nu comanda-ti de calitate bronz sau aluminiu...

Coliere mai bune gasesti prin Practiker la "gradina" ...sau ideal cu surub si piulita...astea numai pe la magazinele cu piese auto ...iti trebuie dimensiunea 27-31 parca...

Bafta domnu' :)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Salutare

Am rezolvat problema cu apa.

Colierele de la furtunul de apa care duce in plamanul instalatiei erau slabite rau de tot.

Si am gasit la un magazin de fitinguri un T din bronz dar nu avea lungimile de la t asa de lungi si avea si filet pe interior ,

altceva nu am gasit .

I-am dat tipului de acolo sa vada daca poate sa il puna si a zis ca nu mi-l schimba pt ca T din kitul instalatiei e mult mai bun si e mai gros in carne si ca,

trebuie sa aibe fl;ux mare de apa si ca T respectiv era mai mic si de aici si debit mai mic .

Am facut trecerea pe gaz la 39.6 grade pt ca o micsorasem si mi-a zis patronul ca nu am facut bine ca am micsorat temperatura de trecere.

Si timpul l-am micsorat de la 45 de secunde la 10 secunde .

Pt trecerea pe gaz la temperatura mai mica nu se face deloc economie si din contra ,

gazul care intra manaca uleiul din capul pistonului si nu se mai face ungere corespunzatoare ,

si atunci cand intra nu intra pulverizat si intra ca niste stropi,picaturi.

Si deci invatatura de minte .

Ciao si bafta .

Share this post


Link to post

T-uri de bronz sau aluminiu se gasesc la cei cu instalatii GPL nu la aprozar...sint dar relativ scumpe si nu prea aduc din astea separat...

Tomasetto vine la kit cu aluminiu acum...

Sau cum ziceam cauta un atelier cu un strung si aparat de sudura si fa-ti 2 din otel...

Restul e gargara...

GPL vaporizeaza mult mai jos de 40 :) ...de unde picaturi ?

Problema e ca e mai dens si amestec mai bogat...si nu toate instalatiile fac corectii corecte dupa temperatura...STAG 300 are si optiune de corectie manuala...

Ideal intradevar e sa treaca la 35-40...atunci motorul e destul de cald erorile de cantitate la GPL e mai mica...iar functionarea e mult mai aproape de mersul pe benzina...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Personal eu sunt adeptul instalatiilor GPL mai ales ca acum cresc preturile la carburanti de pe-o zi pe alta

 

pentru ce care doresc mai multe informatii am gasit o sursa de informatii pentru instalatii gpl

 

 

Probabil ca cei din piata Rosu au concurent? Poate si la calitate?Ca sa nu mai zic de preturi! :banana:

Share this post


Link to post

Am o Nubira 1 wag din 2000 cu ~120k. Pe benzina am un consum de ~12 in Bucuresti si 8 la drum intins

 

Am instalat acum 2 zile la AGROM un Tomasetto Stag 300 plus cu injectoare de 2 ohmi (cele standard fiind de 3). La reglajul initial (facut fara noxe) turatia motorului la relanti (800) era perfect liniara fata de benzina unde se simte o foarte usoara oscilatie.

 

Fiind nevoit sa fac omologarea RAR am revenit pt a face reglajul pt NOXE. Dupa acest reglaj am observat ca atunci cand se incalzeste bine motorul, am o oscilatie deranjanta atat pe gpl dar si pe benzina. Cert este ca s-au influentat negativ reglajele initiale ...

 

Astazi voi reveni la respectiva firma (unde de altfel am si garantie) cu speranta, ca se va gasi timp in agenda domnului inginer, pentru a-mi face un reglaj profesional, demn de cea mai mare firma din Romania !

 

ps. Cand ma dau la ea, miroase a gaz in masina ...

Edited by Assus

Share this post


Link to post

1. Reglajul instalatiilor secventiale nu se prea face cu analizorul de noxe. Daca a fost necesar analizorul de gaze probabil ai sonda lambda obosita.

2. Miros de gaz in masina poate fi din cauza pierderilor de gaz SAU esapamentului perforat pe undeva.

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor. Am un Espero de 1,8 cu instalatir gpl marini clasica si ma confrunt cu urmatoarea problema: motorul nu porneste (in regim automat, benzina si apoi gpl la 2500rot/min) daca temperatura lichidului de racire este la o valoare intermediara (intre 50-70 grade) si in prealabil a functionat pe gpl. Pe benzina nu am niciun fel de probleme cu pornirea in aceste conditii. Mentionez ca instalatia gpl are montat si un emulator de injectoare. Astept orice fel de idee, parere, etc.

Pentru Burtosu88 din Braila nr. meu de tf. este 0744151641 pentru a discuta detaliat.

Share this post


Link to post

1. Reglajul instalatiilor secventiale nu se prea face cu analizorul de noxe. Daca a fost necesar analizorul de gaze probabil ai sonda lambda obosita.

2. Miros de gaz in masina poate fi din cauza pierderilor de gaz SAU esapamentului perforat pe undeva.

 

 

1. Analizorul de noxe a fost pus pt a scoate testerul acel bon pe care l-au atasat la dosar in vederea certificarii pt RAR

2. Tobele sunt absolut noi (bosal) si perfect etansate schimbate acum 2 zile

 

ps. azi am facut si consumul si a iesit 12,7 urban

Share this post


Link to post

Pentru o masina de 11 ani, in Bucuresti si pe vreamea asta consumul este ok. Verifica totusi de unde iti vine mirosul de gaz (poti face o verificare generica si tu cu apa si sapun...).

Share this post


Link to post

Nu ma bag sa fac nimic. Baietii de acolo au responsabilitatea respectivei lucrari. M-am dus la aceea firma deoarece ofera garantie reala si acte complete cu care iei omologarea din prima. Azi nu s-a putut sa obtin o programare, dar luni voi ajunge acolo, sa o bag la ... investigatii !

 

Am si eu o intrebare legata de indicatorul de nivel gaz din bord: Cand aveti plinul facut, in cati km se stinge primul led ? La mine nu a durat decat 12km si mi se pare tare aiurea. Un alt aspect enervant este ca nu m-a avertizat sonor cand a terminat gazul ...(a intrat de la Lukoil 35,6 l in butelie toroidala de 41L)

 

Cand am alimentat prima oara (de la aceeasi pompa) manometrul de pe pompa din statia peco, arata 12 atmosfere / a doua oara cand am completat pana la plin (cu 6 l) a intrat doar cu 8. Aveti idee de ce ? / Un amic imi spunea ca nu e bine sa alimentez sub 10l, deoarece pot aparea diverse anomalii la oprirea automata a pompei de alimentare din peco (poate baga mai multi litri ca si data trecuta / prin urmare nu poti calcula consumul real)

 

ps. La gaz care e turatia ideala la care tb schimbata viteza pt un consum cat mai mic ? Ajuta un carton pus pe radiator la temperaturi sub 10 grade ?

Edited by Assus

Share this post


Link to post

ps. La gaz care e turatia ideala la care tb schimbata viteza pt un consum cat mai mic ? Ajuta un carton pus pe radiator la temperaturi sub 10 grade ?

Trebuie sa schimbi vitezele la cel putin 2500 de ture altfel faci alte stricaciuni mult mai mari pe termen lung! Consumul mic il realizezi mergand cu masina cat mai lansat cu accelerari mai fine ca sa zic asa...si fara greutate in masina inutila...cica zic altii destepti! Intr-o butelie trebuie sa intre cam 8o% din totalul de litri declarat al ei!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Am o problema in legatura cu o instalatie GPL secventiala Tomasetto stag 200. Am montat instalatia noua, acum o luna pe un Matiz euro 2 din 2003 (178.000 km la bord). Instalatia functioneaza bine, dar pe gaz cand o accelerez mai tare, are o ezitare, "da in nas" cum se spune, dupa care merge. Baietii de la service au spus ca e din cauza aprinderii, asa ca am schimbat bujiile montand unele recomandate de producatorul masinii NGK BPR5EY-11, fisele, capacul si ruptorul de la delcou (era oxidat), filtrul de aer, am facut reset ECM si idle learn, am recalibrat instalatia, (cu laptopul, in mers). Si dupa acestea motorul functioneaza la fel. Totodata consumul este mare, in medie 9-10% in regim aproape extraurban. Mentionez ca pe benzina motorul functioneaza normal, iar acel "dat in nas" apare mai ales dupa ce schimb in trepte superioare, la cca. 2000 rot/min, dar si peste. Ultima oara la ultima calibrare, i-au mai luat din consum (5 puncte au spus ei) si a ramas sa merg un timp cu ea, dar consumul nu a scazut, ba cred ca dimpotriva.

Ce ma sfatuiti sa fac?

Multumesc

Share this post


Link to post

Matizul (cel putin in Bucuresti) daca mergi sportiv poate sa consume si 14 in oras fara probleme (ma refer la benzina)

 

Pentru un consum mic iti recomand sa mergi foarte calm (fara accelerari dinamice) preferabil pana in max 2800 ture / poti incerca si un carton in fata radiatorului (partial) pt temperaturi sub 10 grade / cauciucurile bine umflate / filtru de aer nou (unele filtre mai bune le poti spala de cateva ori cu succes la masina de spalat daca nu au praf acumulat in mai mult de 3000km )

 

Pentru ai calcula consumul fa-i plinul / mergi 100km si apoi reumple tot de la aceeasi pompa ...

 

ps. masina iti da in nas si dupa ce se incalzeste bine ?

Edited by Assus

Share this post


Link to post

Salut. Azi am patit urmatorul fenomen! Pe autostrada, la accelerare, schimb din 4 in 5 la peste 4000RPM, cind am trecut in 5 cu pedala apasata la podea, masina a picat in nas, dar urit. Am lasat acceleratia, si-a revenit dar la o apasare hotarita iar s-a innecat. Aveam laptopul la mine si l-am legat la STAG. Curba de multiplicare era ok. Am mai accelerat intentionat cu pedala la podea ca sa vad ce se intimpla. Au aparut timpi de injectie si de 50ms!!!!!!!!!!!! Apoi mi-a dat eroarea: Injectoare deschise complet - verifica sonda lambda in sarcina full. Dupa inca 2 chestii d-astea, mi s-a aprins check enginul pe bord. Cauza e clara: prea putin gaz in sarcina. Dar de ce?? Rezervorul de GPL era plin. Am sunat montatorul, si singurul lucru inteligent pe care mi l-a zis e ca ar putea fi infundat filtrul de gaz. Cind i-am zis de timpii de injectie de 50ms n-a stiut ce sa mai zica. Valorile sondei lamba erau intre 0.57 - 0.7 Volti. Temperatura la gaz 30grade. Ce ziceti??

Share this post


Link to post

Nu ne-ai spus fix ce era mai important: cum a variat presiunea?

 

Dupa cum ai descris problema pot fi urmatoarele pb (in ordinea descrisa):

1. Nu mai aveai suficient gaz

2. Filtrele gpl infundate (schimba-le pe amandoua)

3. probleme ale vaporizatorului

Share this post


Link to post

Adevarat, mi-am dat seama acasa ca la presiune nu m-am uitat daca variaza. Gaz aveam pt ca tocmai ce umplusem butelia. Filtre murdare...cea mai probabila cauza, cu toate ca nu am mai mult de 10k km cu instalatia. Vaporizator? nu stiu...sper sa nu. Azi am facut aprox 150km, in mare parte pe gaz, s-a comportat normal, e drept, cind intram in depasiri sau unde trebuia pedala in fund (panta) am trecut pe benzina.

 

Eu mai suspectez si duze prea mici. La montaj, la prima cheie pe GPL, autocalibrarea i-a dat eroarea de duze prea mici. Le-a schimbat, l-am intrebat de cit le-a pus, dar ca orice "meserias - destept" a zis ca nu e treaba mea sa stiu. In prealabil l-am avertizat sa nu monteze cu duze de Logan 1.4, sau eu stiu - cum vin injectoarele stock in kit (Valtek). Am sa demontez rampa sa vad ce duze am - sper ca e notat pe ele undeva. Motorul meu are 109cai.

Share this post


Link to post

Din cate stiu nu e notat de duze diametrul, deci daca nu ai cu ce sa le masori nu le desface degeaba.

 

La ce presiune e reglat vaporizatorul?

 

Ce factor de multiplicare ai? Poti pune aici un printscreen cu harta GPL?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Nu stiu la ce presiune e reglat vaporizatorul. Dar maine ma uit si pun si o harta. Oricum factorul de multiplicare se invirte intre 1 si 1.5 max. (din cit imi aduc aminte).

 

Duzele sunt defapt iesirile din injectoare de pe care pleaca furtune de cauciuc in galerie?

 

Cautind una alta, uite peste ce am dat!!!!!!! http://nagaz24.pl

Edited by ftitus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...