Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Pai cam asta zic si eu ca ecu de benzina a fost conectat la ecu gpl si asa puteau sa ia timpi de injectie si sa faca diagrama .

La instalatie de gpl eu am 2 mufe langa ecu gpl.

Ei s-au conectat cu amandoua mufele de la ecu gpl de un calculator si au inceput sa ruleze programul de la brc plug and drive .

Tot timpul motorul a stat pornit timp in care programul ii citea din ecu benzina timpii de injectie si timp in care respectivul tot tura motorul undeva la 6500rpm .

Dupa chestia asta programul imi deschidea cate 2 injectoare de gpl sa vada cum merg pana le deschidea pe toate .

Dupa asta au copiat diagrama pe ecu gpl si am facut o tura mika sa vedem cum merge , trecerea pe gpl nici macar nu s-a simtit .

Are aceeasi putere de demaraj si respectivul mi-a zis ca mai intai o sa am un amestec de gpl ceva mai sarac si ca dupa un anumit timp o sa revina la normal .

Nu am nici un check engine aprins cand merg cu ea pe gaz si se comporta f bine si cand este de infipt se infige si chiar destul de bine

Si aveti aici cu descrierea completa a instalatiei

http://crcgrup.ro/instalatiigpl/2009/09/injectie-secventiala-gpl-euro-5/

Share this post


Link to post

Timpii de injectie se iau direct de pe injectoarele masinii, se interpun intre mufa si injector alte mufe ...

"Copiatul" dispare, ce s-a intimplat ceva mai inainte era direct in ECU GPL.

Oricum pt Leganza e o instalatie superbuna, chiar prea buna ce isi va face treaba superbine.

Putin probabil sa ai probleme cu masina, cum zicea mai sus si AndreiB e cam greu sa "dai peste cap" ECU de Daewoo :)

Share this post


Link to post

LandiRenzo si STAG merg si fara. La prima are chiar optiune de dezactivare.

...

Apropo de sonda lambda, legarea instalatiei GPL la ea este pur informativ si necesar la reglarea in mers al instalatiei MANUAL.

E valabil la cele doua insa o legi pentru a vedea daca amestecul este parametrii normali.Sequent 24 are calibrare si functionare dupa sonda lambda

si atunci o legi ca deaia iti plateste 1/3 din pretul masinii pe instalatie omul.

 

La sistemul Valvetronic in speta BMW, ei au fost primii prin 2000-2001 parca, ai depresiune f mica in galerie...MAP-ul e ~0.93-0.94 adicatelea ~nimic...

 

Mai exact are la baza sistemul vanos folosit din 90 la M-uri.Motoare sport,probleme de la nastere in niciun caz nu pui gpl pe asa ceva :)

Share this post


Link to post

Partial corect, are la baza vanos-ul dar mult imbunatatit. De aia deabia prin 2009 au renuntat la sistem...

Masina in cauza E46/316i N42 nu are nici pe departe veleitati sport...are 10kW in plus fata de "bunicuta mea" :) ...ramine tot un aspirat de familie cu ceva imbunatatiti...

S-a montat GPL si dupa utilizarea teslei pina am realizat de ce nu merge :) , s-a trecut la reglarea manuala...dupa o perioada s-a verificat self adaptation-ul care o luase la deal putin , dat corectii si acum masina merge...fara MAP si sonda lambda legate...avantaj STAG la reglaj manual pe orbecaite...

Share this post


Link to post

Imi da putin in nas la relantii din cauza fiselor de la bujii.

Mi-a spus inginerul de acolo ca orice problema care o am pe benzina si nu se simte asa rau , pe gpl se va simti .

Si trebuie sa imi schimb fisele de la bujii .

Am montat o butelie de 60 de litri care a incaput perfect in portbagaj si mi-a ramas destul spatiu .

Nu trebuie umpluta butelia decat 80 la suta din capacitatea ei adica undeva la 46-48 de litri .

Share this post


Link to post

Are dreptate cand spune ca orice problema la aprindere se va simti mai rau pe GPL, iar la butelir are ea o supapa care declanseaza la 80%, nu trebuie sa stai tu cu ochii pe pompa.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

salut,

o intrebare: cum vi se pare consumul de 10 l pe gpl la o leganza de 98 de cai , mers in afara orasului.

se mai poate scade cu reglaje?

am pe masina o instalatie secventiala, montata de 6 luni de zile, motor cu 80 mkm

Share this post


Link to post

Aproximativ, cam asta e. Eu scot 9.5, frate-meu cam tot asa, deci e ok.

Share this post


Link to post

salut! ce parere avet ide instalatia gpl secventiala Tomasetto am tot cautat si am gasit la 1950ron dar servisu este la 80 de km de Constanta dar merita fata de piata rosu 2400 ron.pt cielo meu executive 2003 16v am primit urmatorul sfat;Categoric secventiala! Vei fi multumit nu numai de functionare, ci si de consum. Stie toata lumea ce gurmand este Executivul in 16 valve. Dar atunci cand 11-12lt (cel putin, in oras), te costa aprox. 35lei, in loc de aprox. 63lei, altfel vezi lumea. Ca tip de instalatie, nu e pretentios. Vrea orice: Landi Renzo, Tomasetto, BRC, etc.Pe forum am gasit diferite pareri dar tot nelamurit sunt in legatura cu Tomasetto dar cred ca merita investitia ce ziceti?

Share this post


Link to post

Instalatia secventiala aduce un plus de performanta fata de cea clasica.

Share this post


Link to post

Salut baieti. Am urmatoarea problema: prietena mea are un espero cu istalatie gpl, instalatie care nu a mai fost folosita cam de jumate de an. Acum 2 zile s-a gandit sa treaca pe gaz, a trecut, a mers, dar la relanti murea motorul. Am mers 100 de metri si cand sa ajungem acsa a schimbat pe benzina dar ptr putin timp pentru ca am ajuns in fata portii si a oprit motorul. Dupa 30 de minutea a vrut sa plece dar surpriza, masina nu mai pornea :) . Ok, am trecut pe gaz, a pornit, dar interesant a fost faptul ca inainte cu juma de ora la relanti se oprea, iar acum se tureaza de nebuna pe la 3000-4000 ture. Am incercar de mai multe ori sa o pornim pe benzina dar nu vrea sub nici o forma, pe gaz o ia imediat dar ramane turata. Care ar fi problema, aveti idee? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Pai benzina o mai avea ?

Share this post


Link to post

Are, are sigur jumate de rezervor. Doar ce am verificat si pompa de benzina, am pus pe cineva sa dea la automat si am ridicat bancheta din spate si am tras cu urechea si se aude cum merge. Am citit pe forum ca ar fi posibil sa se dezamorseze, dar nu am ramas fara benzina.

Edited by ccwork

Share this post


Link to post

Verifica electrovalva de benzina.

Pentru gaz, dupa atata timp de stat trebuie facuta o mica revizie a instalatiei, inclusiv un reglaj.

Share this post


Link to post

Verifica electrovalva de benzina.

Pentru gaz, dupa atata timp de stat trebuie facuta o mica revizie a instalatiei, inclusiv un reglaj.

 

 

Pe tur la motor dupa acel mic filtru rotund am desfacut furtunul si am pus altul catre o sticla si imi vine benzina, chiar am masurat in 15 secunde cantitatea cum am mai citit pe forum sa nu aiba pompa probleme si chiar nu are. Aceea electrovalva ai idee unde o gasesc? Si inca ceva, daca am la instalatia gpl emulator este posibil ca ala sa aiba ceva si sa imi taie benzina la injectoare? Are vre-o legatura?

Merci!

 

Pe tur la motor dupa acel mic filtru rotund am desfacut furtunul si am pus altul catre o sticla si imi vine benzina, chiar am masurat in 15 secunde cantitatea cum am mai citit pe forum sa nu aiba pompa probleme si chiar nu are. Aceea electrovalva ai idee unde o gasesc? Si inca ceva, daca am la instalatia gpl emulator este posibil ca ala sa aiba ceva si sa imi taie benzina la injectoare? Are vre-o legatura?

Merci!

 

 

nu ma ajuta nimeni ? :(

 

 

 

Edited by ccwork

Share this post


Link to post

Am vazut juma de pagina inainte ca se vorbea in general de beneficiile si dezavantajele GPL,asa ca o sa repet ce am mai spus.Depinde si de masina si de instalatie si de dracu stie ce dar nu exista reguli generale.De exemplu,demarajul.Am un cielo gle,dec 96 180k cu un motor impecabil,compresie optima pe toate pistoanele.Mult mai sprintena pe benzina decat multe din suratele ei.insa dupa ce i am pus gaz,(BRC,cea mai buna instalatie clasica,pentru ca nu am sonda lambda,multumesc celor de pe acest topic care m au sfatuit in sensul asta)ei bine, demarajul este muuult-muult mai bun,toti care se urca in ea sunt mirati cum se poate misca.Am un prieten cu un Suv chinezesc,imi scapa numele,si la el demarajul este mult imbunatatit dupa ce a pus gazul.El are evident secventiala insa si la el diferenta de demaraj e sensibila.Asa ca nu e neaparat ca masina sa devina mai sau mult mai puturoasa.Practic eu nu vad dezavantaje in cazul instalatiei de gaz.Daca vrei spatiu in portbagaj rezolvi cu "tiroidala"scazand un pic autonomia rezervorul fiind mai mic.Amortizarea gazului se face practic in 10k-20k ...Asa ca,de gaz,numai de bine.Dar e adevarat ca trebuie putina documentare si apel la specialisti cu experienta ...

Share this post


Link to post

Dupa lungi cautari si documentari am achizitionat o instalatie gpl secventiala tomaseto stag 200 la pret de 2200 ron ,mai dureaza cateva zile pana ajunge la service sunt cereri multe si ajunge m-ai greu.De la servis mi-sa spus ca suplimentar, numai daca doresc trebuie sa imi monteze un releu la pompa de benzina cica este indicat .Intr-un an recuperez investitia pe batrana mea dacie am avut gpl si mi-a adus numai avantaje.De gpl numai de bine!

Share this post


Link to post

Nu monta releu pe pompa de benzina, vei dezamorsa circuitul de alimentare cu benzina.

Share this post


Link to post

Nu monta releu pe pompa de benzina, vei dezamorsa circuitul de alimentare cu benzina.

 

Mersi pentru sfat!dar pompa de benzina fuctioneaza cand motorul e pe gaz?

Share this post


Link to post

Nu monta releu pe pompa de benzina, vei dezamorsa circuitul de alimentare cu benzina.

O idee buna este sa montezi totusi releu, dar acesta sa cupleze pompa cand se aprinde becul rosu de gaz.

Share this post


Link to post

Vad numai pareri pro si contra pentru releul de benzina tot nu sunt lamurit :wallbanger:

Share this post


Link to post

Dupa zeci de recomandari gresite si sustinute de argumentul '' lucrez in domeniu'' sau ''am avut/am aceasta instalatie'' e cazul sa fie lamurite cateva aspecte :

 

Instalatii secventiale :

1.Nu ar trebui sa se monteze pe motoare fara sonda lambda in cazul de fata cielo si espero non-euro la care durata de injectie se regleaza din potentiometrul CO.

Daca totusi se monteaza secventiala la non-euro cu sau fara sonda lambda atunci duzele injectoarelor gpl trebuie sa fie de 4 ori mai mici decit in mod normal pentru ca la acestea injectoarele lucreaza full group.Rezultatul ? :

patru deschideri de injector in loc de una si o galerie de admisie plina de gaz la fel ca la sistemul venturi(instalatie clasica prin aspiratie cu mixer)

2.La motoarele euro 2 daewoo(cielo executive 2001-2004,nubira1,nubira2 si leganza) injectia este semisecventiala si injectoarele sunt deschise 2 cate 2 avem doua deschideri in loc de una si duzele injectoarelor de gaz trebuie sa fie de 2 ori mai mici decit in mod normal.

 

In mod normal la presiunea de 1 bar in rampa de injectie a instalatiei de gaz se aleg duzele in modul urmator :

Diametru duza mm - putere motor kw/cilindru

1,75-2.00 - 12-17

2.10-2.30 - 18-24

 

Instalatii sistem venturi(aspiratie)

Cel mai bun vaporizator in prezent este Tomasetto Achile Model AT-07.Asigura un dozaj foarte bun pe relanti si turatie constanta si are o membrana foarte usoara si sensibila la cerere motorului.Recomand montarea cu robinet clasic de dozaj (din metal si capat sferic al dozajului si nu din plastic cu capat plat pe partea de dozaj).

Din pacate nicio electronica cu motoras bypass nu poate acoperi un vaporizator de proasta calitate in a obtine performante bune si consum bun.

 

Salut!

Am citit aspectele referitoare la instaltiile gpl si am observat ca unii au dileme referitoare la compatibilitatea STAG 200 cu Nubira Euro2.

eu am montat acest tip de instalatie pe nubira din 2003 in noiembrie 2010 si am probleme cu relatiul.

dupa vre-o 5 reglaje lucrurile s-au mai imbunatatit dar nu sunt cum ar trebui sa fie

i-am spus mesterului ce am gasit scris pe forum, dar poate nu stiu eu sa-i explic ori nu intelege el

ma puteti indruma catre cineva, sau puteti fi mai explicit in ceea ce ar trebui sa remedieze pentru a nu mai crcula stresat ca imi moare motorul

Share this post


Link to post

Salut ! maine 25-06 ma duc sa ami montez instalatia gpl secventiala tomaseto stag 200,cred ca o sa renunt la releu pentru pompa de benzina,care trebuie sa al pun optional.daca era nevoie de acest releu nu se gandeau fabricantii instalatiei de gpl ca trebuie asa ceva,ne-am gasit noi romanii sa facem adaptari!!

Share this post


Link to post

Supapa mea de umplere ascunsa a inceput sa mearga de aiurea: cand sunt peste 30 grade nu mai pot alimenta decat daca imping bila aia cu ceva. Mai are vreo speranta sau trebuie alta?

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie odata, am apasat-o de cateva ori pana s-a golit butelia, alimentasem inainte la presiune mare (peste 15 BAR), ce-i drept era si caldura mare, prin august...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...