Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

STAG 100 nu este pentru instalatii secventiale.

Share this post


Link to post

Pai pune secventiala STAG 200-300, cel mai bine. :) >-

Share this post


Link to post

Mirosul de sulf e de la catalizator.

Probabil in loc sa-ti puna emulator de injectoare, ti-a pus relee de inchidere, iar ECM-ul masinii vede ca nu functioneaza injectoarele si aprinde Check engine. Uita-te sub capota, ar trebui sa ai doua cutiute, una ce contine emulatorul si cealalta ce contine controlerul .

 

1. Daca e de la catalizator.. atunci ce fac ca sa nu mai miroasa asa?

2. Nu prea am cutiutele alea. :| Stiti cumva cam cat ar ajunge cele doua si daca s-ar mai putea instala acum? ( da urat la ochi check-engine-ul ala)

 

Oricum multumesc pentru raspuns pana acum.

Edited by gheatzz

Share this post


Link to post

1.Mirosul este de la catalizator insa acest fapt nu inseamna neaparat ca este defect.Un amestec incorect de carburant poate duce la acel miros de sulf.

2.Daca instalatia este pusa in uzina modulele sunt in dreapta la pasager jos si nu in compartimentul motor.

Mergi la un service daewoo pentru o diagnoza si noteaza exact codurile de eroare.

Share this post


Link to post

sper să postez unde trebuie...

 

azi,Leganza mea a primit instalaţie GPL Tomasetto 2901...

aceasta se compune din:

- rezervor MSM 300 de 55 l

-Multivalava Tomasetto 300

-reductor Tomasetto

-comutator STAG 300 E8-67R01-4289-fabricat Polonia-carcasă aluminiu,etanşă...

-injector Valtek E4-67R

-filtru Certools E206R

-dispozitiv alimentare Tomasetto E-8-67R01

-duze de 2 mm...

-butonul de trecere pe gaz ,cam 1,5/1,5 cm,montat sub scrumieră spre şofer...discret,,LED-urile pe timp de noapte nu deranjază,pe timp de zi,perfect vizibile...

-buşonul de umplere monntat discret lîngă buşonul de alimentare cu benzină,mufa la purtător... :)

 

durata de montaj=4 ore/ doi meşteri

preţ 2.350 lei

am alimentat prima oară cu 10 litri GPL Rompetrol şi mi s-a reglet(!?!?) nivelul de gaz în rezevor...

durata de reglare(să zic aşa...)a instalaţie,verificare la diverse regimuri de turaţie 1,5-2 ore

trecerea pe gaz este setată la 40 grade şi 2000 rotaţii

 

după reglare,am fost întrebat dacă purjem gazul din rezervor şi să alimentăm,urmănd să circul cu maşina în stilul meu de mers.am făcut acest lucru,am alimentat din nou cu 6 litri(se uita tipul de la pompă...ia uite şi ăsta...bagă 6 litri de gaz în Leganza)

am mers puţin prin oraş,cam 2,5 km cu un semafor,şi la regim de 90-120 km/h cu un vârf de 170 km/h în afară, până a piuit şi a trecut pe benzină am făcut 63 km...cei de la service au zis că după 500-800 km parcurşi o să mi se mai reducă consumul...

dacă o să fie aşa,sunt foarte mulţumit...

vă spun că nu simt diferenţă între mersul pe gaz şi benzină iar cei ce mi-au montat-o au făcut o lucrare super...îi felicit ,le mulţumesc şi pe această cale!

service-ul unde am instalat GPL este în Craiova,str.Râului nr.301-SC Sonbo Internaţional Trading SRL.tel. 0745.792608-Alin

dacă postarea numelui firmei şi a nr. de telefon este considerată reclamă şi este interzis,rog moderatorii şă editeze postul şi să considere că am făcut acest lucru numai pt. a ajuta pe cei ce eventual au nevoie de un service pt. instalări GPL...

Edited by marianm

Share this post


Link to post

Am pe o Leganza o instalatie Bigas si as avea cateva nelamuriri:

 

1. Poate fi montat un motoras pas cu pas ? Daca da, unde ?

2. E ok daca turatia e luata de pe o fisa (nr. 2, parca) sau poate fi "citita" din alta parte?

3. Butonul benzina/gaz are doar 2 pozitii. Am vrut sa-l schimb, insa un buton cu 3 pozitii (tot clasic) nu ar fi indicat nivelul de gpl.

Se poate monta un buton tipic instalatiilor mai noi? Ce modificari sunt necesare?

 

post-5587-125682081386_thumb.jpg post-5587-125682080016_thumb.jpg post-5587-125682082728_thumb.jpg post-5587-125682084327_thumb.jpg

Share this post


Link to post

1.Da,in locul robinetului de debit de pe furtun insa ai nevoie si de controlerul care sa comande motorasul in functie de valoarea sondei lambda.

2.Poate fi luat semnalul si de la semnalul intrare din bobina de aprindere insa nu este obligatoriu.

3.Poti monta orice intrerupator(chiar exista unele universale,digitale si programabile).Daca nu este compatibil cu senzorul de nivel de pe butelie acesta poate fi inlocuit cu altul compatibil.Modificari nu sunt majore,se demonteaza intrerupatorul vechi si instalatia electrica a lui si se monteaza cel nou cu instalatia lui.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema destul de serioasa cu o Nubira II 2006 cu instalatie GPL din fabrica 90000 km.

In momentul in care merg pe gpl si aprind farurile sau AC sau dezaburirea masina nu mai merge, adica nu se mai tureaza relantiul devine foarte instabil, daca comut pe benzina masina merge impecabil.

Am fost la service si nu au ce sa ii faca mai sunt 5 masini in oras care au exact aceiasi problema, iar cei de la reprezentanta nu stiu ce sa ii faca.

Am incercat sa ii schimb masa, bujii, fise si nici un rezultat. Am ajuns sa nu pot circula noaptea cu ea pe gaz sau daca ploua nu pot folosi dezaburirea sau AC

As avea mare nevoie de un sfat

 

PS un lucru ciudat a fost faptul ca odata am zis ca merg asa cu ea fara sa se dureze sa vad ori se strica de tot ori merge si s-a aprins becul CECK ENGINE dupa care masina a mers perfect cu toti consumatorii porniti pe gpl

Am mai facut verificari insa in continuare am probleme cu masina, nici nu mai pot merge noaptea cu masina pe gaz.

Astept in continuare poate vreun coleg are aceiasi problema si a gasit o rezolvare

Share this post


Link to post

@ ovi_jer - multumesc pentru indicatii.

 

Acum am observat ca nu m-am exprimat prea clar la punctul 1, intrebarea a II-a... si anume catre ce service ma puteti indruma? Daca nu din Iasi, macar din imprejurimi (Piatra- Neamt, Bacau, Galati).

Share this post


Link to post

Este Yv in Pacurari, una in Basceaus, mai era una pe Manta Rosie.

Dar cum zicea si Ovi motorasul nu e singurul lucru de pus pe masina ca sa faca ceva :)

Sau pur si simplu vrei sa-l comanzi manual?

Share this post


Link to post

In Basceaus am fost. Ei se ocupa doar cu instalatii clasice. Lafel si cei de la Comat. Mai raman cei din Pacurari si Manta Rosie.

Daca nu se pricep nici ei, trebuie sa gasesc un service in alt oras.

 

Nu, inafara de motoras, va fi montat si controlerul. Si daca stie cineva cat ma va costa, e si mai bine.

 

Vreau sa pun instalatia la punct, sa nu ma trezesc cu surprize in viitor din cauza amestecului sarac ce apare la turatii mari.

Share this post


Link to post

Am mai facut verificari insa in continuare am probleme cu masina, nici nu mai pot merge noaptea cu masina pe gaz.

Astept in continuare poate vreun coleg are aceiasi problema si a gasit o rezolvare

Verifica sa ai masa corecta, bine stransa atat pe baterie cat si pe motor si caroserie. Verifica unde este legata masa instalatiei si ai grija sa fie legata tot pe motor. N-ar strica sa verifici si unde se leaga firul de +, eu aveam probleme cu el la nubira fiindca era bagat un papucel intr-un soclu de siguranta...

Share this post


Link to post

Verifica sa ai masa corecta, bine stransa atat pe baterie cat si pe motor si caroserie. Verifica unde este legata masa instalatiei si ai grija sa fie legata tot pe motor. N-ar strica sa verifici si unde se leaga firul de +, eu aveam probleme cu el la nubira fiindca era bagat un papucel intr-un soclu de siguranta...

Am schimbat si masa tot la fel face, cred ca solutia cea mai la indemana este sa o vand m-am saturat sa vad ca nu merge

Share this post


Link to post

Am reusit sa ma conectez la calculatorul instalatie de gaz montatape Nubira din fabrica (BRC Sequent 24) cu o interfata DIY (ideea am preluat-o de pe un forum rusesc... :) http://forums.drom.ru/1077608133-post272.html ).

Interfata am facut-o dintr-un cablu de date de la un telefon Zapp - de fapt un convertor usb-serial cu PL-2303 - de la care am folosit doar pinii Rx si Tx. Pntru a fi compatibila cu instalatia de gaz care comunica printr-un sigur fir si cu nivele logice de 5V a fost nevoie sa fac 2 modificari:

- am legat in serie cu pinii Rx si Tx cate o rezistenta de 150 ohmi si apoi capetele libere ale rezistentelor impreuna, rezultand astfel o singura conexiune de date (un singur pin)

- cablul original avea la iesire nivele logice de 3.3V si a fost nevoie sa conectez pinul 4 al circuitului integrat la 5V ( + din portul USB). Desi circuitul nu era marcat ca fiind compatibil cu 5V, a functionat fara probleme in urma modificarii.

Conectorul instalatie de gaz are 3 fire: Rosu - 5 sau 12V (nu l-am folosit deloc), Negru - Masa, Alb - Date.

 

 

Nu am port serial la laptop, dar cred ca poate fi modificata cu rezistente orice interfata cu MAX232 astfel incat sa fie compatibila cu instalatia de gaz.

 

Ca software trebuie cautata o versiune care nu cere cheie hardware (mai greu dar se gaseste :) ).

Share this post


Link to post

Cine poate sa-mi spuna cum sunt montate (la Cielo prevazut din fabrica cu GPL) furtunele de apa (tur/retur) de la vaporizator? Mai exact unde au fost implementate in circuitul masinii. La mine sunt montate in paralel cu radiatorul (pentru incalzire habitaclu) si imi face impresia ca a micsorat foarte mult debitul de apa pe acesta. Ma gandeam sa inseriez vaporizatorul pe returul de la calorifer.

Share this post


Link to post

Daca caloriferul este partial in infundat atunci lichidul de racire va circula mai mult prin vaporizator.Verifica T-urile sa nu fie infundate.

Share this post


Link to post

T-urile nu sunt infundate, caloriferul este relativ nou (2 ani). Eram curios ce metoda de cuplare au ales cei din fabrica.

Share this post


Link to post

Buna ziua!Sunt nou pe acest forum! Va rog sa ma ajutati daca puteti ,nu stiu unde e pozitionata mufa pentru diagnoza gpl la un cielo euro 3 din 2007 cu instalatie gpl lovato?multumesc!

Share this post


Link to post

Pe viitor foloseste functia inainte de a posta,dupa cum vezi aici se discuta despre instalatiile gpl.

Mufa de diagnoza la lovato este exact mufa intrerupatorului care intra in modulul loveco,lovecopro sau loveco4eu.

Share this post


Link to post

De dimineata am observat un comportament ciudat al instalatiei, in sensul ca nu a comutat pe gpl decat dupa ~15 minute.

De obicei, era suficient timpul cat curatam zapada de pe masina si ieseam de pe stradute. Astazi nu stiu ce a avut. Comutatorul nu raporta nicio eroare, de fapt, nici macar nu a incercat sa comute pe gaz. Dupa ce am parcat la munca (~8 km si ~15 minute)a comutat fara nicio problema.

Poate o combinatie frig + doar 7-8 litri de gpl in butelie sa fi fost cauza, dar chiar daca nu mai aveam nimic in butelie, de obicei comuta pe gaz dupa care comutatorul arunca eroare si se facea switch-ul pe benzina. Pe drum am comutat de cateva ori gaz-benzina-gaz, dar niciun efect. Dupa ce plec de la munca fac plinul si o sa ii fac cateva teste.

Share this post


Link to post

Probabil a dat cu virgula senzorul de temperatura :-? . Ori e defect ori e afectat profund de frig, ori nu ajunge antigel la vaporizator...

Share this post


Link to post

Pe viitor foloseste functia inainte de a posta,dupa cum vezi aici se discuta despre instalatiile gpl.

Mufa de diagnoza la lovato este exact mufa intrerupatorului care intra in modulul loveco,lovecopro sau loveco4eu.

imi cer scuze multumesc pentru raspuns!

Share this post


Link to post

salut. am un espero 1,8 CD din 98, prima inmatriculare in 2000, 115.00 km. credeti ca se merita sa pun gpl, nu as vrea sa am probleme cu motorul cum zic altii. am inteles ca sunt motoare care duc 300 de mii lejer daca le tii bine. Eu inca tin cartea la un service bun. Nu sunt genul sa ma bucur la economia de banii dar as vrea sa se pastreze cat de cat performantele si sa nu se duca motorul mai repede. Se pune instalatie clasica cu buton cu 3 pozitii ca la carburatie sau face trecerea singur pe gpl? Stiu ca unele module cu buton de comutatie benz-gpl nu au si ind de nivel, la renault 5 gt au zis ca nu imi pot pune decat din ala, asa patesc si la asta? multumesc. apreciez sfaturile cunoscatorilor.

Share this post


Link to post

Daca pui o instalatie cit de cit buna, chiar si pe "carburatie", o reglezi si folosesti corect nu se pune problema sa se duca motorul.

Eu am cum zici tu buton cu 3 pozitii, benzina, gaz, pornire pe benzina si trecere la 2000rpm automat pe gaz. Instalatia e model carburatie.

1. Regleaza pt putere nu consum cum fac taximetristii.

2. La citeva sute km pe gaz o mai "forjezi" 40-50km pe benzina.

2 reguli care ar trebui sa te scuteasca de probleme.

Sa pui si supapa unisens pe filtru aer pt detonatii.

Se schimba bujiile@fisele ceva mai des decit pe benzina.

 

 

Share this post


Link to post

Salutare si la multi ani tuturor !

 

Sunt nou pe aici si nou si in ale sofatului (4 luni de carnet). Speram sa nu incep asa pt ca ma pregateam sa-mi prezint si eu Cielo Exe-ul meu din 2004, dar din pacate am o problema la instalatie de GPL Lovato din fabrica.

 

Am observat prin ianuarie cand am bagat gaz de la muncii (Crimbogaz 2000 parca) ca motorul se oprea (mi se aprindeau toti martorii) sub o anumita turatie, in jur de 1500 rpm. M-am speriat un pic si am zis ca poate motorul nu este incalzit, am fortat eu etc. Problema persista si azi am bagat gaz de la Lukoil (asta mi s-a sugerat de la service, la reglarea gazului). A mers tata un pic cu ea, s-a comportat ok desi mergea cam infranat. Cand a trebuit sa plec eu, s-a repetat figura.

 

Singura optiune acum este sa schimb acea componenta, plamanul cum ii zice popular (sau regulatorul de gaz?) care este in jur de 500 ron.

Eu ma rugam sa fie de la gazul prost, dar se pare ca nu este.

 

As aprecia niste pareri/sugestii, poate ati patit si voi asta.

 

Florin

 

PS: Urmaresc cu interes de multa vreme forumul si abia astept sa vin la intalnirile de joi cand voi avea mai mult timp.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...