Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Cam mica compresia aia...

@d3ss3n3 - Consumul optim se regleaza in felul urmator:

1. Motor in parametrii - compresie, ulei corespunzator

2. Filtru de aer nou

3. Bujii corespunzatoare

4. Gaz bun

5. Reglajul instalatiei - fie dupa metoda de mai sus, fie pe analizor.

Un amestec sarac nu te ajuta sa economisesti, ci doar sa-ti faci belele: supape arse, garnitura de chiulasa arsa, detonatii in admisie, lipsa de putere.

Ultimii 36 l alimentati m-au tinut 352 km in oras, GPL de la Luk oil.

Share this post


Link to post

d3ss3nn3@ Ce fel de bujii ai pe masina?Filtrul de aer cand s-a inlocuit ultima data?

 

MihaiRO@ Destul de mica compresia.Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Masina este cumparata de 2 luni , timp in care am schimbat cam toate consumabilele adica filtre, ulei cutie si motor , fise ,curele si intinzator distributie, pusa masina pe scaner la service...etc

Bujiile parca sunt Champion.

Cu 48 litri (gaz bun, adica LUkOil , Agip) nu am facut mai mult de 220 km in oras.

Share this post


Link to post

Verifica daca codul bujiilor este cel recomandat de daewoo.

Share this post


Link to post

Chiar asa de mult pot influenta consumul bujiile?

De la ultima problema care am avut-o (rotor alternator defect) am scos bateria si bineinteles ca s-a resetat ECM ,vad ca am facut 60 km si inca nu s-a stins primul led de la indicatorul de gaz (inainte se stingea dupa primii 50 km) , ceea ce este o pertformanta.

Ovi ce zici sa incerc sa-i fac o initializare de IAC?

Share this post


Link to post

Foarte mult influenteaza bujiile consumul pe gpl.

Share this post


Link to post

Pai spune-mi ce bujii sa-mi cumpar si distanta electrodului si maine sunt puse pe masina!

Share this post


Link to post

Of Of ...mai Ovi eu de unde sa stiu care sunt cele mai bune?

Champion , Bosch, ...

Tu trebe sa-mi spui care stii ca sunt cele mai bune si eu din alea iau.

Share this post


Link to post

Ia NGK. Ai grija sa scrie pe ele Made in Japan.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si o problema care ma urmareste de 1 an de zile.Mi-am luat cielo st/ac cu gpl.De cand am cumparat-o mi se aprinde intr-una check engine dupa ce merg 50 km pe gpl.De fiercare data imi schimba cate o piesa,acum mi-au zis ca nu functioneaza cum trebuie un modul de la instalatia de gaz(l-a scos de sub bord de pe partea pasagerului din dreapta).Minune,acest modul de 2 luni imi spun ca nu l-au adus de la craiova,ca este inca in asteptare.Sincer nu mai stiu ce sa cred,intr-un an de zile am reusit sa fac si eu 5 plinuri...si sincer masina asta am luat-o tocmai pt ca avea gpl,alerg foarte mult cu ea prin bucuresti.

PS: cand mi se aprinde legul se si opreste motorul in timpul mersului sau la relanti iar dupa ce o pornesc din nou si o dau pe benzina dupa alti 50 km mi se stinge legul...

Ce sfaturi imi dati,ma gandeam sa ma duc si la un service de firma ce instaleaza numai gpl,pana acum am fost numai la Radacini de pe Ferdinand...

Am dat acest mesaj ca reply pt ca nu am stiu cum sa scriu altfel,o sa stau sa ma uit mai bine pe forum.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Masina are -foarte- multi km. Km pe bord sunt 141k. Nu am carte de service, iar piese noi sunt doar ce am pus eu. Nu are erori la computer si a fost verificata de multiple ori pe scanner si e in parametrii (inclusiv avans, injectoare). Bujii am Bosch (puse la service Daewoo), iar compresia a fost testata la cald (trafic de Bucuresti), dupa ce am ajuns la serviceul de GPL.

 

Masina nu consuma ulei, decat pe la baie (putin).

Edited by MihaiRO

Share this post


Link to post

mariusvoicu@ Au pus vreodata laptopul si interfata pe calculatorul instalatiei de gaz sa vada daca este reglata cum trebuie sau daca totul este ok?

Share this post


Link to post
mariusvoicu@ Au pus vreodata laptopul si interfata pe calculatorul instalatiei de gaz sa vada daca este reglata cum trebuie sau daca totul este ok?

 

Au pus,au conectat calculatorul la ea,au reglat-o initial si apoi tot asa mi-a facut.Acum,ultima oara au conectat calculatorul si la modulele de care v-am povestit ca sunt sub bord la pasagerul din dreapta(am vazut ca sunt 3 sau 4 la numar si pe toate scria lovato) si au ajuns ei la concluzia ca unul din acele module nu isi face treaba...Le-am spus ca il schimb si pe acela,mai ales ca masina e in garantie,are doar 26.000Km dar surpriza,de 2 luni nu il au...

Din ce am citit pe forum pot sa ma duc cu ea si la un service numai de gpl dar mi-e teama ca tot la fel o sa patesc,sincer nu mai stiu nici cum e sa mergi pe gpl,cred ca ultima oara am mers acum 4 luni pe gpl.

 

PS: prima oar mi-au reglat-o cu calculatorul,a doua oar au umblat undeva sus intre stergatoare,au tot turat-o pana a iesit un fel de fum sau abur din acel loc,nu mi-am dat seama exact, apoi au schimbat ceva la toba,cam pe la jumatatea ei iar acum mi-au spus ca e de vina acel modul.

Share this post


Link to post

Testerul a fost pus pe ea?Care este defapt codul de eroare ?

Share this post


Link to post
Testerul a fost pus pe ea?Care este defapt codul de eroare ?

 

 

Mai nu stiu,ca niciodata nu mi-au spus codul de eroare si nici eu nu am intrebat.Sun maine la tipul de la Radacini sa imi spuna,poate ma lamuriti voi ce trebuie sa fac, ca vad ca astia nu isi dau interesul chiar daca am fost atent cu ei.

Share this post


Link to post

Te-ai uitat daca nu cumva se incalzeste motorul mai mult decat trebuie pe gaz? Temperatura pe gaz este cu cel putin 5-10 grade mai mare ca pe benzina si ar fi una din cauzele care ar provoca aprinderea becului si implicit oprirea motorului.

Daca mergi 50km pe benzina are timp sa-si revina la temperatura normala.

Share this post


Link to post

Temperatura lichidului de racire este aceasi indiferent de carburant.

Share this post


Link to post

:shock: Ovi nu vreau sa ma contrazic dar din cate stiu eu gazul degaja mult mai multa caldura decat benzina deci implicit o crestere a temperaturii motorului.

Am un prieten bun care a avut problema asta cu un Cielo din 96 ( avea probleme cu racirea si daca mergea pe benzina era ok ,cum mergea pe gaz mai mult de 20-30 km in oras i se aprindea check engine si gata acolo murea)

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa porneasca electroventilatorul cand motorul se incalzeste si sa-l aduca in temperatura?

Share this post


Link to post

Temperatura gazelor de evacuare este mai mare pe gpl dar temperatura lichidului de racire din motor este o cifra exact de care se ocupa sistemul de racire al motorului.Cresterea temperaturii este numai o problema a sistemului de racire.

Share this post


Link to post

Mai nu e de la temperatura,si pe gaz si pe benzina acul sta la jumatate.La penultima verificare mi-au schimbat(citesc din cartea de service) ,bloc motor lambda.Nu am dat de tipul de la service sa imi spuna codul de eroare, ceva cu oxigen ...a fost eroarea initiala.Nu inteleg de ce au ajuns tocmai la acel modul de care v-am spus mai sus???.Cand am codul de eroare o sa-l pun pe forum.Oricum o sa incerc si la un service de gpl ca ma omoare benzina in bucuresti...

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Vineri am resetat ECM , am reinitializat IAC, (exact pasii pe care i-a specificat OVI intr-un topic despre asa ceva) si surpriza este mare:

Motorul merge mult mai rotund , masina trage mult mai bine iar consumul pe gaz si-a revenit in parametri normali ( facut 200km in Bucuresti in aglomeratie si deabia acum rezervorul de gaz este intre 3 sferturi si jumatate)

Nu imi vine sa cred ca poate influenta atat de mult initializarea IAC-ului la bunul mers al motorului si la consum.

Mentionez ca inainte nu faceam mai mult de 200-220 km in Bucuresti cu o butelie plina de gaz.

Share this post


Link to post

Se pare ca m-a lasat iar pompa de benzina, dupa numai 21000 km, de cand o schimbasem. Mecanicul zice ca poate sa fie din cauza mersului pe gaz, dar eu cred ca am luat teapa, pompa fiind adusa de un alt mecanic, care a pretins ca piesa este noua. Este posibil ca pompa sa se duca mai repede de la mersul pe gaz, in conditiile in care am avut grija ca nivelul benzinei din rezervor sa nu scada niciodata la mai putin de o treime ? :-?

Share this post


Link to post

Nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...