Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Domnilor sunt suparat, foarte suparat.

Cand am luat-o consuma 8,5-8,6 benzina si 9,5 GPL ( trafic mixt urban-semiurban, nu ma mai repet).

Acum a sarit la 11,8 GPL!

La vechile rable cu GPL pe care le-am avut stiam de unde sa "surubaresc" la "plaman" ca sa consume ceva mai putin, la asta habar nu am si in plus e si noua, are abia 1770 km. :(

Ce ma sfatuiti?

Trebuie sa va spun ca service City Center ( de unde am luat masina) nu are aparatura pentru diagnostic si reglaj pe gaz.

Sa apelez la un "binevoitor" ar fi o solutie.

Help!

Mentionez ca dimineata pornesc pe benzina si trece pe gaz abia cand schimb de la a 3-a la a 4-a cand o duc la peste 2500 rot/min.

E adevarat ca acum este frig dimineata (5-6 grade) insa... mi se pare ca a devenit gurmanda.

(Mircea , din pacate si azi am bagat tot de la "aia" :( . Pur si simplu nu am avut incotro).

Share this post


Link to post

Eu te-as sfatui sa lasi instalatia in pace. Nu e cazul sa bage altii mana in ea inca. Mai ai rabdare ca sa te lamuresti mai bine.

Share this post


Link to post

Cristian W Nu mai fi suparat!

In Romania esti furat constant la GPL. Lipsa de calitate a GPL-ului isi spune cuvantul.

GPL-ul este un gaz compus dintr-un ameste de propan&butan & alte gaze neimportante (sub 5%). Din motive de financiare producatorii nu adapteaza corect procentul de propan butan in functie de temperatura de afara si in continuare desi temperaturile sunt in scadere ei iti vand tot gaz de vara.

Propanul are calitati net superioare benzinei dar este scump, comparativ cu butanul care este mult mai prost decat benzina dar este mult mai ieftin comparativ cu propanul. Si deci ai inteles ... in GPL-ul care tu il cumperi la pompa se afla desigur mai mult butan decat o cere temperatura exterioara. De aici consum mai mare, eventual mers neregulat etc si alte probleme.

 

Eu am mers cu aceeasi masina, cu aceleasi reglaje in Croatia. Acolo am reusit sa merg 497 Km cu o butelie de 36,6 l.

Adica un consum de 7.3 l la 100 Km.

Cu acelasi numar de litrii cumparati din Romania am mers in Ungaria dar si in Romania tot pe extern 350-370 Km. Adica din diferenta de calitate a GPL imi consuma cu cel putin 3 litrii in plus in Romania. :spumelagura:

Ce altceva vrei sa iti mai spun !!!! Era aceeasi masina, aleleasi reglaje, acelasi sofer, acelasi stil de condus!!!

Experienta am efectuat-o pe cca 2500Km de mers in Croatia exclusiv pe GPL si respectiv 8000Km pe GPL in Ro.

 

In plus furtul in Ro este foarte nuantat si la pretul per litru de GPL.

In Croatia era cca 15.000 lei/litru in timp ce in TM era 19.800 lei/l

 

Sfaturi ca sa fi furat dar mai putin.

- Termini complet gazul din buteleie inainte sa te duci la pompa pt realimentare.

- Alimentezi dimineata la prima ora cand GPLul are o temperatura mai mica. Pompele din Ro pot fi manarite (si de obicei sunt!) la capitolul precizie in functie de temperatura gazului. Compensarea lor se face netransparent si precizia acceptata este la o alimentare dar nu mai putin de 10 l de GPL.

 

 

In rest ce sa iti spun in functie de temperatura la care faci alimentarea, o sa constati ca intra mai mult sau mai putini litrii de GPL.

Pe undeva si asta este normal fiindca in butelie volumul buteliei este constant, dar daca variezi temperatura atunci o sa varieze si presiunea gazului in butelie. In functie de presiunea din butelie la aceeasi masa de GPL practic poti sa ai un nivel al lichidului GPL mai ridicat sau mai scazut -asta depinde si de concentratia amestecului butan propan de care iti vorbeam mai inainte.

 

Problema in estnta este la fel si in cazul benzinei. Benzinarii/Gazarii jmecherii cumpara benzina/gazu' la tona adica la unitate de masa Kg ei si de fapt tie ti-o vand la Litru !!! Aici te insala constant si fara ca cei mai multi dintre clienti sa iti dea seama ca ei de fapt sunt furati.

----

Daca nu cumva ma insel, cand ai intrebat ce masina sa iti cumperi imi aduc aminte ca ti-am recomandat Logan disel.

Si constanta consumului a fost unul din motive. La Disel variatia volumului cu temperatura este mai scazuta si de aici un consum sa spunem mai constant.

 

La GPL trebuie sa te obisnuiesti cu consumuri inconstante! :wallbanger:

 

Nu te grabii sa iti dereglezi masina ca iti cunsuma mai mult dupa un plin!!! Mai bine schimba pompa de la care alimentezi. Dai un ban in plus dar poate ai gazu mai de calitate.

Mai gandeste-te!

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Am o intrebare, legata de problema descrisa aici legata de filtrul instalatiei de gaz.

 

Nubira II vine din fabrica cu instalatie GPl BRC Sequent 24. Stie cineva unde e pozitionat filtrul de gaz pentru aceasta instalatie? Cei de la service il confunda cu Valva Solenoid (conform unei scheme a instalatiei gasita pe net). E posibil ca acest filtru sa fie in interiorul acestei valve?

 

Dupa ce am vazut cateva scheme a altor instalatii, am constatat ca filtrul de gaz trimis de cei de la Craiova e pentru instalatiile din seria BRC Stag.

 

Detine cineva documentatie pentru BRC Sequent 24? Am cautat pe net si am gasit doar cateva scheme. (sory, dar topic-ul de manuale e inchis). Merci anticipat!

Share this post


Link to post

Nu stiu daca te ajuta dar la instalatiile secventiale (de ex la a mea) filtrul de gpl este separat pe furtunul de gaz dintre vaporizator si rampa de injectoare. Este din plastic negru si seamana cu...un filtru de benzina tip pahar. Daca vrei o sa incerc maine sa fac poze.

Share this post


Link to post

@AndreiB: Ce instalatie ai pe masina?

Sa fiu sincer, acum fac documentare pentru o reclamatie la OPC, si vreau sa anexez reclamatiei si putina documentatie, pentru a fi mai convingator.

Am ce descrii tu pe traseul acelui furtun, dar apare o dilema: eu banuiesc ca acela e filtrul de gaz iar cei de la service sustin ca filtrul e inglobat in valva solenoid. Niste poze m-ar ajuta mult. Merci mult!

Daca banuielile mele se confirma (si vad ca sunt intarite de AndreiB) atunci datele problemei se schimba: mecanicul a incercat sa curete filtrul de gaz, a desfacut si deteriorat o alta piesa si m-a impiedicat timp de 5 saptamani sa ma folosesc de instalatia de gaz :D . (nu urmaresc ceva financiar aici, pur si simplu sunt revoltat de incompetenta celor din service si de "placerea" directorului de acolo de a te pune pe drumuri) - service-ul e cam la 7 km de Brasov.

Share this post


Link to post

Instalatia e cea din semnatura: Landi renzo Omegas. Teoretic exista doua filtre: unul in electrovalva de GPL (un magnet pe fundul pharului de la electrovalva care retine resturile metalice) si un filtru mult mai fin pe acel furtun de gaz, caracteristic instalatiilor secventiale. Din ce mi-au zis cei ce mi-au montat instalatia primul se curata iar al doilea se schimba.

 

PS: Daca ai drum in Iasi pentru reglaje/reparatii la instalatia GPL recomand service-ul Comat (Dl inginer Dimitriu).

 

PPS: Poze cu instalatia de gaz AICI. Acolo poti vedea si filtrul de gaz.

Share this post


Link to post

@Juliaen: Vezi daca te ajuta poza de ma jos pe care am luato de aici.

 

post-3300-1161326874_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut!

Am avut si eu o experienta mai putin placuta cu instalatia GPL de pe masina.Mentionez ca masina am cumparat-o in aprilie cu instalatia montata.Masina este un Espero 1.5DOHC,iar instalatia este BIGAS cu rezervor Evans(cam atat stiu despre ea),iar gaz alimentez de la aceeasi pompa,facand plinul de fiecare data inainte de un drum lung.Problema a fost urmatoarea,mergand Bran-Pitesti,pe un drum in panta(cei care au fost pe acolo stiu),am avut parte de un "sut" la propriu dat de instalatia de GPL masinii,ceva de genul unei intreruperi in alimentare foarte scurt,experienta repetandu-se dupa aproximativ 20 Km exact la fel.Rezervorul de GPL era aprox. 1/2 plin cu gaz.Dupa aceste doua experiente masina mergand normal tot restul drumului,fara nici un alt rateu,pe tot parcursul drumului pana la Alexandria(aprox. 150 Km).

Intrebarea mea este:sa fi fost de la calitatea gazului,sau este ceva in neregula cu instalatia GPL.Masina merge si acum fara probleme,am terminat gazul din rezervor,am facut plinul de la aceeasi pompa,si nu am mai avut probleme.

Mentionez ca instalatia este reglata la un consum de aprox. 7.5 l gaz/100 Km(cam putin pentru greutatea masinii zic eu - urcam pante cu treapta a 2-a de viteza,pentru ca in a 3-a nu avea putere,pante pe care pe benzina le puteam urca si cu a 4-a).Eu as mai da un pic de gaz dar tinand cont ca stau in zona de campie,iar la munte merg ocazional,avand si un stil de condus pasnic,prefer sa merg mai economic.Sper sa nu cauzeze motorului!

Astept si eu pareri vis-a-vis de cele expuse mai sus.

Multumesc frumos!

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Reglaj prea economic pentru sarcina masinii la momentul respectiv... lipsa gaz=sincopa in alimentare=rateu. N-ar strica sa inspectezi si fisele.

Share this post


Link to post

Fisele le-am inspectat inainte de plecare,ocazie cu care am schimbat si "luleaua"(cred ca asa ii spune si la Espero,iar operatiunea a executat-o mecanicul nu eu).Tind si eu sa cred,din comportamentul masini, care merge de atunci fara probleme,ca totul este legat de reglajul destul de economic in alimentarea cu gaz.Sa cauzeze in timp acest lucru motorului?

Share this post


Link to post

Sa nu-ti cauzeze tie! Adica sa faca fita respectiva fix in mijlocul unei depasiri la limita! De multe ori acceleratia te scapa, nu frana, asa ca 0.5 l de gaz la 100 km in plus, adica fix 0.9 ron nu cred ca prezinta o asa de mare importanta. Vezi ca spunea Ovi_jer pe cateva pagini in urma cum se regleaza corect instalatia de GPL.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos!

Referitor la consum,cred ca o sa merg la mecanic sa o reglez.

Share this post


Link to post

Risti sa arzi garnitura de chiulasa si supapele de evacuare de la amestecul sarac.

Share this post


Link to post

Multumesc Ovi_Jer pentru asistenta acordata prin telefon.Am reusit sa reglez instalatia GPL in asa fel incat acum nu mai simt diferenta benzina-GPL.Am rasucit in sens invers acelor de ceasornic,asa cum mi-ai spus,surubul si am strans la loc contrapiulita.

Ca prim rezultat:

-putere mai mare a motorului;

-motorul se tureaza mult mai putin la o viteza X decat inainte;

-timpi de demaraj mai scurti.

PS. Cam cu cat sa fi crescut acum consumul de GPL,inainte consumand,cum am scris si mai sus,aprox. 7.5 l/100 Km?

Inca o data,multumesc frumos tuturor celor care s-au ostenit sa-mi raspunda la intrebari!

Share this post


Link to post

Daca ai deschis decit 1/2 ture din robinet nu trebuie sa creasca consumul cu mai mult de 0,5-1l/100km/

Share this post


Link to post

Super bine!

Am sa-i fac un consum empiric,de genul plinul rezervorului GPL,mers 100 Km,facut iar plinul,si vad ce iese.Va tin la curent. Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Costa vreo 200 euro electronica stag 100.Nu e nevoie sa schimbi vaporizatorul.Decit sa montezi sonda lambda.

 

Ceva informatii despre montatul sondei lambda? Costuri si cine ar putea sa o faca?

 

Acelasi lucru despre valva de supra-presiune dinaintea mixerului... unde o gasesc si cum se monteaza. Daca mai stiti si pretul ar fi excelent !

 

Multumiri anticipate...

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post
2.Eu am platit in luna iulie 1700 RON pentru o instalatie BRC cu STAG 100(Ovi sa traiasca). Eu am cumparat masina in aprilie, avea vreo 45k si e facuta tot in 2002.

 

Iti recomand cu cea mai mare incredere sa montezi BRC :banana: ...si o sa vezi ca si altii o sa faca la fel. Mai citeste pe aici si o sa afli raspunsurile multor intrebari.

 

M-am trezit si eu dupa 1 luna sa intreb, dar nah... Poti sa-mi explici un pic de ce BRC si nu Bigas? Intreb asta pentru ca tot citind pe ici pe colo, am ramas cu impresia ca toata lumea ar fi cazut de acord ca Bigas ar fi cea mai cea... iar acum te vad pe tine ca ... " :banana: " cand vorbesti despre BRC. Eu am un espero din '96, 1500,16V.

Multumesc.

Edited by raskala

Share this post


Link to post

Bigas are instalatii bune de carburatie dar cand vine vorba de instalatii electronice au ramas mult in urma.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru lamurire. Acum tre sa iau butonul "Search" la tocit sau google sa vad care e smecheria cu STAG 100.

Share this post


Link to post

Gasesti in subiectul acesta toate informatiile.

Share this post


Link to post

Si ar mai fi ceva Bigasurile din zilele de azi nu mai sunt cum erau acum 3-4ani(la calitate ma refer). Stiu pe cineva care are pe un Espero de aproape 4 ani si o singura data a umblat la ea cand a curatat filtru de GPL pe la 80k km facuti cu GPL. Din ce am mai auzit de la prieteni si am vazut cred ca pe piata la noi ajung acum mai mult Bigasuri contrafacute.

Numai bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Hijack_3000 sa stii ca eu am o instalatie Bigas pe Dacie de 1 an si sunt mai mult decat multumit de ea.Singura problema pe care o are este comutarea pe benzina(si isi face treaba mereu decat cand are toane). Acum poate ca si carburatia nu este pretentioasa dar... Una peste alta pe carburatie, cel putin pana acum 1 an erau bune in rest nu mai stiu

Share this post


Link to post

Astazi am asistat la instalarea unei instalatii gpl secventiale cu electronica STAG 200 si vaporizator tomasetto si mi-am aruncat si ochii pe caietul service rubrica revizii si am constatat ca este obligatorie inlocuirea filtrelor la 15k km la instalatiile secventiale.Din fericire la acest model se inlocuiesc numai elementele filtrante din hartie din interiorul cartuselor si nu costa foarte mult.Deci cei cu instalatii gpl de pe nubira euro 3 cu gpl studiati bine problema asta pentru a nu fi nevoiti sa schimbati filtrul cu tot cu carcasa.

revizii_secventiala.JPG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...