Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Salut!

Am si eu urmatoarea problema.

Saptamana trecuta am facut plinul de gaz de la o statie shell si am plecat la Sinaia. Prima impresie a fost ca merge super, fiindca pana atunci alimentam de la butan. Dupa ce am trecut de centura Ploiestiului si am intrat pe linie dreapta am calcat acceleratia si deodata s-a auzit ditamai pocnitura sub masina de am crezut ca pana acolo mi-a fost.Aveam vreo 80 si i-am dat a cincea. Am crezut ca a fost o intamplare si am mers mai departe dar a mai facut la fel de 2 ori si la viteze mai mici si am trecut pe benzina. Ce credeti ca a fost?

Share this post


Link to post

Schimba fisele la bujii.Verifica si daca mai ai clemele de la capacul filtrului de aer :P

Share this post


Link to post

Gaz prost! Nu arde complet si da detonatii in evacuare, cel mai probabil in tobe.

Share this post


Link to post
Saptamana trecuta am facut plinul de gaz de la o statie shell si am plecat la Sinaia. Prima impresie a fost ca merge super, fiindca pana atunci alimentam de la butan.

 

Si eu am remarcat ca atunci cand alimentam cu alt gaz decat cel de la butan, masina trage mai bine, dar apar si probleme (la mine uneori refuza sa mai traga pe gaz). Asa ca am ramas la "Butan".

Share this post


Link to post

Intrebare: ESTE CRIZA DE INSTALATII GPL ???

 

De ceva vreme am vorbit la un atelier din TM sa imi monteze GPL pe Cielo. In trecut tot acolo mi-am montat GPL pe o Skoda Felicia, ii cunosc pe baieti si imi inspira incredere cum lucreaza.

Dar de mai bine de o luna imi tot spun ca este criza de instalatii pe piatza si ca pur si simplu nu au cum sa imi faca rost de instalatie.

Tot ei au spus ca vor sa imi puna un kit Lovato, pt ca acestea ar fi cele mai bune in momentul de fata.

In trecut au montat mult Bigas, dar ei sustin ca mai nou pentru modelul meu de motor cu injectie multipunct, non-euro, este mai bun kitul de Lovato. In plus Lovato se pare ca ar avea supapele alea la butelie mai reusite, nu se blocheaza, mai de calitate, etc.

Alternativa ar fi in utilizarea instalatii turcesti, care se gasesc pe piata dar cei de la atelier nu imi recomanda in nici un caz vreunul din aceste kituri.

Ca o paranteza atelierul asta cumpara instalatiile de la majore.ro ...si le monteaza cui au client.

Aparent gatuirea asta pleaca de la producatorii de instalatii GPL, apoi la importatori gen majore.ro ...si de la ei mai departe in tzara

 

M-am saturat sa astept ce imi recomandati??

Sau macar daca stiti spuneti-mi si mie cum sta treaba cu criza asta de instalatii GPL.

Are cineva de vanzare instalatie pt Cielo, non euro, din 96 - cu acte, pe stoc ???

Share this post


Link to post

Nu e decit o abureala pentru ca nu este nici o criza.La un montator la valcea instalatia pentru masina ta este 12,5 mil (montaj inclus).

Share this post


Link to post

Postez si eu consumuri instalatie GPL.

 

Montat instalatie GPL acum o luna si jumatate la UltraGaz in Bucuresti.

Instalatia este Lo-gas fiindca asta aveau cand am ajuns in Buc.

 

Anyway, dupa aprox 2500 km facuti pana acum, oras: cca 14,5% mers normal, fara a depasi 3000 de ture(nici nu e nevoie) si schimband vitezele pe la 2500-2700 ture, astfel incat in treapta urmatoare sa fie pe la 2000 de ture, consum extern ~9.5% (viteza intre 110-130)

 

Am avut si cateva detonatii, printre altele la una din ele s-a largit o gaura in toba care exista deja si am pierdut vreo 2 cleme de la filtrul de aer. Cele care mi-au ramas le-am fixat cu niste sigurante(a se citi sirme) prin care le-am prins de diverse locuri. Am fost la un magazin de piese si au zis ca nu se gasesc cleme separat ci numai cu tot cu carcasa filtrului (care e aproape 2 mil) aviz amatorilor!

 

Am fost la RAR acu o sapt pt omologare si nu au zis nimik. :) Totul bine si frumos.

 

Din cate am inteles eu de pe site, sunt unii care fac trecere gaz-benzina in mers si cred ca nu e bine. In primul rand injectoarele nu se amorseaza decat dupa vreo 2-3sec si in al doilea rand pot aparea erori in calculator.

 

Mai vorbim...

Share this post


Link to post

injectoarele sunt amorsate tot timpul, asta daca ai instalatie clasica si merge pompa de benzina tot timpul (cum este la majoritatea masinilor).

Oricum, care este diferenta intre a face trecerea gaz/benzina in mers sau cand masina sta?! Motorul oricum merge...

Nu ai observat ca atunci cand comuti gaz/benzina...nu se simte nimic? Daca ar fi injectoarele neamorsate s-ar opri motorul...

 

in ceea ce priveste calculatorul, el functioneaza normal...releul de la gaz intrerupe injectoarele independent de calculator

Edited by cata73

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu, trecerea benzina-gaz si gaz benzina se face in mers si mai important, pentru a se evita detonatiile si sau smuciturile se face in decelerare.

Share this post


Link to post

sincer de detonatii m-a ferit dumnezeu...de 2,5 ani de cand am gaz...

Share this post


Link to post

Este vreun membru care si-a montat GPL pe Cielo in Timisoara? si e multumit de treaba facuta?

Poate imi da si mie un sfat? o recomandare de atelier, un contact etc

Multumesc in avans!

:thumbl:

Share this post


Link to post

- AUTO CARDO SRL - tel: 0256/200215

str. C. Sagului, nr. 201, Timisoara

- INTERDECO ELECTRONICS SRL - tel: 0256/490203

str. Calea Aradului, Nr.14C, Timisoara

- INTER CITY SRL - tel: 0256/225522

str.Turda, Nr.16, Timisoara

- MEGA FRUCT SRL - tel: 0256/214723

str. Petofi Sandor, nr. 82, Timisoara

- PANEA JUNIOR SRL - tel: 0256/221926

Ecaterina Varga, Timisoara

- TCJ PROMT SRL - tel: 0256/212250

str.Divizia 9 Cavalerie, Nr.33A, Timisoara

- SEVEN M-LB SRL - tel: 0256/473041, 0256/471929

b-dul Hasdeu, Nr.1, Timisoara

- TANIANDRA SRL - tel: 0256/386049

str. Aeroport, Bl2, Sc.B, Parter, Ap.1, Timisoara

Share this post


Link to post

hello!stie careva cam cat ma costa o instalatie gpl pt un cielo gle din 96?

Share this post


Link to post
Este vreun membru care si-a montat GPL pe Cielo in Timisoara? si e multumit de treaba facuta?

Poate imi da si mie un sfat? o recomandare de atelier, un contact etc

Multumesc in avans!

:thumbl:

 

- TANIANDRA SRL - tel: 0256/386049

str. Aeroport, Bl2, Sc.B, Parter, Ap.1, Timisoara (sediul firmei)

tel 0723565575

Atelierul este in curtea fabricii "1 Iunie".

 

 

Lucreaza cel mai ieftin dar si bine.

De obicei pun Bigas de la Majore.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Fratilor...a venit "racoarea"...sau "asa face toate?"

 

Problema mea: - Motorul porneste ok la sfert. Se tureaza pana pe la 1800 rpm. Apoi coboara pe parcursul unui minut la normal. Cand s-a ridicat acu' de la apa la normal o trec pe gaz.

 

Pana aici totul e ok. La fel ca vara.

 

Merg ceva cu ea (cam 200 de metrii si o scot din viteza...semafor) si hop moare motorul.

Primul instinct...bag a 3 -a si o pornesc iar...Mi-am zis ... horoscopul cu astrele lui nu i-a fost favorabil...si injur...

Cum este foarte aglomerat am cautat scaparea printre stradute...dar aici m-a pastea primejdia...

Cum o scoteam din viteza cum murea motorul...si directia beton :shock:

 

Ce inteleg eu prin murea motorul?

adica dupa ce o scoteam din viteza scadea turatia normal (fara caderi bruste) pana la 0 ...uneori isi mai revenea...

 

Alte date care cred ca ar fi necesare unor parareri :

Instalatia originala a masinii.. Lovato

GPL de la OMV - parca Autogaz ii zice...

Plinul a fost facut dupa ce butelia a fost goala. Au intrat 49.00l

Benzina OMV 100+

Masina e noua...inca ...are doar 6000km

Pe Benzina merge perfect. In oras consum 12%benzina dar trebuie sa mentionez ca tot in oras am un consum pe LPG intre 14-16% in conditiile in care schimb vitezele 2500-3000... in general nu o forjez...max treapta a 3 -a cu 60km/h in oras...ca nu am unde mai mult...

 

CE SA II FAC?(tinand cont ca e in garantie)

 

PS Imi cer scuze cu prezentarea asta poate prea pe larg ... in rest toate bune...

Share this post


Link to post
CE SA II FAC?(tinand cont ca e in garantie)

 

Te duci cu ea la garantie si le dai cu ea in cap pana se rezolva! :scarpin:

Share this post


Link to post

1. N-am auzit lucruri bune despre Autogaz. Eu am bagat de la Crimbo, Petrom, Bulrom, ButanGas (ala adevarat de langa Calea Vitan) si n-am avut probleme. Am inteles ca e de preferat sa ma feresc de Shell, Agip, Autogaz, parca si OMV - desi mi se pare ciudat.

 

2. Cam straniu ca se intampla acum pe vreme rece - mie parca imi merge mai bine de cand s-a racit vremea; explicatia ar fi ca aerul fiind mai rece, intra cantitate mai mare in acelasi volum, iar motorul pe gaz are oricum probleme cu faptul ca, gazul fiind deja expandat, e greu de obtinut un amestec optim, iar in amestec sarac arderea nu se face bine. Mie mi se mai intampla asa doar daca porneam direct pe gaz cu motorul cald, cand afara era cald - si asta doar cand am avut gaz mai prost. Deci probabil ai filtrul infundat sau probleme la vaporizator, mergi la service.

 

3. Avand in vedere pct. 2, am o intrebare: am observat ca se recomanda ca pe timp rece sa se mearga pe benzina pana se incalzeste un pic motorul. Eu pot sa pornesc direct pe gaz si merge f. bine, si mai stiu si ca la pornirea la rece se reduce uzura daca se foloseste gazul; atunci de ce recomandarea de mai sus?

Edited by sp67

Share this post


Link to post

Am fost in service... si s-a rezolvat.

 

Cod Defect 24 Senzorul de viteza defect.

S-a rezolvat prin inlocuire...

Share this post


Link to post

E bine sa mergi pe benzina panaa se incalzeste ca vaporizatorul sa aiba caldura necesara pentru a vaporiza gazul, caldura este luata de la apa din circuitul de racire.

Share this post


Link to post

Asta stiam, dar cum se explica faptul ca merge perfect de la prima cheie, cu motorul rece pe vreme rece (10 grade C)? Exista vreun risc?

Share this post


Link to post

Depinde de instalatie, ai vaporizator cu membrana?

Oricum am vazut instalatii cu membrana care merg bine din start pe gpl, de ex pe berlina pe care o am , dar instalatia este de calitate, in timp ce pe Espero, nu pot face asa ceva, mi se opreste motorul.

Nu cred ca e nici un pericol, decat ca daca faci iarna chestia asta pe ger, s-ar putea sa gasesti vaporizatorul acoprit de gheata.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Singura problema care poate aparea la pornire la rece este spargerea membranei vaporizatorului mai ales daca se pleaca imediat de pe loc si folosind putere mare a motorului.Teoretic toate trebuie sa porneasca bine pe gaz dar depinde foarte mult distanta dintre vaporizator si mixer adica lungimea furtunului si cat de bine este reglat debitul de relanti.

Eu porneam cielo la -15 grade fara problemesi nici nu sa intamplat nimic.

 

Stie cineva cat costa o instalatie pentru cielo/espero adica multipunct cu sonda lambda la nord service in craiova?

Share this post


Link to post

Am vaporizator Bigas cu membrana. Furtunul e destul de lung, vreo 70 cm, daca nu ma-nsel; vaporizatorul se afla langa mixer, dar furtunul inconjoara toata galeria de admisie ca sa ajunga la mixer. La relanti merge f. bine, sta undeva intre 800-900 de ture fara trepidatii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...