Jump to content
Sign in to follow this  
Nicolae22

Chevrolet Epica - P2138 dupa ploaie

Recommended Posts

Salutari tuturor!

Sper ca postez in locult potrivit fiind nou pe site. 🙂

Detin o Epica (2.0 Diesel, 150cp, 2007) care imi da de lucru de cate ori se pune o ploaie torentiala si trec prin balti de apa. Mai exact: 

-duminica a plouat torential si am facut un drum de ~150km

-la 2-3 km de casa, plec de la semafor calm si simt cum motorul da sa moara de parca plecasem de pe loc cu a 5-a (eram in treapta I deci singura optiune a fost sa apas acceleratia mai tare dar parca primeam putere cu lingurita)

-acceleratia raspunde foarte ciudat in sensul ca pot s-o apas la maxim dar motorul se tureaza abia dupa 2-3 secunde de "gandire" + nu prea am control asupra ei turandu-se random indiferent de cat de calcata este pedala (cei 3km i-am facut cu distanta tripla de siguranta de frica sa nu se arunce singura in cei din fata mea)

 

Am pus tester-ul unui prieten pe masina si au rezultat urmatoarele coduri:

P1632 - Powertrain

P2120 - Powertrain

Throttle/pedal Position Sensor/Switch D Circuit 

P2138 - Powertrain (Aceasta eroare persista spre deoesibere de celelalte care dispar dupa stergere)

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation 

 

Acum stiu ca in mod normal si firesc cel mai bine este sa mergi la mecanic doar ca dupa cum am scris mai sus patesc asta in fiecare an si singura solutie pe care o primesc de la mecanici este sa schimb pedala de acceleratie fara prea multe investigatii. Urasc sa rezolv o problema prin a schimba 10 piese bune pana o gasesc pe aia stricata.

Anul trecut am patit la fel si si-a revenit dupa ce am tinut caldura pornita la maxim o ora + am scos-o la drum sa incalzesc putin motorul.

A mai patit cineva ceva similar? Aveti vreo idee unde ar trebui sa ma uit? Pedala de acceleratie si firele care pleaca din ea sunt uscate si nu prea inteleg pe unde ar putea sa intre apa. Masina functioneaza perfect in rest.

Share this post


Link to post

Poate sa nu fie efectiv apa, poate sa fie efectul unei umiditati ridicate din atmosfera. Pare sa fie vorba de un rezistor liniar care o ia razna in conditii de umiditate crescuta. Acum, nu as da deoparte nici clapeta de acceleratie, pedala conlucreaza cu clapeta via ECU.

  • Like 1

Share this post


Link to post

La piciorul drept al pasagerului din fata e un punct de conexiuni/mufe, in spatele unui plastic. Desfa acolo, verifica (si curata daca e cazul) mufele alea. Daca gasesti umezeala sau oxidare, apa intra pe la filtrul de habitaclu/polen, mai exact pe la plasticul din lateralul lui, cel care se scoate la montaj. Plasticul ala trebuie montat perfect, altfel trece apa pe langa el.

Sper ca am fost suficient de clar...

Daca nu te descurci, te asteptam intr-o joi la intalnire (Kaufland Vitan), doar ca eu nu stiu daca mai ajung pana prin ianuarie.

Edited by Geo_ZGA
  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/16/2022 at 1:47 PM, Geo_ZGA said:

La piciorul drept al pasagerului din fata e un punct de conexiuni/mufe, in spatele unui plastic. Desfa acolo, verifica (si curata daca e cazul) mufele alea. Daca gasesti umezeala sau oxidare, apa intra pe la filtrul de habitaclu/polen, mai exact pe la plasticul din lateralul lui, cel care se scoate la montaj. Plasticul ala trebuie montat perfect, altfel trece apa pe langa el.

Sper ca am fost suficient de clar...

Daca nu te descurci, te asteptam intr-o joi la intalnire (Kaufland Vitan), doar ca eu nu stiu daca mai ajung pana prin ianuarie.

Salut, a fost clar, am desfacut langa piciorul pasagerului si am verificat mufele, pareau ok asa ca doar am recurs la metoda de anul trecut si am dat AC-ul la maxim pe 32*. Dupa o ora de stat cu motorul pornit si caldura, eroarea deja dadea semne ca voia sa dispara(o stergeam din tester si aparea dupa 3-5 min cu masina pornita si accelerari scurte). Dupa inca o ora de motor pornit si caldura eroarea a disparut complet si masina(acceleratia) este iar functionala. Acum deja am facut un drum de 200 km si nu am mai avut probleme. Incerc pe cat posibil sa evit baltile, cand doar ploua pe ea nu se intampla nimic. S-ar putea sa ai dreptate cu mufele de langa pasager, cu capacul dat jos a durat mai putin s-o "repar" doar prin pornirea caldurii. Multumesc si pentru invitatia la meet, nu stiam ca se face asa ceva acolo 🙂

Share this post


Link to post
On 12/14/2022 at 9:14 AM, Salex said:

Poate sa nu fie efectiv apa, poate sa fie efectul unei umiditati ridicate din atmosfera. Pare sa fie vorba de un rezistor liniar care o ia razna in conditii de umiditate crescuta. Acum, nu as da deoparte nici clapeta de acceleratie, pedala conlucreaza cu clapeta via ECU.

M-am gandit la apa deoarece am trecut inevitabil prin cateva balti dar nu pot sa exclud nici umiditatea ridicata. Masina si-a revenit acum, o sa fiu mai atent la conditii cand o mai patesc si le iau prin eliminare.

Share this post


Link to post

Daca face doar pe ploaie/ umezeala mai mult ca sigur ai probleme cu niste contacte. Daca nu ai dai cu spray de contacte/ alcool izopropilic si periuta de dinti. Daca persista, atunci posibil sa ai nevoie de o pedala de acceleratie noua... sau sa o desfaci si sa o cureti pe cea veche.

  • Like 1

Share this post


Link to post
7 hours ago, ches said:

Daca face doar pe ploaie/ umezeala mai mult ca sigur ai probleme cu niste contacte. Daca nu ai dai cu spray de contacte/ alcool izopropilic si periuta de dinti. Daca persista, atunci posibil sa ai nevoie de o pedala de acceleratie noua... sau sa o desfaci si sa o cureti pe cea veche.

Nu persista, am patit-o anul trecut de doua ori daca tin bine minte si anul acesta o singura data. Pedala de acceleratie, mufele/conectorii mai exact, arata bine si nu vad niciun semn de oxidare sau ceva similar. Daca doar sta parcata si ploua afara nu exista absolut nicio problema. Problemele au aparut mereu dupa ce am trecut cu partea dreapta a masinii prin balti maricele. Momentan si-a revenit, o sa cumpar un spray de contacte cum m-ati sfatuit, nu strica sa-l am. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Aici as mai recomanda o chestie, respectiv un meserias pe partea de diagnoza. Asta ar trebui sa vada "cursa" pedalei, WOT si alte dracii ... De aici se pot obtine informatii prestioase legate de tot ce s-a speculat mai sus.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...