Jump to content
Sign in to follow this  
zack

Probleme A/C (aer conditionat)

Recommended Posts

Oi fi ramas eu fara freon?

De nu cupleaza...

Sau cupleaza aleatoriu...

Share this post


Link to post

Ntzz, acum 30 de minute am verificat de 2 ori si se aude zgomotul de cuplare. ok.gif

 

 

La tine nu se pune ca sta calda in garaj!

Share this post


Link to post

La tine nu se pune ca sta calda in garaj!

 

He he nu mai am garajul de mai bine de jumatate de an, dete Mazare cu buldozerul in el. Totusi ai cateva fisiere care sa te lamureasca intr-un fel sau altul.

1.AVI

2.AVI

3.AVI

4.AVI

Share this post


Link to post

Din pacate nu m-ai convins...

In nici unul din filmulete nu se vede acul indicator al temperaturii motorului.

Din zgomotul de fond al filmuletelor, eu cel putin trag concluzia ca turatia ta de ralanti era aproape de normal => motor cald sau aproape cald...

 

Ba mai mult, dupa cerneala de pe degete trag concluzia ca ai pierdut sirul filmuletelor facute => motorul a avut timp sa se incalzeasca =))

Ca sa nu mai zic ca din cana de cafea de alaturi nu iesea nici un abur => in masina era deja cald :) )

Share this post


Link to post

In ultima saptamana nici mie nu mi-a pornit ac-ul cat timp a fost motorul rece. :)

Share this post


Link to post

Idem. Azi a pornit cu motorul rece, dar deja era temperatura pozitiva afara... In rest nu se aude cuplajul compresorului decat dupa ce se incalzeste putin motorul (cateva minute de mers).

Share this post


Link to post

Am observat si eu, ca la pornire nu se cupleaza AC si au fost cazuri in care nici dupa 30 km parcursi, numai dupa ce am stins farurile. Nu este cumva in legatura cu starea acumulatorului?Parca iarna trecuta pornea in orice situatie.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema destul de mare, se pare.

Astazi dupa ce am incarcat instalatia A/C, am pornit-o, baga aer rece, toate bune si frumoase, dar dupa ce am plecat, in timpul mersului, simteam niste suturi puternice, el incercand sa cupleze din 2 in 2 secunde, ca si cum mergea in gol.

 

Imi lua din putere, in primul rand, se simtea. Apoi se auzea un zgomot ca si cand s-ar freca ceva, opunand rezistenta, iar acel zgomot ar putea fi de la cureaua de distributie. Concluzia asta am tras-o in urma explicatiilor baiatului care s-a ocupat de operatiune, ca ar fi de vina rulmentul compresorului, ce s-ar fi defectat din cauza uleiului prost ce mi l-au pus anul trecut la reincarcare. Acum nu mai am voie sa-l pornesc deloc, sa n-o pateasca cureaua de distribuie.

 

Cand a scos presiunea din instalatie, a iesit o spuma verde si cica nu ar fi bine. Aveam presiune mica si ulei prost. :wallbanger:

 

Deci oare cat ma va costa toata distractia? Stie cumva cineva? Ati mai patit?

Dupa ce ca ma topesc la orice ora a zilei, acum am ramas si fara A/C. :mda:

Share this post


Link to post

Greu de zis ce costuri vei avea de suportat pina nu iti demonteaza instalatia. S-ar putea sa ajungi pina la a schimba compresorul. Chestia cu uleiul "prost" eu o interpretez ca fiind atitudinea tipica a meseriasilor romani : "aia dinainte au fost niste prosti, noi sintem cei mai buni !"

Share this post


Link to post

A spus ca uleiul este prost pentru ca a scos o spuma verde si, cica, nu ar fi avut voie.

 

In fine, dupa mai multe cautari pe net si dupa ce am analizat un pic, 3 chestii ar putea fi: rulmentul, intinzatorul curelei de accesorii sau fulia alternatorului (freiul).

 

Dupa ce o sa-l desfac sa vad de la ce e, o sa revin cu detalii. Sper doar sa gasesc piesa care-mi trebuie.

Share this post


Link to post

Ieri am fost sa "revigorez" instalatia de AC. Scos tot din instalatie (prin vidare), bagat ulei + freon.

Uleiul cred ca era special amestecat cu substanta de verificare scurgeri si era de culoare VERDE. Din cauza ca una din supape s-a blocat pe deschis au fost nevoiti sa goleasca din nou instalatia, sa schimbe supapa si din nou sa umple cu freon. La a doua golire in recuperatorul de impuritati (asta cred ca era) a iesit o spuma verde. Deci este normal. Vorba lui Salex "aia dinainte sunt prosti, ei sunt meseriasii de care ai dus lipsa".

Share this post


Link to post

Pai da, teoretic, spuma verde trebuie sa fie doar cand se verifica instalatia daca are pierderi, dar nu sa si functioneze tot timpul cu ea.

Share this post


Link to post

Am fost la un mecanic cu ea.

Deci, pe loc, la turatii joase, pare sa functioneze normal, dar in mers, cupleaza si decupleaza des, scotand si un zgomot, un fel de huruit si in acelasi timp imi scade si turatia mai mult.

 

Omul mi-a spus ca ambreiajul e de vina, pt ca "patineaza" si nu mai cupleaza cum trebuie. Daca ar fi fost rulmentul ar fi trebuit sa huruie mereu, dar pe loc nu scoate niciun zgomot anormal.

 

Eu nu sunt foarte sigur ca e doar ambreiajul de vina, pt ca scoate si huruitul ala. Cred ca si rulmentul e dus.

Nu gasesc doar ambreiajul si ma ingrozeste gandul sa schimb tot compresorul. :wallbanger:

 

Un sfat?

Share this post


Link to post

Se pare ca nu prea a avut nimeni probleme cu instalatiile A/C pe aici, de n-am primit niciun sfat. :P

 

Am fost la un service din Bucuresti care se ocupa numai cu repararea instalatiilor de A/C si rezolvarea problemei a fost una foarte simpla: aveam prea mult freon in instalatie. (desi, cel care mi-a incarcat instalatia, verificase presiunea si a zis ca e OK).

Baiatul de acolo mi-a verificat presiunea din instalatie, apoi a adus-o la un nivel normal, iar acum instalatie merge fara probleme.

Exista riscul sa mi se blocheze compresorul de tot, iar apoi ar fi trebuit schimbat.

 

De ce se mai ocupa cu asa ceva daca nu stie care e presiunea corecta intr-o instalatie de A/C? Si mai pune si omul in situatii nasoale pe banii lui. Era sa-mi comand un alt compresor, noroc ca am dat de cine trebuie.

"Meseriasii" nostri din Ro. :)

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

Banuiesc ca sistemul de climatizare decupleaza automat compresorul cand presiunea in instalatie creste peste o anumita valoare, lucru care se petrecea si la tine, deci nu cred sa ti se fi blocat compresorul.

In alta ordine de idei, astia sunt mecanicii de la noi. Pe acelasi principiu si eu am schimbat degeaba o caseta de directie la Passat pentru ca niste idioti de la un service de renume mi-au pus un diagnostic gresit (platit).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, il decupla si il cupla foarte des si il mai si bloca, luandu-mi foarte tare din putere (patina cureaua de accesorii). Am avut noroc ca nu s-a "busit" nimic pe acolo.

 

Teoretic, daca ar fi avut prea putin freon nu ar fi trebuit sa mai porneasca, iar daca ar fi avut prea mult, la fel ar fi trebuit sa faca. Se pare ca nu.

Share this post


Link to post

La ce service ai fost, daca nu e cu suparare? Au instalatie de scos prin vidare?

Multam.

Share this post


Link to post

Am fost la un service aflat in Giulesti. Sigur au instalatie si tot ce trebuie.

Mie mi-a reglat presiunea doar cu "manometrul", fara instalatie. A scos surplusul.

Edited by Axel7

Share this post


Link to post

am probleme cu aeroterma la aveo.vitezele 1,2,3 nu functioneaza in schimb merge doar viteza 4.

 

stie cineva de unde poate fi problema???

 

am verificat toate sigurantele.mersi

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Motorul ventilatorului este trecut prin rezistente pe treptele 1,2 si 3. Conectorul la ele se gaseste sub bord in extrema dreapta.

Share this post


Link to post

Salut,

Banuiesc ca am o problema cu electroventilatorul. Nu pare sa mai cupleze treapta 2 cand functioneaza AC-ul.

La cuplarea AC acesta porneste normal asa cum s-a prezentat in acest topic, dar pe parcursul rularii cu masina nici pe temperaturile actuale nu pare sa treaca la treapta 2; anul trecut parca imi aduc aminte ca in stationare la relanti dupa un drum prin oras turatia lui si implicit zgomotul era mult mai accentuat decat acum.

Ii rog pe cei care se pricep sa ma puna in tema cu eventualele rezolvari astfel incat sa nu ma duc la service ca un nestiutor.

Multumesc.

Edited by c_codrut

Share this post


Link to post

Salutare tuturor! Am si eu o nedumerire. Merge A/C-ul acceptabil dar spre deosebire de alte masini nu vad nicio balta sub ea dupa o stationare prelungita. Pe unde ar trebui sa elimine Lacetti condensul???

Share this post


Link to post

Poate ai infundata scurgerea! Verifica si mocheta in fata dreapta ,sa vezi, nu este cumva uda?

Share this post


Link to post

Si scurgerea unde ar trebui sa fie? Mocheta nu e uda. Multumesc!

Share this post


Link to post

Salut!

Aveo 1.2 (2006), cu condensatorul (radiator AC) fisurat. Se zvoneste ca ar fi o problema a modelelor Aveo.

Baietii de la serviceul unde am descoprit fisura zic ca se poate suda.

 

A mai patit cineva treba asta? A mai sudat cineva condensatorul?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...