Jump to content
Sign in to follow this  
zack

Probleme A/C (aer conditionat)

Recommended Posts

vai de noi... Azi am luat-o de la capat. Sa masor tot ce se poate masura, si surpriza. Acum nu-mi mai comuta releul deloc. V-am spus ca dupa multe telefoane m-au chemat la ei, sa-mi puna un ecm de pe alta masina. Nu s-a potrivit cica, iar acum nu merge nici pana unde mergea inainte. :wallbanger: (ovi cand l-am masurat acum o luna, ajungea tensiune pe firul negru de la compresor, cand era cuplat releul).

Pana mea.. tipa de la reclamatii vorbeste foarte frumos iar eu nu am timp de pierdut (ca sa-mi schimbe parbrizul si sa-mi vopseasca spoilerul spate am lasat 4 zile masina in service). Mi-au promis ca sapt viitoare vine piesa. Sa-i fereasca d-zeu sa nu se rezolve.

 

Merci baieti.

Share this post


Link to post

Cam care e pierderea de putere datorita AC'ului ?... Eu cred ca undeva la 30-35%... stie cineva precis?

Share this post


Link to post
... Revin cu primele impresii: Trebuie sa spun ca inainte am avut Solenza , asa ca multe din aprecierile mele vrand nevrand se vor raporta la aceasta masina ...

Uita masina aceea, macar in raportarile fata de noua masina. Daca pe asta noua o conduci precum pe cealalta, devii repede client la o rubrica a acestui forum.

 

... Cam care e pierderea de putere datorita AC'ului ?... Eu cred ca undeva la 30-35%... stie cineva precis?

Pierderea este constanta, in putere, asa ca depinde la ce putere te afli cu motorul. Esti jos in turatii, la putere mica, "pierderea" este mare. Esti sus, la putere mare, "pierderea" este mica. Asta-i regula.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

In functie de turatie,temperatura exterioara si cererea de AC consumul este de 7-10Kw.

Share this post


Link to post

Deci, daca mergi la o turatie la care motorul tau dezvolta 21-30 kW, atunci pierderea este de 33%. Daca mergi la o turatie la care motorul tau dezvolta 42-60 kw, atunci pierderea este de 2x mai mica. Doar din profilul completat: aveo 2006, nu putem spune cat este pierderea minima si la ce turatie de rulaj.

Share this post


Link to post

1.4 16v ( l'am si completat ) ... Oricum AC'ul parca ar fi pe post de turbo ( in sens negativ ).

Share this post


Link to post

Mai bine zis este pe post de Booster, cand deconectezi butonul de A/C.

Share this post


Link to post
In functie de turatie,temperatura exterioara si cererea de AC consumul este de 7-10Kw.

 

Adica la o masina de 1.2 l, 53Kw, sa deduc prin regula de trei simpla ca pierderea de putere e undeva intre 13-19% din puterea motorului ? Asta asa teotretic, ca nu o sa folosesc niciodata motorul la puterea sa maxima, nu ?

Share this post


Link to post

... asta la 5400 rpm, pentru ca la 2700 rpm este de 2x mai mare si la 1800 rpm este de 3x mai mare.

Share this post


Link to post

Adica dupa cum calculati voi.. motorul nici macar nu ar trebui sa porneasca...,iar la relanti ar tebui sa se opreasca odata cu cuplarea A/C va dati seama cat de fortos e la 900 rpm :) ,oare dezvolta 7 kW?

 

Eu unu nu simt aproape deloc cuplarea A/C-ului(poate asa cat de cat sub 2000 rpm...peste nu mai are nici o treaba)..iar cum zice tolin ca daca motorul dezvolta 35 kW peirderea e de 33 % ,e cam aberant

 

Si tot ca chestie...Bacau-Bicaz-Lacul Rosu si inapoi consum 6,5 % A/C 90% din timp..mers normal

Share this post


Link to post

Atentie mare la socoteli! Se face frecvent comfuzie intere termeni. O instalatie frigorifica montata pe autoturism, in cazum nostru AC, are o putere frigorifica de 7000 - 10000 BTU/h (British Thermal Unit/Hour) si nu 7 - 10KW. Motoarele noastre nu au posobilitatea de a dezvolta o putere de 10KW in regim de relanti. Avand in vedere randamentele cu care lucraza intalatiile frigorifice din ziua de azi pt 7000 - 10000BTU/h se consuma in jur de 2- 2.5KW/h. Asta inseamna in jur de 3Cp... Atata poate la relanti si motorul de MAtiz.

Share this post


Link to post

Exact : foarte mare grija la socoteli.Ce legatura are o instalatie frigorifica statica cu un AC auto ?

1.Ac-ul nu porneste odata cu motorul.

2.Amestecul carburant la relanti cu ac-ul pornit este pentru o turatie de 1200-1300 rot/min.

Puterea consumata de instalatiile AC este declarata de constructorii de automobile si nu calculata de cei care repara frigidere.Deci mare atentie cand mai faceti comparatii.

Share this post


Link to post

Pentru toti cei care isi fac probleme gratuite cu AC-ul: si la mine face o galagie ca un barait timp de 5-15 secunde la pornire vara (depinde cat de cald e afara si de cand nu l-am pornit) perioada in care motorul se tureaza la 1200-1300 ture maxim, apoi scade la nominala (900 ture). Asta la relanti. In mers urban se simte cel mai bine calutii rataciti de herghelie cu AC cuplat. Motorul se aude clar mai tare, parca tractez pe cineva (analogia e un pic fortata, cu Nubira nu am remorcat pe nimeni, inca). Si demarajul sensibil mai lent, in ciuda cailor putere peste 100 la numar (imi place sa cred ca-i am pe toti sub capota, doar un dynotest m-ar lamuri de numarul lor :rolleyes: ). In afara, se simte mai putin pana la disparitie functionarea lui, exceptand consumul (e vizibil mai mare). Mers constant pe zona montana, 4 persoane + copil in masina, AC permanent, portbagaj inchis cu posteriorul ( nu radeti, nu mai vroia sa se mai inchida de cate erau in el) dar, schimbat vitezele ceva mai sus, astfel incat sa nu cada turatia sub 2500 la schimbare. Si da, baga AC-ul bine, zic eu, in 10 minute pe treapta 1 de la aeratorul stanga al soferului se raceste ceasul de la mana de parca am o catusa de gheata in jurul incheieturii. Asa ca nu va mai panicati in legatura cu zgomotul. Am trecut pe langa o Fabia 1.2 oprita in fata chioscului de la bloc, lasata pornita si cu AC cuplat si am crezut ca s-a mutat IMGB-ul sub capota ei, facea urat rau de tot, 3 pistoane munceau tare sa nu se opreasca motorasul ala cu jumate din calutii mei sub capota.

Share this post


Link to post

Revin. Am fost la service azi. mi-au schimbat "calculatorul" si tot nu merge. Daca fac o punte intre contactele releului A/C merge fara probleme. Deci se pare ca este o problema de comanda. Ce nu inteleg: Din moment ce au schimbat ECM-ul de ce nu merge? Spun baietii ca au verificat cablurile si sunt ok. le-am verificat si eu o data.

Problema aceeasi: Se aprinde becul verde de la a/c (cu pozitia ventilatorului cel putin in treapta 1) dar nu baga de loc.

OVI? Sugestii? Pareri?

Merci

Share this post


Link to post

Cere cateva informatii la maimutele care au SCAN100 in mana :

-ACP(Air Conditioning Pressure) presiunea in Kpa

-AC Condition reguest : ON sau OFF

-AC Condition Relay : ON sau OFF

Air Conditioning clutch status :engaged sa motivul pentru care nu este.

Eventual si codurile de eroare daca exista vreunul.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Ovi.

Am stat un pic langa ei (pana m-au trimis in showroom) si am vazut urmatoarele:

AC presure era parca 842 kpa (in jur de 800 oricum)

AC relay OFF

cam atat am vazut.

Intial au spus ca pe celalalt ecm dadea coduri de eroare.

La cel nou nu mai da coduri dar se pare ca este intrare de comanda, dar nu au de iesire.

Au inceput sa ma abureasca cu nush ce senzor de turatie???????????

mc

 

LE

Daca pun un comutator se pornesc ac-ul fortat, ce consecinte pot fi?

Se poate busi vreo ceva? Iti dai seama ca o sa il cuplez doar dupa ce am motorul pornit, etc.etc.

Edited by creep

Share this post


Link to post

Nu e bine a se porni ac-ul fara supravegherea ecm-ului.

Incearca sa faci rost de ce ti-am scris in postul anterior.

Share this post


Link to post

In manualul de Kalos zice asa:

 

The PCM, or ECM, will disengage the compressor clutch if the following conditions are detected:

Wide-open throttle.

High engine coolant temperature.

High engine rpm.

Low refrigerant pressure.

High refrigerant pressure.

 

Cel putin una din informatiile astea ce sunt folosite de ECM sunt eronate.

Daca nu, atunci singura chestie, penibila de-a dreptul, ar fi ca semnalul de la buton sa nu ajunga la ECM :)

Becul ala de se aprinde, n-are nicio treaba, el e pus direct pe buton (adica cu ventilatorul pornit si butonul de A/C apasat, el se aprinde oricum.

Share this post


Link to post

De ce crezi ca i-am zis sa se uite la astea? :

 

 

Cere cateva informatii la maimutele care au SCAN100 in mana :

-ACP(Air Conditioning Pressure) presiunea in Kpa

-AC Condition reguest : ON sau OFF

-AC Condition Relay : ON sau OFF

Air Conditioning clutch status :engaged sa motivul pentru care nu este.

Eventual si codurile de eroare daca exista vreunul.

Share this post


Link to post

Problema rezolvata :osanale:

Stiti vorba aia? " Ce ai ma? Esti turc?" Ei bine, omuletul era turc... no offence, dar cred ca pe undeva s-a creat o confuzie, sau sunt total incompetenti. mi-au schimbat ecm-ul degeaba.. Am stat langa ei pe toata perioada operatiunii. Pe tester spunea " vaporizator sensor voltage low" sau ceva de genu. Senzorul din radiatorul din interior (unde e filtrul de polen) era intrerupt. L-am masurat cu manuta mea si aveam rezistenta infinita (din cate imi dau seama e o termorezistenta). L-au schimbat si merge brici.

Acum, din cauza unor incompetenti am stat 1 luna sa-mi vina un ecm care nici macar nu era defect, si 1 saptaman sa-si dea seama ca e un amarat de senzor..

Baieti, multam mult si sper sa va fie de ajutor patania mea.

Numai bine,

Share this post


Link to post

In sfarsit, am primit dovada clara ca ACul de la kalosul meu e "handicapat", si ca toate transpiratiile mele au un motiv: aceleasi conditii de testare, ~10gr. Celsius pentru Kalosul lui MCojo, ~14.5 pentru al meu.

Maine la ora 9 programare la dealerul din CT.

 

Sa vedem...

Share this post


Link to post

Cu ce masori tu temperatura respectiva ? Si unde ?

Share this post


Link to post

Nu cred ca conteaza deocamdata, atata timp cat masuratorile au fost facute in conditii similare pe ambii Kalosi. La mine au fost 9 grade la Immortal 14,5 grade... Aceleasi masuratori au fost facute si pe Citronelul cel nou al lui Mike... rezultat la el 8,5 grade.

Share this post


Link to post

Daca te ajuta cumva, uite ce valori am avut eu (Aveo), masurate cu termometru digital, cu senzorul pe fir (thx Senna), introdus in aeratorul central :

1) Turatie relanti, fara recirculare : ~10 grade;

2) 3.000 ture, fara recirculare : ~8 grade;

3) Turatie relanti, cu recirculare : ~5 grade;

4) 3.000 ture, cu recirculare : ~2 grade.

Share this post


Link to post

Am o mică mare problemă. Nu prea face faţă AC la temperaturile de afară, şi nu ştiu dacă sunt eu de vină sau temperaturile extreme de afară.

 

Mai exact, eu plec la 6 seara de la servici, după ce maşina a stat în soare toată ziua (50-60 de grade înăuntru). Dau drumul la AC - aerul băgat este fierbinte, şi începe să se răcească. După vreo 10 minute de ţinut în treapta a 4-a pe recirculare, aerul ajunge cam la temperatura minimă (adică mai mult de atât dup-aia nu prea se mai răceşte). Problema e că această temperatură mi se pare totuşi cam... mare, şi habitaclul nu ajunge la o temperatură care să mă mulţumească.

 

Astă iarnă l-am cam neglijat, în sensul că nu prea l-am pornit săptămânal, ci cam lunar aşa (poate mai des...). Să fie din cauza asta? (evident că celor de la service dacă e să schimb ceva pe garanţie nu le voi spune asta :) )

Edited by ChevySan

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...