Jump to content
Sign in to follow this  
ionitacatalin92

Consum mare de ulei

Recommended Posts

Va salut,am efectuat operațiunea de schimbare a garniturii de chiuloasa în urma cu câteva săptămâni în urma,plus a chitului de distribuție și de atunci observ un consum foarte mare de ulei. Mașina când este pornită dimineața la rece scoate un fum alb destul de des care tine aproximativ 1-2 minute pana când se încălzește puțin,apoi numai scoate fum deloc. Am mai observat cu masina ținută la relanti și turata pe loc în 4000 de ture scoate la fel un fum alb-cenușiu foarte gros de nu se mai vede nimic în spate.Am verificat la montaj cuzineții care nu aveau joc,cămășile care nu erau zgâriate,arătau foarte bine etc. De la ce credeți ca este posibil sa am aceasta pierdere de ulei atât de mare.La 1000 de km parcurși de atunci am băgat aproximativ 4 l de ulei:(

Share this post


Link to post

S-a efectuat si revizia chiuloasei: inlocuire simeringuri supape si planare?

Share this post


Link to post

A fost efectuata revizia chiuloasei însă nu acum.S a făcut asta în urma cu 3 ani și ceva când am schimbat chiuloasa atunci pe motiv ca se corodase cea veche. Atunci am luat alta chiuloasa care a fost planeta schimbate simeringuri de supape. Acum nu am mai planat chiuloasa.Am curățat foarte bine blocul și chiuloasa înainte de montaj.Cand am desfăcut sa schimb garnitura,accea era rupă între pistonul 1 și 2 ca simptome atunci era lipsa de compresie pe acestea.Inainte de operațiunea asta nu manca ulei mai deloc

Share this post


Link to post

A fost efectuata revizia chiuloasei însă nu acum.S a făcut asta în urma cu 3 ani și ceva când am schimbat chiuloasa atunci pe motiv ca se corodase cea veche. Atunci am luat alta chiuloasa care a fost planeta schimbate simeringuri de supape. Acum nu am mai planat chiuloasa.Am curățat foarte bine blocul și chiuloasa înainte de montaj.Cand am desfăcut sa schimb garnitura,accea era rupă între pistonul 1 și 2 ca simptome atunci era lipsa de compresie pe acestea.Inainte de operațiunea asta nu manca ulei mai deloc.

 

Motorul merge bine,pornește bine.In mers nu da cu fum deloc.Antigelul este la nivel și curat.Nu are presiune în vas nici spuma pe capacul busonului.Trag concluzia ca nu se amesteca uleiul cu antigelul.

 

Edited by ionitacatalin92

Share this post


Link to post

Fa un test de compresie, pentru linistea ta. Asigura-te ca e bine facut, sunt proceduri de testare atat pe net cat si pe forum. Uscat, apoi cu ulei, invartit motorul cu mana.

Dupa simptomele descrise, as zice si eu ca sunt simeringurile supapelor. 

Share this post


Link to post

Îmi poți spune mai exact cum sa fac aceste teste de compresie? Înainte sa schimb garnitura de chiuloasa am făcut test la service cu manometrul.Atunci pe pistonul 1 și 2 nu aveam compresie deloc adică 0.Insa a fost de la garnitura ptr ca era rupta între pistonul 1 și 2

Share this post


Link to post

Este posibil sa se fi dus simeringurile la supape atât de repede,2,3 ani? Sau sa se defecteze fix când am schimbat garnitura chiuloasei?

 

Ce teste pot efectua pentru a vedea dacă sunt de vină segmentii sau simeringurile supapelor?

Edited by ionitacatalin92

Share this post


Link to post

Ce ai facut, ca teste, inainte de schimbarea garniturii de chiulasa e ce trebuie, insa eu sunt "sensibil" la cum se face testul.

Test de compresie uscat, urmat de test de compresie cu putin ulei. Asta iti poate da o imagine privind starea segmentilor si nu presupune eforturi sau costuri mari. Testul poate fi afectat de stare nasoala a supapelor, dar asta va afecta atat testul uscat cat si cel "umed". Daca cele doua teste releva valori f apropiate pt. compresia fiecarui cilindru, aproape sigur segmentii sunt in regula. Evident, daca depasesc minimul prevazut de constructor.

Eu merg pe invartirea manuala a arborelui, nu pe dat la cheie. Dinamica fiecarui piston e mai lenta si poti observa diverse chestii, printre care si conicitatea cilindrului. In sine, chiar si asta poate justifica un consum marit de ulei ! Insa poate fi depistata daca testul se face lent, "de mana", pentru ca se va observa cadere de presiune inainte ca pistonul sa se duca la PMS ... Da, stiu cum suna :D.

 

 

Share this post


Link to post

Este destul de complicat.Cred ca nu îmi rămâne decât sa ma duc într-un service sa ii pun pe ei sa îmi depisteze problema.Numai ca știți cum este și cu service-urile îmi este teama sa nu înceapă sa schimbe jumătate de motor degeaba.Adica sa ia lucrurile prin eliminare

Share this post


Link to post

Am descoperit ca da cu stropi de ulei pe eșapament. Care sa fie cauza?Am făcut și testul de compresie și este ok

Share this post


Link to post

Sa o luam logic. Sistemul de ungere este separat de cel de racire si de cel de combustie. Daca uleiul sau antigelul ajung la evacuare, trebuie vazut unde s-a rupt separarea dintre sisteme.

Spui ca sunt picaturi de ulei la evacuare deci lasam racirea la o parte. Unde ar putea patrunde uleiul in sistemul de combustie ? Segmenti, garnitura de chiulasa, simeringuri supape.

Avand im vedere ce spui ca s-a verificat/remediat pana acum, raman la ce ti-am zis initial ca suspect principal, respectiv simeringuri supape. Aici as mai atrage atentia si asupra ghidurilor de supapa, poate ai o problema cu ele, ceea ce ar justifica o uzura rapida a simeringurilor.

Share this post


Link to post

S-a desfăcut motorul din nou,cămășile sunt zgâriate toate destul de urât,am pus ulei pe fiecare piston în parte,am învârtit motorul și rămân dare de ulei pe cămăși. M-am hotărât sa schimb motorul cu totul,este investiția prea mare pentru a-l repara pe asta din păcate 🥺

Share this post


Link to post

Avand in vedere ce s-a constatat acum, ma tem ca premisele date in primul post au fost gresite. Interventia la chiulasa nu avea cum sa genereze belele vazute acum. Sunt sigur ca masina "dadea" fum si inainte, probabil ca nu ai bagat de seama ... 

Share this post


Link to post

Si daca iei al motor, nu e riscant? Daca zici ca ai facut chilasa, mai bine cauta un bloc motor cat de cat bun. 

Share this post


Link to post

Eu unul as investiga putin blocul actual. Ovalitate, conicitate camasi ... De vazut daca merge o rectificare cota 1 cu pistoane si segmenti pe masura. Macar 100.000 km ar merge fara probleme, fata de ceva SH despre care nu poti spune nimic...

Share this post


Link to post

Făcând o socoteala erau foarte mulți bani de investit în el. Chiuloasa la fel trebuia făcut prima data testul de presiune care costa 500,600 de lei,abea după aceea se apuca sa o facă dacă nu era fisurata.Am înțeles ca alezatul era undeva în jur de 200 de lei de cămașă,plus segmenti pistoane etc. Am găsit un motor la 1500 de lei.Il curat ii pun distribuție noua ,filtre și ulei și vad cum se prezintă. După aceea dupa ce ma mai redresez putin cu banii, ma duc sa fac chiuloasa mea la atelier și dacă nu este fisurata și o face ca noua ori o țin de rezerva ori o vand sa îmi mai amortizez din cheltuieli

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...