Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Nu ! Asta ii transmiteam si lui Wolfman, dupa ce am facut toate cele povestite, din Ianuarie 2006 si pina acum alternatorul incarca perfect. Cu toti consumatorii porniti nu mi-a mai scazut sub 13,8.

 

Pierderea de tensiune de care zici e super OK, insa eu iti ziceam sa verifici conexiunea la masa. Pierderile reale le poti vedea verificind tensuinea intre borna de "+" a alternatorului si sasiul acestuia. Daca ai procedat asa, atunci e OK.

Share this post


Link to post

pe mine asta ma deranjeaza: faptul ca scade prea mult tensiune aproape de 13.1- 13.0 cu toti consumatorii porniti. (am pus in functiune orice consumator posibil)

 

pierderi pe traseu nu am, diodele sunt bune ,carbunii la fel, rulmentii alternatorului se cam auzeau zornaind (sper ca nu asta poate afecta scaderea curentului), nu stiu la ce sa ma mai gandesc : o fi bateria de vina sau un consumator troian.

Am verificat aceasta ultima problema cu un bec pus la borna de minus a bateriei si s-a aprins avand toti consumatori inchisi inclusiv ceasul si alarma, inseamna ca am un consumator troian???

Share this post


Link to post

Consumul in stand-by se masoara inseriind un ampermetru intre borna minus a bateriei si papucul care pleaca de acolo, curentul trebuind sa fie mai mic de 50 mA.

Share this post


Link to post

Ai verificat si rotorul alternatorului?

Share this post


Link to post

Spui ca ai verificat diodele. Mai exact, care a fost procedeul?

PS. Nu stiu cum este la Cielo, dar numeroase alternatoare au diodele capsulate in rasina impreuna cu releul de incarcare ceea ce face (cred) imposibila o verificare individuala a fiecarei diode, spun asta deoarece cam asa se manifesta (cadere de tensiune la pornire consumatori - respectiv tensiunea scade din lipsa de amperaj debitata de grupul de diode) cand ai o singura dioda arsa si astfel pierzi o alternanta.

Share this post


Link to post

La leganza nu sunt capsulate diodele si se pot masura, aveau valuarea de 522.

Am masurat acum voltajul la un Opel Astra clasic II disel cu 2000 de km la bord si avea urmatorele valori:

14.10 fara consumatori

13.00-:12.09-08 cu toti consumatorii porniti .

 

vazand aceasta m-am mai linistit putin: :mrgreen: <:-P

Share this post


Link to post

La o tensiune de incarcare ce coboara sub 13 V, durata de viata a unei baterii bune nu cred sa fie mai mare de 2-2,5 ani

Share this post


Link to post

Pentru un cielo din '95, SOHC, pe gaz... ce baterie imi recomandati? Dar la un pret rezonabil... Si cati amperi trebuie sa aiba in mod normal o baterie pentru cielo? Daca iau una de mai multi amperi decat e recomandat are ceva? Merci anticipat...

Share this post


Link to post

In manual scrie 55 A , si mai are o indicatie 550 CCA , eu am avut Fulmen cu 60 A si 610 fara nici o problema .

Ideea e sa nu iei sub ele , mai ales ca datele tehnice ale masinii sint fara sa tina cont de alarma care mai consuma si ea putin .

Share this post


Link to post

In general, in domeniile electronice/electrice, sint permise tolerante de 10%. Daca o sa iei o baterie care are un amperaj cu maxim 10% peste cea recomandata, nu o sa ai nici o problema. Altfel, un curent mai mai mare te ajuta la pornire, insa risti sa iti omoare alternatorul.

 

Asa cum a zis si scorpion, o baterie de 60A este OK. Ce ar trebui sa urmaresti insa sint asa zisii "amperi pornire", cel de-al doilea indicator, astia sa fie cit mai multi. Poti gasi baterii de firma de 55A care au mai multi amperi pornire decit o baterie de 60A.

 

Cit despre pret, la ora asta chiar sint rezonabile ... un acumulator Varta de 55A se poate lua cu max. 150 RON

Share this post


Link to post
...insa risti sa iti omoare alternatorul. ...

 

 

Fals, bateria "suge" cat i se da (se va incarca intr-un timp mai indelungat)... In rest, perfect de acord.

Share this post


Link to post

@Wolfman: De acord cu tine, bateria papa cit i se da. Insa eu am avut in vedere faptul ca alternatorul are de "dus" in spate si multe alte dispozitive in timpul functionarii cu exceptia bateriei ... Eu cred ca lucrul asta e avut in vedere de constructor atunci cind se dimensioneaza alternatorul si acumulatorul, respectiv ce ramine pentru incarcarea bateriei dupa ce se acopera toti ceilalti consumatori. Poate interpretez eu gresit, insa eu vad un efort mai mare pentru alternator (prin asta inteleg intregul ansamblu: punte diode, rotor+stator, regulator_. Poate gresesc si ai tu drepate, insa asta conteaza mai putin. Sa speram ca restul de informatii cu care ne-am pus de acord vor ajuta omul sa ia o decizie cit mai buna :)

Share this post


Link to post

Am si eu o mare problema.

nu mai retin cum a rezolvat problema userul de la primul post ca dupa 8 pagini de citit am orbit de tot.

 

baterie cumparata in august 66amp rombat cyclon sau asa ceva nu mai retin.

incarcarea mea este 14,37 si 14,38 poate 14,39.

adica nu poate sigur, nu inteleg de ce fluctueaza tensiunea oricum nu`i mare diferenta dar ma rog.

acuma 2 ani am schimbat blocul de diode defapt era dus blocul de diode fiind in germania am cumparat din dezmembrari un alternator de pe o nexia din 2000 sau asa ceva.

cielo`ul meu ii din 95 modelul corean.

acuma incepe problema si adevarata provocare.

 

cand afara este umezeala in 5 minute adio curent in baterie.

imi suge ceva curentul pana la 6-7volti (de ce nu`l suge pana la 1-2v sau de ce nu pana pe la 9-10 v, oricum nici la 10 nu porneste masina)

dupa ce o imping urmatoarele 2-3 porniri (daca nu trec mai mult de 10 ore intre ele) masina porneste la prima cheie.

sunt dati cand dupa ce am inchis motorul si invar din nou cheia adio curent.

am inceput si am desfacut bordul, am scos scaunele, tapiteria, am dezizolat toate firele de la motor.

m`am luat si bucata cu bucata am masurat fir de fir.

am scos pe rand sigurantele.

am uitat sa precizez aveam, am un consum de 2,9 amperi.

cand scot siguranta de antena si room lamp de 20amp consumul imi scade la 1,1 amp.

daca decuplez alarma imi scade consumul la 0,9 amp (deci alarma nu cunsuma asa de mult incat sa ma plang).

restul de 0,9 nu stiu unde se duce, dar in 24 ore imi gata bateria si ala.

si am verificat fiecare fir borne tot

am pus bateria peste noapte la incarcat am incarcat`o cu 2amp ora apoi m`am dus la garantie la baterie.

icnarcare`ai buna, bateria ii 90% buna viata era de 60% aciditate de nu stiu cat la suta si inca un test dar nu mai stiu care.

eu mai am o masina la cealalta din decebrie 15 2005 nu i`am deschis capota decat cand am dus`o la revizii.

vi se pare normal din august si pana in octombrie in 3 luni sa`mi incarc bateria si sa moara?

in fine, intrebarea este, unde poate sa plece curentul?

e`l suge asa instant din baterie?

precizez: am decuplat antena(fiind electrica)am decuplat mp3`u (sa nu ii trebuiasca si la ala umpic de curent)

am decuplat alarma(aia comsuna 0,18amp)

si tot asa`mi face.

vreo idee careva ceva?

 

 

 

am uitat sa intreb, ar fi mai indicat sa`mi cumpar o baterie bosch sau o varta ?

innainte am avut ceva bosch capsulat, adica nu puteam sa vad cat are acidul cat acid este..nimic.

sa fie rombatul chiar asa de catastrofa?

Share this post


Link to post

Eu am Rombat Cyclon si bateria este nemuritoare din punctul meu de vedere. Consumul tau in gol este imens. Verifica becul din portbagaj sa nu ramana aprins, apoi mai ia sigurantele odata la rand, mai mult de 0.5 amperi nu trebuie sa manance.

 

Sfat: fa un efort si scrie ordonat, corect si concis te rog.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Si 0.5 A este enorm, 50 mA ar trebui sa fie curentul maxim consumat in stand-by.

Share this post


Link to post

Salut !

 

Pe pagina anterioara, daca aveti rabdare sa cititi, povesteam pe larg ce am patit in urma cu aproape 2 ani. Cum eu am trecut printr-o faza f. asemanatoare, stiu cit de incredibil pare ca antena sa ... consume ... atit de mult. Si totusi, chiar daca pina nu vezi cu ochii tai nu iti vine a crede, nu am inflorit absolut deloc episodul ... Dintr-o mare intimplare (puteti sa-i ziceti si DISPERARE) am ajuns la concluzia ca ANTENA imi sugea tot curentul debitat de alternator si baterie. Cu alte cuvinte, odata pornit motorul, vedeam cum scade tensiunea pe baterie pina la 9 volti, moment in care murea si motorul. Lucrurile erau OK cind SCOTEAM siguranta antenei (comuna cu plafoniera).

 

De rezolvat nu pot sa spun ca s-a rezolvat intr-un fel. Pur si simplu dupa aproape o luna am bagat siguranta la loc si episodul nu s-a repetat. Au trecut 2 ani, sper nici sa nu se mai repete vreodata !

 

Faza cu scosul/introdusul sigurantelor pe rind ar fi trebuit sa te ajute sa depistezi buba, cel putin pe mine m-a ajutat. Totusi, e suspect ca dupa ce ai scos toate sigurantele, inca ai pierderi de curent. Si inca mari de tot, cum bine ziceau Esperatul si Wolfman.

 

La tensiunea la care zici ca se opreste bateria (6-7volti) si tensiunea de incarcare f. buna ... eu as cam zice ca nu iti mai functioneaza cum trebuie toti elementii de la baterie. Cind ai pus-o la incarcator, ai vazut ca iti "fierbea" electrolitul la toti elementii ? In ultimii 2 ani am vazut 3 cazuri similare, nu era vorba de Daewoo, insa la toate s-a dovedit a fi bateria dusa. Chiar daca tensiunea de incarcare pare OK, are ceva placute in scurt => se stinge destul de usor

Share this post


Link to post

Incepand cu scrisul cu majuscula, am fost atentionat, si cu ordonatul.

Am scos pe rand sigurantele ca sa vad unde dracu se duce atat curent.

Am ajuns la antena si acolo am vazut ca`i cel mai mare consum, dar problema ii ca antena ii decuplata, sta pe post de ornament si sa nu intre apa in porbagaj. Lampa din interior nu mai exista de ani de zile de acolo pleca alimentarea la detectorul de radar, dar ala eu il pornesc lampa tot timpul sta pe "inchis" si doar cand ies din oras sta pe "aprins" ca sa functioneze detectorul.

Nu stiu daca ma crede cineva dar eu disper, am desfacut tot motorul, adica toate firele de la motor, le-am curatat la capete(care avea de facut conexiune) am verificat masa la caroserie si nu o data ca de n ori, am trecut in habitaclu am scos scaunele afara ca sa am acces la toata instalatia, am verificat in bord si culmea atat consum este ENORM.

unde dracu se poate duce atat?

Ce componenta din masina are nevoie de atat curent? Am decuplat mp3-u, am scos alimentarea la antena am scos siguranta ce alimenteaza antena si lampa din interior nici nu mai stiu ce am decuplat...(a si cand am scos siguranta de la antena si ceasu mi-o murit adica se vede dar fff slab, teoretic trebuia sa nu se vada, nu? si avaria nu functioneaza acnd am scos sguranta)

Acuma seara am fost pana la o cofetarie si am vazut la un stop cum puterea farurilor scade cand am accelerat umpic am vazut ca si-a revenit

Mi s-a aprins iar becul de incarcare, si culmea : INCARCAREA ESTE OK masurata in carcina, la relantiu, la 2000 rpm, 3000rpm, 4000rpm (, mai mult nu i-am dat ca urla tare motorul).

are careva o idee ceva? Nu de alta dar vine iarna si parca nu as avea chef ca in fiecare dimineata s-o pornesc impinsa sau sa ma duc dupa ceva vecin sa-l rog sa-mi dea curent sa-mi pornesc masina :(

ORICE IDEE ESTE BINEVENITA

 

ps: nu fierbea nimic cand am pus-o la incarcat, in 3 luni sa moara bateria...nu mi se pare normal.

Si mi ciuda ca nu-i tocmai eftina ca sa zic ca mno asta e cumpar alta ca am dar ceva bani pe ea si ii un gunoi(suspectez bateria de fffffff proasta calitate)

Ma gandesc sa plec cu desfacutul firelor din spate de la ultimul bec intre fata, ca din fata in spate am lua-to acuma sa plec invers poate o fi ceva, o fi o idee buna?

Share this post


Link to post

Deci tu ai un consumator care ia 2.9 amperi si tot bateria e de vina? Bateria e extrem de sensibila mai ales la primele cicluri de incarcare/descarcare, ma mir ca ti-a tinut si atat. Probabil i-au crapat cativa elementi dar nu are nici o vina, problema e exploatarea defectuoasa. Poti sa iei ce baterie vrei, cat timp o sa ai consumatori capusa o sa crape bateriile pe banda rulanta.

PS. Daca nu ai reusit sa descoperi consumatorul singur, de ce nu apelezi la service?

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Subscriu ... baterie cel mai probabil cu elementi busiti (mai ales daca tu confirmi ca nu "fierbe" deloc in timpul incarcarii). De asemenea, subscriu la solutie, indreapta-te spre un electrician de meserie. Nu bag mina in foc pentru nimeni insa poate ai noroc si s-a mai lovit de asa ceva.

 

Cel mai probabil Esperatul are dreptate, chiar daca schimbi bateria, e probabil ca nu o sa rezolvi nimic. Totusi, parca ziceai ceva de alta masina ... de ce nu incerci sa iei bateria de la aia si sa vezi cum se comporta ?

Share this post


Link to post

daca vrei sa verifici daca bateria e buna scoat-o de pe masina dupa ce ai pornit motorul si masoara ce curent iti baga alternatorul si sa observi daca mai ai aceleasi simtome. Daca da inseamna ca problema este la circuitul electric al masinii. incearca sa depistezi problema metodic urmarind schema tuturor cablurilor din manualul tehnic daca ai, la mine la leganza este in manual.

 

parerea mea ca la tine si la @salex mai mult la @salex problema este din cauza umiditatii ,undeva exista un fir nu prea bine izolat si in prezenta umezelii se produce aceel consum.

Edited by Mircea
S-a defectat tasta Shift?

Share this post


Link to post

Nu se recomanda deconectarea acumulatorului in timp ce funcioneaza motorul (respectiv alternatorul), poate apare o "bucla" din care sa rezulte arderea diodelor.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu se recomanda scoaterea acumulatorului dar oricum motorul nu mai merge decat cateva fractiuni de secunda.

Am descoperit ca am consumat cand am pus borna mi`o facut scantei.

apoi am vrut sa vad ce se intampla am luat un bec l`am pus pe borna si pe cablu si am vazut ca am consumator.

Dar innainte de asta am vazut ca atunci cand las geamul jos turometrul danseaza breck-dance prin bord.

asa.

Am dus masina la service si surpriza dupa 2 zile cat o stat in service electricianul a spus ca nu are nimic, i`am zis ca`i un imbecil si am luat masina si am plecat la altul.

Din service m`am dus la garantia bateriei sa le`o dau de cap aia o zis ca`i descarcata ca o fi ca o pati si ca bateria trebuie sa mai fie pusa la incarcat din cand in cand.

Si le`am zis ca o am de maxim 2 luni (atunci cand am fost) si ca nu mi se pare normal ca dupa 2 luni sa o dau jos si sa o incarc si respunsul a fost: "si la 24 de ore daca trebuie o incarci" , raspunsul angajatului de la reprezentanta rombat.

Am plecat cu masina total dezamagit de incompetentii de la reprezentata am mers acasa am pus bateria 14 ore la incarcat cu 2 amperi apoi a 2-a zi am mers la Sorin, electrician beton.

Tot timpul ii beat omul, cred ca ii treaz o data pe an, cand merge dupa autorizatia de functionare,In fine toata lumea din cartie m`a trimis la el, am fost avertizat sa ma duc la prima ora la atelier ca apoi voi vorbi dublu daca nu triplu ca nu mai poate intelege cuvintele.

Zis si facut la ora 8 am fost la atelier dar surpriza, el deja era muci ca o avut un "comision" de la 7 dimineata si apoi o tras 2 pahare si o bere asa scurt.

Vine la masina masoara incarcarea 13,98 acceptabil zice: "Blocul optic ".

II zic ca l`am schimbat de 2 ani dar daca trebuie asa cumpar alt alternator nou , daca stiu ca apoi se rezolva problema.

Mai masoara omu ce masoara se mai uita pe acolo mai trage de timp si apoi zice: "Ma baiatule (am 23 de ani el are vreo 50) nu te taxez pentru ca daca zici ca`i blocul optic l`ai schimbat, ala se duce la 200.000km la masina asta (mi se pare mult 200k) alta problema eu un am gasit dar NU STIU CE ARE ! "

cam asa stau treburile cu electricienii de prin cluj.La daewoo de pe dorobantilor nu ma mai duc demult, la sorin de pe strada intre locuri 44 m-as duce dar cand ii treaz(niciodata) si alt electrician mai bun ca sorin nu stiu.

Omul chiar stie meserie am mai avut probleme cu alta masina si i-a dat de capat dar la asta nu stiu ce sa-i faca.

Acuma dimineata iar am impins masina si nu stiu unde pot avea consumator.

Am luat cartea, am scos la imprimanta schema electrica, vreo 40 de pagini, m`am dus in masina si am desfacut bordul.

Fir cu fir l`am luat in parte dupa schema electrica a masinii si nimic.

ma gandesc in felul urmator: Sa fie un fir nenorocit care are rugina pe el sau in jurul lui (suspectez firele de la usi care trec prin prag si nu le pot vedea) si cand ii umezeala rugina sa se umfle 1mm(cred ca-i destul) si sa faca scurt si sa tina in scurt.

Masina ema pierde curent doar cand ii umezeala, nu stiu daca am precizat asta sau am omis`o.

Alte idei...?

Share this post


Link to post

Intercaleaza un Ampermetru intre borna de plus a bateriei si instalatia electrica si scoti sigurantele pe rand si vezi cand scapi de consumator, in felul acesta reduci din posibilitati.

PS. Nu uita sa deconectezi: alarma (probabil are siguranta separata), casetofonul si plafoniera.

Oricum detalii tale sant saracacioase pentru a putea primi un raspuns mai la obiect. Ex.: incarcare 13,9 cu consumatori sau fara?

Share this post


Link to post

cu conasumatori fara incarcarea este undeva 14 67 sau asa ceva.

asa am facut am pus ampermetrul pe borna de plus si am scos toate sigurantele pe rand de acolo stiu cat imi suge capusa aia de consumator.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...