Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

@mihai: te rugam sa ai mai multa grija in redactarea mesajelor ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salut.

Azi am cumparat si eu o baterie noua (cea veche era moarta de tot). Dupa ce am montat noua baterie, la testare imi arata o valoare de 13.10 la relanti si turata fara consumatori. Cu consumatori nici nu mi-a mai verificat-o. Imi puteti spune cam ce ar trebui sa ii fac? Mentionez ca am un Cielo din 96.

Acum vreo 3 saptamani cand inca aveam vechea baterie, am incercat sa o pornesc si nu am reusit. Am chemat un prieten, am pus bateria lui pe masina mea, am pornit-o dupa care am montat bateria mea la loc. Am lasat masina vreo 20 de minute pornita si am oprit-o. Am dat iar la cheie si a pornit (ce-i drept, bateria a dat mai greu peste cap motorul, dar a pornit). Deci alternatorul a incarcat ceva. A doua zi cand am incercat sa pornesc nu a mai luat-o. Aceleasi simtome, baterie moarta fara pic de curent in ea. V-am povestit acest lucru pentru ca totusi mai trag speranta ca alternatorul incarca cat de cat.

Inca ceva: de ceva timp imi tot arde una din sigurantele de la ventilator. Azi mi s-a intamplat inca o data. L-am pornit cand am plecat de acasa, am oprit in benzinarie, iar cand am pornit masina sa plec, am dat iar drumu la ventilator si nu a mai luat-o. Siguranta era arsa. Cam ce ar putea fi?

Multumesc anticipat.

Edited by Mihai.Adrian

Share this post


Link to post

Daca inteleg bine, ai pornit motorul, ai dat jos bateria si ai pus alta fara sa opresti motorul? Ai sanse sa fi ars o dioda si sa nu mai incarce cat trebuie. De incarcat incarca dar insuficient, si daca ai noroc si descarca cu motorul oprit. Nu se deconecteaza bateria in timp ce motorul merge. La Dacia 1300 mai mergea dar si acolo riscai sa arzi diode.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Masoara tensiunea de incarcare cat mai aproape de alternator, e posibil sa ai cabluri cu contact imperfect. Masoara curentul absorbit in stand-by, poate este prea mare si-ti termina rapid bateria. Un regim de utilizare preponderent in oras (porniri dese) duce la descarcarea bateriei.

Share this post


Link to post

am schimbat bateria am schimbat puntea de diode + releu de incarcare si nici un rezultat (tot nu mi se aprinde martodu de bord)

nu incarca absolut deloc are cineva vreo idee?? ce ar mai putea fi???

Edited by mihai1987

Share this post


Link to post

Poate e de vina chiar beculetul din tabloul de bord. Fara functionarea lui releul nu produce curent de excitatie.

Share this post


Link to post

Sau siguranta din bord. Trebuie masurat la mufa daca ajunge tensiunea de "excitatie".

Mai poate fi un carbune blocat care nu mai atinge de rotor, insa ar fi trebuit sa aprinda becul in bord.

Share this post


Link to post

Observ ca se intra in niste amanunte de neinteles pentru cineva care stie doar ca masina trebuie sa mearga (a 3-a dioda din stanga e strapunsa in partea inghinala). Cred ca mai intai cineva ar trebui sa-i spuna utilizatorului care gandeste putin logic, dar nu s-a lovit de hatisul de fire de la masina cum functioneaza "jucaria". Alternatorul e o scula care incarca bateria si face curent pe masina :D pana aici e clar? Trebuie spus ca releul (regulatorul de tensiune) face in asa fel incat la orice turatie a motorului tensiunea sa fie cam aceeasi, in jur de 14 volti. Daca se merge cu el defect tensiunea in turatii mari poate ajunge si in 20 de volti, iar asta nu prea place electronicii de pe masina si cea mai pretioasa este calculatorul masinii. Daca tensiunea (luminile) fluctueaza proportional cu turatia motorului e clar ca e dus (restul functioneaza). Daca tensiunea este stabila, dar mica (pentru ca prea mare nu e calculat sa scoata, fizic) se poate suspecta puntea redresoare (ca nu cred sa se apuce cineva sa schimbe o dioda pentru ca n-ar avea siguranta) care se demonteaza de pe alternator si se verifica (daca nu vreti sa ajungeti la service) de catre prietenul care are un multimetru, iar daca puntea este buna si tot e demontata (nu se poate masura decat demontata, sau se poate dar nu e relevant) si stau firele rasfirate la stator vezi acolo daca statorul e in scurt cu carcasa. Si daca tot ai ajuns la faza asta se pune manutza pe portofel si se achizitioneaza rulmentii, periile, si ce este stricat si se inlocuieste cu totul. Daca iti chitzaie rulmentii nu-i mai lasa pentru ca nu mai au viatza lunga si daca gasesti de calitate (skf) pune-i, pentru ca nu e ceva la care sa-ti faci de lucru in fiecare zi. Tot prietenul cu multimetrul iti poate verifica si cablurile de la baterie la alternator, calculator s.a.m.d. Daca defectul este intermitent aveti grija de va uitati in jurul vostru cand se intampla, poate fi foarte util pentru constatarea defectului. Adica ploaie, soare, temp motorului, la deal, la vale, in demaraj, in franare etc. Puteti, daca sunteti atenti, sa evitati tot felul de diagnosticari gresite. Eu tind sa cred ca mecanicii nostrii stiu mai putina fizica decat un copil de clasa a 5-a si atunci omit faptul ca metalele se dilata la caldura si pot face un contact pe care la rece sa nu-l mai faca si exemplele pot continua. S-a invatat meserie din gura-n gura si uite asa se repara masinile cu barosul. Cei mai multi nu prea stiu sa citeasca si ma indoiesc sa fi citit ei manualul. E ceva acolo care sigur le-ar fi luminat ziua si ies putin offtopic. Fisele se verifica cu un pulverizator intr-un mediu slab luminat. (scrie in manualul de service :D )

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut cu respect pe toata lumea de aici.Am citit pana acum tot ce s a postat si as dori sa va intreb despre problema pe care o am.Sunt nou si nu stiu daca am postat bine mesajul.Scuze va rog.Am un cielo din 2007 si problema care o are si nu de acum de ceva vreme este ca mi se aprinde martorul bateriei in bord doar atunci cand am consumatori.Iar cand nu sunt consumatori abia daca e vizibil.Si ca sa iau in ordine descrescatoare ar fi cam asa : cand introduc in mers inapoi, cel mai tare se aprinde,cand calc pedala de frana,cand pornesc aeroterma,dezaburirea si proiectoarele.La proiectoare poate e alta problema asta pentru ca mi se incinge siguranta foarte tare asta pana la topirea ei daca ma incapatanez si le folosesc.Am schimbat si proiectoarele cu unele noi le am schimbat si mufele si siguranta si releu si curatat fire, siguranta, si cred eu ca le am facut c am tot.Nu stiu de ce infierbanta asa de tare siguranta.Dar sa revin la problema principala.Cand folosesc acei consumatori si anume,faruri cu mers inapoi si nu neaparat,frana, e combinatia mortala... se aprinde aproape intens martorul de baterie si sare si de pe gaz.Efectiv imi ia curentul ,cred eu, din instalatia de gaz.Pe penzina merge motorul subturat in relanti daca procedez la fel.Am masurat cum incarca si am fost si la electrician cu ea .Aceiasi prob pe care o are mai toata lumea.Au spus ca nu are nimic.De incarcat incarca la borne cu toti consumatorii pe care i am enumerat 13,90. Am mai masurat intensitatea curentului de pe borna de plus a bateriei cu masa motoruli si avea 14.04.Pe urma am masurat intensitatea curentului de pe borna de plus a bateriei cu masa caroseriei direct pe mufa care se leaga de masa la caroserie si avea 13.63.Acum intrebarea mea este daca ma puteti ajuta cumva!Cam unde poate fi problema?multumesc

Share this post


Link to post

Cabjele de masa oxidate sau nu fac bine contact. Trage un fir mai gros de pe motor pe caroserie si unul de pe motor pe baterie de preferat sa fie legate in alte puncte decat cele care sunt acum. Sau demontezi firele existente si le inlocuiesti cu 2 noi pe care le poti confectiona si singur.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Salutare, va cer sfatul in legatura cu urmatoarea problema: ieri, am facut cu masina vreo 150 km, iar pe ultimii 3-4 km, m-am gandit sa ma uit daca mai functioneaza clima, am apasat butonul AC, si de-atunci mi s-a aprins beculetul rosu al bateriei, iar servo-ul volanului n-a mai functionat. Ajungand acasa, deschid capota si vad ca nu se mai invarte cureaua alternatorului (si nici cealalta curea - probabil a servo-ului - care-i cuplata la cureaua alternatorului), si nici AC-ul nu mai baga rece. Astazi seara il voi duce la un mecanic, dar as vrea sa-mi fac o idee inainte, care ar putea fi problema. Mentionez ca bateria e noua, si am pus-o si pe aia veche sa vad daca nu cumva bateria noua are ceva, dar beculetul tot aprins a ramas, iar curelele nu se invart. Ce ar putea fi?

 

Share this post


Link to post

Aveai ambreiajul compresorului de AC blocat si ti-a rupt/aruncat cureaua de AC odata cu cea de alternator, de aia ti s-a aprins becul de baterie din bord .

Share this post


Link to post

Pana la urma problema era ca s-au rupt niste suruburi de pe vibrochen si o pana de nu stiu unde, acestea au fost schimbate - acum am din nou AC (baga rece), iar beculetul bateriei nu se mai aprinde. Toate ar fi bune si frumoase, insa am ramas fara demaraj: motorul nu trage si parca se ineaca (si la rece merge cam sacadat si parca ar "bate"). Am resetat ECM-ul, dar nu s-a remediat problema. M-am dus inapoi la mecanic, care spune ca lucrarea sa nu are nicio legatura cu lipsa demarajului, si ca de vina ar fi bujiile sau vreo fisa. Insa un cunoscut imi spune, ca poate n-a fost reglat cum trebuie lantul de distributie de catre mecanic, si din cauza asta nu trage motorul. E adevarat ca bujiile nu au fost schimbate de 4 ani (80.000 km), dar inainte de a duce masina la mecanic, n-am avut nicio problema cu ele. O fi lantul (sau ma rog, cureaua) de distributie de vina?

 

 

Share this post


Link to post

Este o posibilitate destul de mare, chiar 90% avand in vedere ca nu s-a umblat la altceva si problema a aparut brusc dupa interventie.

Verifica avansul initital cu o lampa stroboscopica si mai mult ca zigur se va vedea decalat (inspre foarte slab). Vezi daca s-a pus delco-ul in aceeasi pozitie.

 

PS Am patit-o si eu, se rupe pana de la pinionul de jos al distributiei si exista o posibilitate destul de mare sa se fi "cascat" si canalul de la vibrochen, astfel ca desi distributia pare pusa bine, pinionul sa nu mai vina corect pe virochen si...e nasol. Cu lampa aia vezi imediat problema.

Share this post


Link to post

Acum am venit cu masina acasa, mecanicul a reparat o fisa si a schimbat bujiile, e oarecum ok acum, insa senzatia mea e ca nu trage ca inainte, de ex. in treapta a 2-a o simt hotarat mai slabanoaga la demaraj. Am facut doar cateva ture in in jurul blocului si asta e prima impresie. Din pacate n-o pot verifica cu lampa stroboscopica, nici delcoul, (adevarul e ca nu ma pricep), doar daca o duc in service.

Share this post


Link to post

Tot spre distributie sarita de la punct inclin si eu.

Share this post


Link to post

Fa un semn cu markerul la pozitia delcoului, slabeste piulita (de sub delco) ce fixeaza delcoul prin acea piesa Y. Apoi rasuceste cate 3,4 mm in ambele pozitii si vezi daca se imbunatateste ceva. Daca ajungi cu delco pe capat de cursa iar motorul inca functioneaza bine (sau mai bine) sigur ceva este decalat la distributie.

Share this post


Link to post

Ok, mersi mult, o sa incerc.

Share this post


Link to post

am si eu o problema.astazi am ramas fara baterie si am imprumutat bateria unui prieten si dupa ce am pus bateria in bord mi s-au aprins martorul la baterie si frana de mana si asa au ramas.ce sa fac?????

Share this post


Link to post

Demonteaza alternatorul si ia-l la verificat: releu, diode, infasurari.

Share this post


Link to post

operatiunea asta cu schimbatul bateriilor am mai facut-o si nu am patit asa.oricum am sa demontez alternatoru

Share this post


Link to post

pana la demontat alternatorul verifica chestii mai simple: bateria mai are curent in ea? daca da, cat? poate ti-a consumat-o. bornele sunt bine stranse, curate, fara oxizi?

Share this post


Link to post

Putin probabil, mai ales cu schimbul de baterie. Se cam anunta un alternator busit, "favoritul" meu este releul, urmat de o dioda.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...