Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Si dupa aia 10-15 minute os a consume batraneste la mers sportiv sau cum? cum mergi asa consuma, ECM-ul se adapteaza pe loc, nu ramane invatat dupa ce ai schimbat stilul.

Share this post


Link to post

Nu stiu cum se schimba amestecul in lipsa de sonda de oxigen. Adica de unde isi ia informatia ?

Share this post


Link to post

Atunci nu pica si faza cu invatatul batraneste?

Share this post


Link to post

atunci nu mai stiu cum sa merg dupa ce il resetez...cred ca mai bine normal,,,,,

Share this post


Link to post

1- din cheia de contact;

 

Poti fi mai explicit? Sau e explicat undeva pe forum si n-am gasit eu? Ca in manual nu am gasit nimic concret.

Poate asa ma prind si eu de ce cateodata nu-mi iese idle learn-ul si cateodata se face singur in mers, fara sa mai urmez procedura.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Gasesti in manualul de service. Daca iti face in mers, cred ca stii singur de ce.

Share this post


Link to post

constantele is constante si variabilele, variabile. Normal ca stiu ce-s alea. :D

Si variabilele se schimba dupa un reset. Logic. Sau cel putin asta se intelege din teoria ecu-urilor.

 

E un fel de restore factory settings. Alea care sunt variabile si se pot "restore"-a.

 

Tu vrei sa spui ca nu "uita" nimic la reset? Atunci, daca nu uita nimic la reset, idle learn se poate face la orice pornire a motorului, cat timp ii faci treaba aia cu cheia 10secunde bla-bla. Si daca sustii asta - de ce motorul mere altfel dupa o deconectare a bateriei? Si ii ia mai mult pana isi stabilizeaza ralantiul?

 

Pana acuma sustii ca, daca resetul nu face nimic, idle learnul este un mit. Si in manual au scris procedura ca sa ia teapa fraierii. Daca nu asta vrei sa spui, explica te rog mai bine, si in termeni simpli.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Gasesti in manualul de service.

 

Poate la Cielo gasesti ca Espero nu are asa ceva, daca mi-a scapat raman dator daca specifica cineva pagina/capitolul.

 

Si daca sustii asta - de ce motorul mere altfel dupa o deconectare a bateriei? Si ii ia mai mult pana isi stabilizeaza ralantiul?

 

Nu merge altfel, merge identic si la fel, la Espero, poate difera de Cielo, desi e topic comun, ca iar ma cearta Dj_dark. Chiar am avut probleme cu bateria si niste contacte la electromotor la cel de 1.8, fara sonda lambda, si am deconectat-o de multe ori, nu se vede nici o modificare dupa conectarea inapoi, ralanti normal, nu se tureaza mai mult, la cel de 1.5, idem, nu trebuie sa le inveti nimic. Pus contact luat contact x secunde nu am experimemntat, doar luat bateria jos, si cu orele uneori, nu cateva secunde sa zici ca mai tine minte o mica perioada.

Edited by argon

Share this post


Link to post
... explica te rog mai bine, si in termeni simpli.

Am explicat, dar dejaba, daca IAC-ul nu reuseste sa pastreze turatia prescrisa, curata, verifica, schimba tot ce-i legat de colectorul galeriei de admisie.

Share this post


Link to post

Gasesti in manualul de service.

 

Te referi la asta?

 

post-2698-091855900 1297247433_thumb.jpg

 

 

PS. Continui offtopicul cu riscul sa mi-o iau, insa poate pana la urma iese ceva bun din discutia asta.

Share this post


Link to post

Daca asa scrie, asa sa faci, dar dupa ce am scris mai sus, orice reglaj are doua limite.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Deci idle learn si ecu reset sunt useless.

 

@Dj - parca mai aveai numarul lui Ovi - da-i in telefon si spune-i sa mai puna si el mana pe o carte, sa nu mai vorbeasca prostii in necunostinta de cauza.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Citeste pagina de mai sus pentru a iesi din criza ce te-a cuprins:

 

Citez:

 

"Demontare corp clapeta

 

Se demonteaza:

1- borna minus

 

... "

Share this post


Link to post

Intrebarea mea ramane, o reformulez:

Cum se face baga ECM-ul in idle learn, fara a-l deconecta de la baterie? Din cheie, dar cum? E vre-o procedura? E asta care am postat-o mai sus? E alta pe care nu am gasit-o eu?

Mai concret, nu 3 vorbe aruncate aiurea te rog, eu sunt mai "lent" asa si pricep mai greu sa zicem ;) , sau poate am omis ceva din manual.

Share this post


Link to post

Atunci cand cineva sustine ceva, din respect pentru interlocutori, explica acel ceva in termeni ptriviti nivelului de intelegere al acestora. Asa e normal.

Sau ii baga in "undeva", ii lasa in ingnoranta lor, dandu-le doar pe la nas informatii criptice. Atitudine care denota altceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci idle learn si ecu reset sunt useless.

 

@Dj - parca mai aveai numarul lui Ovi - da-i in telefon si spune-i sa mai puna si el mana pe o carte, sa nu mai vorbeasca prostii in necunostinta de cauza.

 

 

Uite ce zice Ovi:

Daca nu sunt probleme la IAC nu e chiar necesar idle learn dupa resetul la ECM.

Share this post


Link to post

@Dj_DArk >

Ai subliniat singur in manualul de service. La ECM-urile pe ALDL (GM/Daewoo), conectarea pinului B din mufa cu contactul pus pe Ignition ON se face pentru a forta RECALIBRAREA electro-ventilului, adica trimiterea varfului in origine (ventil inchis). Dupa aceasta operatiune (parca scrie 5s), se scoate strap-ul, se trece cheia pe OFF si dupa 10s se porneste motorul, fara a mai astepta ceva (pompa, de ex.) sau a apasa vreo pedala. Atentie, terminarea procedurii se face prin trecerea cheii pe OFF !

 

Comanda motorului de la IAC se face in pasi relativi la o pozitie curenta, variabila in ECM (pentru Madkat). In lipsa unui traductor de pozitie, ECM-ul mizeaza pe aceasta pozitie (contor). Probleme mecanice la IAC si/sau gunoi acumulat in corpul ventilului, determina ca deschiderea sa fie nepotrivita pentru cantitatea de aer necesara unei turatii de ralanti prescrisa.

 

Procedura de Idle Learn este necesara cand intervin modificari mecanice (in bine sau in rau) la sistemul de admisie aer in motor.

 

@Madkat > dezbracarea de prejudecati si de mania persecutiei ar trebui sa te preocupe mai mult decat masina, ai ajuns sa te certi cu manualele de service.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Asta e valabila si fara a deconecta bateria din sistem (adica fara a taia alimentarea ECM) ?

Share this post


Link to post

Daca nu scrie in manual (eu vad ca nu scrie), insemna ca nu trebuie, ca n-au vreo legatura, cum ma exprim eu.

 

PS:

Deconectarea bornei minus inainte de-a umbla la motor, pe langa protectia electrica oferita, impiedica inregistrarea in ECM a unor erori voluntare (deconectarea de mufe), care, ulterior, pe investigarea unui istoric, ar produce confuzie. Daca de fiecare data cand deconectam ECM-ul ar trebui facut un Idle Learn, ar fi bestial pentru un purtator de "cheie franceza", procedura trebuie executata pe motorul rece. N-are rost sa amintim cate neplaceri ar provoca o astfel de situatie. O astfel de situatie poate fi produsa doar de catre o minte "nepractica" (atehnica) si nu de catre un proiectant de motoare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin, imi pare rau sa spun - ai o problema. Mare.

Nu iti raspund pe acceasi nota. Pana la acest post as fi considerat ca meriti.

Poate stii tu multe, dar degeaba, pentru ca formatia de inginer te face sa te asemeni cu un caine (sunt convins ca stii bancul)

 

Ai reusit sa scrii 10 posturi in care nu exprimi nimic.

 

Nu s-a inteles ceva simplu. Ce efect are decuplarea bateriei, daca se poate sau are sens idle learn dupa reset. Acum am inteles ca de la tine nu o sa avem raspunsurile astea.

 

Btw - s-a luat rau offtopic - ar trebui mutate ultimile doua pagini intr-un topic dedicat.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ai reusit sa scrii 10 posturi in care nu exprimi nimic.

S-a demonstrat inca o data proverbul acela: "multi citesc, putini ...", iar de asta sunt vinovat eu, inevitabil. Fenomenul gusti se extinde.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu ma declar multumit, mi s-a raspuns la intrebare. Am dat si un + pentru prima parte a postului 492 care contine informatii utile si am terminat cu offtopicul aici. Sunt de acord ca ar trebui mutat la reset ECM/idle learn.

 

PS Mai era un banc cu blonda desteapta si inginerul cu raspunsul corect dpdv tehnic ce nu ajuta practic la nimic ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Sunt de acord ca ar trebui mutat la reset ECM/idle learn.

Ideea nu este buna, din cauza acelui topic mai sunt discutii si in ziua de astazi, mai bine un topic nou.

Share this post


Link to post

Salut, azi in drum de la Buzau la Bucuresti, a inceput sa imi faca faze cd playerul, ba se aprindea, ba se stingea... Cand nu a mai mers deloc ma trezesc ca mi se opreste motorul si ramane aprins martorul de baterie... Am dat sa o pornesc iar, nimic... Nici un semn nu dadea... In schimb am constatat ca mergea cd-playerul cand era contactul la pozitia cand stau becurile din bord aprinse... Cu toate ca tot facea faze... Cand dadeam sa dau din cheie pt pornire, se stingea, ramanea fara curent masina, ca si cum ar fi fost cheia scoasa din contact... Am impins-o... A pornit... Ajung la Bucuresti, parchez, opresc masina, dau sa o pornesc, la fel... Nici un semn... Consumatori deosebiti nu am... Nu amplificator, subwoofer... Doar un cd player alpine... E prima data cand mi se intampla asa ceva.. Cineva mi-ar fi zis ca ar fi de vina partea electrica de la contact... Va cer acum parerea si voua.. Este vorba de un Cielo Executive din 2004. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...