Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Concomitent nu înseamnă că unul este declanşat de celălalt. Cunoşti limba română?

Asta este inventie de la tine, n-are legatura cu problema colegului. Altfel, in nota obisnuita, offtopic si pe aratura, write-only, pana te remarca cine trebuie. Apoi strigi: Cenzura !

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

markus2007, încă un sfat: După 2 ani de folosinţă, oricât de mult ai fi mers cu maşina, nu are rost să te gândeşti la defecte fantastice cu diode, etc. Dacă maşina ar fi aşa de puţin fiabilă, nu ar mai fi fost răspândit pe tot continentul, şi dincolo de el. Precis că loturi ar fi fost rechemate, cum se întâmplă cu multe ale tipuri. Matizul şi Sparkul sunt reuşite tocmai pt. că după 2 ani nu au cum să apară astfel de probleme. Important este să te gândeşti la cauze simple pentru defecte simple, în conformitate cu timpul folosit şi kilometrajul parcurs, şi prima dată să elimini posibilitatea lor. După aia mai ai timp să desfaci alternatoare, măsori diode, etc. Stiu că mecanicii auto nu vor agrea ceea ce spun, dar nu muncim şi cîştigăm pentru buzunarele lor, nu-i aşa?

Share this post


Link to post

markus2007, o corectare: Am verificat circuitele de bord la Spark (este diferit de Matiz), într-adevăr cele 2 circuite sunt legate de o diodă care permite masa(-) într-o singură direcţie, spre martor. Diferenţa poate fi fiindcă în schema Sparkului este şi ABS (tu ai?), care la mine nu apare. Deci: este posibil când la ralanţi generatorul (alternator de fapt) nu produce curent destul pt. ca martorul să se stingă (cureaua alunecă), atunci să primească masa ori de la frâna de mână, ori de la sensorul nivelului scăzut al lichidului de frână (ceea ce nu este cazul la tine), dar în primul caz numai dacă frâna de mână este trasă. Dacă este degajată (la podea), atunci rămâne ce am mai spus, face un contact fals. Repet, condiţia asta este numai când alternatorul nu produce destul curent la ralanţi. Invers nu se poate întâmpla: martorul bateriei, fără contact de la levier, nu aprinde martorul frânei, din cauza diodei care rectifică direcţia. Deci cum am spus înainte: verifică contactul fals la levierul frânei de mână, şi totodată să nu alunece cureaua alternatorului.

 

P.S. Răspunde te rog, vreau să te ajut!

Edited by Cellist

Share this post


Link to post
... Invers nu se poate întâmpla: martorul bateriei, fără contact de la levier, nu aprinde martorul frânei, din cauza diodei care rectifică direcţia.

Cand ai de gand sa nu mai postezi prostii pe topicul acesta ? Realitatea este complet pe dos decat in mintea ta: Becul de la Charger si cel de la frana de mana se aprind simultan, doar, daca este o malfunctionare la generator, datorita diodei. Altfel, contactele de la frana de mana, nivel lichid frana si ... altele, aprind numai becul de la frana de mana.

 

Rog un moderator sa mute postarile celeste la topicul "mi-a zis 2 vecini", sa nu mai bata campii cu gratie pe un domeniu tehnic de care este strain !

  • Like 3

Share this post


Link to post

post-402-059026900 1281542590_thumb.png

 

Cand se aprind ambele becuri (acesta-i rolul diodei de acolo), buba e la baterie sau la generator. Cu masuratori la multimetru nu afli care este vinovatul. Da jos bateria, incarc-o pe un redresor pana genereaza 12,9V in gol (fara ceva la borne), pune-o la loc si vezi rezultatul pe becuri. Daca continua discoteca la becuri, mergi la un service specializat.

 

Care e *dioda de acolo*? Bateria are 2 ani, nu poate avea *bubă*. Generatorul nu se strică în 2 ani decât dacă dai cu el de pământ...şi la urmă, care e soluţia ta? *...mergi la un service specializat*. Se pare că tu nu eşti specializat destul.

Share this post


Link to post

markus2007, o corectare: Am verificat circuitele de bord la Spark (este diferit de Matiz), într-adevăr cele 2 circuite sunt legate de o diodă care permite masa(-) într-o singură direcţie, spre martor.

 

 

Care e *dioda de acolo*?

Topicul acesta s-a transformat in jurnalul contradictiilor tale ? Ai reusit sa-l depasesti pe bok la viteza de contrazicere.

 

O baterie o poti termina in primele 30 min de functionare, Matiz/Spark te ajuta.

 

Orice piesa elecronica (punte redresoare, regulator) se poate strica in orice moment, nu garanteaza cineva functionarea ei, doar, schimbarea ei.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

1) Sectiunea e CNEL (cielo/nubira/espero/leganza)

2) Tolin a fost suficient de amabil sa ofere o schema, desi era offtopic, ca si voi amandoi de altfel.

3) Are dreptate in ceea ce sustine el. Becul de baterie aprinde si becul de BRAKE conform schemei lui (care probabil e de matiz). Cand se aprinde becul de baterie, alternatorul nu mai incarca DELOC. Cauzele cele mai probabile, releu de incarcare defect sau lipsa tensiune de referinta (excitatie) prin arderea unei sigurante din panou.

 

4) Daca nu stiti sa cititi o schema electrica, recomand sa urmati "solutia" colegului si sa apelati la un specialist inainte sa stricati altceva sau sa dati foc la masina.

Cred ca am fost destul de clar si binevoitor.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Schema este de Spark 2008, masina celui care a postat intrebarea pe acest topic. Restul, cu offtopicul, nu mai este treaba mea.

Share this post


Link to post

Am o problema aproximativ identica adica la aprox 25 km de casa mi s-a aprins martorul de baterie si cel de frana de mana,dar fiind bateria aproape noua am ajuns acasa ,demontat alternator,desfacut masurat punte diode gasit 2 arse.Cumparat alternator Sh,masurat OK,Pus pe masina aceeasi problema becuri aprinse,am masurat cu multimetru 12,1 V la 3000 ture nu creste nu scade decat la ralanti demontat iar masurat diode arse care ar fii problema,pt ca dupa masuratorile mele nu am nici un scurt in instalatiedaca ma puteti ajuta ms frumos

 

Am uitat sa spun masina e un CIELO an 95

Share this post


Link to post

Probabil releu defect, sau vre-un scurt prin interiorul alternatorului.

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o problema de baba mea,alarteri mergand noaptea cu masina observ ca se vede foarte putin aprins becul la baterie aproape insesizabil(trebuia sa te lipesti de bord sa il vezi),turez masina becul ramane la fel,numai cand apas frana creste putin in intensitate,daca pornesc restul consumatorilor mi se pare ca ramane la fel.A doua zi pun voltmetru pe masina si valoarea la relantiu este 14.10,14.6,dar ciudat este ca atunci cand o turez tensiunea scade de exemplu pe la 4000 rpm avea, ca, 13.96.Este normal,marti trebuie sa plec cu ea la bucuresti exista sanse sa ma lase pe drum,in rest totul merge normal nu am scadere de intensitati de lumini sau semne ca as ramane fara curent,mentionez ca testul lam facut cu consumatori opriti,masina este un espero de 1.8

Share this post


Link to post

Fa testul cu toti consumatori porniti.Si ar fi bine sa masori la iesirea din alternator.Asa elimini suspiciunea de o dioda impuscata.

Share this post


Link to post

Cel de brake e la fel cu frana de mana lasata? CU ea trasa functioneaza normal? Se stinge cel de baterie cand tragi frana de mana?

Share this post


Link to post

Cel de brake e la fel cu frana de mana lasata? CU ea trasa functioneaza normal? Se stinge cel de baterie cand tragi frana de mana?

 

Sincer la chestia asta nu am fost atent,aseara mam uitat cu mai multa atentie,cand pornesc consumatori creste si intensitatea becului putin,dar parca pana acum nu facea asa,cand pornesc semnalizarea sau avariile becul licare dupa semnalizare, nu prea le am cu electrica cum sa masor de la iesirea din alternator?

Share this post


Link to post

Buna!!

 

Am o intrebare care imii sta in cap de o saptamana..am un cielo din 95,instalatie de gaz si sitemul audio din fabrica!!..o batrie la mana a doua de 70 Ah ar fi buna pentru masina,si in plus ca sa si porneasca si iarna dupa o seara mai rece de un -15 grade.Am sanse sa prajesc instalatia electrica,releu sau diodele de la alternator??

 

 

 

 

 

 

 

P.s:e primul topic si nu prea stiu bine sa folosesc un forum atunci cand e nevoie sa scriu pe el :mda: .Multumesc anticipat!!

 

 

Share this post


Link to post

Nu se prajeste nimic, doar ca va dura mai mult sa se-ncarce complet.

Share this post


Link to post

Multumesc mult!! momentan am o baterie de 55 de Ah,"baterie de imprumut".Saptamana asta in fiecare seara urcam 10 etaje sa o la redresor si dimineata coboram 10 etaje sa o pun pe masina sa poata porni!! :) ) :wallbanger: . Oarecum deja este enervat si obositor,nu mai spun ca practic nici nu mai pot sa spun ca e :) ) :wallbanger: .In fine cred ca voi opta pentru bateria aia sa ma asigur ca daca o las o seara in frig,urmatoare zi pot sa o pornesc si eu linistit :) .

 

Multumesc mult inca o data!!!

Edited by Salex
Limbaj IRC, majuscule, scris in graba

Share this post


Link to post

Am avut si eu o problema asemanatoare cu alternatorul!! si am inteles multe de pe forum :)

Baietii daca becul de a baterie se aprinde in momentul in care turezi motorul si la relanti se stinge aveti probleme doar cu periile de la alternator ... eu asa am avut!! Partea nasoala e sa nu te prinda pe drum ca pe mine :) ) ca am facut de la Craiova pana la Petrosani 4 opriri de incarcare a bateriei :) ). Cred ca a fost mai lung drumul asta decat cel de Bucuresti dar ma rog !! Revin!! Becul de la baterie si frana de mana aprins doar la turatia motorului e clar ca sunt doar periile de la electromotr mancate !!!!!! Cred ca asta mi-a distrus si bateria :( Ma rog toate se repara :)

 

Edit moderator:

1. Electromotorul nu iti incarca bateria, asta face alternatorul. Daca ai avut probleme cu periile de la electomotor, n-are legatura cu topicul asta

2. Te rog sa recitesti Regulamentul si sa il respecti :

- nu mai folosi limbaj IRC;

- foloseste majuscule atunci cind se impune'

- daca bagi o tona de "zimbareti" prin propozitii, devin eliptice si greu de inteles.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salut va cer si eu o sugestie ,fac drumuri foarte scurte in oras undeva pe la 3km zilnic si bateria imi arata pe tster ca este incarcata 50% alternatoru incarca ok 14.1cu toti consumatori porniti,ce recomandati sa fac sa fie undeva pe la 80% incarcata, banuiesc ca ar fi de schimbat alternatoru cu unu mai mare de 120A dar sincer nu stiu de la ce masina sar potrivi.? a si inca ceva alternatoru a fost schimbat vara trcuta cu unul nou dar nu original si unu A.M de cielo ,sa poate sa fie din cauza asta ?

Edited by kinderu56

Share this post


Link to post

Recoman redresor sau drumuri mai lungi.Alternatorul nu are timp suficient sa reincarce in baterie curentul consumat cu pornirea.La fel patesc si eu dar dupa un drum de 50-60 de km se rezolva.

Share this post


Link to post

Apropo de redresor! E recomandat sau nu sa se buna bateria la redresor cat ea e pe masina? Adica asa cum e ea in compartimentul motor sa o pui la redesor!

Share this post


Link to post

Daca ii deconectezi bornele e ok. Sa nu bagi cu redresorul curent in instalatia masinii.

Share this post


Link to post

... si bateria imi arata pe tster ca este incarcata 50% alternatoru incarca ok 14.1cu toti consumatori porniti...

 

Depinde la ce tester te referi ... poate indica nu atât gradul de încărcare cât capacitatea lui de "înmagazinare" restantă (densitatea electrolitului, cât este?)

Share this post


Link to post

Daca ii deconectezi bornele e ok. Sa nu bagi cu redresorul curent in instalatia masinii.

 

Ai si o explicatie, un argument ceva?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...