Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Cand pornesti motorul cu actualul alternator nu auzi ca un fel de mieunat? Ai masurat (la rece) cu alternatorul demontat rezistentele infasurarilor statorice? Sigur una dintre ele are defect de izolatie si lucreaza in scurt! Parerea mea e sa nu mai investesti in alternatorul asta! Bine ca ai sa montezi unul nou. Monteaza si cabluri cu S>16mmp chiar de 20 cu papuci intre alternator, demaror si acumulator. Sa nu uiti si de cablurile de masa: noi, groase si scurte. Succes!

Share this post


Link to post

Am masurat infasurarile si toate aveau cam aceeasi rezistenta si la masa nu dadeau. Rog o schema cam cum sunt cablurile originale montate si de asemeni cum le scot din acele izolatii care sunt peste ele

Share this post


Link to post

Deci conform schemei firul de + de pe alternator se duca pana pe demaror si de acolo mai departe

Share this post


Link to post

Am rezolvat prim schimbare alternatorului cu unul nou model care are radiator pe releul de incarcare si ventilatorul intern. Incarca super bine in jur de 14 V. Schimbat cablurile de forta si caderile de tensiune sunt ndeva la 0.15 V

O singura intrebare mai am: e normal sa se incalzeasca corpul alternatorului? Frige carcasa nu si radiatorl releului. Borna de bat in schimb este rece

Share this post


Link to post

Daca bateria este descarcata dupa evenimentele anterioare este normal.Daca bateria este incarcata atunci problema poate fi de la ea.

La vremea existenta afara alternatorul nu trebuie sa se incalzeasca prea tare si tensiunea ar trebui sa fie de 14,4-14,5v.

Share this post


Link to post

-in timp ce franez se aprinde pe bord indicatorul de baterie descarcata ,sa fie oare vreun scurt ,mentionez ca inante sa am aceasta anomalie s-a oprit motorul in mers defectiunea o siguranta arsa de 10 A.

-am verificat cureaua de alternator sa nu fie slabita si tensiunea la borne cu motorul pornit fiind de 14,3 V.

Share this post


Link to post

Verifica sa nu fie bornele bateriei oxidate sa nu faca bine contact.

Share this post


Link to post

-m-am dus la electrician pentru problema cu becu aprins ,, indicator baterie '' se aprinde cand pun frana cand dau drumul la ventilator si la semnal stanga ,dreapta,se aprinde dar nu la luminozitate maxima. meseriasul a verificat daca incarca alternatoru daca e scurt pe faruri, spate, frana, semnale s-a bagat sub masina sa uitat la alternator la cablare mufe n-a gasit nimic in neregula pana la urma mi-a spus sa merg asa cu ea ca e din alternator e ars un ,,CIP'',i-am spus ca e depasit de problema si ca eu n-am auzit de CIP in alternator , am schimbat si bateria nu stiu ce sa-i mai fac,cred ca trebuie sa ma duc la un service DAEWOO .

Share this post


Link to post

Cureaua de alternator ai verificat-o? Sa fie stransa.

Alte posibile cauze: releul regulator (din alternator) defect, ceva diode sau chiar puntea de diode din alternator.

Ai masurat cu un voltmetru daca incarca?

Share this post


Link to post

-am verificat tot ce se poate inclusiv curea alternator ,incarcare alternator, totul e in regula m-am obisnuit cu el aprins ,cel putin stiu ca nu e scurt si ca nu ia foc masina.In primavara o bag in service pentru schimbare distributie si sa vada de ce se aprinde becul ,,indicator baterie''.

Share this post


Link to post

Ai verificat tensiunea de incrcare cu consumatorii porniti?Farurile aprinse si ventilatorul de la incalzire pornit pe treapta 4?

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Nu o lasa asa in prag de iarna. Nu stii ce geruri or veni (sau poate nu :) si te trezesti ca ramii pe undeva in mijlocul cimpului. Ti-o spun din experienta proprie, nu-ti doresti sa te lase in drum, crivat, -15C ...

Share this post


Link to post

Pe langa indicatorul "baterie" se aprinde si "brake"?

Share this post


Link to post

Salut!

 

Sunt posesorul unui Cielo fabricatie 1995, cu 26.000 de km (reali!) -masina a fost tinuta in garaj cativa ani buni de zile. In decembrie anul trecut am sesizat un suierat suspect la motor, si in acelasi timp martorul de bord- brake si bateria, care se aprindeau din cand in cand - destul de rar totusi. Am fost la un service, si electricianul de acolo mi-a spus ca ar fi vorba despre puntea de diode, asadar am luat decizia sa o inlocuiesc. M-a sfatuit sa nu schimb si redresorul, pt ca mergea f bine (din spusele lui). Astazi problema a reaparut- aceiasi martori in bord dar care se mentin aprinsi totusi. Ma gandesc (sper de fapt) ca nu s-a ars redresorul de data asta, pt ca din cate am auzit e recomandat sa se schimbe intregul alternator cand sunt astfel de probleme.

Ma gandesc totusi ca e vorba de altceva : vreun condens, vreun rulment sau chiar intinderea curelei. Problema este ca nu stiu cum pot verifica intinderea si daca pot depista cumva daca e vorba de vreun rulment ? Sa incerc cu un WD40 ? Voi ce parere aveti ?

 

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

In primul rind verifica cit incarca alternatorul cu un multimetru , daca nu incarca intre 13,8 si 14,2 V , ai probleme .

Share this post


Link to post

Fa rost de un aparat de masura,pune-l pe baterie si vezi cat incarca,porma acelereaza in gol motoru si tine-l pe la 2000 3000 ture,vezi daca scade voltaju pe aparatu de masura,daca scade,inseamna ca iar a plesnit puntea diode .

Share this post


Link to post

Ieri dimineata dupa doar o zi in care nu am pornit masina m-a lasat bateria. Evident am cumparat una bucata baterie ce nu se potriveste pe Nubira 2 pe care a trebuit sa o schimb. :wallbanger: Din 5 magazine numai la unul am gasit bateria potrivita: Varta 65/600 la 280RON :uff:

Bateria veche in afara ca era cam umflata, avea ochiul de control ok si nici pe bec nu arata sfarsitul.

Intrebarea mea este ce mai trebuie facut la schimbarea de baterie? Pus un tester pe ea?

Share this post


Link to post

Verifica incarcarea de pe masina, s-o nu umfli si bateria asta.

Share this post


Link to post

M-a lovit si pe mine beleaua. Nu mai incarca suficient. Fara consumatori am 14V iar cu toti consumatorii scade la 12,5 tensiunea masurata la bormele bateriei. Masa intre motor si sasiu are pierderi putine (maxim 0,3V cu toti consumatorii), la bornele alternatorului nu am masurat inca din lipsa de timp.

As avea nevoie de cateva sfaturi, la obiect.

 

1) Daca si la bornele alternatorului am aceeasi tensiune (deci se exclud firele) eu banuiesc puntea de diode, corect?

2) Astea am inteles ca sunt de 2 feluri cu 6 sau 8 diode, respectiv 3 sau 4 infasurari la alternator. Tot ce pot sa spun despre alternatorul meu e ca are ventilatorul intern, isi poate da seama cineva doar din aceasta informatie ce punte imi trebuie?

 

PS. Mi-au spus 2 vecini :D ca ar mai putea fi carbunii (vreunul blocat sau in 13 ani cat are alternatorul ala sa se fi tocit la maxim). Unul dintre "vecini" e un coleg de munca care a inlocuit punte, releu si carbuni la cielo si se vedea clar, dupa ce i-a inlocuit, un carbune avea dimensiune aproape dubla fata de celalalt.

Celalalt "vecin" e taica-miu care a patit aceeasi faza la lada lui, si avea aceleasi simptome.

 

Oricum maine desfac alternatorul deci pana atunci sunt deschis la alte sugestii.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca esti deschis la sugestii atunci masoara prima data la borna de plus a alternatorului si carcasa acestuia pentru a nu demonta alternatorul degeaba :)

Share this post


Link to post

Revin.

Masurat la carcasa alternatorului si borna de plus. Am cu 0,6V mai mult decat la baterie cu toti consumatorii porniti. Pierderi egale, 03 pe masa si 0,3 pe plus. Pana la 12,5v mai e ceva, drept urmare am purces la reparatie.

 

Inainte de asta o mica mentiune, am vre-o 2 elementi la baterie care sunt cam slabi, masurati cu densimetrul.

Prima free of costs, l-am demontat, am descoperit o dioda din cele 3 care duc la releul de incarcare dezlipita, refacut lipituri, masurat toate diodele, in regula pe aparat.

Puntea e cu 4 diode la mine (8 mai exact) si inca 3 diferite care duc de la infasurari direct la releu.

Remontat, acelasi rezultat.

 

Cumparat carbuni si releu incarcare demontat ,inlocuit piese, remontat, acelasi rezultat aparent :wallbanger: De ce aparent, pentru ca, desi pe aparat indica aproape la fel voltajul, parca incarca mai bine. Duminica seara si azi am pornit fara probleme. Bateria intre timp nu a fost pusa pe redresor, a fost consumata rau de tot, am pornit la curent, am mers 130 km noaptea si totusi s-a incarcat aparent.

 

Voi mai investiga saptamana asta sa vad cum se comporta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Deci revin din nou dupa aproape o saptamana. Alternatorul e praf. Am de aseara baterie noua, si cred ca o sa o descarc in 2 saptamani la cat incarca alternatorul. Cu totul pornit am 12,5v la bornele ei si 13,2 la bornele alternatorului, masuratoare facuta intre surubul de + de pe alternator si masa pe admisia motorului.

In ideea ca deja s-au schimbat carbunii si releul de incarcare, s-au masurat toate diodele cu multimetrul (cele 8 din punte si inca 3 care duc de la bobinaj la releul de incarcare) si toate sunt bune, ce naiba ar putea sa aiba?

 

1) Infasurarile nu le-am masurat in raport cu masa in prostia mea insa nu sunt innegrite. Rotorul are vre-o 2 ohmi. Sa fie totusi in scurt spire pe stator pe care nu le vad eu? Se poate rebobina in cazul asta?

2) Sa aiba legatura cu tensiunea de referinta a releului de incarcare? De unde isi ia tensiunea de referinta? (adica unde duce firul ala din mufa cu 3 fire care intra in releul de incarcare?).

3) Desi toate diodele sunt bune pe multimetru, e posibil ca in sarcina sa nu mai functioneze corect? A mai vazut cineva asa ceva?

 

Eu am ramas fara idei asa ca orice idee este binevenita. Altfel imi cumpar alt alternator cu totul desi e destul de scump dupa care il fac bucati pe asta sa vad ce draci are. :flaming:

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

E posibil sa fie releul electronic defect. In schema electrica din manual (care nu e prea explicita) releul de tensiune se alimenteaza din linia 15 (dupa cheie) prin F13 (fir alb), borna F iar lampa de la bord se conecteaza la borna L prin fir maro. Borna B+ e legata la borna de + permanent (de putere) a starterului (releul de pornire) de la demaror prin fir rosu de 6mmp?! (cam subtire!). Poate e de 16mmp.

O sugestie: poate gasesti la dezmembrari doar releul (desi ma indoiesc) monteaza-l pe alternatorul tau si vezi daca se remediaza defectul. Intr-adevar era bine de masurat toate rezistentele infasurarilor. Daca nu, alternator nou. :(

Ar fi bine sa suplimentezi cablurile (s >16 - 20 mmp) de forta (+ si masa) intre baterie si alternator si baterie si caroserie (eventual la vreun surub de la motor).

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Am zis mai sus, am schimbat deja releu si carbuni si am masurat toate diodele. Alternatorul a fost desfacut de 2 ori fara succes.

 

Firele au pierderi ce-i drept de vre-o 0,6V intre alternator si baterie insa o sa ma ocup de ele cand acest alternator va debita peste 13,8 v la borne cu toti consumatorii. Momentan am sub 13.

 

O sa verific cat am la siguranta F13 (care o fi asta?). Poate asta sa fie problema, tensiune de referinta prea mica. Am schimbat contactul de pornire acum ceva timp insa nu prea e logic sa fie de la el insa, mai stii? E posibil sa nu mai primeasca tensiune de referinta deloc insa cred ca se aprindea martorul in bord in cazul asta. Mama lui. :D .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...