Jump to content
Notificare GDPR și date personale Read more... ×

Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Da, pt ca alternatorul nu are borna de (-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Am un Espero 1.5 16V din 96 cu care de cateva luni am o problema cel putin ciudata legata de incarcare. Problema a aparut acum cateva luni, in sensul ca am constatat ca nu mai incarca suficient. (12,8V la relanti). Am tot amanat remedierea problemei din lipsa de timp, perioada in care cam o data pe saptamana luam bateria la incarcat (redresor).
Zilele acestea, impulsionat si de faptul ca s-a stricat vremea si o sa am nevoie de consumatori (dezaburire, stergatoare, faruri tot timpul etc) am decis sa il schimb cu altul SH pe care l-am primit cand am cumparat masina (si despre care vanzatorul m-a asigurat ca e bun, testat).

Asadar, schimbat alternator - tot 12,8V

M-am enervat si am cumparat un alt alternator din dezmembrari - inlocuit si... surpriza, 12,8 V.

 

Cu acesta din urma, m-am apucat sa fac masuratori detaliate:
Asadar:
- tensiune baterie cu motor oprit: 12,6V

- tensiune la bornele bateriei cu motor pornit (fara consumatori): 12,8V

- tensiune borna + alternator - masa (caroserie)(fara consumatori): 12,8V

- tensiune excitatie: 12,4V

 

Un electrician mi-a spus referitor la primul alternator, dupa ce l-a demontat si masurat rotor si punte de diode, ca pune pariu ca e statorul defect. I-am explicat ca si cu al doilea alternator face la fel (inca nu il luasem pe al treilea): a insistat ca e de la stator (dupa ce l-a masurat si pe al doilea). Ceea ce m-a facut sa nu am incredere in el, care sunt sansele ca doua alternatoare la rand sa aibe statoare defecte?

 

Dupa ce am masurat tensiunile cu al treilea alternator, in disperare am scos mufa cu 3 pini din alternator (excitatia / martor bord) si am dat cu spray de contacte atat in mufa de pe cablu cat si in mufa alternatorului. Nu stiu daca a avut vreun efect sau nu, dar dupa operatiunea asta la prima pornire mi-a indicat 13V apoi tensiunea a inceput sa oscileze aleator intre 13,2V si 12,8V ( fara consumatori).

 

Martorul din bord functioneaza corespunzator, adica la punerea contactului se aprinde iar dupa ce motorul porneste se stinge.

 

 

Edited by cosminescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva aparatul tau de masura e defect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 alternatoare, aceleasi valori!

Masoara cu aparatul asta o tensiune cunoscuta sau foloseste altul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparatul mi-a indicat aceeasi tensiune (la primul alternator si la al doilea) - valori confirmate de aparatul de masura al electricianului. Asadar aparatul de masura e bun.

 

Ok, valorile nu au fost 12,8 batute in cuie, dar oscilau in jurul acestei valori. As putea afirma insa ca la primul alternator erau un pic mai mari decat la al doilea (diferente de 0,0xV).

Al treilea alternator a avut cele mai mari valori, fara consumatori am avut un minim de 12,7 si un maxim de 13,4 (pentru scurt timp, apoi a scazut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, sper sa nu fac offtopic dar am o problema, nu imi mai merge aeroterma de incalzire, am verificat siguranta e buna, am dat jos ansamblul unde sunt butoanele am pus pe direct si nimic, am masurat si nu vine curent deloc, stiti cumva de unde vin firele, adica, capatul lor de unde pleca si ia curent, multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor sunt nou pe acest forum si posesor recent de un daewoo cielo din 1996 cu GPL montat in 2008 un sistem marini imi cer scuze si iertare stiu ca am postat la un topic total diferit de ce problema am eu si rog moderatori sa il mute sau sa-l stearga dar sincer am tot cautat pe forum (cat am putut) si nu am gasit exact raspuns la problema mea am incercat cam aproximativ tot ce se putea dar nu am reusit. Problema mea este in felu urmator imi 'merge in 3' am schimbat buji,'motorasu pas cu pas' IAC_ul bobina de inductie, am curatat clapeta furtununele de la aer si verificate sa nu traga aer fals recent am pus injectoare de pe un opel tigra de 2.0 am facut procedurile de self learning si tot merge aiurea bujile mi le afuma merge in 3 la rece pana se incalzeste dupa isi mai revine injectoru nr2 si la cele vechi si la cele noi pana nu se incalzeste nu fuctioneaza nus ce are a si porneste greu uneori se tureaza aiurea si imi apare checku in bord si pana nu o opresc nu isi revine va rog din suflet nu stiu ce sa ii mai fac ajutatima Multumesc

 

 

P.S inca o data imi cer scuze pentru postare gresita int-un topic necorespunzator si rog moderatori sa il stearga :( sau sa-l mute daca vor dar sincer aici inca mai vorbeste lumea Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danutza am spus am schimat bujile fisele delcou l-am curatat si l-am asezat la punctul care trebuie bobina noua IAC-ul este de pe un opel tigra pe care il stiu si functioneaza perfect plus injectoarele ideea e ca pana nu se incalzeste bine motoru nu merge decat in 3 injectoare. injectorul numarul 2 nu merge decat dupa ce s-a incalzit motorul si nici atunci calumea pb e ca pe gaz merge la fel curent am pe toate fisele pnm sincer nus ce sa ii mai fac :wallbanger: :wallbanger: am mai vb cu cineva si mi-a spus sa nu fie din cauza la supape si din cauza asta pe pistonu doi sa nu mearga decat cand se incalzeste calumea si se mai dilata... please hellpe :wallbanger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste majuscula la inceput si punct la sfarsit de propozitie/ fraza! Imprumuta un ECM de la alta masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa-i un test de compresie cu motorul rece si o sa afli raspunsul. Daca nu se fac diverse experimente si improvizatii pe electrica, ECM-ul nu are moarte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- tensiune baterie cu motor oprit: 12,6V

- tensiune la bornele bateriei cu motor pornit (fara consumatori): 12,8V

- tensiune borna + alternator - masa (caroserie)(fara consumatori): 12,8V

- tensiune excitatie: 12,4V

 

Un electrician mi-a spus referitor la primul alternator, dupa ce l-a demontat si masurat rotor si punte de diode, ca pune pariu ca e statorul defect. I-am explicat ca si cu al doilea alternator face la fel (inca nu il luasem pe al treilea): a insistat ca e de la stator (dupa ce l-a masurat si pe al doilea). Ceea ce m-a facut sa nu am incredere in el, care sunt sansele ca doua alternatoare la rand sa aibe statoare defecte?

 

 

 

 

Masoara si intre borna de + si masa pe motor. Daca e la fel, toate 3 alternatoarele sunt defecte. Si da, problema e in stator, din cauza timpului probabil se duce izolatia intre spire. Totusi au aproape 20 de ani toate.

 

PS Am patit acelasi lucru si desi am inlocuit releul, carbunii si am masurat puntea de diode facea fix la fel. Am masurat rotorul si dadea bine la aparat, deci a mai ramas statorul.

S-a rezolvat cu alternator nou si inlocuit toti "papucii" de pe instalatia de "forta".

 

 

PS2 de cand nu am mai intrat pe aici nici un quote nu mai stiu sa dau :)

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am o mica problema cu becul la baterie.

Sta aprins cateodata, rare ori, iar acum cateva zile mi s-a oprit masina din mers, si nu functiona nimic pe ea pana nu am schimbat bateria, dupa ce am schimbat,a mers totul normal, inca merge.

Sa fie de la alternator, sa nu incarce mereu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil vreo componenta din alternator sa faca probleme. Incearca sa-ti montezi un voltmetru de cc, la bord, ca sa poti monitoriza in permanenta tensiunea de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor, am zis sa nu mai deschid alt topic asa ca voi posta aici. Am niste probleme pe partea de alimentare, dupa ce am luat masina de la mecanic am inceput sa merg cu ea, mi-am montat un voltmetru legat la bornele bateriei, el are o eroare destul de mare, gen aparatul de masura imi arata 14,2 si voltmetrul din masina 14.4. mergeam frumos cu masina aveam o tensiune de aproximativ 14.2 doar cu pozitiile aprinse, fara alti consumatori ( casetofon aeroterma etc) am oprit motorul pentru 5 minute cand o pornesc, ma uit la tensiune aveam undeva la 13,8-9 tot cu pozitiile aprinse, relantiul pe gaz nu prea mai voia sa stea. cand pun aparatul de masura la borne o sa vedeti in video cum fluctueaza tensiunea. azi am verificat in felul urmator. + baterie -baterie ~12,8 cu motorul oprit, + baterie -caroserie acolo deasupra farului, + baterie si minusul din spatele capacului de la distributie este acolo un surub pe care l-am scrijelit putin cu o surublenlita sa faca contacul mai bine si ultima + baterie - pe alternator, la toate masuratorile tensiunea era in jur de 12,82 12,85. Bateria mach de 60A este schimbata in luna septembrie. In al doilea video este facut in iarna cu porniri la rece, cineva imi spunea ca ar fi cablul de minus dar vad ca nu sunt diferente de tensiune, la pornirile iarna se incalzea putin borna de - ,

.
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si intrebarea care e? Sau unde e problema? La 14-14.1v (ca zici ca ai o eroare cam de 0.2v) poate iti pornise electroventilatorul, care e un consumator mare, eventual mai aveai si piciorul pe frana. Oricum e ok voltajul, nu perfect, dar ok.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea sunt din cauza aparatului de masura, sunt aproape sigur de asta. E un contact imperfect pe la sonde, am mai patit si eu asa cu astea ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum cred ca am sa dau jos alternatorul sa il duc la o verificare. Seara daca stau cu farurile aprinse pe faza scurta si treapta a 2a la ventilator + casetofon se aprinde becul din bord de la baterie dar nu la intensitate mare. Daca mai porneste si electroventilatorul cred ca scade si mai tare tensiunea si relantiul pe gpl nu mai sta :) ). Asta ma omoara pe mine ca uneori nu sta pe gaz cand scade tensiunea

Am uitat sa mentionez. Fluctuatiile alea de pe aparat apar doar cand e motorul pornit. Cand e oprit nu fluctueaza deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a tot scris despre contactele imperfecte (sertizarea cablurilor in papuci oxideaza) ce provoaca caderi de tensiune la curenti mari (consumatori multi). Eu, mai intai, as verifica legaturile (suruburile si papucii) alternatorului si prinderile pe caroserie. Legat de voltmetrul din bord, daca nu are alimentare direct de la baterie, indicatia lui va arata cu cel putin 0,3V mai putin decat tensiunea nominala la bornele bateriei.

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

14.1 e o incarcare ok, eu zic sa nu te legi la cap daca nu te doare... fluctuatiile pe multimetru sunt din cauza aparatului. Incearca sa masori cu ceva mai bun si o sa vezi ca nu fluctueaza asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se aude dupa zgomot ca alternatorul ala incarca in impulsuri. Totusi tensiunea cade destul de mult (am vazut si 2 volti) si geo are dreptate, pinii aparatului nu fac contact bine sau bornele pe baterie, nu are cum sa cada la 2 volti asa brusc cu bateria in sistem, oricat de praf ar fi.

Avand in vedere datele oferite si vechimea masinii eu as inlocui direct cablul de masa dintre borna de minus si caroserie prima data si as vedea dupa daca mai e si altceva. Daca nu se rezolva asa as taia papucii si i-as inlocui si la cablul celalalt gros dintre borna minus a bateriei si carcasa electromotorului. Ambii papuci din ambele capete.

Sau daca e mai usor asa ia un cablu si leaga-l intre borna minus si carcasa motorului, unde iti vine mai la indemana. Vezi daca se schimba zgomotul ala si daca mai fluctueaza asa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi am facut testul cu agrafa voiam sa vad ce imi mai zice nebunul asta de ecm, dupa ce termin de facut testul fix random pun mana pe borne, aia de - era rece totul ok, aia de + era calduta pun mana pe borna sa vad daca e stransa bine si vad ca joaca eram la munca atunci am luat 2 chei si cand sa strang vad ca borna e putin rupta https://ibb.co/fA5zFa . stiu ca borna aia nu sta bine pe baterie asa e de cand am luat masina. as putea sa schimb bornele dar nu gasesc niste borne calumea cu o talpa mai mare daca pun papucul de la cablul de subwoofer nu prinde tot papucul pe borna, acum mi-a trecut prin minte sa schimb borna si cablul de subwoofer il trag de pe electromotor, . La cabluri m-am uitat nu sunt impuscate izolatia nu este strapunsa. cablul care vine de la borna la caroserie arata bine, cel care vine de la alternator la electromotor la fel. E posibil ca alternatorul sa nu fie bulit si aceste fluctuatii sa apara din cauza contactelor imperfecte, papuci oxidati, suruburi nestranse suficient, corect ? Detaliu duminica seara cand am iesit cu masina am luat o balta mai mare si ma gandesc sa nu fi ajuns apa pe la electromotor ca nu am scut la masina. Borne din aceste mi-am cumparat http://www.thegift.ro/bmz_cache/c/c4da9ce7f5b4be717416abdf4f81a719.image.250x208.jpg

Edited by vlad96bret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×