Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

victorieeeee, am schimbat azi bornele si am curatat masa de pe caroserie cea de langa far si nu mai am fluctuatiile de tensiune, maine dimineata sunt curios cum v-a porni, am facut si testul cu agrafa electroventilatorul a stat pornit vreo 1-2 min si nu s-a incalzit nicio borna. inainte cand era seara aprindeam farurile si dadeam treapta 4 la ventilatorul din habitaclu se aprindea putin putin becul de la baterie din bord acum nu se mai aprinde nimic cand am consumatori puternici , In schimb se mai aprinde cand pun bricheta sau cuplez marsarierul, e tot problema de cabluri o rezolv intr-o alta zi cu soare. pentru o buna functionare am sa curat si papucii de la electromotor si alternator ca sa fie totul in regula. Sunetul ala nu este de la alternator, din ce am auzit eu imi pare ca vine de la semeringul de la axul cu came, distributia si semeringurile au fost schimbate acum o saptamana

Edited by vlad96bret

Share this post


Link to post

se pare ca m-am inselat am fost azi la mecanic si sunetul ala este de la alternator, dar vad ca incarca bine, dimineata erau vreo 10 grade am pornit-o incarca 14,6 am mers putin cu ea s-a incalzit si incarca ~14,45, ce ziceti sa ma duc la un electrician sa vad care e treaba cu sunetul ala, dupa ce se incalzeste tot mai scoate sunetul ala dar nu foarte tare

Share this post


Link to post

Sigur ca se merita verificat alternatorul si asta pina sa se gripeze si te lasa pe intuneric. Faptul ca inca incarca ii foarte ok, da' de nu-l tratezi la timp iti face figura ce probabil se cere schimbat cu totul. Nu e chiar totuna de schimbi doi rulmenti spre ex cu care o mai duci ani buni sau cauti alta ragalie. De o ajuti, te ajuta - de nu ... o da de gard ce n-o sa-ti prea cada bine cred eu.

Share this post


Link to post

Posibil ca zgomotul sa vina de la rulmenti insa, dupa mine, sunt sanse mai mari sa vina de la perii (carbuni). Daca e asa, riscul de a te lasa in drum este mult mai mare !

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Am spus să nu mai fac un alt topic și să-mi expun problema aici.

Azi-dimineață, s-a aprins martorul de la baterie în mers și motorul rămăsese fără putere. Am apăsat pe accelerație și martorul s-a stins, dar s-a auzit o pocnitură. Am oprit. Am deschis capota. Am verificat să nu se fi ars/rupt ceva. Crezusem că s-o fi rupt cureaua alternatorului. Dar n-am observat nimic în neregulă. Am plecat mai departe și am mai mers vreo 5km, dar n-am mai avut probleme. Am ajuns la lucru, zicând să merg la un service pentru verificare după ce termin urgențele de la serviciu.

După ce-am terminat treaba. Am plecat cu mașina. Prima dată, n-a pornit. La rotirea cheii în contact, când toți martorii ar fi trebuit să se aprindă, nu s-a mai aprins niciun beculeț. A doua oară, s-au aprins și s-au stins repede, dar cel puțin a pornit motorul. Numai că în drum spre service, s-a aprins din nou martorul bateriei și mașina s-a oprit.

Acum, am chemat un prieten să mă tracteze mai pe seară până la service, dar până atunci sunt curios ce-ar putea fi.

Farurile funcționează. Lumina din habitaclu funcționează. Semnalizatoarele funcționează. Acționarea electrică a geamurilor nu funcționează.

 

Menționez că mașina e un Cielo.

 

Mersi.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce dar pare o problema de la contactul electric .. eu am avut problema ca daca aceleram brusc si smuncea oleaca sau luam o groapa de la contactul electric se oprea motorul in mers . Iti sugerez sa dai jos masca de sub volan si sa verifici cum arata firele de acolo

Share this post


Link to post

asta era. am schimbat aseară contactul electric, după ce-am mai citit pe aici pe forum, și s-a rezolvat.

surprinzător, nu mi-a luat mai mult de 10 minute schimbarea lui. credeam că-i mai complicat.

 

Nu stiu de ce dar pare o problema de la contactul electric .. eu am avut problema ca daca aceleram brusc si smuncea oleaca sau luam o groapa de la contactul electric se oprea motorul in mers . Iti sugerez sa dai jos masca de sub volan si sa verifici cum arata firele de acolo

 

Share this post


Link to post

Bună ziua! Am și eu o problemă cu Espero. Recent am schimbat alternatorul cu unul nou, s-a aprins din nou martorul de baterie din bord după o săptămână, plus cel de frână. Cu multimetrul și mașina oprită, bateria avea în jur de 12V; pornită avea cca. 11.5V, asta fiind la ultima pornire. Ulterior după ce am mai avut o tentantivă de pornire, nu a mai pornit deloc. Tensiunea în baterie arată încă a fi 11.5V.

Poate fi vina alternatorului? Când l-am schimbat, l-am luat de nou, cu tot cu curea (alternatorului vechi îi se blocase axul, iar cureaua veche s-a rupt.).

Share this post


Link to post

Alternatorul nu incarca deloc. Ori e defect ori nu are tensiune de referinta. Verifica sigurantele din panou, una din ele se ocupa fix de treaba asta, nu mai stiu care exact, si daca sunt toate bune verifica mufa cu 2 fire care intra in alternator, ar trebui sa ai tensiune pe ambele fire.

Share this post


Link to post
22 hours ago, Dj_Dark said:

Alternatorul nu incarca deloc. Ori e defect ori nu are tensiune de referinta. Verifica sigurantele din panou, una din ele se ocupa fix de treaba asta, nu mai stiu care exact, si daca sunt toate bune verifica mufa cu 2 fire care intra in alternator, ar trebui sa ai tensiune pe ambele fire.

Siguranțele le-am verificat pe cele de sub panou și alea de sub capotă, numai cea de la dezaburire era arsă. Undă găsesc mufa în cauză? Mă învârt în jurul cozii și nu-i dau de capăt.

Share this post


Link to post

Mufa se afla in partea opusa fuliei alternatorului. La montarea noului alternator ar fi trebuit verificate si cablurile groase de plus (sertizarile in papuci). Deasemenea, cum s-a tot discutat, si masele.

Share this post


Link to post

Aveam si eu de furca cu becul de la baterie.Dupa o functionare mai lunga si cu consumatorii porniti (indeosebi farurile) se aprindea concomitent cu cel de la frana de mana.O perioada nu a mai facut fite insa ieri dupa un drum mai lung (deh, trebuia vreo satana sa-mi strice placerea de a conduce masina, extrem de mare in urma reviziei), pe intuneric si ploaie, cu toti connsumatorii in uz (dezaburire, ventilatie, radio, stergatoare, faruri) dupa ce am vrut sa plec din nou cu masina am constatat cu stupoare ca martorul asta nenorocit ramane aprins manca-l-ar cancerul sa-l manance !!!!! Nu dispare nici daca o las mai mult timp sau chiar pana a doua zi dimineata dar dispare in schimb daca o accelerez sau o turez.Cum iau piciorul de pe accleratie cum se aprinde, chiar si in mers.Am observat de ceva timp figura asa ca la revizie am facut un test de incarcare, reiesind ca incarcarea este in parametri.Bateria are un an, cureaua abia ce am pus-o.Nu am verificat insa cablurile sa nu fie oxidate.Careva idei ???

Share this post


Link to post

Faptul ca postezi prin mai multe topicuri nu cred ca te ajuta in rezolvarea problemei. Masoara ce am zis eu si dupa discutam. Intai cumpara multimetru, pana atunci....

Masinile nu se repara pe net ci cu sculele in mana. Ah si inca ceva, am vazut ca repeti cu tarie ca alternatorul e bun, pe ce iti bazezi afirmatia atat de vehement?

Share this post


Link to post
7 minutes ago, Dj_Dark said:

Faptul ca postezi prin mai multe topicuri nu cred ca te ajuta in rezolvarea problemei. Masoara ce am zis eu si dupa discutam. Intai cumpara multimetru, pana atunci...

Masinile nu se repara pe net ci cu sculele in mana. Ah si inca ceva, am vazut ca repeti cu tarie ca alternatorul e bun, pe ce iti bazezi afirmatia atat de vehement?

Abia am iesit din service, mi se pare anormal sa imi apara pocinoage care sa-mi f**a nervii, timpul si banii (in special nervii si banii).Eu repet ce a zis mecanicul, care mi-a facut testul.I-am sugerat ieri ca ar fi trebuit schimbati macar carbunii.A zis ca nu e cazul deoarece el a facut testul si a reiesit ca alternatorul incarca.Pe asta imi bazez afirmatia si pe faptul ca au patit si altii chestia asta (ba chiar au schimbat cate 2 alternatoare) cand problema era de fapt de la niste cabluri amarate sau de la vreun scurt.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Ok, daca te bazezi pe faptul ca alternatorul e bun (desi eu nu cred) verifica tensiunea de referinta. In mufa aia care intra in el sunt 2 fire, unul e becul, celalalt referinta. La referinta ar trebui sa ai aproximativ tensiunea bateriei (si sunt convins ca o ai).

Ca un sfat prietenesc, demonteaza alternatorul si du-l la un service special de asa ceva, iti pot recomanda in privat unul. Sunt scumpi dar fac treaba buna.

PS Daca alternatorul e original si nu a fost servisat niciodata, e cam la capatul vietii. Pe asta imi bazez eu afirmatia (desi nu cred) de mai sus. Si vorbesc din experienta. 

Share this post


Link to post
2 hours ago, Dj_Dark said:

Ok, daca te bazezi pe faptul ca alternatorul e bun (desi eu nu cred) verifica tensiunea de referinta. In mufa aia care intra in el sunt 2 fire, unul e becul, celalalt referinta. La referinta ar trebui sa ai aproximativ tensiunea bateriei (si sunt convins ca o ai).

Ca un sfat prietenesc, demonteaza alternatorul si du-l la un service special de asa ceva, iti pot recomanda in privat unul. Sunt scumpi dar fac treaba buna.

PS Daca alternatorul e original si nu a fost servisat niciodata, e cam la capatul vietii. Pe asta imi bazez eu afirmatia (desi nu cred) de mai sus. Si vorbesc din experienta. 

Poti sa-mi lasi PM.Ce suspectez eu sunt periile uzate, puntea diode sau releul de incarcare.Ma bate un gand sa incerc sa-l desfac, fiind cel original si neumblandu-se la el.Totusi nu-mi vine a crede ca cel care mi-a facut testul nu stia ce spune (fost proprietar de Cielo, zicea ca a patit si el si nu era alternatorul)………….Ii dau eu de cap oricum 😀😀.Ma uit maine la borne/cablaje ca pe alea nu le-am verificat si ceva imi zice ca sunt f**ute si r***utute, tinand cont de ce am gasit la revizie.Daca nu, fac rost de multimetru si verific din nou incarcarea.S-ar putea sa coste mai mult multimetrul decat o eventuala reparatie 😂😂.

Edited by Horica00

Share this post


Link to post

Eu cred ca nu stii ce vorbesti 🙂  o reparatie alternator ca la carte e vre-o 200 ron cel putin, un multimetru e 20 RON 😄 

Recomand sa nu iti bagi nasul in el decat daca stii bine ce faci. In primul rand iti trebuie un letcon de putere mare (peste 100w) ca sa dezlipesti infasurarile de pe releul de incarcare, altfel nu il vei putea desface.

Oricum, multa vorbarie si putine fapte, iti las in PM recomandarea mea, ne zici cand ai masurat si ce tensiune ai la borne, cu si fara consumatori, la relanti si la 2000 de ture.

Share this post


Link to post
On 12/1/2019 at 3:08 AM, Dj_Dark said:

Eu cred ca nu stii ce vorbesti 🙂  o reparatie alternator ca la carte e vre-o 200 ron cel putin, un multimetru e 20 RON 😄 

Recomand sa nu iti bagi nasul in el decat daca stii bine ce faci. In primul rand iti trebuie un letcon de putere mare (peste 100w) ca sa dezlipesti infasurarile de pe releul de incarcare, altfel nu il vei putea desface.

Oricum, multa vorbarie si putine fapte, iti las in PM recomandarea mea, ne zici cand ai masurat si ce tensiune ai la borne, cu si fara consumatori, la relanti si la 2000 de ture.

Bun, voi incerca sa fac masuratori in weekend ca acum nu sunt acasa 🙂.Nu mica mi-ar fi mirarea sa nu se mai aprinda ca dupa sa-l apuce iar toanele cand mi-e lumea mai draga :))))).Ma gandeam si la un alternator nou.Cu al meu la schimb e in jur de 400 de ron numa sa fie de calitate……….

Share this post


Link to post

Cu al tau la schimb iei unul reconditionat... citeste cu atentie.

Daca iei unul nou, ia original, cele aftermarket sunt cu multe probleme. Parerea mea e sa-l refaci pe al tau, ar trebui sa gasesti tot ce-ti trebuie (in functie de nevoi)

Share this post


Link to post
23 minutes ago, Geo_ZGA said:

Cu al tau la schimb iei unul reconditionat... citeste cu atentie.

Daca iei unul nou, ia original, cele aftermarket sunt cu multe probleme. Parerea mea e sa-l refaci pe al tau, ar trebui sa gasesti tot ce-ti trebuie (in functie de nevoi)

Pai am intrebat mai demult la un magazin si mi-au zis ca e 400 ron original GM cu cel vechi la schimb.Evident ca-l voi face pe al meu, asta daca el e vinovatul desi sper pana in ultima clipa ca e doar un scurt ceva.Mi-ar trebui carbunii, releul si puntea de diode, sa nu-l mai deranjez altadata.Piesele le gasesc din ce am vazut si la preturi modice.Acum nu stiu cat de calitative or fi.Mai nasol ca trebuie demontate iar cureaua, tubulatura de la admisie, etc.Foarte proasta pozitionarea alternatorului....

Share this post


Link to post

E simplu de ajuns la alternatorul de Cielo 8v, in 10-15 minute e jos.

Share this post


Link to post
2 hours ago, Geo_ZGA said:

E simplu de ajuns la alternatorul de Cielo 8v, in 10-15 minute e jos.

Nu neaparat de asta, dar ma gandesc ca trebuie detensionata cureaua si abia ce am pus-o, sa dau iar jos ce mai e pe acolo………….Chiar n-as vrea sa fie de la nenorocitul de la alternator...……………..

Share this post


Link to post

Se exclude a fi cureaua ? Detensionata, patineaza ...

Share this post


Link to post
21 hours ago, Viktor said:

Se exclude a fi cureaua ? Detensionata, patineaza ...

Nu, cel putin ianinte sunt convins ca din cauza curelei facea.Dimineata la rece chitaia ca toti dracii, sa nu mai spun ca era uzata ca naiba.Se gandea mecanicul sa o mai stranag putin pe asta noua.La ce mai ma gandesc eu sa nu mi se parinda din cauza baltilor pe care le-am luat din plin vineri seara, mai ales ca nu am scut.O sa verific oricum incarcarea si firele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...