Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Despre acumulatori se discuta aici : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...0&start=100

 

iulian19@Masoara direct pe cabluri la sertizarea in papuci bornelor si misca si de borna de plus a alternatorului in timp ce masori sa vezi daca se modifica ceva.Acum 3 ani cand am cumparat eu masina acolo am descoperit ca aveam pierderi din cauza ca terminalul de plus a alternatorulu este prin intr-un nit pe blocul de diode iar acesta se misca liber.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Va multumesc ! Maine ma ocup de masina.

---

Off-topic: E mit sau nu faptul ca bujiile dau scanteia mai slaba daca tensiunea este mai mica ?

Share this post


Link to post

Off-topic : Teoretic ar trebui mai mare insa in practica este mai mica la care se mai adauga si scaderea debitului de benzina odata cu tensiunea.

Share this post


Link to post
... Teoretic ar trebui mai mare insa in practica este mai mica ...

La fel de offtopic: Asta m-a dat pe spate. Cum practica nu exista fara teorie, scanteia este o descarcare electrica, deci, direct proportionala cu tensiunea sursei, iar marimea flamei depinde distanta dintre electrozi si de conditiile gazului in care se produce (densitate, temperatura, presiune, umiditate ...). Flama pe care o vezi in aerul atmosferic este alta in conditiile din cilindru.

Share this post


Link to post

Off-topic

E bine sa stai pe scaun cu spatar cand auzi lucruri necunoscute.

When battery voltage is low, the ECM can compensate for a weak spark delivered by the ignition module by using the following methods:

Increasing the fuel injector pulse width.

Increasing the idle speed rpm.

Increasing the ignition dwell time.

Share this post


Link to post
Increasing the fuel injector pulse width.

Increasing the idle speed rpm.

Increasing the ignition dwell time.

 

Cind avut o pierdere enorma de curent in urma cu 2 ani, chiar am constat pe pielea mea ca teoria se regaseste in practica. Fara scanner am putut doar sa constat ca pe masura ce becul rosu de avarie pentru baterie se vedea din ce in ce mai tare (intensitatea a crescut progresiv), turatia motorului a crescut pina aproape de 2000 rpm. Veneam dupa un drum de peste 2 ore, motorul era f. cald asa ca am pus evolutia pe seama benzinei. Mult mai tirziu am aflat ca intervenise ECM (insa masina deja statuse 3 saptamini abandonata :( )

Share this post


Link to post
Off-topic: E mit sau nu faptul ca bujiile dau scanteia mai slaba daca tensiunea este mai mica ?

 

Off-topic : Teoretic ar trebui mai mare insa in practica este mai mica la care se mai adauga si scaderea debitului de benzina odata cu tensiunea.

 

Off-topic

E bine sa stai pe scaun cu spatar cand auzi lucruri necunoscute.

When battery voltage is low, the ECM can compensate for a weak spark delivered by the ignition module by using the following methods:

Increasing the fuel injector pulse width.

Increasing the idle speed rpm.

Increasing the ignition dwell time.

Ce legatura este intre intrebare si raspuns ? ECM nu poate pastra energia scanteii, el poate, doar, compensa efectele. Asa ca, nu-i nici un mit, este o cruda realitate.

 

Cind avut o pierdere enorma de curent in urma cu 2 ani, chiar am constat pe pielea mea ca teoria se regaseste in practica.

Realitatea este pe dos, practica se regaseste in teorie, ca un caz particular.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Mai pe intelesul celor cu teoria si cu zero practica :in realitate scanteia scade in intensitate si durata odata cu tensiunea si ECM-ul nu compenseaza asta dupa cum spune constructorul.

Share this post


Link to post

Constructorul compenseaza pentru ca sa aiba loc combustia, adica amestecul sa poata aprinde la o scanteie mai putin viguroasa. Dar asta nu te scapa de problemele electrice de la generator si/sau de la cabluri.

Share this post


Link to post
Dar asta nu te scapa de problemele electrice de la generator si/sau de la cabluri.

 

Asta fara doar si poate ... Sarcu' ECM incearca cum stie si el sa te ajute sa ajungi IN PRIMUL SERVICE, insa curent clar nu poate produce ! Din patania proprie am vazut ca din momentul in care a inceput sa se vada becul rosu si sa creasca turatia la relanti si pina cind motorul a incetat sa mai functioneze au trecut maxim 12-15 minute.

Share this post


Link to post

La tine problema era de la IAC :) .Sub 9V acesta nu mai functioneaza sau functioneaza aiurea.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

@ovi_jer: Crede-ma pe cuvint ... Dupa ce am reparat alternatorul (inlocuita puntea de diode) motorul si-a revenit la normal, nici becul rosu nu l-a mai vazut de atunci (sa-i tina Dzeu naravul tot asa [-O

Share this post


Link to post

Pai eu te cred dar tu ai inteles ca IAC-ul nu lucreaza sau lucreaza aiurea sub 9V sau peste 16 V? :)

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema la al meu cielo: Vesnicul si eternul bec de la baterie, am mai avut problema asta si m-am saturat sa tot schimb una alta in alternatorul ala... Problema actuala: se aprinde, foarte foarte slab cand actionez geamurile electrice, si cand il inchid de exemplu si tin butonul actionat chiar daca geamul e inchis, deci ca si cum l-as forta. Inainte mi se aprindea si becul de la frana de mana. Atunci a fost releul de incarcare. Acum vi-am spus simptoma, plus ca pe langa asta daca de exemplu pun avariile si aprind plafoniera, aceasta parca palpaie pe ritmul avariilor, la fel si cand actionez geamul, e mai slab becul cand e actionat geamul, iar dupa aceea revine la normal imediat. Am un scurt pe undeva? vreun releu ceva? numai spunetimi ca nu trebuie sa desfac iar alternatoru ala ca m-am saturat!!

Share this post


Link to post
... IAC-ul nu lucreaza sau lucreaza aiurea sub 9V sau peste 16 V? ...

 

Te-am inteles si te cred ca ai dreptate cu IAC-ul :) , eu ma refeream la cauza de baza, respectiv la motivul pentru care IAC-ul nu avea curent destul iar becul rosu s-a aprins. Oricum, intr-un astfel de moment critic cred ca nici un sistem electric nu mai functioneaza prea bine (incluzind pompa de benzina, injectoare, bujii, etc) De asta am si tot zis ca becul rosu ar trebui sa duca DIRECT la electrician sau macar la investigatii serioase. Banuiesc ca stiti cu totii categoriile de oameni precum si ca oamenii destepti invata din prostiile/greselile altora ... iar eu ma numar printre cei care au neglijat cindva (inainte de buseala finala ) becul rosu :redface: ...

 

... daca de exemplu pun avariile si aprind plafoniera, aceasta parca palpaie pe ritmul avariilor

Asta pare mai mult o problema de masa ...

Share this post


Link to post
...si sa fie doar pierderea de tensiune (cam mare.. >1 V).

Mda.. Tensiunea la alternator este de peste 14,2 V cu motorul cald, iar la bornele bateriei este ~13,3 V.. E clar ca e de la contacte oxidate s.am.d.

 

Se pare ca voi avea de lucru, zilele astea, la schimbatul cablurilor si a papucilor.

Share this post


Link to post

Chiar daca iti pierde doar pe unul din cabluri, tot te apuci de treaba, schimba-le pe pe toate ca sa scapi de griji, e clar ca virsta a inceput sa se arate. Oricum, zi merci ca nu e alternatorul

Share this post


Link to post

Porneste motorul si toti consumatorii. Dupa 5 minute de functionare atinge punctele de masa si bornele(CU GRIJA!!) si vei vedea unde este contactul imperfect.

Eu am facut treaba asta acum 2 sapt dupa ce Ovi a descoperit problema. Initial de incalzea doar borna de + dar dupa ce am schimbat bornele problema s-a "mutat" la punctul de masa dintre baterie si caroserie. Am folosit letconul pentru a intari legaturile si problema a disparut.

 

La primavara va trebui sa verific si conexiunile de la electromotor.

 

Succes.

Edited by bella

Share this post


Link to post

Problema nu e numai de la varsta, e si de la bornele/papucii de calitate slaba folosite. La masina mea se incalzau bornele/papucii de pe baterie si avea abia un an. Inlocuit bornele cu unele aurite si s-a rezolvat problema in totalitate.

Share this post


Link to post

Prima problema este puritatea de kko a cuprului folosit la cablurile de putere si tabla de rahat folosita pe post de conector pe borne. Incalzirea datorata rezistentei mari provoaca oxidarea cuprului in sertizarea conectorului si a papucului. Daca vreti o treaba buna, schimbati cablurile cu unele adevarate si puneti papuci si conectoare aurite. Tot efortul material merita, in cel mai rau caz, cu toti consumatorii, veti avea peste 13,8V, iar la o utilizare normala veti avea 14,3V, fapt ce se premiaza la scanteia bujiilor, miscarea IAC-ului, lucrul injectoarelor.

Share this post


Link to post

La problema cu avariile si cu plafoniera ma gandeam si eu ca e o problema de masa, dar unde sa verific masa asta?

Share this post


Link to post

Aici ar trebui sa te indrume cineva care se pricepe la Cielo. Ca principiu, cauta locul in care este prins de sasiu cablul de la borna "-" a bateriei , deci undeva in vecinatatea bateriei.

Share this post


Link to post
La problema cu avariile si cu plafoniera ma gandeam si eu ca e o problema de masa, dar unde sa verific masa asta?

 

E o probleme generala caderea de tensiune cu consumatori la o masina veche.Oricum verifica tensiunea de incarcare cu consumatori si verifica macar cablurile principale,bornele,papucii cabluriloe principale.

Share this post


Link to post

Sper sa nu fiu foarte off-topic, dar am si doua intrebari:

 

Daca aprind plafoniera fara ca motorul sa fie pornit, fara sa mai am alti consumatori se vede cum palpaie usor, neregulat.

 

Alta chestie: intr-o seara veneam spre casa si traficul era nasol rau de tot, mai mult am stat decat sa merg. In masina se aburise si am dat drumul la AC. Mai aveam casetofonul, ventilatia pe 2, faruri, stergatoare pe intermitent. Dupa ~30 secunde am observat ca lumina la bord scazuse destul de evident si daca ma uitam atent, palpaiau intr-un mod neregulat.

 

Care ar fi cauza pentru acest comportament?

 

P.S: Nu am cielo, am matiz.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Dupa cum s-a spus mai sus in posturile anterioare verifica pierderile de la borne,cabluri si papucii acestora.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...