Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

Un bloc de diode costa numai 90 lei.Verifica incarcarea , toate cablurile si papucii bateriei si alternatorului.

Share this post


Link to post

Dumineca trecuta am patit-o si eu cu diodele. Pe la Ciolpani. Din cauza soarelui am sesizat tarziu ca avertizorul din bord este aprins. Am ajuns cu bine acasa dar, fara AC si celebrele lumini de drum. Si-a dat duhul in parcare blocului.

140 lei blocul de diode+50 manopera.

De..., provincia se aprovizioneaza cu mijloace mai costisitoare.

Share this post


Link to post

Am si eu o prb de genul acesta cam de vreo o luna imi sta aprins becul la baterie si frina de mina la relanti si cind accelerez se stinge ...treaba e k nu da nici un semn de consumare a bateriei sau alt ceva merge normal ,porneste normal...imi puteti spune ce ar putea fi pt k imi e sa nu ma lase cine stie pe unde...!!!!

Share this post


Link to post

Cum ai ajuns la concluzia ca nu da niciun semn de descarcare bateria?

Ai masurat cat incarca alternatorul?

Edited by bella

Share this post


Link to post

Pe linga incarcare mai verifica si intinderea curelei.

Share this post


Link to post

Am ajuns la concluzia asta pt k pur si simplu se comporta normal masina dupa cum am spus si plus de asta becul la baterie este verde...cureaua este intinsa dar inca nu am masurat cit incarca alternatorul aici cred k voi avea o surpriza ...ms pt sfaturi oricum...!!!

Share this post


Link to post

Vezi valorile de aici.

 

Succes.

Share this post


Link to post

Salutare! Sunt posesorul unui ESPERO 1.8 hidramat si se pare ca am intrat si eu in gasca celor cu probleme de incarcare :) ) Aseara vrand sa demonstrez puterea si vigoarea batranicii mele am zis sa ma joc un pic cu un prieten de-al meu cu un Opel Astra.Toate bune si frumoase pana am parcat masina(dupa ce am realizat ca nu e bine sa te iei de cei mai tineri ca tine si cu turbo la fund) si am constatat cu ,,fericire,,ca am doua beculete mici si rosii care nu vor sa se mai stinga complet(frana de mana si indicatorul de baterie).

Problema este ca cele doua nazdravane nu se aprind la intensitate maxima ci doar stau asa ascunse ca in spatele unei perdele si daca mai si accelerez un pic mai mult adica pe la 2500rpm se sting de tot.

Acum intreb si eu cam ce s-a intamplat, si cat ma costa ca sa stiu sa ma pregatesc ...ca de distractie am cautat ,distractie am gasit(si pe bani frumosi ...cred)

Din cate am observat eu care nu sunt chiar un specialist in angrenaje, roti, si alte mecanisme cureaua este foarte batrana , intinsa si mai are si carii in gura( adica este crapata pe alocuri),

Credeti ca poate fi de la dinsa sau doar vb si eu sa ma aflu in treaba?

Inca o intrebare:

Parca inainte cand puneam contactul ,pana porneam motorul se aprindeau toti martorii la bord ,inclusiv frana de mana si bateria...acum cele doua nu se mai aprind decat putin in timpul mersului si asta exact cum v-am povestit...am fost eu chior inainte sau asa trebuie sa fie?

Cu respect si consideratiune :D 3ss3nn3

Share this post


Link to post

Intrebare: Martorul de incarcare defectuasa se bazeaza numai pe tensiune scazuta? Si daca da, ce te faci cand se "prajeste" doar "releul" de incarcare?

P.S. Am patit la alta masina si am rezolvat (dupa ce am "fiert" :spumelagura: bine bateria) cu un montaj clasic (cel cu 3 leduri ce se gaseste prin comert) .

Share this post


Link to post

D3ss3nn3 verifica intinderea curelei si cat iti incarca alternatorul.

Share this post


Link to post

Ms mult pt sfat Ovi dar...se pare ca rotorul este impricinatul...adica s-a dus colectorul :wallbanger: ( pe scurt si-a dat obstescul sfarsit)

Rezolvat destul de ieftin printr-o relatie din service ,adica schimbat rotor cu totul plus manopera plus un furtun ventilatie si doua coliere = 200 lei cu tot cu manopera

Cu ocazia asta am aflat si ce probleme are batrana :

Arc spate dreapta rupt

Garnitura baie ( trebe schimbata)

Placute frana (sunt varza)

Toba finala (site cazute)

Scut plastic partea stanga (rupt)

Kit distributie complet (uzura foarte mare)

Am pus-o si pe tester si se pare ca totul este in parametri normali !

Inca o intrebare:

Unde sa ma duc cu ea sa-mi regleze gazul ca imi consuma cam mult ...dar undeva sa il bage pe analizor ceva ca asa dupa ureche l-am reglat si eu...si consuma putin 20% :banana: =D>

Share this post


Link to post

Salut,

 

E prima oara cind postez ceva, desi urmaresc forumul asta de multa vreme. Deci, nu dati cu parul in cazul in care fac vreo boacana :D

 

Pe marginea topicului, vreau sa va povestesc o problema pe care am avut-o cu Leganza si cum s-a rezolvat.

 

Vreme de vreo 2 ani am tot avut probleme cu incarcatul bateriei, mi s-a aprins in vreo 2 rinduri becul rosu, insa numai cind aveam porniti toti consumatorii posibili si imposibili. Am fost la citeva service-uri Daewoo, am ajuns chiar si la un service Bosch (cel de linga Podul Marasesti). NIMENI nu a reusit sa depisteze vreo problema. Ca si simptom, tensiune cam mica la baterie (cam 13,2 V fara consumatori si vreo 12,8-12,9 cu faza scurta). Necazul cel mare era ca problema nu se manifesta constant, fiind astfel si mai greu de depistat. Am dat alternatorul jos, am testat statorul in laboratorul CET Progresul, totul parea OK. La fel periile si rotorul ... Am schimbat cablurile cu unele zdravene (apropos, daca va apucati sa le schimbati in spatele blocului asa cum am facut eu ... sa va ajute Dzeu !!!) dar nici asa nu s-a rezolvat beleaua.

 

La sfirsitul lui Decembrie 2005, am facut o iesire la munte. Dupa un traseu lejer (Gura Diham, Diham si retur) ingreunat insa de un viscol zdravansi un frig pe masura am plecat spre casa. Pe valea Cerbului (cred ca asa se numeste), la mai putin de 1 km de intrarea in Busteni, luminile au inceput sa scada din intensitate, motorul mergea din ce in ce mai prost, pina cind s-a oprit complet. Trecind peste o serie de peripetii, am fost nevoit sa tractez masina si s-a abandonez in Busteni ... La citeva zile am incercat sa o aduc tractata acasa insa frigul, aburirea instantanee a parbrizului, lipsa servo-directiei si a frinelor m-au fortat sa o las in gara Sinaia.

 

Am adus alternatorul si bateria in sacosa, am incarcat bateria si m-am carat iarasi cu alternatorul la 2 electricieni. In afara de sfatul standard "Trebuie schimbat alternatorul cu totul", nu am reusit sa scot nimic de la ei. In disperare de cauza am luat-o si eu prin incercari. Chiar nu mai stiu de unde mi-a venit ideea, insa am tras de piciorusele regulatorului de tensiune. Spre suprinderea (dar si bucuria) mea, unul din picioruse a cedat, respectiv a iesit din plastic. De tras, am tras cu un patent, deci se tinea relativ bine. Oricum, la aprox 2 mm se vedea clar urma de flama, deci clar avusese o intrerupere in interiorul regulatorului ... L-am inlocuit, am asamblat la loc alternatorul. L-am testat excitindu-l cu 12 V (aprox :D ) de la un redresor si am invirtit fulia cu ajutorul unei bormasini. Tensiunea ne-reglata urca pina la vreo 30 V, regulatorul nu aveam cum sa-l verific (nu stiam).

 

M-am carat cu toate in spate pina la Sinaia, le-am asamblat si ... stupoare. Masina avea aceleasi simptome. Motorul mergea putin, tesiunea scadea pe bornele bateriei, becul rosu se aprindea. Nu mai povestesc ce de sfinti si altele de genul am pomenit atunci.

 

Singura idee pe care am avut-o a fost sa scot sigurantele de la diversi consumatori si sa verific in permanenta tensiunea la bornele bateriei. Nu sint decit vreo 25 de sigurante, deci nu era mare filosofie. Contrar asteptarilor, nu ultima siguranta testata a fost vinovata. Totusi, nici intr-o mie de ani nu imi imaginam ca sursa tuturor necazurilor ar putea fi ANTENTA !!!!! Da, antena automata, cea din dotarea standard a masinii a fost cea care mi-a mincat efectiv 3 saptamini. Culmea este alta, dupa ce am revenit in Bucuresti si s-a mai incalzit putin afara, am pus la loc siguranta, antena functioneaza perfect si NU AM MAI AVUT NICI O PROBLEMA la partea de electrica ...

 

Poate va folosi si altora experienta mea. Oricum, intentionez sa mai postez diverse la topicurile corespunzatoare.

 

Va urez tuturor multi km. fara incidente

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adica antena consuma atat de mult (defecta fiind) incat nu facea fata alternatorul?

1. De ce nu s-a ars siguranta ?

2. Alternatoarele debiteaza peste 30 A (nu stiu la Nubira) iar firele ale subtirele de la antena s-ar fi topit de mult.

Parerea mea este ca tot de la alternator e buba.

PS. Cum ramane cu urma de contact imperfect ?

Share this post


Link to post

Problema este sigur din alta parte si nu de la antena.Verifica cablurile(in special papucii acestora) de la bornele bateriei si electromotor-alternator.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Tot ceea ce v-am povestit mai devreme s-a petrecut exact cum v-am zis, inclusiv partea cu "remedierea" problemei.

 

E adevarat, alternatorul de Leganza "scoate" 95 A si variantele propuse (respectiv arderea firelor sau arderea sigurantei) ar fi fost de bun simt sa se petreaca. Dar nu a fost asa. Ca detaliu la peripetie: de indata ce introduceam siguranta in soclu, incepea sa scada tensiunea la borne. Cum o scoteam, cum revenea la normal (14 V, indiferent de consumatori). Comportamentul a fost extrem de ciudat, exact ca si cind as fi avut un consumator ... infinit, un fel de gaura neagra care sugea tot curentul. Nici vorba de contact imperfect, am aproape aceeasi tensiune la iesirea din alternator cu tensiunea la borne (diferenta de aprox. 0,1 V, acceptabila datorita rezistentei interne a traseului). Nici in ziua de azi nu imi explic ce si cum s-a intimplat insa au tercut aproape 20 de luni de la incident si nu am mai avut nici macar o tentativa de aprindere a becului rosu. Periodic verific tensiunea la borne in toate conditiile de lucru si valorile se situeaza in limita de sus.

 

PS : mi-am amintit acum un detaliu legat de antena. Datorita gerului cumplit de afara, antena a ramas blocata inauntru. Din cite stiu eu insa, antenele au un releu care ridica/coboara antena, cel putin asta am vazut la Espero si la Leganza. Asa ca, tot nu-mi explic cum a fost posibil sa haleasca tot ce debita alternatorul ...

Share this post


Link to post

Am si eu o problema... Kknd opresc motorul mi se aprinde martorul baterie pt 1 cel mult 2 secunde... Nu-mi ramane cheia pe pozitia II pt contact pt k ceilalti martori nu se aprind... Ciudat e k e de un rosu puternic, knd se aprinde... bateria are vreo 2-3 ani (fiind descarcata de vreo 2 ori, incepator ) si am schimbat alternatorul acum vreo 3 luni... Am cautat semnificatia martorului da` nu e descrisa nicaieri... Care e rolul lui?... De ce face chestia asta?... Merci anticipat...

Edited by tolin
Atentionare pentru scris, citeste Regulamentul forumului inainte de a posta

Share this post


Link to post

Te rugam, incearca sa scri pe romaneste si nu pe messuieste sau mircuieste !

Cat priveste martorul, vezi ca in linkul http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1319 gasesti un spatiu de depozitare Manuale ( un site, in ultimele pagini ) si paote ca citind manualul...

Eu unul nu stiu sa te ajut altfel, poate colegii !

Share this post


Link to post

Cam prin iulie am semnalat problema cu indicatorul de la baterie aprins dupa pornirea motorului.In sfarsit am rezolvat problema , am fost la service mi-a dat jos alternatorul a schimbat blocul de diode si puntea de incarcare ...sper ca nu gresesc in termeni .Oricum problema rezolvata cost reparatie cu tot cu manopera 310 Ron.

Share this post


Link to post

intrebare:

cum se desface piulita de la alternator pentru a putea schimba rulmentii, am incercat o multime de variante si nu am reusit.

 

aveti o sugestie?

Share this post


Link to post

am un mare mister:

cand am cumparat masina "leganza" proprietarul a cumparat o baterie noua, dupa aproximativ 2 luni bateria a inceput sa dea semne de oboseala pana intro dimineata cand nu a mai vrut sa porneasca, am incarcat bine bateria, am masurat cat incarca si nu era prea bine aprox. 13.8 la cald, fara consumatori si scadea pe la 13.3-13.1 cu consumatori, am mai mers o luna si ceva, fara nici un consumator ca sa nu ma lase bateria, dar intr-un final tot ma lasat .

din nou am incarcat bine bateria, am mai completat cu apa distilata si am montat-o pe masina. Incarca cam 14.00-14.20 fara consumatori si 13.10-12.9 cu toti consumatorii.

Am dat jos alternatorul, am verificat diodele si sunt bune, am curat contactele la borna de plus a alternatorului, am mai adaugat un fir la masa, si unul la plusul alternatorului, am pus borne noi fara prindere cu papuci .

Dupa aceste modificari masuratorile erau :

14.45-7 la rece fara consumatori

14.34 la cald fara consumatori

cu absolut toti consdumatorii faza lunga , scurta, treapta 4 la aer, dezaburire, casetofon la maxim, lumini ceata fata spate 13.10-12.90

Mai prexcizez ca diferenta intre curentul masurat la alternator si cel de la bornele bateriei este de 0.02 la relanti si de 0.10 cu toti consumatorii, cand accelerez curentul scade, normal ar fi sa creasca.

 

ce sa mai fac? ca mai am putin si inebunesc.

Share this post


Link to post

Sa-i pui un alternator de 120 A :) . Las-o asa, rareori ai nevoie de TOTI consumatorii porniti concomitent, ar mai trebui schimbate cablurile, sau macar inlocuiti papucii de la capete, acolo oxideaza si ai pierderi mari; eu am inlocuit toti papucii de la cablurile care pleaca de la baterie, la fel si cel de masa, efectul fiind vizibil...

Share this post


Link to post

@cristi17lcv: Exact ce ai descris tu am patit si eu cu Leganza mea. Printr-o intimplare pe care am povestit-o aici pe forum, am ajuns sa schimb regulatorul si puntea de diode. Fenomenul asta de scadere a curentului odata cu cresterea turatiei l-am constatat si eu.

 

Poti incerca urmatoarele :

    1. verifica daca ai masa buna. Pentru asta cauta surubul care prinde cablul de "-" undeva in suportul bateriei. Din cite am vazut eu, acolo se aduna reziduri de acid sulfuric de la baterie ceea ce determina aparitia ruginei. Curata bine atit tabla cit si surubul+piulita de oxizi si adauga ceva vaselina pe ele. Primul indiciu ca masa nu ar fi tocmai OK este dat de incalzirea excesiva a cablurilor si a contactelor atunci cind ai consumatori multi. Verifica cu mina daca ai cabluri sau papuci excesiv de calzi, cureti papucii si , eventual ii stringi putin
    2. Verifica tot cu mina daca borna de "+" a alternatorului este foarte calda. Daca da, curata bine papucul si saiba si stringe la loc.
    3. Daca cele de mai sus nu au succes, parerea mea este ca ai probleme cu puntea de diode. In afara de diodele de putere, mai sint acolo niste diode micute pe care le poti verifica doar daca le dezlipesti ca lumea de restul ansamblului.

Cind am trecut si eu prin problemele astea, am cumparat niste cabluri sanatoase si AM LIPIT cu cositor toti papucii ... sa ii vad pe unde o sa mai oxideze :D

 

Nu vreau sa cobesc, insa daca ai facut toate verificarile posibile si ai carbunii buni ... puntea de diode cam devine "puntea suspinelor". Statorul si rotorul sint super robuste, m-as mira sa ai necazuri. Nici regulatorul de tensiune nu cade prea usor. Ca informatie, am luat puntea de diode (care vine impreuna cu jumatatea din spate a carcasei de aluminiu a alternatorului) de la Radacini, cu 160 lei. Oricum, in general tensiune OK fara consumatori dar insuficienta cu consumatori => punte de diode dusa.

 

Fara suparare Wolfman, insa alternatorul de 95A face fata fara nici un fel de probleme la toti consumatorii de pe Leganza. Asta desigur, daca nu cumva ti-ai pus proiectoare de 2X100 W sau vreo super linie audio de 1000W ...

Share this post


Link to post

Nu-i nici o suparare, de altfel am pus acel smiley pentru ca nici eu nu cred in necesitatea schimbarii alternatorului decat in cazul unor consumatori mari... Eu am scapat de incalzirea cablurilor prin schimbarea papucilor si eliminarea capatelor oxidate, ar mai fi trebuit si niste borne aurite cum are ovi_jer, eventual schimbate cablurile cu totul...

Share this post


Link to post

Cam asta am facut si eu ... luat cabluri sanatoase (din Obor :D ) si papuci la fel de sanatosi (din Cupru, pentru inalta tensiune si curent de 100 A ... tot din Obor). Nu a fost tocmai usor, insa toti papucii i-am lipit de cabluri, solutie pe care o recomand, sigur nu o sa mai vedeti pierderi de curent pe acolo ;)

Share this post


Link to post

partea cu cablurile am rezolvat-o, zic eu , am scos papucii cablurilor si le-am prins de borne prin strangere, la toate firele care porneau din baterie am pus inca un fir gros, asa ca numai am pierderi de tensiune decat de maxim 0.2v .

@salex dupa tot ce ai facut la masina ta, mai are simtomele descrise de tine (scaderea tensiunii la accelerare si incarcare insuficienta cu toti consumatorii?)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...