Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Anvelope... in Spania

Recommended Posts

Cred ca n-am mai postat de vreo 100 de ani... poate vi s-o fi facut dor de mine. 😜

Deci, a cam venit vremea sa inlocuiesc gumarii de vara de pe stravechiul camion... si am o mica dilema: in Spania e ... ca in Spania, nah... cald. Poti merge pe cauciucuri de vara tot anul, fara probleme. Ceea ce am si facut. Cauciucuri de iarna nu mai am de vreo 3 ani. 

Problema e ca o data pe an merg si eu la schi vreo saptamana si - evident - ajung prin zone mai cu zapada. Anul trecut am mers cu masina de imprumut (care avea gume de iarna, acum 2 ani parca am fost cu avionul. Pt o saptamana pe an parca nu mi-as cumpara un set separat de cauciucuri de iarna (ca daca e sa iau, nici nu-mi vine sa iau cele mai ieftine chinezarii, plus montaj, demontaj, echilibrare, etc).

Asa ca m-am gandit la niste All-Season-uri. Stiu ca astea sunt niste struto-camile in general, le-am evitat intotdeauna... dar in cazul de fata, parca - parca ar fi un compromis bunicel.

1. Prima intrebare: voi ce-ati face?

2. A doua intrebare: cum vi se par struto camilele astea:

Nokian Weatherproof   -   mda, stiu, Nokian in Spania, si mie imi suna la fel 🤣 , dar daca e sa ma iau dupa eticheta par cele mai bune pe umed si cele mai "silentioase".

Yokohama BluEarth-4S AW21 XL  - si astea au un profil "interesant".

 

Alte pareri?

Share this post


Link to post

Michelin Cross Climate gasesti pe dimensiunile tale ? Daca da, ai rezolvat problema.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Gasesc, dar sincer, la ce profil au, n-as prea zice ca mușcă din zapada. Nici review-urile nu prea ma dau pe spate (de vreo 2 ore tot citesc), ba chiar am gasit vreo 2 care se declarau mai multumiti de Weatherproof-urile alea care-mi fac mie cu ochiul.

Din ce citesc, lumea le lauda mai mult pt cat de mult dureaza si cat de putin se tocesc. Din experienta mea, asta inseamna un cauciuc mai tare si aderenta mai scazuta (remember Montana?). Acu' nah, stiu ca vorbim de Michelin, ingineri de top, research, s-or mai fi schimbat lucrurile de-atunci, or mai fi impacat capra cu varza si tăria cu aderenta... dar chiar si-asa, parca tot am o retinere.

Edited by NFS

Share this post


Link to post

Nici la mine nu da pe dinafara cu zapada. Am maxim câteva zile pe an, iar când am nimeni nu-i pregătit, orașul e complet blocat și mersul cu mașina e o idee extrem de proasta. 

La mașina "ailaltă" am făcut fix aceeași analiza ca tine. Nu se justifica doua seturi, și m-am uitat după allseasons. Însă concluzia a fost ca pentru condițiile astea cel mai bune allseasons rămân pneurile DE VARA. 99% din timp sunt perfecte iar când nu sunt... exista uber, talpa, etc. Nu merita un pneu allseasons mediocru tot timpul doar ca să fie mediocru si în cele trei zile în care ala de vara ar fi complet depășit. Sau oricum  dacă ții musai sa fie allseasons ia unul cu rezultate bune vara.

Dacă mergi la ski, poate merita pneu dedicat. Mai ales ca în unele tari (Germania, Austria) e obligatoriu. Anul trecut la întrarea în parcarea pistei erau 50m de panta în care am împins zilnic la mașini cu allseasons, sau cu șosete din alea (mare teapa), inclusiv awd, în timp ce un fwd cu pneuri dedicate nu prea aveau probleme. 

Share this post


Link to post
On 10/4/2020 at 1:57 AM, NFS said:

Gasesc, dar sincer, la ce profil au, n-as prea zice ca mușcă din zapada. Nici review-urile nu prea ma dau pe spate (de vreo 2 ore tot citesc).

Din ce citesc, lumea le lauda mai mult pt cat de mult dureaza si cat de putin se tocesc. Din experienta mea, asta inseamna un cauciuc mai tare si aderenta mai scazuta (remember Montana?).

1. Musca suficient 🙂

2. Lasa Montana si Debica, nu au nicio legatura

3. Tu ai intrebat ce am face noi :D, eu ti-am raspuns "la prima mana". Puse pe un Peugeot 407 se comporta super fain pe timp de vara/toamna si mai mult decat decent pe zapada moderata/zloata. Pentru zapada serioasa nu as recomanda all-season !

Share this post


Link to post

Cand te duci la ski mergi si pe zapada sau doar pe asfalt? Daca doar pe asfalt, lasa anvelopele in pace si mergi mai incet unde e frig/ud.

Am luat sotiei de curand Kumho ha32, all season cu fulg si munte pe ele, profil "calumea". Lansate prin august anul asta, deci nu exista review pt ele... da' cica au luat nu stiu ce premiu si ar fi continuarea altui model de succes.

Share this post


Link to post

Va pot confirma ca anvelopele all seasons de la marci cunoscute sunt foarte OK chiar si in Romania. Spre exemplu Dunlopurile all seasons cu care a venit Tiguanul 2017 4x2 al unui coleg se descurca bine pe uscat si pe zapada mica (2-3 cm). Nu se compara cu pneurile dedicate, asta e clar, dar nici rele nu sunt.

La masini mici, de oras cu care nu fac muti km cum e Sparkul/ Matizul eu am experimentat mersul numai cu anvelope de iarna. La Matiz unde faceam aprox 5000km/an le-am purtat aproape 4 ani in continuu si am vandut masina asa. La Spark doar sezonul asta am facut miscarea si a fost OK. Bineinteles vara trebuie avuta mai multa grija cu franarea, luatul virajelor in viteza etc pentru ca nu au aderenta unui pneu de vara.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Dupa sapaturi nesfarsite si nenumarate lecturari de review-uri si teste comparative mai mult sau mai putin obiective, m-am decis pana la urma la un set de CrossClimax-uri d-astea. 🙂Acu' sper sa si stau in fata, ca banu' l-am dat. 🙂   Ce sa zic, par a fi cea mai tare inventie a omului de la painea feliata incoace. Le-am comandat, si se duc direct la service, unde - cu pandemia vietii - mi-am facut programare ca la dentist, vinerea viitoare.

Le-am vazut insa montate pe masina unui vecin. Arata ca draku, dar ... asta sa fie problema. ;))

 

Va mai tin la curent cu impresii dupa prima zapada. Multzam de sfaturi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa revii si cu impresii dupa prima zapada 😉 

Share this post


Link to post

Pe tine te-am văzut la știri pe schiuri în Madrid? 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Probabil, numai ca e el pe langa Barcelona dar o fi venit pentru zapada mai stii? 😄

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...