Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

Am rezolvat stergatorele, ambele erau slabe in suruburi si la fel si ambielajul de la motoras, sarise de la punct tot din cauza de surub slab.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Ciudat cum s-au slabit suruburile alea.

Share this post


Link to post

Pai simplu, un prost nu le-a strans bine fiindca a avut sechele cu scosul lor in trecut 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Nu tre' strânse să iasă zeama din ele, șuruburile se strânge oricum singure în mers. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Aparent la stegatoare nu merge 🙂

Revenind, fiindca nu m-am prins neam de ce mama masii trage usor stanga la accelerare si dreapta pe franare, vom inlocui tot ce a mai ramas.

Am dat comanda de bielete directie delphi, brate (bascule) complete nipparts si flanse (rulmenti) amortizor febi.  Cost total 700 RON aproximativ.

Una din ele trebuie sa fie, eu suspectez bieleta de directie dreapta ca joaca in bucsa de la caseta. Si daca tot desfac o sa verific si amortizoarele daca sunt stranse bine in jambe fiidnca ultima oara am avut o surpriza neplacuta.

Ah da si neasteptat, dar aerul conditionat inca merge pe asta, spre diferenta de aia visinie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Au venit piesele, 2 brate complete, 2 palieri superiori (flansa cu rulment) si 2 bielete de directie.

Ce e dubios e ca bieletele sunt diferite la grosime, culoare si ambalaj (si pret) , desi sunt delphi ambele. Probabil una e din stocul vechi si ailalta cel nou.

Momentan atata am apucat sa desfac, urmeaza bieleta antiruliu si dupa ce urasc cel mai tare, bascula de pe masina.

Si partea proasta e ca trebuie sa recuperaz suruburile fiindca nu am gasit noi. O sa fie o placere.

 

IMG_20210630_202309_compress99.thumb.jpg.63942c1682d07602e7e41a855bdcd552.jpgIMG_20210630_202328_compress85.thumb.jpg.569b551bd6dfff31915e4132c30484ec.jpg

Share this post


Link to post

Reusit pe dreapta, urmeaza stanga maine.

IMG_20210702_134304_compress20.thumb.jpg.b0f0330c1ddfe8b63b0850f8494f1ae5.jpgIMG_20210702_140954_hdr_compress20.thumb.jpg.211defe308b9ddd6d249ee851947ac26.jpgIMG_20210702_141007_compress26.thumb.jpg.23d5b17386202f31d6184d72f32a385a.jpgIMG_20210702_192226_hdr_compress38.thumb.jpg.bdf60d729f23d8b7aab8baa265047eb7.jpgIMG_20210702_192300_hdr_compress91.thumb.jpg.3c83df993bc0b99af30c30f84b050abe.jpg

S-a schimbat bratul, bieleta de directie si flansa de la amortizor. Din pacate nu am gasit nici un defect evident pentru care masina se comporta asa, vedem pe stanga.

Si da, a trebuit sa imi construiesc niste scule 😄 . O bucata de teava care sa primeasca surubul, inca o bucata de fier beton si barosul de 5 kile.

Fierul beton a fost gaurit putin in cap fiindca sarea de pe surub, dupa din 3 baroase a iesit, nesperat de usor, sper si stanga sa fie la fel fiindca imi aduc aminte de la bej cand au iesit cu tot cu bucsi si a trebuit efectiv sa tai bucsile ca sa recuperez surubul.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Stanga a iesit cu tot cu bucsa ca de ce nu 🙂

Am convins-o pe rand cu flex, foc si acelasi baros de 5 kile de mai sus.

IMG_20210704_130117_hdr_compress80.thumb.jpg.5724a2d6d32b1b7cbf92fd89a93e1ec5.jpgIMG_20210704_130125_hdr_compress62.thumb.jpg.b1046a6458605b0cf610d4cd153961bd.jpgIMG_20210704_134347_compress20.thumb.jpg.8881ea75415083500650a3e9200a570f.jpg

Din pacate a luat ceva timp si nu am mai apucat sa termin, data viitoare.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post

Si data viitoare a fost demult dar nu am mai apucat sa postez, masina mege, insa tot nu sunt multumit de tinuta de drum, mai investigam.

Share this post


Link to post

Piesele alea is originale de pe masina din fabrica adica au 20 si de ani ?? 😁

Share this post


Link to post
19 hours ago, Mark-Damas 97' 98' said:

Piesele alea is originale de pe masina din fabrica adica au 20 si de ani ?? 😁

Pai daca unele nu au nimic, de ce sa le schimbe? :))

  • Like 1

Share this post


Link to post
La 18.07.2021 la 21:32, pompiliu92 a spus:

Pai daca unele nu au nimic, de ce sa le schimbe? :))

Pai de asta m-am mirat adica noi acum am schimbat cablu de ambreaj dupa 20 de ani ca numai mergea bine si era cel original de pe masina de asta m-am mirta si eu si in ziua de azi chiar e ceva wow sa gasesti si piese originale Daewoo made in Korea :)) ✌️

Share this post


Link to post

Masina inca merge, dar de fiecare data cand o scot din garaj apare cate ceva, de data asta a plesnit o siguranta si am ramas fara AC, aeroterma, ABS si ventilator racire motor (da, toate aparent erau pe siguranta asta 🙂 ).

Am descoperit ca prostia a fost a mea, cand am schimbat bobina compresorului am pus firele intr-o pozitie nefireasca si s-au ros de carcasa compresorului.

Rezolvat prin izolare si repozitionare.

Edited by Dj_Dark
  • Sad 2

Share this post


Link to post

Am uitat, am facut test la pompa de benzina fiindca avea un sunet dubios in functionare si fiindca a iesit prost, am testat toate pompele pe care le aveam prin garaj.

Rezultatul in poza urmatoare:

IMG_20210804_161816_compress57.thumb.jpg.d935222446a87072a92ada76ff1d0bd0.jpg

Testul a fost facut pe o perioada fixa de 5 sec (atat am setat perioada de preincarcare a rampei la punerea contactului, este modul separat fiindca motronicul de sfi nu are asa ceva).

Linia 1 era pompa de pe masina, linia 2 o alta pompa de prin garaj si nivelul curent este a treia testata. Binenteles ca nr 2 a ajuns pe masina.

Si o poza a "concurentilor" , de la dreapta la stanga in ordinea nr de pe tricou, 1-2-3 😄

IMG_20210804_162041_compress53.thumb.jpg.5f2f86ae4054169b5f40cc36d942ae2c.jpg 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Ar trebui sa-ti pui "am testat toate pompele pe care le aveam prin garaj" pe un tricou 🙂 

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Am pregatit jambele "noi"

IMG_20210819_161758_hdr_compress77.thumb.jpg.c3ea34777780bbc78be7df99bcccbeb1.jpg

Acum sa explicam mai in detaliu. Jambele care sunt acum pe ea sunt fostele de la bej, unde odata demult facusem o smecherie la ele sa intorc capetele de bara invers, adica in loc sa intre de sus in jos (pulita fiind jos) intrau de jos in sus.

Motivul a fost explicat acolo la momentul respectiv, de la suspensia joasa, caseta (cu restul caroseriei) a coborat fata de jambe, drept urmare intorcand capetele am coborat si punctul de prindere a bieletelor pe jambe, in mintea mea atunci parea o solutie buna.

Din pacate situatia este mai complicata, exista aspecte pe care nu le-am luat in considerare pe care nu le mai detaliez aici, pe scurt, geometria nu mai iesea bine, pe "drept" rotile erau paralele insa pe viraj nu mai era ce trebuie.

Totodata am zis sa iau si 2 amortizoare noi ca tot am umblat, am mers tot pe celebrele ta-technix, alta suspensie sport mai buna pentru cielo/espero/kadett nu prea se mai gaseste.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bey, matale cind te odihnesti, ha ?

Share this post


Link to post

Bun, deci, revenim ca vad ca nu am mai updatat.

Pentru cine nu stie, motorul meu era putin stramb, mai jos de partea cu distributia si, deoarece aveam o vibratie in volan pe accelerare intre 50 si vre-o 80 km la ora am banuit ca din cauza motorului stramb, combinat cu suspensia joasa, planetara dreapta nu sta drept si transmite vibratiile tripodei in directie.

Drept urmare am facut o improvizatie (in urma careia am reusit sa stric tamponul motor, dar asta e alta poveste) ca sa aduc motorul la nivel. Dupa un drum de test am concluzionat ca vibratiile s-au redus simtitor, insa improvizatia trebuie intarita fiindca nu rezista la miscarile laterale ale motorului. Urmeaza o solutie definitiva care implica sudura.

Din pacate am mai descoperit ceva, ambele bascule au iesit de pe bucsi si s-au proptit in saibele din fata, nu am o poza dar fac cu prima ocazie. Din acest motiv scartaie acum la denivelari.

Sincer, am avut mai multe brate pe toate espero-urile mele, la unele chiar am schimbat eu bucsile acasa si nici macar una nu s-a comportat asa, trebuie investigat cum rezolv. 

Brate noi si na belea 😞 

Ah da, si bateria e pe duca, nu a mai pornit dupa 2 saptamani de stat, rombat cyclon de 150 de ron fix de atati bani a mers, era una din cele 2 luate in acelasi timp acu vre-o 3-4 ani parca,  soru-sa a cedat anul trecut, nu a suportat 2 descarcari complete.

Ah da, jambele alea din postarea precedenta nu s-au montat, intre timp am pierdut si cheia antifurt, mai trebuie sa scot si prezoanele.

O sa ii iau ceva mai de firma, pana atunci, o poza cu toate 3 babele, doar atat am 🙂 IMG_20211009_084027_hdr_compress55.thumb.jpg.3616815a0f7c03baa955e864ca6d3d02.jpg

 

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am luat o Varta de 63A, cea mai mare care incape fizic in locasul ala, 350 ron parca a fost. Totodata am reusit sa scot un antifurt de pe stanga fata, impreuna cu cel de dreapta scos data trecuta am eliberat fata, spatele pe viitor cand o sa am nevoie, sper sa nu fac pana intre timp 🙂 

IMG_20211018_114034_hdr_compress77.thumb.jpg.7aa362c7195b61fcb284c491e6ba9293.jpgIMG_20211031_164134_compress25.thumb.jpg.5302af1de25331366fa6740c6e8646c7.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am reusit sa scot si un antifurt pe spate, din pacate la celalalt (ultimul ramas) mi s-a rupt spiralul in el si va fi complicat rau.

Share this post


Link to post

Punctator si burghie de calitate incepind cu 3mm urmat de 6, 8, 10, eventual 12mm avind in vedere ca prezonul e de 12x1.5 la prima vedere.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bun, nu am mai facut nimic cu prezonul minune, momentan nu imi trebuie sa dau roata aia jos, intre timp am intarit "tzigania"ca sa stea motorul sus.

IMG_20211121_144930_hdr_compress62.thumb.jpg.f3e3792aba80c1ea7d09cffcd53001b9.jpgIMG_20211121_144804_compress69.thumb.jpg.3c8c4db28563b1c0b153bace8c6fe662.jpgIMG_20211121_144753_hdr_compress32.thumb.jpg.a15b8a81a69334e332bd1ee943f704e3.jpg

Da, stiu, nu arata ca la carte, dar functioneaza 🙂

Tamponul se va inlocui cu prima ocazie, momentan de teste merge asa. Urmatoarea miscare va fi sa schimb jambele alea (inca nu am reusit) sau macar sa investighez de ce imi iese bratul de pe bucsi.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Ieri am demontat-o pe fata in ideea sa inlocui buscsile defectuoase de la bratele fata. Cam asa aratau

IMG_20211219_124823_hdr_compress57.thumb.jpg.813b2d33c6bb37151015675f8588bd51.jpgIMG_20211219_124831_hdr_compress60.thumb.jpg.f6e16df4d1ae66335e996f542b3aa4b1.jpg

Fara nici un  fel de exagerare, au iesit din 3 ciocane date usor, nu de de mirare ca au alunecat bratele pe ele, o poza cu cea veche (sus) si cea noua jos.

IMG_20211219_131222_hdr_compress75.thumb.jpg.3b2fd39ded40e0b41aba6182b00775b8.jpg

Se observa diferenta de grosime si faptul ca nu mai aveau guler in partea din fata. Daca ar fi sa ghicesc, cred ca au fost introduse din partea gresita (din spate spre fata)

Am reusit sa le bag pe cele noi cu o presa improvizata (folosita la bej in trecut) cam asa au intrat. Nu sunt perfecte dar in partea importanta este bine

IMG_20211219_135624_hdr_compress67.thumb.jpg.adf98d0b2ab2192e20cd121cd2667148.jpgIMG_20211219_135629_hdr_compress17.thumb.jpg.bb77f0f04a532f6c320ace707e2cb007.jpgIMG_20211219_152036_hdr_compress35.thumb.jpg.fa5f3e45ca046898d69d2137a769a34f.jpg

Cam atat am reusit ieri si sa pun bratele inapoi pe masina, urmeaza sa schimb si jambele fata cu altele (din mai multe motive, detailem la momentul respectiv din nou) si am luat si tampon nou de motor.

  • Like 6

Share this post


Link to post

Cum naiba o iesit de la locul ei bucsa aia. Ori n-a fos montata cum trebuie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...