Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

S-a montat muzica pe spate

IMG_20201130_144535_compress51.thumb.jpg.006e48e8d37e74c1218354c289c2a8f2.jpg

IMG_20201130_162126_compress10.thumb.jpg.d128ce8a5a0a8842ac39bb96157294c1.jpg

Condensatorul e nou, restul vechi. O sa mai vina un set de boxe pe spate in locul celor originale dar momentan s-a testat asa.

Statia aia s-a cam dus de la atata stat, cand am montat-o prima data nu mergea nimic, aparent s-a oxidat switch-ul de 2-3-4 canale, dupa un pic de frecus au luat-o pe rand boxele.

Momentan merge, o sa iau un spray contact (nu mai am deloc) sa bag in el, poate isi mai revine. problema e ca subwooferul ala o zguduie de-i sar ochii si e posibil sa se intrerupa sunetul in functionare daca nu rezolv cumva. Nu a facut la test dar cine stie.

Cam atat momentan, o sa trebuiasca sa pun niste insonorizant fiindca am uitat cum da porcul ala, vibreaza polita de sus, oglinzile pe usi...etc.

In schimb am fost impresionat de "build quality", nu vibreaza mai nimic pe ea, la cea bej zdranganeau toate mecanismele alea prin capota portbagajului, aici in afara de rama numarului de imatriculare (aia se rezolva repede) nu se aude nimic altceva.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 4

Share this post


Link to post

Bun, azi m-am apucat sa imi pun senzorii de parcare (defapt sa ii mut de pe bej) si am ajus sa fac franele spate bucati 😄

Are totusi o logica, ca sa scot senzorii trebuia sa dau bara spate jos, pentru asta trebuiau demontate rotile spate, pentru asta trebuiau puse cele de fata sa o pun pe pamant ca sa o pot ridica de spate, pentru asta...ce mai, am ajuns sub ea 😄

Motivul principal a fost, nu-mi place frana de mana, nu a iesit, tine foarte tare stanga spate, si sunt niste improvizatii facute cu care nu prea pot trai, mai ales ca se poate face mai bine.

Si acum un mic crash course despre sistemele de franare spate de vectra A si B 🙂

Ce pare ca am eu acolo la verde este punte de vectra A sau B care a fost initial cu tamburi la care s-au pus fuzete cu discuri tot de vectra B  (asa am luat-o).

Problema nr 1 e ca levierul de care trage cablul franei atinge in suportul puntii la ambele roti, sigur nu venea asa original, am facut eu putin loc acolo cu flexul (sunt poze in topicul de la bej inainte sa fac topic separat aici) dar tot nu pare suficient.

Problema nr 2, cablul nefiind rutat cum trebuie nu a ajuns la suporti si freaca destul de urat prin diverse locuri ceea ce va duce la uzura/ruperea lui in timp.

Bejul are punte completa de vectra A cu fuzete pe rulmenti conici(ca la daewoo) si discuri cu tot cu butuc. Discurile foarte scumpe si foarte greu de gasit.

la asta sistemul de frana de mana este intors cu 180 de grade, drept urmare levierul de actionare vine in partea de sus, nu mai loveste in nimic si cablul vine mai natural, aproape de traseul din fabrica astfel rezolvand astfel ambele probleme de mai sus.

Bun, zis si facut, planul era sa opresc fierul puntii, butucii (pentru senzorii ABS integrati si sa scap de rulmentii aia conici de rahat) si discurile pe verde, iar placa portetrier+etrier+tot sistemul franei de mana sa le iau de pe bej.

Numai ca socoteala de acasa nu prea se potriveste cu cea din targ, am descoperit ca butucii cu ABS nu se potrivesc pe poertetrierul de vectra A /kadett la gaura centrala, mai mica cu vre-o 2 mm, in schimb la gaurile de prindere merge.

IMG_20201202_131620_compress39.thumb.jpg.fe8d63e3b2648a43a3ad59cdf2a0b017.jpgIMG_20201202_131626_compress34.thumb.jpg.33f6ebe4b7b40484041237e42729daa5.jpg

Vor trebui largite, cel mai probabil la strungar.

Problema nr 1 rezolvata dau de problema nr 2, discurile de vectra B au 270 mm fata de 260 cat au cele de vectra A

IMG_20201202_132114_compress43.thumb.jpg.da75b2ff3555ad7bc5b6e1a5f7cb2079.jpg

Deoarece discurile de pe puntea de pe bej sunt cu tot cu butuc pentru rulmentii conici nu se potrivesc (si oricum erau praf), am gasit o rezolvare si aici, vectra A spre final a avut butuci ca cei de vectra B si se gasesc inca discuri de 260 mm fara butuc, exact ce trebuie.

Da stiu, o nebunie, 3 sisteme de franare care arata la fel si sunt diferite, si povestea continua, dar eu ma opresc aici 🙂  GM rules, sa va mai zic ca si alea cu rulmenti conici au foist de 2 feluri, cu ABS si fara ABS? 🙂

Deci, cam aici m-am oprit si cu proiectul, urmeaza largirea gaurii la strungar, comandat discuri si...ce o mai aparea.

IMG_20201202_132613_compress78.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Mi-s de parere a fi bine ancorat cablul frinei de mina altfel, pe linca faptul ca o sa capete uzura, arcuieste la actionare si se pierde forta.

Altfel, de doresti o sablare profesionala a tot ce vad eu acolo rugina, da de stire . 😉

Share this post


Link to post

@Viktor, am perie de sarma, e fier gros, dupa un tratament si vopsea peste ar trebuisa fie ok, merci oricum 😉

Am rezolvat cu placa portetrier. Pentru cine mai are nevoie, am gasit la FAUR tot ce trebuie in materie de rectificat piese, dupa ce 2 strugari au incercat fara succes sa prinda piesa in strung.

Astia aveau masina speciala pentru asa ceva. Cost 100 RON la urgenta.

IMG_20201205_095108_compress81.thumb.jpg.170f17ee886457ba737913eb69d118be.jpgIMG_20201205_095136_compress13.thumb.jpg.6f73ad00da62ac881a39fbbcd004d2f5.jpg

Am mai luat un set de boxe pe spate, am gasit un mac audio black de 16,5 si 100w RMS coaxiale la reducere, drept urmare nu am mai stat pe ganduri.

Totodata mi-am luat si un set de incalzire scaune, initial vroiam doar sa inlocui rezistentele de sezut insa dupa ce le-am vazut voi reface toata instalatia fiindca astea au 2 trepte, butonul are si led de stare (verde/rosu in functie de treapta) si au si relee pe cand cele vechi tot curentul era suportat de butoane.

IMG_20201205_095146_compress30.thumb.jpg.c7f760b64d3ff0f3cad39866452203b7.jpg

O alta chestie interesanta, rezistenta e tip grilaj pentru o distributie mai buna a caldurii si, cel mai important, din cauza designului pot fi taiate la dimensiune pe lungime daca e cazul fara a afecta functionalitatea.

O sa revin cu detalii cand o sa le montez.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Mi-am reintrat in mina cu sablatul zilele astea iar daca tot fac zgomot sí praf, zic sa bage sí Dj'u fierataniile la curatat. D'aia ma stirnise o asa facere de bine... 

Amu, daca nu vrei... nu vrei, nah. ☺️

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu prea am mai lucrat din lipsa de timp dar am curatat si montat alea, au venit si discurile, delphi am luat pana la urma (nu stiam ca fac si discuri) nici nu mai stiu cat au fost, in jur de 150 ron ambele, sper sa nu regret, a fost pe principiul, e spate, cat de nasoale pot sa fie? 🙂  Ideea e ca nu prea am avut de unde sa aleg. Om vedea.

Urmeaza sa le vopsesc un pic, la banii aia nici vopsea nu au dat pe ele, sa vad ce mai fac la cablul ala de frana de mana, sa montez etrierii (ar trebui un pic spoiti si astia), placutele (ate) , aerisire..etc, e de munca. In a doua poza se vede cu m s-a tocit sabotul ala. Din lipsa de loc, levierul se bloca in punte si impingea saboul in exterior.

IMG_20201208_160448_compress62.thumb.jpg.d4daf369c2c1eb903cd1689a41f8a63d.jpgIMG_20201209_082247_compress90.thumb.jpg.eb0850772ba66c3f62ff9fdadefd3ed7.jpgIMG_20201210_154438_compress26.thumb.jpg.dd204003e89cdc7038e748e4a070a4ea.jpgIMG_20201210_154432_compress12.thumb.jpg.12ba94e1c21e90d679be3cef0270620c.jpg

S-au pus si boxele la misto, mai trebuie prinse, prima impresie, fac fata cu brio, se aud la fel de tare ca nesimtirile alea de pe fata desi nu sunt "cartoane" iar inaltele sunt mai bune ca cele din fata, nu imi pare rau.

Ah da, toba finala e sparta pe toata lungimea, o sa pun ragaiala aia de Borla de pe bej sa vedem cum se aude cu catalizator, sper sa nu mai urle asa. Nu ca nu-mi placea cum facea dar deja am ramas odata fara un talon anul asta, nu as vrea sa continui 🙂

Si la final @Viktor, ce scrie bre pe cutia aia? 😄

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai ... de scris scrie ca vad si eu ca scrie (ar zice Garcea) da' ... banui ca scrie ca-s d'alea "horijinale", testvér. 😉

Apropo, delphi nu-i un produs prost din cite stiu.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Pai nu e, furtune de frana de la ei am luat, bielete...etc, dar discuri nu am vazut niciodata, pana azi 🙂  Ideea e ca au fost mult prea ieftine, suspect de ieftine as zice.

Share this post


Link to post

Demult fac si discuri, cel putin eu astfel retin ca am tot dat de ele printre cautari la capitolul discuri. Nu-i exclus sa ai experienta placuta cu ele, momentul potrivit a unui material de studiu cum frineaza, cum tin la ondulari...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Placutele Delphi sunt proaste, f dure si galagioase. Bieleta in 2-3 luni era fleasca la articulatii. Asa ca nu as fi f convins de calitatea produselor Delphi...

Share this post


Link to post

Da Geo, da' tu ai luat din alea scumpe si proaste pecind Dj'u d'alea ieftine si bune. Pun pariu ca discurile lui is mai tari, mai dure decit placutele tale. 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Gata, s-au curatat si spoit discurile si etrierii.

IMG_20201211_160146_compress93.thumb.jpg.98fa2f945c00530ae7035a6d6fd00b65.jpg

Dupa s-au montat, am reusit sa echilibrez si frana aia de mana cat de cat, acum sa vedem cat de bine tine, cel mai probabil va mai trebui stransa dupa ce se aseaza alea pe-acolo.

S-au montat placutele ATE, ca o paranteza, ai dreacu astia de la ATE s-au bulangit de tot, placutele nu au venit cu lamela antizgomot si nici glisierele alea, (ferodo-urile dinainte aveau) totul pentru a reduce costurile. Dupa episodul cu discurile de la BMW-ul gri, acum asta, cred ca ma reprofilez sincer, sunt dezamagit.

IMG_20201212_102416_compress25.thumb.jpg.09ddd38d808e93a7f3c7755ac5488477.jpgIMG_20201212_102430_compress11.thumb.jpg.c834978f733f98bd8dbadce73a3ad199.jpgIMG_20201212_113237_compress91.thumb.jpg.f78752f1093f33207a00e37f549adf47.jpgIMG_20201212_122820_compress9.thumb.jpg.e759ed5482f679249ca09b125d6ef3bc.jpg

Operatiunea nr 2, s-a montat evacuarea de pe bej fiindca finala aia stock se despicase pe toata lungimea si nu avea rost sa o mai tin. A fost un pic e chinuiala sa separ finala de intermediara (la cele stock de pe masina am taiat finala, nu am mai stat sa ma chinui) dar intr-un final am reusit.IMG_20201212_133917_compress27.thumb.jpg.e9b391ea88cf8b6e59bac0d4cf7919ef.jpg

Si da, am avut dreptate, catalizatorul limiteaza un pic sunetul, dar dupa ce se incalzeste tot se aude 😄

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
14 hours ago, Dj_Dark said:

S-au montat placutele ATE, ca o paranteza, ai dreacu astia de la ATE s-au bulangit de tot, placutele nu au venit cu lamela antizgomot si nici glisierele alea, (ferodo-urile dinainte aveau) totul pentru a reduce costurile. Dupa episodul cu discurile de la BMW-ul gri, acum asta, cred ca ma reprofilez sincer, sunt dezamagit.

Comanda ai facut-o tu personal sau ai apelat la vreun consultant ? Zic asta pentru stiu ca exista kit-uri (de la acelasi producator) care au doar placute sau kituri care au placute si toate acareturile ... Nu sunt sigur ca e si cazul tau particular de acum, dar verifica pe viitor.

Share this post


Link to post

Imi place finala aia, ii agitata, iote cum tremura de emotii abia asteapta sa fie incinsa ... 😉

Share this post


Link to post
21 hours ago, Salex said:

Comanda ai facut-o tu personal sau ai apelat la vreun consultant ? Zic asta pentru stiu ca exista kit-uri (de la acelasi producator) care au doar placute sau kituri care au placute si toate acareturile ... Nu sunt sigur ca e si cazul tau particular de acum, dar verifica pe viitor.

Posibil sa ai dreptate, eu am facut comanda, cred ca era un kit mai scump acolo, acum stiu si de ce 😄

In alta ordine de idei, azi am dat jos senzorii de parcare de pe bej (totodata am pus-o si pe roti sa fie miscabila) dar cand am vrut sa ii montez am observat bara spate reparata cam prost (s-a dat chit pe alocuri dar nu s-a finisat bine, plus ca diferea nuanta un pic) si am decis sa o fac un pic ma bine si sa revopsesc partea neagra. Am folosit vopsea mata fiindca la bmw data trecuta a fost lucioasa si nu prea mi-a placut cum se vede.

Poze data viitoare cu rezultatul final, sper si cu senzorii montati.

@Viktor daaa, raaaampampampam poc 😄 . Alea erau cam 3000 de ture acolo, nici pe departe de cum poate sa faca in limitare 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Ce vopsea ai dat pe discuri si etrieri ? Ceva special expres pentru ori pur si simplu rezistenta la temperaturi inalte ...

Eu am 2,5 l vopsea alkyton rezistenta la temperaturi inalte (750°) cu care as da pe etrieri ce vor fi reconditionati ba mai mult, ma bate gindul sa dau si pe jante cu din asta apoi incinse bine la ~85˘ (din cite retin) conform instructiunilor pentru o priza sanatoasa.

Share this post


Link to post

Sincer, mi-a trecut demult de vopsea rezistenta la temperaturi inalte, merge si normala fara probleme.

A fost un spray ordinar de la duplicolor negru mat.

La bmw-ul rosu nu am reusit sa o coc nici dupa sesiuni de circuit deci baga normala ca nu are nici o treaba.

Share this post


Link to post

Treaba e ca o am de ceva vreme vopseaua (sigilata inca) si nu prea am pe ce o intinde deaceia consider ca ar fi locul si momentul potrivit. La urma toata dau cu ea si pe garduri, numa' sa ma aflu'n treaba ! 😉

Share this post


Link to post

Gata spatele exterior, senzorii sunt montati (iar nu am poze cu ei) din pacate unul din 4 nu prea mai functioneaza (functioneaza cu intermitente) si acum ma oftic ca nu am luat sa am de rezerva.

L-am pus la interior ca sa aiba impact cat mai mic si...data viitoare.

Totodata am reparat antena, nu iesea un element si nu intra complet cateodata (ramanea vre-o 2 cm afara) si am terminat parte din spate.

A si daca tot ma plictiseam, am schimbat radiatorul si antigelul de rodaj (adica de spalat 😄 ). Totodata am vagat niste apa cu presiune prin calorifer fiindca mi se parea ca nu baga caldura cum trebuie. Urmeaza uleiul am comandat niste shell 5w40 la recomandarea lui @mirceajo sa vedem cum e.

La final poze si o filmare facuta pe noapte, atunci am terminat treaba 😄

IMG_20201215_123420_compress38.thumb.jpg.745be3ebde37df20a32d655f7c70ad2b.jpgIMG_20201215_123428_compress97.thumb.jpg.e3bc7effe95dad41a9f3369e08a47b86.jpgIMG_20201216_131235_compress7.thumb.jpg.d19a7d5e47eb5beeec10d715d61044d1.jpgIMG_20201216_175402_compress31.thumb.jpg.cdd6b7128b81925196158fb091387efb.jpg

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Azi am făcut geamurile spate sa meargă decent, am combinat 3 butoane pe dreapta si 2 pe stanga ca sa am led si "window" scris pe buton 😄 , am pus iluminare la mânere spate cum avea bejul, curățat si gresat mecanismele prin usi ...etc.

Si mi-a venit si uleiul, e timpul sa il schimb pe-ala de sacrificiu, cred ca a strans toata mizeria de la montaj la cat a rulat la relanti prin garaj 🙂 . Am zis sa incerc ceva nou de data asta.

IMG_20201218_144119_compress81.thumb.jpg.fde1464413b4102156113e7d96d24201.jpgIMG_20201218_144202_compress0.thumb.jpg.9a05b04274fd83a1aafb28fcb0c9828c.jpgIMG_20201218_141354_compress44.thumb.jpg.6347a9f776c7540ddb4a3c30a3c728dc.jpg

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Bey, ce reprezinta graficu' de sub bidonu' de ulei, ii cumva relantiu' ? 😉

Share this post


Link to post

Ala micu stie,  el l-a facut 🙂

Dar da, asa pare, si la final pacientu' a decedat 😄

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Asa de Craciun, am schimbat uleiul cu shell-ul ala de mai sus, ala vechi deja era murdar rau semn ca a strans toata mizeria din motor si am verificat si la cutie, ca o surpriza placuta, busonul de nivel al cutiei are magnet in el pentru strangerea piliturii, molozul de langa e ce am gasit pe el 🙂

IMG_20201224_132852_compress46.thumb.jpg.f5a836752873cf198986ace78c90ba92.jpg 

Share this post


Link to post

Asa, in mare, cam dupa cit timp s-o adunat pilitura aia ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Habar nu am, cutia e de pe visinica, cica 48k km.

Dar nu parea pilitura ci moloz, ceea ce e destul de ciudat avand in vedere ca uleiul scos din ea era curat (si rosu ca cireasa, cel mai probabil ATF) si restul cutiei nu arata asa, cel putin ce am putut sa vad prin capacul diferentialului. Cel mai probabil cineva il schimbase de curand.

O sa vad cum se comporta dupa ce isi amesteca uleiul bine, momentan are zgomot exagerat la marsarier, in rest nu am vazut chestii dubioase, intra bine in treptele de mers inainte, nu am auzit zgomote suspecte.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...