Jump to content
Sign in to follow this  
Dj_Dark

Espero 2.0 verde (inlocuitorul LIN-ului)

Recommended Posts

Am manuale si la rulmenti e greu de folosit, plus ca am o experienta neplacuta 😄

Am preferat sa dau bani 😄

Share this post


Link to post

A revenit jamba si s-a montat pe masina.

O faza amuzanta a fost ca la remontaj nu se apropia de pozitia initiala, parca era planetara prea lunga (cam cu vre-o 3 cm).

Am scos celelalte 2 planetare dreapta din stoc sa le masor si intre timp ma gandeam cum naiba planetara de manuala pe cutia automata a mers si asta de automata pe manuala e prea lunga 😄

Dupa scurt timp m-am prins ca defapt iesise complet din tripoda si statea doar in burduf. Din pacate se si rasucise si nu mai intra pe caneluri, dupa un pic de gadilat am reusit sa o bag la loc fara sa desfac burduful.

Mai trebuie aerisit frana (am mutat si etrierii de pe bej fiindca erau mai curati, vopsiti si pe-aia ii cunosc 😄) de montat o bieleta de directie, de prins ambele bielete in caseta si o pot pune pe roti sa o misc.

Duminica daca e vremea cat de cat o facem.

La interior am reusit sa trag electrica pe pozitie cat de cat si sa montez coaja de bord, plus prins panoul de sigurante si cel de relee de coaja.

M-am oprit aici fiindca imi lipseau niste chestii pe la audio si daca tot e bucati vreau sa merg cu totul odata decat sa ma chinui mai tarziu.

Intre timp am achizitionat tot ce trebuia (va dau detalii mai tarziu cand ajung la audio) si pot continua, timp sa fie.

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 3

Share this post


Link to post

Azi s-au montat bieletele de directie si prinse in caseta. Totodata m-am injurat singur ca nu am facut asta inainte sa pun chiulasa pe motor fiindca prinderea in caseta este foarte greu accesibila cu galeria de admisie montata.

Am schimbat capul de bara dreapta fiindca parea cam slab si oricum aveam nou. Daca tot eram aici am testat si reglajul geometriei daca se invarte in bieleta fiindca au prostul obicei sa se blocheze daca e neumblat de  mult timp si mor aia de la geometrie cand vine vorba de reglat la daewoo-uri 🙂

Am conectat si canistra de vapori la admisie si la linia de vacuum folosind un teu de plastic si niste furtune siliconice luate din vitan odata cu alea de audio.

Poze nu avem acum, raman pe data viitoare fiindca mi se descarcase telefonul 🙂

Maine aerisim franele si incercam sa o punem pe roti sa o miscam putin. Pentru asta teoretic ar trebui montata masca, bara, carenajele inaintea rotilor si la interior ceasurile si volanul, vedem cat pot sa fac.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Franele s-au aerisit, bara si carenajele s-au montat insa nu a fost pusa pe roti si nici miscata, ieri pe seara mi-a venit si senzorul ABS fata dreapta (nipparts) dar nu am mai apucat sa il montez.

Oricum, surubul e rupt si o sa incerc sa il gauresc, daca nu, oricum intra greu si probabil va sta si fara, la bmw am unul asa de vre-o 2 ani su nu am avut probleme cu el.

Si cateva poze promise, inclusiv cu sistemul canistrei de vapori. S-au demontat si aripile fata pentru a schimba lucas-urile laterale cu cele albe de pe bej si totodata am verificat si cum arata masina pe sub ele, las pozele sa vorbeasca.

Momentan sunt la interior, am reusit sa montez ceasurile, volanul si tot ce e in jurul lui.

Ca si observatii, nu mai merge ledul de iluminare la temporizator stergatoare, am reusit eu sa refac lipiturile insa aparent e led-ul ars si nu mai am aceeasi nuanta, momentan ramane asa.

Farurile nu mergeau decat pe flash, s-a dovedit ca blocul de lumini si-a dat obstescul sfarasit, s-a inlocuit cu o chinezarie noua, sa speram ca datorita releelor va tine mai mult decat se aude in general despre ele.

O problema ceva mai grava este becul din butonul AC aprins tot timpul, indiferent de starea butonului, pozitia cheii. Singura explicatie este ca am atins niste fire cu scula de gaurit cand am strapuns mansonul dintre compartimentul motor si cabina pentru a baga un cablu al alarmei si cel pentru audio, va trebui redesfacut si investigat, din pacate nu pare simplu, oi vedea.

Cam atat, or mai fi si altele dar nu imi mai aduc aminte, poze 🙂

IMG_20201031_144723_compress57.thumb.jpg.764fbc9c09f63646686094a33c40c773.jpgIMG_20201109_143405_compress94.thumb.jpg.be3a81175119cbe5172575aa89107950.jpgIMG_20201109_153253_compress55.thumb.jpg.939d62f04555bb830eab174b87a9ba5f.jpgIMG_20201109_153303_compress59.thumb.jpg.636a13f2b0df53df324911ba2cb9f567.jpgIMG_20201110_114751_compress27.thumb.jpg.658012d4d19e71254ce346360f758c1a.jpgIMG_20201110_132235_compress60.thumb.jpg.70593a9733fbb79693ab5e4009caa927.jpgIMG_20201110_140326_compress64.thumb.jpg.94f2d43ca5f37b16a718be681a7ef3b8.jpg

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post

Am rezolvat cu butonul AC, era fix ce am zis, cand am dat gaura am matrasit 3 fire, s-a defacut (cu greu) si s-au refacut lipiturile.

IMG_20201112_135705_compress48.thumb.jpg.50b33a22e982bea5b38b55129b555605.jpg

S-a montat si senzorul abs dreapta, nu am reusit sa gauresc surubul ala drept urmare acum sta fortat si cu putin gasket, daca nu tine revenim.

Si, e pe roti 🙂

IMG_20201112_153352_compress89.thumb.jpg.4c1e70cc359f74632ad5a3dc49c780b4.jpgIMG_20201112_154611_compress41.thumb.jpg.5d09a6f792e2a0dc94a11210c928e8d1.jpgIMG_20201112_154628_compress70.thumb.jpg.bececb2d6ed0e1acead726b5d6ca2aec.jpgIMG_20201112_154726_compress80.thumb.jpg.62222fd63c181d23d5e6a4c034826ced.jpg

 

Urmeaza interiorul, acolo mai e de munca.

 

IMG_20201112_155020_compress91.thumb.jpg.51bba0f3a03f337989852d415860657c.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

S-a demontat ce ma interesa de la audio din cea bej, mai lipsesc din poza playerul (am 2, inca nu stiu pe care sa il pun) si cablul gros de alimentare.

IMG_20201114_162647_compress95.thumb.jpg.3cd6185906351e752686548eb0cdcfac.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Treaba buna Djule, dar toba nu o mai pui pe cea de pe cel bej?

Share this post


Link to post

Ba da, dar mai tarziu, oricum trebuie sa umblu iar pe spate si o sa o bag cu tot cu intermediara pe deasupra puntii fiindca sigur nu mai am nici o sansa sa desfac finala din intermediara 🙂

Share this post


Link to post

Gata usile, au trebuit redesfacute din mai multe motive.

In primul rand, de reparat (din nou) oglinzile care sarisera iar ambele din sigurante si se pliau in mers.

De data asta nu am mai pierdut timpul fiindca se vede (cel putin la stanga) ca a barbierit canelurile de pe ax si nu mai sta siguranta aia deloc, drept urmare am zis sa folosesc singurele 2 oglinzi care stau in suport, respectiv stanga de la visinica si dreapta de la bej 🙂

Nici una nu a mers "fest" dreapta de la bej nu am reusit sa desfac un surub, drept urmare carcasa mai sta doar in 3 suruburi in loc de 4.

Cea de la visinica nu avea nici o legatura cu cea de pe verde, plus ca avea motorasul defect, drept urmare au trebuit demontate bucati ambele si construit una buna.

Nu mai dau detalii, la final am 2 oglinzi care se pliaza, se regleaza, nu tremura si merge si incalzirea in ele. Toata treaba asta nu a luat decat 4 ore 🙂

Am reusit sa montez muzica pe fata (al doilea motiv pentru care au trebuit desfacute fetele de usi a fost sa identific firele + si - de la boxe ca sa le leg corect in statie).

Playerul momentan e un pioneer oferit de @mirceajo 🙂 la care dupa lupte seculare cu parazitii din boxe am reusit sa gasesc o combinatie corespunzatoare sa fie liniste.

Espero are o instalatie electrica foarte proasta in ceea ce priveste masele, daca vreodata vreti statii in ea trebuiesc trase cateva suplimentare.

Nu o mai lungesc, cam asa arata. BTW, am espero de vre-o 15 ani si a fost prima data de cad am masinile cand am vazut bec de benzina aprins la espero 🙂 . Daca functioneaza si ala de lichid de parbriz deja sunt impresionat.

IMG_20201118_103842_compress46.thumb.jpg.7c8968a2b70738a16d0f9451a86bc45a.jpgIMG_20201118_163223_compress16.thumb.jpg.79a21c7eb71a7effd54bd7cd02fb66b3.jpgIMG_20201119_073233_compress34.thumb.jpg.0e64026746767ec0583913a5a77596aa.jpg

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
2 hours ago, Dj_Dark said:

Nu o mai lungesc, cam asa arata. BTW, am espero de vre-o 15 ani si a fost prima data de cad am masinile cand am vazut bec de benzina aprins la espero 🙂 . Daca functioneaza si ala de lichid de parbriz deja sunt impresionat.

La fostul meu Espero functiona :). Mai mult, la Espero aveam, la Leganza nu :)). Ma refer constructiv.

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Si cand statea masina rezemata de pom era aprins? 😄

Share this post


Link to post

Azi am redesfacut cureaua de transmisie si capacul distributiei ca aveam eu o banuiala si am avut dreptate, volanta nu era stransa cum trebuie. 

Pe la distributie totul in regula, intinzatorul e la semn, ideea e ca am un zgomot usor de undeva din zona aia, nu stiu cum sa il definesc, un fel de "wailing" asa parca sunt dinti de transmisie, o fi pompa de ulei sau aia de apa, ideea e ca se aude si fara cureaua de accesorii, eh, poate am eu prea multe pretentii de la un motor vechi 🙂

Ca si alta operatiune, am vopsit rapid (si prost) capacul de la rezervor. Nu e perfect dar macar nu mai e alb 🙂  am bagat prea mult lac din pacate si s-a matuit dar dupa polish a iesit cat de cat.

La montaj am reusit sa il ciobesc un pic fiindca nu era "copt" bine (deh, frig) l-am reparat cat de cat cu un betigas de urechi si vopseaua s-a scurs un pic, mama masii, asa ramane momentan.

Ah si curgea si un pic de apa pe la furtunul superior de radiator care pare si cam umflat, o sa vad ce mai gasesc prin garaj cand schimb radiatorul. Momentan l-am strans mai bine.

Ah da, mi-am luat radiator nou de la nissens 🙂  La bmw-uri au fost ce trebuie, sper sa nu ma dezamageasca fiindca nu mai arata ca alea si nici ca originalul.

Provocarea a fost ca a trebuit sa gasesc o varianta cu gaura de termocupla (espero nu are) altfel era simplu.

 

IMG_20201120_095058_compress72.thumb.jpg.9a998bed27ba7913cc55a83260956870.jpgIMG_20201120_095742_compress15.thumb.jpg.5856562956aef00883c0027558cb7129.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Totul mijto, pana la conversia din automata in manuala... Nu inteleg de ce... 🤔

Share this post


Link to post

Pentru ca automata nu ofera aceeasi sportivitate si asta va fi all about racing 😛  Plus ca nu se pupa cu electrica noului motor.

Automata s-a mutat pe visinica complet stock oricum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
5 hours ago, Dj_Dark said:

Automata s-a mutat pe visinica complet stock oricum.

Bey, da' nu mai bine vopseai verzisica visinica ?

Da, stiu, esentialul ar fi cazut din schema iar unde bijutereala nu e ... nimic nu e ! 😉

Share this post


Link to post

E vorba de motorul din acte, astea avea 2 litri, visinica nu 😉

Share this post


Link to post
21 hours ago, Dj_Dark said:

Pentru ca automata nu ofera aceeasi sportivitate si asta va fi all about racing 😛  Plus ca nu se pupa cu electrica noului motor.

Automata s-a mutat pe visinica complet stock oricum.

O faci "sleeper" pe asta verde. Nu uita sa fixezi nuca de la schimbator bine, sa nu mai ajunga pe bancheta.

Edited by pompiliu92
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Aia numai la bmw se intampla 🙂

In alta ordine de idei, am remontat toata consola centrala (scrumiera, butoane incalzire in scaune) cotiera si tot, mai am torpedo-ul si scaunul din dreapta.

Totodata am observat ca la scaunul sofer nu am rezistenta pe una din plase (cred ca cea de la sezut) la cel din dreapta par ambele in regula. Dupa ce il montez o sa il desfac si pe cel din stanga sa vad masa in primul rand daca e cum trebuie.

Poze data viitoare cand o sa fie complet. Dupa, intoarcem masina si desfacem partea din spate, ar fi ambele usi spate (pe dreapta nu merge centralizata) si banchetele (ca sa prind in portbagaj cealalta statie, sa trag firele...etc)

PS ca am uitat, dupa ce am dat 90 RON pe senzorul ala de ABS de la nipparts am gasit la 30 de lei original GM la radacini  😄

Singurul pe stoc, fix dreapta fata ce imi trebuia mie, binenteles ca l-am luat sa fie si am mai luat niste nimicuri, 2 capacele care astupa suruburile grilei de stergatoare (lipsea unul) si, nu mai stiu, oricum, 57 ron tot, o nimica toata 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Gata interiorul, intre timp s-a montat si scaunul dar am uitat sa fac poze. Concluzia, doar rezistentele de spatar merg la ambele scaune, sezut deloc, s-a vazut si la aparat, alea de "sale"aveau undeva la cativa ohmi, alea de sezut stanga era intrerupta, ailalta indica vre-o 500 ohmi, prea mult pentru o rezistenta.

IMG_20201124_094655_compress9.thumb.jpg.b282d6aaeae525042e9e26efd8901b78.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ti-am zis ca, la varsta ta, doar alea de sale mai conteaza... 

edit: la varsta noastra, na, ca sa nu te simti batran :))

Edited by Geo_ZGA
  • Haha 3

Share this post


Link to post

Corecteaza-ma daca gresesc, dar comutatorul oglinzilor parca seamana cu cel de la Nubira.

Share this post


Link to post

Foarte posibil, nu stiu cum e la nubira.

Share this post


Link to post

Off : ca la Leganza :))

  • Haha 4

Share this post


Link to post

Fiindca furtunul de admisie se rupsese de la atata timp, s-a inlocuit cu asta. Totodata am preferat sa mut senzorul de temperatura in carcasa filtrului de aer.

In configuratia veche era pe furtun.

IMG_20201126_132645_compress40.thumb.jpg.c3a51424177a3db81ab657f5d861045f.jpg

IMG_20201126_132702_compress16.thumb.jpg.091b265a95e717a46be743d099a1b296.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...