Jump to content
Sign in to follow this  
mr_

Mazda CX-30 Skyactiv X

Recommended Posts

La cererea publicului, deschid un topic despre noua taraboanta - o Mazda CX-30, Skyactiv X, AWD, AT6, cu nivel de echipare "Skycruise" - care la mine e ultimul. 

Alegerea a durat un pic, pentru ca trebuia sa raspunda la cerinte aparatent contradictorii. Trebuia sa fie un cruiser mai bun decat vechea Skoda Superb, insa o citadina / masina de consorta incepatoare mai buna decat Citroen C1 (pe care inca il mai tin cateva luni). Si trebuia si sa fie musai automata, super safe, si usor de condus/parcat, si relativ scurta incat sa lase loc in garaj eventual si pentru niste bicle.  

Dupa o serie de driveteste, initial ma gandisem la o Mazda 3 (povestea aici )

 

Insa dupa mai multe incercari, a ramas CX-30. Este mai scurta decat Mazda 3 hatchack si mult mai scurta decat berlina, insa mai luminoasa si cu portbagaj ceva mai mare. Si dintr-un motiv care imi scapa, cu motorizarea skyactiv-X (180CP), e sensibil mai silentioasa, M3 am testat doua si ambele mi s-au parut zgomotoase desi cu motorul celalalt (Skyactiv G) erau perfecte. 

Inca am putini km (ceva peste 100) asa ca impresiile nu sunt definitive.

Imi place in continuare cat e de silentioasa, si de usor de condus. Desi nu are geamuri prea mari, faptul ca are trapa ii da un aer mai luminos inclusiv pe locurile de spate. Spatiul nu e extraordinare insa e OK pentru o familie de 3 persoane.  Are jdemii de senzori si camere peste tot incat e foarte usor de manevrat, chiar si de un incepator. 

Am reusit deja sa-mi conving consoarta sa puna mana pe volan, ceea ce e un lucru mare. Iar impresiile ei sunt pozitive: "e aproape ca Citronelul". Ceea ce suna a insulta, insa in realitate, lumea ei automobilistica sa imparte in Citronel si restul lumii, deci e un mare compliment.

Consumul pare sa fie decent in ciuda greutatii, AWD si caroseriei inalte (7.7 pe BC pana acum, urban + centura).  Insa rezervorul e cam mic cred. Cand aveam autonomie pt 27 km am facut un plin si au intrat indesati cu picioarele cam 40l. In carte scrie 48 insa am mari dubii ca-s peste 45...

Ce nu-mi place la ea este tavanul dintr-un fel de carton,  partea mobila de sub trapa, cam in contrast cu restul de materiale premium din interior, si care cam face zgomot la hartoape.  Alta chestie care s-ar putea sa-mi lipseasca e torpedoul refrigerat, insa sper sa pot trai si fara. Insa deh, nu s-a inventat inca masina perfecta (in afara de Alfa Giullia 😍)

Si cateva poze: 

IMG_1.jpg

IMG_2.jpg

IMG_3.jpg

IMG_4.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Hai sa povestesc si doua mici experimente.

Motorul e Skyactiv X, celebrul motor Mazda cu  aprindere prin compresie controlata prin scanteie - SPCCI si care in regimul asta ar trebui sa mearga cu un amestec ultra sarac, gen peste 1/30. M-am jucat cateva sute de m cu jucarica de diagnoza - un OBDLINK MX+ si desi pe bord imi spunea ca merge in regim SPCCI, amestecul raportat prin OBD era apropiat de cel stoichio (1/14). La relenti haleste cam 2.2g are / s, aka fix la fel ca vechea skoda, ceea ce inseamna ca admisia a "throttled", clapeta de acceleratie e inchisa. Ei spun ca in mers clapeta e deschisa complet aproape tot timpul, insa la relenti se pare ca n e cazul.  Chestia asta tre' s-o mai investighez si in mers normal, nu doar la relenti sau invartiundu-ma in jurul cartierului cu viteze reduse.

Al doilea, m-am jucat in trafic cu cruise control adaptativ cu stop&go + line assist. Functioneaza bine, practic in blocajele de trafic se poate conduce singura, insa stateam mai incordat decat daca as fi condus eu cu 200km/h...  pe gheata... E cool, insa sincer nu prea ma vad folosindu-l zilnic, de fiecare data cand se apropie de masina din fata si eu n-am piciorul pe frana imi sare cortizolu'... deh, cimpanzeu cu instincte primitive. 😄

  • Haha 3

Share this post


Link to post

Nu instinctele tale ma sperie pe mine ... Pe mine ma sperie exact cele care par sa lipseasca cu desavarsire. Prea multi pusti isi imagineaza ca jocurile de calculator isi au echivalent in viata reala si uita ca legile fizicii nu pot fi aborgate nici macar prin OU sau decizie a CCR !

Sa o folosesti mult si bine ! Nu este genul meu de agregat ... dar culoarea e criminala 😄

Share this post


Link to post

🍻🍻uite asa trebuie sa iti spunem de mai multe ori sa o stapanesti sanatos si fara incidente. 

app de amestec, din ce am citit despre motorul asta, doar in mers constant cu o anumita temp optima pe cat si motor ar tine amestecul in SPCCI pentru a evita detonatiile alea "rele" , oricum nu merge 100% in amestec sarac, ce sunt eu curios in timp cat de fiabil este sistemul, din ce am inteles are 2 injectoare pe piston, plus micul "supercharger" , pe langa turbo. 

Edited by Rafi
  • Like 1

Share this post


Link to post

Din ce zice calculatorul, în regim spcci merge aproape tot timpul, mai puțin la relenti sau la blana. 

Nu are turbo... E aspirat. De fapt are un mic supercharger volumic care însă e folosit ca sa dozeze precis aerul, nu ca să producă boost. Și comportamentul e fix de aspirat. 

Din câte știu nu are doua injectoare, însă face injecție de doua ori. Baga o cantitate mica de benzina la admisie, care se amesteca omogen, însă e prea putina ca să se auto aprindă de la compresia "normala" (chiar dacă raportul de compresie e de dizal 1:16). Apoi, după ce a făcut compresia mai baga o mica cantitate de benzina pe care o detonează imediat cu scânteia, și explozia asta "locala"  comprima suplimentar și restul amestecului, care se auto - aprinde. 

Mecanic motorul e clasic (și identic la dimensiuni, cu excepția raportului de compresie cu skyactiv G) . Injecția e diferita, și are mai mulți senzori, plus mini-compresorul ala. 

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

bun asa, nu stiu de ce am inteles ca are turbo, my bad 😬 atunci se mai simplifica ecuatia, a devenit cu 3 necunoscute 😁

Share this post


Link to post

Turbo cred ca o să-mi lipsească... o perioada... Nu mai e ca vechiul petrolier care te baga în scaun și la 2500rpm... Aici are dreptate nevasta-mea, seamănă cu citronelul :)) 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uh, ca naspa-i trocariciu (zise Gica Contra). 😃

Share this post


Link to post

Sa o stapaniti sanatosi. Tabla cum ti se pare la masina?

Share this post


Link to post

Subțire, fata de skoda. 

Însă are cele mai bune rezultate ncap dintre toate mașinile, deci bănuiesc că știu ei ce fac. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu mai citisem ca vopseaua si lacul ar fi cam sensibile la intemperii.

Share this post


Link to post

Asa e, se zgârie și se ciupesc numa' cât te uiți la ele. Prin românia lumea le pune folie. 

Însă boala asta o au foarte multe mărci acum, de când moda eco i-a făcut sa treacă la vopsele pe baza de apa. 

La mine sta în garaj, n-o fi dracu asa negru. 

Share this post


Link to post

Aveam o nelamurire legata de modul in care se recupereaza energia la franare. Am doua indicatoare la bord, unul la indicatorul de consum care in zona de consum "negativ" arata cat se incarca bateria, si unul care arata fluxul energetic intre motor/roti/baterie. 
Observasem ca "regenerarea" pe primul indicator, cel de consum,  nu parea sa fie activata doar in frana de motor, ci doar pe al doilea, si ca atunci cand franam si se activa "regenerarea" pe primul indicator se accelerau sagetile de pe al doilea, ca si cum bateria s-ar incarca mai tare. Si ochiometric parea ca franarea cu pedala usor apasata incarca bateria mai repede decat frana de motor.

Asa ca daca tot aveam juma' de ora si o jucarica pe OBD la dispozitie (un OBDlink MX+) am facut un test.
Si spre surpriza mea, nu exista diferente semnificative, conteaza doar intervalul de viteze, nu si modul in care decelerezi, cel putin la viteze ridicate. Pui sau nu frana, turezi sau nu motorul, castigi cam 1% din baterie pentru fiecare 10km/h. 

Testele au fost facute pe autostrada, iar decelerarea de la 140 la 100km/h (mai incet mi-e frica :D). Am luat in calcul si diferenta de altitudine masurata pe GPS (care probabil insa nu da pe dinafara de precis). 

Test 1, pedala de frana apasata, durata decelerarii 11s, coborat 3m, bateria s-a incarcat de la 51 a 55% (4%)
Test 2, pedala de frana apasata, durata decelerarii 7s, coborat 2m, bateria s-a incarcat de la 52 la 56% (4%)
Test 3, lasata in frana de motor, in mod full auto, durata decelerarii 35s, URCAT 17m, s-a incarcat de la 59 la 63% (4%).
Test 4, frana de motor "manuala" - turatie mentinuta peste 3000rpm - durata 11s, urcat 2m, incarcat de la 67 la 71% (4%). 


Si alta observatie, e hazlie jucaria asta de OBDLink MX+. Torque stie sa inregistreze la min 0.25s (4Hz) si inregistrand doar doi parametri are rata asta de refresh, cu clonele ELM327 nu prea reuseam sa sar peste 1Hz real indiferent cum setam Torque. Am si un ELM327 autentic (made in Ro), o sa il testez si pe asta.  E drept ca OBDlink autentic e vreo 95€ vs 10-15€ cat e o clona de ELM327. 

Share this post


Link to post

A, si sa nu uit... dupa ce pot citi prin OBD, in continuare povestea cu Skyactiv functionand ca un diesel cu amestec de doua ori mai sarac decat normal e in continuare marketing. Sau ce citesc prin OBD nu e corect.

La 125km/h pe regulatorul de viteza amestecul (repet, citit prin OBD)  e foarte apropiat de cei stoichiometric. Si nici clapeta de acceleratie nu e complet deschisa (ca la un diesel), ci doar vreo 25% (cu plus minus ceva functie de panta, inclinare, etc). Daca ma urc pe accelerator urca la 92%, deci cumva parametrul asta cel putin pare corect citit.  Insa astia sunt parametri tipici pentru orice benzinar chior, fara X-ul din Skyactiv X.... 

Share this post


Link to post

Am la BMW optiunea asta de regenerare a energiei la franare/frana de motor, habar n-am daca ajuta la consum, insa stiu sigur ca bateria de pe masina are 9ani si 300k km si este inca perfect in parametrii.

BTW am fost la pipait un XCeed, cred ca sunt concurente cumva masinile, pt 20k mi s-a parut ca vine intr-un pachet super decent comparativ cu preturile din ziua de azi ale masinilor.

Share this post


Link to post

Pe la mine Kia a început să sară calul la preturi, s-au cam aliniat cu Mercedes. Aka un Ceed 1.6t 204cp at costă cât un A-Klasse 2.0 190cp at... 

Însă într-adevăr, și kia și sor-sa de la hyundai sunt bine făcute. Aka cu excepția emblemei nici Mercedes nu oferă mare brânză in plus. 

Mazdele din generația asta sunt mild hybrid, pe lângă bateria normala mai au una de 24v, și 0.16kwh, și un motoraș electric de ceva peste 4kw care uneori contribuie la accelerare și care la frânare încarcă bateria aia. E folosita în special ca să alimenteze consumatorii atunci and motorul e oprit (are start - stop, unul al naibii de bine făcut) 

Edited by mr_

Share this post


Link to post
La 14.06.2020 la 18:17, mr_ a spus:

Asa e, se zgârie și se ciupesc numa' cât te uiți la ele. Prin românia lumea le pune folie. 

Însă boala asta o au foarte multe mărci acum, de când moda eco i-a făcut sa treacă la vopsele pe baza de apa. 

La mine sta în garaj, n-o fi dracu asa negru. 

Asta este pe jumatate adevarata.

Share this post


Link to post
On 6/14/2020 at 6:17 PM, mr_ said:

Asa e, se zgârie și se ciupesc numa' cât te uiți la ele. Prin românia lumea le pune folie. 

Însă boala asta o au foarte multe mărci acum, de când moda eco i-a făcut sa treacă la vopsele pe baza de apa. 

La mine sta în garaj, n-o fi dracu asa negru. 

Ai putea sa ii faci un tratament serios cu protectie ceramica sa previi problema asta.

Share this post


Link to post

E pe lista. 

În vara asta ajung probabil în România și ma bate un gand, la un mazdar care se ocupa de mulți ani de detailing. 

Însă asta ajuta la zgârieturi fine gen perie de spălătorie sau pete de gainat, însă nu și la criblura&stuff

Share this post


Link to post

Am facut o mica investigatie ca sa testez ipoteza unei limitari de putere in prima treapta vine de la faptul ca in testele adunate pe zeperfs, modelele cu X180 au un comportament relativ ciudat. Gen pe 0-60km/h, sau 0-80km/h sunt mai lente decat aceeasi masina cu motorul G122. Insa odata trecut de ~50-60 incep sa se miste bine, din acelasi film ca alte masini cu putereri si greutati asemanatoare. Cu alte cuvinte se comporta ca un aspirat de 180CP care insa are o piedica pusa la viteze mici. 

Ma gandeam ca cel mai simplu mod de a le limita puterea e sa le limiteze aerul. Asa ca am facut un mic log de blana in treapta 1, si in tr3/4, inregistrand turatia, deschiderea clapetei de acceleratie si MAF-ul.

Rezultatul insa nici nu confirma, insa nici nu darama ipoteza. Din grafic se vede ca in treapta 1 managementul e clar diferit. Clapeta de acceleratie nu se deschide complet decat la peste 4000rpm, in timp ce in alte trepte se deschide la 2700rpm. Pe de alta parte insa asta nu pare sa limiteze prea tare cantitatea de aer (si deci puterea). Din grafic pare ca in treapta 1 intra ceva mai putin aer, (gen 5-10%) insa asta nu mi se pare nici pe departe suficient incat sa explice "pierderea" a 50CP. Cu alte cuvinte, cred ca ori nu are botnita in prima treapta, ori daca are, nu m-am prins eu cum functioneaza si ar trebui sa investighez si alti parametri. 

La benzina nu cred ca umbla, amestecul e aproape de stoichio din orice pozitie (ochiometric, am tras cu ochiul la afisaj, nu am facut log serios).  

In prima poza e deschiderea clapetei vs turatie. Curbele albastra si rosie sunt in tr1, doua teste diferite. Cea gri e tr3 si portocalie 4.

In a doua poza e MAF vs turatie (aceleasi teste).

In 3 e tot maf vs turatie insa facut "zoom", si adaugat niste trendlines. Aprope, in treptele astea testul durand mai mult, am adunat mult mai multe puncte de masura. Sunt curios daca oscilatiile alea de MAF sunt "fizice" sau doar erori de masura/esantionare etc. 

throttle.png

maf.jpg

maf_zoom.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 6/30/2020 at 3:59 PM, mr_ said:

E pe lista. 

În vara asta ajung probabil în România și ma bate un gand, la un mazdar care se ocupa de mulți ani de detailing. 

Însă asta ajuta la zgârieturi fine gen perie de spălătorie sau pete de gainat, însă nu și la criblura&stuff

Stai linistit ca nici protectia ceramica nu e antiglont...folia e sfanta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k.  Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd.  Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9.  Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel. 

La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine). 

Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp,  care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit,  sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei. 

M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina.  

Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool 😄 

Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet.  La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.  

lambda.jpg

2020-07-26_22-04-29_099.jpg.a39cf998a678bb92d3b20a90b671babd.jpg

Edited by mr_
  • Like 3

Share this post


Link to post

Vad ca nu avem topic dedicat masinilor electrice, asa ca pun aici niste impresii de la drivetestul cu MX-30. 

Am facut un test cam 25km, dintre care 10 pe autostrada si 15 pe drumuri normale (si prepunderent in oras, inclusiv cu trafic ciufulit).

Mie mi-a placut masina in general. Nu-i perfecta, insa mi se pare ca are mai multe puncte forte decat slabe.  Daca o compar cu Zoe, care costa la fel, pare din cu totul alt film. Nu stiu la consum cum e in comparatie cu Zoe (si nici nu sunt sigur ca imi pasa) insa la confort e mult peste.

Daca o compar cu CX-30, sa zicem ca ar avea cateva puncte forte:

+ E ceva mai inalta in interior.

+ Motorul fiind foarte silentios, o poti calca ca inecatul, situatie in care trage decent, insa fara sa smunceasca kick-downul sau sa te deranjeze auditiv.

+ Au scapat de piano black, in interior unde e plastic e unul mat, si au bagat si ceva pluta (e editie "aniversara", Mazda implineste un secol si candva faceau afaceri cu pluta 😄). 

+ Ambele combinatii de culori de la bord + scaune mi se par mai faine decat la CX30 care sunt ultra conservatoare. 

 

Si cateva puncte slabe

- Usile din spate nu-s la fel de practice.

- Geamurile spate sunt mai naspa decat la CX30, comparabil de naspa cu 3 hatchback

- tavanul vine doar negru (chiar nu stiu ce fumeaza marketingii de la mazda de le place tavanul asta, si la Mazda3 hatch e tot singura optiune).  

- nu ma omor dupa textilul gri de pe portiere

- materialele mi se par o idee sub CX30. Insa sunt eco si reciclate!

In plus au renuntat complet la butoanele fizice (cam ca la VAG). Mie asta mi se pare un minus, altora poate li se pare plus, nu stiu.

 

De tras mi se pare ca trage bine, e agila, da impresia unei masini mult mai usoare decat este in realitate.  Mi-au placut si cele 3 moduri de condus (doua ar fi ajuns dupa mine, primul si ultimul :D). Insonorizarea e buna, as zice ca zgomotul de drum e comparabil cu CX30, iar la aerodinamica parca mi s-a parut o idee mai bun la CX30 insa e posibil sa fie iluzie.

Are un zgomot artificial pentru motor insa e OK, nu e deloc intruziv, practic e doar asa o indicatie auditiva despre cat tragi de ea. 

In materie de consum, cam suge pe autostrada (si la propriu si la figurat 😄 ) Am luat-o cu o medie de 16.2kwh/100km, care s-a mentinut, e probabil consumul mediu de cand e masina (1300km). Eu pana am ajuns pe autostrada  (cam 2km) am avut 16, pe autostrada (10km) am sarit la 22, apoi inca vre 13km de mers usor prin suburbii si oras am ajuns in final la 14.2kwh/100km. La mersul urban poti practic sa franezi aproape exclusiv cu regenerare, daca anticipezi putin (nu se opreste de tot, franeaza doar pana la viteza de crawling) 

Cu alte cuvinte daca mergi in oras cu ea, poti probabil sa faci vreo 300km. Daca mergi pe autostrada cu 130 si nu vrei emotii si senzatii tari, dupa 100km incepi sa te uiti dupa prize si s-o lasi mai moale...  insa nu cred ca se adreseaza celor care vor autostrada.  Bateria e mica, stiu ca autonomia pare insuficienta, insa cred ca isi atinge scopul. E relativ usoara, asta o face economica (Tesla3 desi are o aerodinamica mult mai buna consuma cam la fel), avand o baterie mica ramane accesibila la pret, si oricum deocamdata nicio masina electrica cu baterii nu e facuta pentru drum lung in ciuda marketingului agresiv. 

Tipul de la Mazda a spus si o chestie interesanta. Zicea ca tot din motive de ecologie, bateria e facuta sa fie reparabila. Daca crapa sa isi pierde din capacitate spune ca "celulele" duse pot fi identificate si inlocuite individual, cu alte cuvinte nu esti nevoit sa arunci (ca de reciclat putini stiu sa o faca deocadata) o baterie care inca e 80% buna. Insa nu mi-e clar daca se refera la celule individuale, sau la ansabluri de celule, ca daca ar fi vorba de celule individuale ar fi munca de chinez batran sa le identifici pe alea duse... Oricum Mazda imi raman simpatici, nu par sa ia ecologia doar ca pe o chestie de forma, de obtinut pomeni fiscale si marketing mincinos ci chiar mi se par realisti in abordare. 

Ca "a doua masina", aia de folosit in oras si imprejurimi, dus kinderul la scoala, mers la cooperativa (unde eventual se poate baga in priza 8 ore cat dam patriei productie), umplut sifoanele etc e absolut OK. Sa aiba acolo un loc garaj langa un S-Klasse pentru drum lung 😉  Pentru un om care nu are deja un S-Klasse, ci stiu eu, o Skoda, s-ar putea ca Dacia Spring ca a doua masina sa fie o optiune cel putin la fle de interesanta... 

Edited by mr_
  • Like 2

Share this post


Link to post

Ii faci topic separat noii achizitii (UTB-ului) ori ... ne-o prezinti aici in citeva cuvinte ...

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Încă nu l-am achiziționat... Poate la pensie :)) 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...