Jump to content
Sign in to follow this  
Lavryc

Pornire Epica

Recommended Posts

Va salut! Am și eu o problema la Epica mea 2,0 vcdi la pornirea de dimineață, pornește foarte greu. Am mai schimbat furtunele,îmi păreau mie crapate cu gândul ca dezamorseaza pompa peste noapte, dar degeaba .Daca aveți vro soluție este bine venita! 

Share this post


Link to post

In general la ''tractoare'' pornirea greoaie este de la injectoare. Le-ai luat in considerare?

Share this post


Link to post

Daca doar dimineata sau in general cu motorul rece si temperaturi mai scazute porneste greu, atunci poti sa verifici bujiile incandescente. Exista zeci de tutoriale pt verificat bujiile incandescente, in 2 cuvinte trebuie sa le masori rezistenta cu un multimetru.

Share this post


Link to post
Acum 22 ore, ches a spus:

Daca doar dimineata sau in general cu motorul rece si temperaturi mai scazute porneste greu, atunci poti sa verifici bujiile incandescente. Exista zeci de tutoriale pt verificat bujiile incandescente, in 2 cuvinte trebuie sa le masori rezistenta cu un multimetru.

Scăzute nu cred ca sunt temperaturile, dimineața la 10 grade nu ar fi o temperatura scăzută.. 

Share this post


Link to post

10 grade este o temperatura scazuta. Bujiile incandescente sunt sau nu pornite de ECU in functie de temperatura lichidului de racire (cel putin asta scrie in manual la Epica, vezi pagina 2-18) si functioneaza o perioada de pana la cateva minute in timpul iernii.

Deci, avand in vedere ca este o verificare simpla, care te costa 30-40lei cat este un multimetru basic pe strada Maica Domnului (daca nu ai unul deja), nu vad de ce nu ai face testul. Uite un tutorial de verificare, la Epica bujiie incandescente sunt in spatele motorului, ceva mai greu accesibile.

Sau, poti merge direct pe varianta propusa de Akon in care dai 1500-2000 lei pe reconditionarea injectoarelor. Mai e si varianta in care te duci la service si vezi ce iti zic si cei de acolo, doar ca te va costa cel putin dublu fata de un multimetru. Depinde numai de tine... 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Al naibi rable, nene ... Adica la 9.5° porneste mai bine decit la 10.5° sau mai sus. Ingeniosii lu' peste prajit cu injinerimea lor cu tot si goana de cariera de "mare producator". Mda. Tot tragaciu' meu ii mai bun ! Cu doi pumni in cupola si de restu' suturi in usa (doar asa ... sa stie ca are stapin), porneste la sfert inainte de a baga cheia in contact indiferent de temperatura ! 😉

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu i-am recomandat sa schimbe injectoare, trebuie doar verificate. La chevrolet nu merge verificata din tester compensarea pe fiecare injector? Bujia arsa nu da eroare pe tester?

Primul sfat si cel mai bun ar fi sa mergi sa faci o diagnoza, pot fi o multime de cauze pt care porneste greu!

Share this post


Link to post

@Akon OK, scuze, eu am inteles altceva din mesajul tau. La Injectoare infundate se lasa cu fum negru, DPF infundat (apar regenerari f dese), masina nu trage etc. Diagnoza la Epica se poate face doar cu scan 100 daca vrei sa vezi bujii incandescente si timpii de deschidere. Eu acum 4 ani am dat 150 lei pentru o astfel de diagnoza la Radacini Vitan. De aceea l-am trimis pe colegul de forum sa verifice bujiile incandescente cu multimetru, costul este zero lei daca are multimetru sau 40 lei daca nu are, i-am zis si unde sa se duca.

Iar 10 grade e suficient de mic pt ca orice diesel sa activeze bujiile incandescente cel putin pt pornire. Am avut Epica si stiu exact ce si cum. Oricum chestia asta o face orice diesel modern.

@Lavryc Iubesc foarte mult oamenii care vin si cer sfaturi pe forum, apoi pun sub semnul intrebarii sfatul primit pentru ca au de munca si in cele din urma ajung sa decarteze la mecanic mii de lei. Pentru ca mecanicul, oricat de bun sau de rau ar fi, are dreptate, le e jena sa il contrazica. Vezi colegul cu Captiva care si-a schimbat turbina la indemnul mecanicilor si de fapt trebuia sa schimbe valva PCV...

Plus ca, stim cu totii ca nu exista covid-19 sau daca exista, atunci este generat de antenele 5G sau de o conspiratie internationala care vrea ca populatia sa stea in casa si sa ii imbogateasca pe fabricantii de masti si de vaccinuri. Care vaccinuri fac rau pentru ca au mercur, alte metale grele si mai putin grele, bineinteles care acestea din urma sunt activate de undele electromagnetice de la retelele de telefonie, mai ales de cele 5G. In concluzie singurul lucru care ne poate scapa de covidul care nu exista este sa purtam o tichie din folie de aluminiu ascunsa sub un fes sau o sapca ca sa nu se prinda securistii care ne urmaresc.

Bafta!

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post
9 hours ago, ches said:

@Akon

@Lavryc

Plus ca, stim cu totii ca nu exista covid-19 sau daca exista, atunci este generat de antenele 5G sau de o conspiratie internationala care vrea ca populatia sa stea in casa si sa ii imbogateasca pe fabricantii de masti si de vaccinuri. Care vaccinuri fac rau pentru ca au mercur, alte metale grele si mai putin grele, bineinteles care acestea din urma sunt activate de undele electromagnetice de la retelele de telefonie, mai ales de cele 5G. In concluzie singurul lucru care ne poate scapa de covidul care nu exista este sa purtam o tichie din folie de aluminiu ascunsa sub un fes sau o sapca ca sa nu se prinda securistii care ne urmaresc.

Bafta!

A fi sau a nu fi, asta-i intrebarea !

Din fericire am haluminium de un costum si de ma gindesc bine imi ramine material si de o pereche de botocei, asa ca dimineata la prima ora ma apuc de croit materialu' ! 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Este posibil sa fie și din oringuri? Am văzut ca are puțin ulei pe la injectoare.. 

Share this post


Link to post
La 22.05.2020 la 12:35, ches a spus:

@Akon OK, scuze, eu am inteles altceva din mesajul tau. La Injectoare infundate se lasa cu fum negru, DPF infundat (apar regenerari f dese), masina nu trage etc. Diagnoza la Epica se poate face doar cu scan 100 daca vrei sa vezi bujii incandescente si timpii de deschidere. Eu acum 4 ani am dat 150 lei pentru o astfel de diagnoza la Radacini Vitan. De aceea l-am trimis pe colegul de forum sa verifice bujiile incandescente cu multimetru, costul este zero lei daca are multimetru sau 40 lei daca nu are, i-am zis si unde sa se duca.

Iar 10 grade e suficient de mic pt ca orice diesel sa activeze bujiile incandescente cel putin pt pornire. Am avut Epica si stiu exact ce si cum. Oricum chestia asta o face orice diesel modern.

@Lavryc Iubesc foarte mult oamenii care vin si cer sfaturi pe forum, apoi pun sub semnul intrebarii sfatul primit pentru ca au de munca si in cele din urma ajung sa decarteze la mecanic mii de lei. Pentru ca mecanicul, oricat de bun sau de rau ar fi, are dreptate, le e jena sa il contrazica. Vezi colegul cu Captiva care si-a schimbat turbina la indemnul mecanicilor si de fapt trebuia sa schimbe valva PCV...

Plus ca, stim cu totii ca nu exista covid-19 sau daca exista, atunci este generat de antenele 5G sau de o conspiratie internationala care vrea ca populatia sa stea in casa si sa ii imbogateasca pe fabricantii de masti si de vaccinuri. Care vaccinuri fac rau pentru ca au mercur, alte metale grele si mai putin grele, bineinteles care acestea din urma sunt activate de undele electromagnetice de la retelele de telefonie, mai ales de cele 5G. In concluzie singurul lucru care ne poate scapa de covidul care nu exista este sa purtam o tichie din folie de aluminiu ascunsa sub un fes sau o sapca ca sa nu se prinda securistii care ne urmaresc.

Bafta!

Sfaturile sunt uneori bune, hai sa iți spun speța la mașină mea : Am cumpărat mașina în urma cu 1 lună, am ajuns acasă am pus tester ul pe ea avea 8 erori. 2 săptămâni m am chinuit, curată egr ul toți senzori curățați(alți schimbați), schimba clapeta accelerație (întra cumva în limp mode, nu se accelera mai mult de 3000 de ture și nici clima nu mergea). Ieri m am ambiționat iarăși sa desfac jumătate din ea, înainte de toate am zis sa ma uit la siguranțe. Am găsit o siguranța la motor de

15 amperi arsa ,am pus testerul pe ea si subit au dispărute toate erorile, inclusiv clima merge acum. Ca idee 4 mecanici vroiau sa mi schimbe 4 senzori, egr, și plus altele.. Acum. Mașina merge bine în afara de pornirea de dimineață, care o suspectez ca ar fi bujie sau oringuri le injectoare (menționez ca pompa îmi baga bine) 

Share this post


Link to post

M-am inselat inseamna in privinta ta 🙂 . Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi o mare parte din erori. Cati km are masina, in functie de asta poti sa imi fac o parere legata de injectoare?

Sistemul de injectie de la Epica este Bosch, foarte fiabil si fara probleme, de aceea doar de la 250-300000km in sus mi-as indrepta atentia asupra lui. Sau daca fostul proprietar punea motorina de la Nelu Galbenus sau alte statii obscure. Garniturile de la injectoarele masinilor diesel sunt din cupru si le poti verifica usor scotand capacul de plastic de pe motor, ceea ce cu siguranta ai facut pana acum. Daca vezi depuneri negre cu aspect de smoala in jurul unui injector, atunci inseamna ca se pierde compresie pe la garnitura. In cazuri grave vei auzi si mici pufaituri.

Daca vezi urme de motorina, inseamna ca una din tevile de presiune mare nu mai etanseaza sau o conducta de retur e ciupita (furtunele de cauciuc care ies din injectoare). Exista un test foarte simplu ca sa iti dai seama daca injectoarele merg cum trebuie sau sunt infundate, vezi filmuletul de mai jos:

 

Am facut testul la Captiva folosind sticle de 500 ml de Pepsi timp de 5min pt ca aveam un tremurat la relanti cand am luat-o si a fost concludent. Dureaza cateva minute sa il faci si nu risti sa strici nimic.

Spor la treaba!

PS: Fa si o poza cu rezultatul testului daca il faci si pune-o aici. Daca ai intrebari te ajut cu placere.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am. Rezvat și cu problema cu pornirea rece, tot din aceasi siguranță era.. Mașina are 250 k, motorul merge impecabil, dar cum spuneai tu acele oringuri (garnituri de cupru) cam am smoala în juru lor, probabil le voi înlocui. Sincer, nu ma gândeam ca dintr-o siguranță sa am atâtea probleme 

  • Like 1

Share this post


Link to post
La 21.05.2020 la 12:54, Viktor a spus:

Al naibi rable, nene ... Adica la 9.5° porneste mai bine decit la 10.5° sau mai sus. Ingeniosii lu' peste prajit cu injinerimea lor cu tot si goana de cariera de "mare producator". Mda. Tot tragaciu' meu ii mai bun ! Cu doi pumni in cupola si de restu' suturi in usa (doar asa ... sa stie ca are stapin), porneste la sfert inainte de a baga cheia in contact indiferent de temperatura ! 😉

Niciodată sa nu spui niciodată! 

Share this post


Link to post

Eu aveam niste probleme foarte ciudate la a mea, cateodata relantiul o lua razna, mai ales cand era umezeala. In mod foarte ciudat problema era de la legatura de masa de pe motor, era rupta. Legatura este in fata motorului, cum te uiti sub capota in jos, spre radiatoare, e un cablu gros, nu i cum sa il ratezi. Merita sa te uiti si acolo daca ti se mai arde siguranta.

Cat despre garniturile alea, trebuie sa le schimbi cat mai repede daca a inceput sa se depuna smoala pentru ca va fi din ce in ce mai greu sa scoti injectoarele. Si daca tot le scoti poti sa le si cureti scufundandu-le duzele in solutie de curatat injectoare, lasate peste noapte, apoi sterse cu o carpa si eventual repetat daca este nevoie.

La Mercedes problema este comuna:

 

Edited by ches

Share this post


Link to post
Acum 20 ore, ches a spus:

Eu aveam niste probleme foarte ciudate la a mea, cateodata relantiul o lua razna, mai ales cand era umezeala. In mod foarte ciudat problema era de la legatura de masa de pe motor, era rupta. Legatura este in fata motorului, cum te uiti sub capota in jos, spre radiatoare, e un cablu gros, nu i cum sa il ratezi. Merita sa te uiti si acolo daca ti se mai arde siguranta.

Cat despre garniturile alea, trebuie sa le schimbi cat mai repede daca a inceput sa se depuna smoala pentru ca va fi din ce in ce mai greu sa scoti injectoarele. Si daca tot le scoti poti sa le si cureti scufundandu-le duzele in solutie de curatat injectoare, lasate peste noapte, apoi sterse cu o carpa si eventual repetat daca este nevoie.

La Mercedes problema este comuna:

 

 

Share this post


Link to post

Interesantă treabă, dar îmi pare puțin cam complicat ptr mine, cred ca mai bine am sa merg la un mecanic. Thx man, sa avem drumuri bune! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...