Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

Nu știu fiindcă problema da eroare doar la rece, in rest mașina tremura extreeeem de puțin la relanti dar merge super bine.

Cu p301, mașina în staționare, o acceleram la 1600 ture ca sa nu îmi mai dea eroare.

Acum cu p304, e suficient sa o turez la 1100 ca sa nu mai apara.

Nu mai am idei și chiar îmi puneam speranța că acum va fi ok.

Sa fie oare o problema de la cel care a refăcut chiulasa?

Share this post


Link to post

Scuze, am citit topicul de la inceput, dar e lung si nu am reusit sa inteleg ce cod motor ai tu?

M-am bagat in seama pentru ca puteam sa iau, acum doi ani, de la un prieten, o Skoda (140.000 km) la fel ca a ta, break, tot neagra, 2011, absolut "tipla" interior/exterior - cum spunem noi - mai putin o aripa pe fata care era zgariata, cu 3500 Euro. Dar avea pe atunci o problema cu motorul, pornea foarte greu, 4 - 5 secunde la automat si ceva legat de antigel (anunta in bord sa verific nivelul antigelului). Nu am vrut sa ma bag la "skode", fiindca mai ales, avand motorul 1.8 TSI cod CDAA, am tras concluzia ca sunt niste motoare dezastruoase din fabrica, documentat fiind de pe 'net. A cumparat-o altcineva si alearga si azi cu ea fara griji, iar problema era distributia sarita de la punct (asa mi s-a spus). Nu imi pare rau ca nu am luat-o; era mokka ce-i drept la banii aia, dar nu mi-a inspirat mie incredere.

Nu te-ai saturat sa tot bagi bani in a ta?

Scuze inca odata, nu am niciun "hate" in mine, dar imi pare rau de tine ca ai dat o gramada de bani pe... masina asta si vad ca numai probleme ai cu ea. In bugetul ala m-as fi orientat catre un Passat de exemplu...

Daca eram in locul tau scapam de ea cu cati bani puteam. Am o parere generala proasta despre "skode" - astea ieftine- , si nu numai acest model are probleme cu motoarele, inclusiv "fabiile" au probleme la unele motoare.

Stiu ca avem colegi cu Skoda pe aici si va rog sa nu va suparati pe mine, e pur si simplu parerea mea si repulsia e indreptata catre producator, nu spre oamenii care tin la masinile lor. Nu mi se pare corect sa fabrici ceva pe scara larga, ceva cu probleme din start. O consider lipsa de respect fata de oamenii care se chinuie sa stranga un ban sa-si ia o masina la care sa tina. Cum sa tina un motor 80.000 km, sau 150.000? Si la cazanul meu de Matiz sunt sigur ca tine mai mult.

Share this post


Link to post

Investigheaza, daca poti, injectoarele. Nu pe tester, nu sunt relevanti timpii comandati. Posibil sa apara ceva la sonda lamda.

Eu ma tem ca injectorul #4 nu inchide bine ...

Share this post


Link to post

Fa un test de compresie acu, dupa reparatie si vezi diferente intre cilindri.

Motorul e cu injectie directa? Ca nu prea ma pricep la vag. Daca nu, poti face testul clasic de injectoare, scoase din admisie dar lasate in rampa, pus contact si vazut care formeaza picatura.

Share this post


Link to post

Din pacate e cu injectie directa, celebrele TSI-uri de prima generatie.

Dupa 1000 de km de condus problema e asa.

- la prima pornire a zilei, la rece cum se spune, dupa circa 1,2 minute, masina incepe sa dea eroare de misfire pe cilindrul 4 (P0304). Am sa pun maine VCDS-ul pe ea sa vad exact cate misfire-uri da.

- eroarea dispare daca turez si mentin motorul de la 750 rpm viteza de relanti, pana pe la 1000 rpm.

- odata ce a trecut de 20 de grade Celsius (aproximativ) eroarea nu mai apare insa masina mai are un tremurat aproape imperceptibil la relanti.

- motorul se incalzeste foarte repede (deh, termostat nou) si la acceleratie sau viteza constanta, nu am intreruperi, am mers cu ea in mai multe regimuri dar nu am depasit 3500 de ture.

- diferenta sonora (cum mi se pare mie) e ca sunetul e mai gros, aproape ca si cand as avea toba sparta (ceea ce nu e cazul) dupa 2500 de ture.

- am desfacut si schimbat bujia de la cilindrul 4, vechea bujie era un pic uda si mirosea a benzina.

- de asemenea am inversat intre ele bobinele de la cilindrii 3 si 4 dar fara vreun efect evident.

La modul general consumul mi-a scazut cu circa 1l la suta de km (pe gaz) si nici componenta de benzina pe care o consuma in paralel nu mai pare sa fie asa de mare.

Cu testul de compresie @Dj_Dark o sa vad, sotia nu a fost incantata de o gaura in buget de 1000 de epuroi si nu cred ca as fi eu prea fericit daca as da anunt ca mai am nevoie de inca 100.

@vrazvanc parerile sunt subiective, banii la fel. Eu am 35.000 km facuti cu Octavia si 99% au fost in siguranta.

De bagat, as zice ca am investit 1400 de euro in distributie, pompe de apa, chiulasa etc. Nu este putin, peste alti 6000 dati pe masina, dar sa nu uitam ca majoritatea membrilor acestui club investesc constant in masinile lor. Ca baga mai mult sau mai putin decat am bagat eu, deh, fiecare cu a lui.

Eu sunt decis sa nu pasez o masina bolnavioara altcuiva ca sa il las pe acela cu beleaua pe cap. Dar cu toate ca imi plac multe la Skoda, am sa ma gadesc de 10 ori inainte sa mai iau ceva facut cu tehnologie VW. Nemtii sunt banditi care se ascund in spatele ideii oarecum perimate ca nu e tehnologie mai tehnologie decat cea germana.

Edited by raven84
  • Like 2

Share this post


Link to post

100 euro test de compresie? Ti-l fac eu gratis intr-o joie, numai sa nu uit sa iau ceasul de la tara.

Share this post


Link to post
Just now, Dj_Dark said:

100 euro test de compresie? Ti-l fac eu gratis intr-o joie, numai sa nu uit sa iau ceasul de la tara.

Daca pun cap la cap cat m-a costat la Skoda Metrotehnica, e undeva intre 80 si 100 toata operatiunea si asta era acum 2 ani. As fi mai mult decat bucuros daca ai cum sa ma ajuti. 

Acum o sa o bag pe aia ca suntem vecini, pt impact emotional 😄

  • Like 1

Share this post


Link to post

chiar sunt curios cum decurge treaba, personal nu vreau sa ma pronunt, chiar daca am acceasi generatie de motor, dar alt cod, la tine este o mare necunoscuta cel putin pentru mine , si anume GPL, care a complicat un motor si asa plin de "chestii". bafta la reparat, si poate ne vedem la intalniri.

Edited by Rafi

Share this post


Link to post

Pe lista scurta de posibile probleme e si GPL-ul. Ma gandesc ca poate mecanicul nu mi-a fixat bine furtunele de admisie GPL, care sunt infipte in stutzuri chiar la capat de galerie de admisie, inainte sa intre in chiulasa. Dar  ma mai gandesc sa nu fie si de la mufele circuitului injectoarelor. Cand a montat totul la loc, a rupt un fir la senzorul rampei de carburant si a trebuit sa il lipeasca. Poate poate, nu a mai observat ceva pe acolo.

@Rafi as fi venit demult la intalniri, dar pur si simplu am sapte ani de acum, de cand muncesc numai de seara/noapte si practic ma suprapun joi cu programul de munca.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Hmm, GPL pe TSI? ntz,ntz,ntz, chiar ma miram cu naiba a crapat supapa aia asa. Tot asta explica si culoarea de la nr3.

Missfire da si pe gaz si pe benzina?

Share this post


Link to post

Fiind la rece, deci sub 25 de grade Celsius, instalatia de gaz nu se activeaza. Inainte de schimbarea supapelor însa, da, dadea misfire indiferent de combustibilul folosit.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Azi am patit o nefacuta, dar una atat de interesanta incat trebuie povestita.

Am iesit putin cu masina si am parcat-o la subsolul unui mall (cine stie de ce asta e ilegal sa dea o reactie la postul asta). Cand m-am intors si am pus contactul, masina a inceput sa imi dea eroare pe fiecare corp de iluminat. Aveam 22 de erori pe afisajul din  bord. Xenoanele clipeau si pe urma luminau la jumatate din intensitate, semnalizarile de pe far se aprindeau la jumatate din intensitate si nu clipeau. Totul o luase razna.

Pana acasa m-am gandit la toate scenariile posibile. Deja vedeam cum demontez jumatate de masina sa gasesc vreun scurt prin cine stie ce circuit. Doar ca nu...

Octavia a venit cu becuri cu incandescenta la toate corpurile exterioare si interioare de iluminat cu exceptia farurilor pe faza scurta.

Eu, in geniul meu creator am pus leduri pe pozitii, plafoniere si curpurile de iluminat rosu-albe de pe portiere.

Pe portiere am pus niste led-uri cu radiator (posibil de pe Ali express, nu mai stiu) si fix cel de la sofer incepuse sa clipeasca de cateva zile. Dar un clipit mai curios, ritmic, nu palpait asa cum fac led-urile cand mor.

Dupa ce m-am foit acasa prin parcare sa vad cum fac farurile, am observat ca si xenoanele si acel led clipesc oarecum similar. Asa ca l-am dat jos, doar ca sa descopar ca mirosea puternic a ars si arata foarte dubios.

Erorile au ramas pana cand am scos borna bateriei dar cu ocazia asta am ajuns la concluzia ca voi pune din nou becuri peste tot si arunc toate led-urile.

 

image.thumb.png.8f06619577b770fcc94791c7ef57f5c8.png

Edited by raven84

Share this post


Link to post

4.1. Descrierea masurilor de prim ajutor Substanta este extrem de inflamabila: orice scapare accidentala reprezinta un risc din punct de vedere al sanatati sii sigurantei. GPL este mai greu decat aerul si in caz de scapare se poate acumula in spatiile inchise si la nivelul solului astfel ca pot foarte usor sa se aprinda accidental

https://www.rompetrol.ro/upload/hqse/fds-1.4.1_r_gaz_petrolier_lichefiat.pdf

Legat de led-uri, da, pot aparea situatii neplacute atunci cand se monteaza chestii neomologate/chinezarii pe masina.

Succes!

 

Share this post


Link to post

Lol, da așa cu gpl-ul. Dar...for the sake of the argument, butelia era aproape goală :)))

Share this post


Link to post

Cum Dumnezeu nu s-a ars siguranta cand LEDurile si farurile clipeau ca toti dracii nu stiu. Adica aveau un scurtcircuit baban acolo daca ajungea sa traga atat curent incat sa iti fecteze si tensiunea de pe faruri. Nu stiu cum e la tine, dar pe vremea cand puneam DRL-uri la VAG generatia 2001-2006 era un circuit de lumini non-redundant, in sensul ca inclusiv farurile, pozitiile etc aveau sigurante in habitaclu. Veneau niste fire groase din compartimentul motor si de acolo pleca toata iluminarea in exterior si in interior. Partea proasta este ca pe aceleasi alimentari (in fapt niste suruburi) se legau si aeroterma, scaunele electrice, unitatea media etc. Ca tot ziceai tu de tehnica germana 🙂 

Ca sfat: LEDurile nu au probleme in general, dar niciodata sa nu pui LEDuri cu radiator, riscul de scurtcircuit prin radiator e imens la chinezarii. Si daca vrei sa te tina o viata le maresti rezistentele cu 10% si nu mai ai nici o treaba. Am LEDuri chinezesti pe luminile de zi de 2$/buc, modificate de mine (rezistenta mai mare si am inlocuit jumatate din LEDuri ca sa am o lumina mai calda) pe Captiva de 3 ani si merg perfect. Si cu siguranta vad temperaturi de 100 grade atat ziua cat si noaptea pt ca stau aprinse tot timpul. Pe Epica am avut la numar LEduri modificate vreo 7 ani si la fel, au mers brici.

Daca ai nevoie sa iti schimb rezistentele mi le aduci si ti le modific in cateva zile (cand am timp), gratis of course 🙂 .

Share this post


Link to post

@chessa stii ca ma intereseaza foarte tare oferta ta. Trebuie doar sa gasesc un pic de timp ca-s mai prins decat piftia.

Ieri am luat la mana bujia de la cilindrul 4. Avea cam 8mm gap-ul in loc de 7. L-am reglat si am curatat electrozii cu spray de frane (nu dati cu pietre). Instantaneu a inceput sa mearga mai bine. Azi le-am curatat si pe celelalte trei. Parca merge mai bine ca oricand in ultimii 2 ani.

Pe de alta parte a ramas cu un tremurat la rece, chiar daca nu imi mai da misfire P304. 

E interesant ca la rece, porneste initial turata la putin peste 1000 de ture. Apoi incearca sa se linisteasca si sa coboare la relanti-ul normal, moment in care incepe sa tremure si din lipsa de un termen mai bun, "stranuta" odata. E un sunet care aduce aminte de cel care se produce cand aerul intra intr-o camera vidata. 

Mai am o supapa PCV prin subsol, cred ca am sa o curat si sa o pun inapoi, e cea originala a masinii si stiu ca are membrana intacta. Sa vad daca asta face vreo diferenta.

Share this post


Link to post
22 hours ago, raven84 said:

. Trebuie doar sa gasesc un pic de timp ca-s mai prins decat piftia.

😄😄😄 Eu stau in zona Auchan Titan, da-mi un PM cand ai timp si vorbim.

Share this post


Link to post

I-auzi, eu pe la trapezului, @mirceajo langa mine, poate o punem de o intalnire ad-hoc ca vad ca joia nu prea aveti timp niciunul 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cred ca merge mai bine asa, mai ales in weekend mai pot respira un pic, dar in timpul saptamanii e nebuneala la mine.

Share this post


Link to post

Un an si ceva de la ultima postare...incredibil cum trece timpul de repede daca nu esti atent.

In anul acesta, familia s-a imbogatit cu o noua membra (bebe nu masina 😄 ) iar job-ul a devenit mult mai dificil si consuma 9-10h pe zi, dar Octavia e tot acolo, isi face treaba bine si cu exceptia operatiilor de mentenanta, nu mai cere aproape nimic.

Am observat o usoara crestere a consumului de ulei intre schimburi, gen acum pun 5-600 ml la 15.000km dar ramane de vazut cum evolueaza, momentan pare un consum relativ normal.

După trei ani de chinuit, stopul de pe haion a decis sa decedeze oficial la final de ianuarie iar un pivot de pe fata a avut si el nevoie de schimbare pe motiv de joc in roata.

Altfel kilometrii se aduna, am ajuns la aproape 250.000 pe ceas si sper sa sar de 300.000 in urmatorii trei ani pana o termin de platit.

M-am decis sa tin o evidenta mai clara a cheltuielilor asa ca acum Octavia are propriu Google spreadsheet ca sa imi dea dureri de cap cand ma uit la final de an. Dar pentru moment e decent.

image.png.b866e27e46b378af003038e4c25930aa.png

Si fiindca maine am un drum mai lung pana la tara, am cumparat un difuzor sh pentru portiera pasager dreapta fata ca sa il inlocuiesc pe cel existent care se aude extrem de incet si aproape sigur are bubu. O sa fie un pic de munca, de vreme ce difuzoarele sunt nituite de portiera.

  • Like 1

Share this post


Link to post

O buba mare la multe masini cu punte spate independenta, e acea aliniere ciudata a rotilor, unde cele din spate stau mai "cracanate"

Dupa trei ani de rulat in proprietatea mea, anvelopele Pirelli cu care Nera a venit din Germania sunt duse. Pe fata, unul a facut o galma si le-am inlocuit pe amandoua cu un set de Dunlop 205/55 R16 Sport BluResponse 91V iar pe spate s-au uzat pana in toamna trecuta la nivelul la care au inceput sa se vada sarmele. Prin urmare am sa iau zilele urmatoare un alt set din acelasi model.

Singura nemulturile e ca in sase luni s-au scumpit de la 300 la 380 ron bucata. Cam multisor dar aia e. Tabla subtire cu cheltuiala se tine.

image.png.6fff00d86c5fcc7e5d374cf0a86e4526.pngimage.png.776ee689698f2b8a2193edba6d90dc59.png

  • Like 1

Share this post


Link to post

Preturile ... in crestere galopanta si diferente semnificative pe acelasi produs de la magazin la magazin. Ma uitam astazi la un sampon auto sa-i fac calestii o baie sanatoasa cu un burete si toate cele inainte de a aplica un polish ca ultima data la spalatorie a lasat cam multe urme si oricum nu indeparteaza impuritatile de pe caroserie la fel cum ar fi luat la mina fiecare cm3 in parte. Doua soiuri de sampon la niste scoruri ... mai date dreq zic, e gluma sau ce ? In cazul asta o spal cu sapun de casa facut de bunica-mea fir-ar mama ei de treaba !  Acuma, nu mi-s eu ala ce-si haleste de sub el, o zgirca de om da' ce e mult e mult da-o in durere de treaba, ridica nene pretu' da' mai cu bun simt asa ori iti cloceste samponul pe raft ! Nu-i o graba asa ca o sa-mi fac rost din alta parte.

Share this post


Link to post
On 3/19/2023 at 4:57 PM, raven84 said:

O buba mare la multe masini cu punte spate independenta, e acea aliniere ciudata a rotilor, unde cele din spate stau mai "cracanate"

Dupa trei ani de rulat in proprietatea mea, anvelopele Pirelli cu care Nera a venit din Germania sunt duse. Pe fata, unul a facut o galma si le-am inlocuit pe amandoua cu un set de Dunlop 205/55 R16 Sport BluResponse 91V iar pe spate s-au uzat pana in toamna trecuta la nivelul la care au inceput sa se vada sarmele. Prin urmare am sa iau zilele urmatoare un alt set din acelasi model.

Singura nemulturile e ca in sase luni s-au scumpit de la 300 la 380 ron bucata. Cam multisor dar aia e. Tabla subtire cu cheltuiala se tine.

image.png.6fff00d86c5fcc7e5d374cf0a86e4526.pngimage.png.776ee689698f2b8a2193edba6d90dc59.png

Se poate rezolva problema "cracanelii" de spate cu o geometrie.

Share this post


Link to post

Asa am zis si eu ca geometria ajuta, insa nimeni nu se baga fiindca suruburile alea sunt intepenite in bucsele aferente, prin urmare ar trebui schimbate ceva piese pe acolo si nu am acum resursele pt asta. Drept e ca uzura exagerata e si vina mea, eu nu am rulat cauciucurile intre roti asa ca era de asteptat sa se intample asta dupa ceva ani. Cum spune americanul..."lesson learned".

Anul asta ma ocup de schimbarea galeriei de admisie si posibil a sondei lambda plus o posibila revopsire a pragurilor ca a cam sarit vopseaua ici colo. Deci vreo 3500 RON bagati in Nera intr-un an, sau 5000 cu tot cu RCA :)) Zic ca ii ajunge. La anul vad si de geometria spate. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai in cazul tau, surburile sunt intepenite? Ironic, multi ani de cand era Skoda in familie, nu imi amintesc sa i se facut vreo geometrie asa ca am mers eu cu ea acum vreo 2 ani sa ii fac si nu au fost probleme cu suruburile.

Imi era mai mult frica de suruburile Nubirei. Nici acolo nu au fost probleme.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...