Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

Am avut 5 ani Octavia si n-am avut nici o problema la luneta, am mai avut si folie fara prententii pe ea.

Fac acum un exercitiu de imaginatie si incerc sa-mi dau seama cum functioneaza piata auto, am vandut octavia in martie 2015 la 118mii km 1.9tdi cu 5800e si masina era de-a dreptul in stare ireprosabila( cumparata noua in oct 2009). Nu ma baga mai nimeni in seama cu ea, primul care a venit a si luat-o( o are si acum, ne mai intalnim uneori in trafic si a trecut de 250k km fara probleme).

Nu inteleg cum astea aduse de afara se vand mai repede si la preturi mai bune decat masinile corecte? Pare interesant sa umblii cu chiulasa in plasa?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Problema e ca am vrut o masina 1.8 tsi cu caroseria in toate mintile si motorul ok. La al treilea punct mi-am luat tzeapa. Dar am sa o rezolv si pe asta. Cine stie, poate o sa o tin pentru distractie cand imi iau alta. Poate nu...vad eu.

Folie am pus Llumar 95% si tot din aceea voi pune inapoi.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Llumar 5% am pe Lacetti montata in 2008 si abia de cativa ani a inceput sa faca bule pe luneta, deci e super ok!

Legat de masina clar tu iti stii singur calculele insa 1.8 este un motor recunoscut ca fiind sensibil si sa nu ajungi sa bagi bani intr-o gaura neagra.

Sper ca 1.5TSI ce o sa-l am pe Octavia sa nu mosteneasca aceleasi obiceiuri🙈

Share this post


Link to post

Ceia ce eu constat ii faptul ca, in doua'j de ani (sau citi or fi fost) de matizism nu fu semnalate atitea probleme pe cite la rabla asta. Cit ii el de matiz cu toate bubele lui e la inaltime in comparatie cu rabla asta. Marit-o ! Poate altcineva are mai mult noroc la ea.

Share this post


Link to post

Asa e la astea noi, eu de ce crezi ca trag de troacele mele? 🙂

Bmw ca ala gri nu mai gasesc 🙂

Share this post


Link to post
39 minutes ago, Dj_Dark said:

...eu de ce crezi ca trag de troacele mele? 🙂

Din pasiune de "rubik's cube" altfel ai muri cu zile nu alta de n-ai bijuteri nimic. s'apoi de ma inteleg pe mine cu siguranta si pe tine ! 😉

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Ala gri e de zi cu zi, nu are parte de acelasi tratament. mentenanta minima cand trebuie si tras pe ea la greu 🙂

Share this post


Link to post
14 hours ago, Viktor said:

Ceia ce eu constat ii faptul ca, in doua'j de ani (sau citi or fi fost) de matizism nu fu semnalate atitea probleme pe cite la rabla asta. Cit ii el de matiz cu toate bubele lui e la inaltime in comparatie cu rabla asta. Marit-o ! Poate altcineva are mai mult noroc la ea.

Nu e foarte cuser sa o faci rabla fara sa o vezi face to face intai :)))

Nu vreau sa o marit. Ce sens are sa dau altcuiva problema mea. O sa imi ia ceva timp, am sa o rezolv si va continua sa ramana in familie o perioada buna de timp.

Dupa ce am incercat tot ce am putut cu priceperea mea si pot sa zic ca nu m-a costat excesiv, am ales sa schimb distributia si voi vedea la anul cum reconstruiesc chiulasa. Banii nu o sa mi-i scot la revanzare dar vreau sa conduc relaxat si sa ma bucur de ea. 

Probabil urmatoarea masina o sa fie un hibrid dar pana o sa imi permit una care sa se merite, Nera o sa fie o tranzitie distractiva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Acuma ... dau crezare ca in ochii tai ii bibelou da' crede-ma ca toate-s rable ! 😉

Share this post


Link to post

Si o minune a ingineriei care acum 30 de ani n-ar fi putut sa existe. Si o placere sa o conduci, sa simti cum accelereaza si si se duce. Si o ocazie buna de surubarit...aparent.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Zilele trecute am facut un drum Bucuresti - Galati - Focsani - Bucuresti, circa 650 km, cu un consum mediu de 8,5 - 9% pe gaz + 1% benzina, as zice decent.

Masina a mers impecabil la drum lung, cu exceptia cunoscutului misfire. 

Interesant a fost cand m-am intors dinspre Focsani a inceput sa-mi arunce P2015 - Intake manifold air control actuator position sensor/switch bank 1 - range/ performance problem.

Apare un check engine dar altfel nu existau nici un fel de probleme.

Ieri m-am enervat si doar asa in dorul lelii am scos mufa de la MAF sa vad ce face. Evident ca a dat P0100 MAF circuit malfunction.

Dar dupa cam 50 km, partea interesanta e ca nu mai da misfire aproape deloc. De fapt nu mai da deloc.

Acum imi pun intrebarea, oare este MAF-ul decalibrat/stricat dar nu de tot si de aceea imi dadea misfire sau e doar legat de harta de alimentare cu aer default a masinii, care baga mai putin aer in combinatia din cilindru si e amestecul mai bun.

Ramane de vazut, maine pun VCDS si vad daca mai apare misfire sau daca s-a redus frecventa.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Timpul trece, roata merge, problemele au ramas.

Prin urmare, la inceput de an, am dus masina la Galati, unde e unul din putinii mecanici in care am incredere sa umble in motor.

Operatiuni urmarite: schimbare supape si alte accesorii, precum si planeitate chiulasa, schimbat pompa de apa si ce mai e pe acolo, revizuit bucsele de la puntea spate si refacut alinierea rotilor deoarece unghiul e un pic ciudat si mananca materialul de rulare al cauciucurilor pe partea interioara a talpii de rulare.

Totalul general cu piese si manopera se duce in vreo 5000 de lei. Eram un pic sceptic ca asta va rezolva ceva dar azi am primit primele poze cu supapele

In prima poza atasata, sunt supapele de la cilindrul 3, ciudat de rosiatice, nu am mai vazut asa ceva.

In poza doi, e cilindrul 1 si se poate observa o mica fisura. Pare mica dar rezultatele in mersul motorului zic ca-i voinica.

Cam in cateva zile trebuie sa o iau inapoi, abia astept sa vad cum merge.

936464d8-2a31-4a95-a3d3-9586ee4ed60f.jpg

716119d6-24ec-41bb-a2d7-c4e9bb981625.jpg

Edited by raven84
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu ocazia asta sper sa ii dai de cap si sa scapi de probleme. Supapa aia crapata sigur la cald nu mai etansa deloc.

Bafta!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Daca #3 avea supapele asa fara alte motive, ar fi fost ciudat. Avand in vedere ca #1 avea buba mare si ca #1 merge "mana in mana" cu #3, m-as hazarda ca supapele de la #3 sunt rosiatice din cauza problemei de la #1. 

Desi nu e chiar la indemana, eu unul as fi verificat macar cuzinetii de biela. Ma rog, eu i-as fi schimbat neconditionat (ca tot ii cumparam de siguranta) 😆

Share this post


Link to post

@Salex, sa fiu cinstit nu vad legatura directa si mi-ar place sa aflu mai multe. Oricum, supapele alea rosii sunt enigmatice pt mine, nu inteleg cum si-au capatat culoarea aia.

@ches cand am luat masina facea urat rar si dar la rece, cand se incalzea nu mai avea nimic. Ulterior a inceput sa faca figuri si la cald si la rece, semn ca deteriorarea supapei se accentuase. Dar la inceput, am facut un test de compresie la reprezentanta, cu motorul cald si tin minte ca toti cilindrii au avut valori peste 10. 

Din punct de vedere al intretinerii, motorul a mers de cand e la mine, in 98% din timp in regim 2500-3000 de ture, cu micile exceptii cand pe autostrada i-am dat mai mult de 130 km/h, cand si turatia a crescut corespunzator; iar schimburile de ulei au fost facute cu rigurozitate la un an sau 10.000 km, mereu cu Mobil 1 5w30. Combustibilul a fost mereu pus doar de la doua statii, un Mol si un Petrom si in general am incercat sa am grija de ea.

Ma intreb asadar daca faza cu supapa arsa are vreo legatura cu faptul ca masina este convertita pentru functionarea pe GPL.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Legatura ar fi ca nr 3 se aprinde urmatorul dupa nr 1 si in cazul tau, muncea mai mult avand in vedere lipsa de compresie de la 1.

O alta explicatie pentru alea rosii ar fi amestec sarac.

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai, multam @Dj Dark, fix asta era ideea. As mai fi adaugat ca, pe vilbrochen, #1 si #3 sunt "la aceeasi ora", prin urmare dezechilibrele de la misfire pe #1 sunt sigur ca afecteaza si #3. De asta m-am legat de cuzineti ...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Partea buna e ca peste 1600 de ture, misfire-urile nu mai erau inregistrate si nu mai dadeau coduri de eroare. Asta nu inseamna ca nu existau, ci doar ca daca o tineam peste 1600 de ture, senzorul (cred ca knock sensor ii spune) nu mai detecta eroarea. Prin urmare si dezechilibrele erau mai mici.

Inca astept sa vina chiulasa de la rectificat si stau asa cu nerabdarea in suflet sa vad daca totul s-a aranjat acum. Sunt totusi niste bani bagati in masina si vreau sa fiu sigur ca totul e ok acum.

Share this post


Link to post

Pai asta cam este o regula generala, la turatie ridicata orice motor tinde sa se echilibreze. Daca analizezi + si - pt regim ridicat vs. regim scazut de turatie, iti dai seama ca e mai benefic pentru motor sa mergi ceva mai turat ... Cu uleiurile si materialele actuale, cu tehnologiile de fabricatie (si aici ma refer in primul rand la tolerante), cel mult iti papa ceva mai multa benzina ...

Share this post


Link to post

 

Azi am luat-o pe Nera de la mecanic si nu mai are misfire. Trage mai bine, consuma mai putin si motorul suna un pic mai nervos.

Din pacate cat statea parcata in fata garajului mecanicului, cineva a dat cu roata in bara. Nu stim cine, nu stim cand dar s-a intamplat.

O sa atasez si poze mai tarziu ca vad ca nu merge de pe calculatorul de munca sa fac upload.

 

 

Edited by raven84
  • Like 1

Share this post


Link to post

Din pacate incidentele prin parcare sunt omniprezente. Simtul civic e tot mai jos de la an la an, hit si go!

E super daca motorul se simte ok acum! Legat de manopera , prin partile astea, din cate aud pe la prieteni, este exclus sa mai gasesti pe cineva care sa-ti umble in motor la banii astia.

Sa te poarte multi km fara probleme de acum incolo!

Share this post


Link to post

Referitor la pret, acesta a inclus asa:

- Manopera mecanicului meu pentru montare/demontare chiulasa, schimbare pompe de apa si pompa de recirculare, schimb ulei, schimb vas de expansiune, schimbat antigel, lipit un fir rupt la senzorul presiune carburant;

- Prelucrarea chiulasei (planeitate, supape schimbate, ghiduri supape schimbate);

- Achizitie pompa de apa;

- Achizitie pompa de recirculare;

- Achizitie vas de expansiune nou;

- Achizitie 5 litri ulei motor Mobil 1 5w30.

- Achizitie 4l antigel si apa distilata

As zice ca un total de 5000 de lei nu este exagerat de mare in conditiile astea. Desigur, fara factura sau alte nebunii dar cu garantia seriozitatii omului (tot el mi-a schimbat distributia acum un an).

Pe langa banii astia, au mai intrat vreo 350 in cheltuieli transport si diverse pentru drumurile dus-intors pana la Galati.

Edited by raven84
  • Like 3

Share this post


Link to post

But wait...there's more...

La prima pornire rece de a doua zi...P0304

Am inversat fișele de la cilindrul 4 cu cel de la 3 și i-am pus o alta bujie.

Bujia scoasă de la 4 era uda și avea miros de benzina. 

Problema dispare la cald. Dar motorul nu suna chiar cum știu eu că ar trebui sa sune.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Injectorul de la #4 obosit, nu inchide cum trebuie ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...