Jump to content
Sign in to follow this  
raven84

Octavia Nera

Recommended Posts

Spre deosebire de vechea Dacie care avea ventilator actionat permanent de motorul termic si radiatorul expus direct fluxului de aer aici este'' putin ''diferit.

Radiatorul are deja un ''obturator sau husa''  ,si se numeste  condensator  AC,de asemenea ventilatoarele functioneaza ''la comanda''

Sistemul acela poate ajuta la diesel insa ,ma indoiesc  ca ar fi eficient si acolo,avand in vedere ca unele ''motorine'' au sistemul acela electric  de incalzire tip ''termoplonjor''.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Sistemul ala electric de care zici e cam rezistenta PTC. Arata ceva de genul:

image.png.65248f941bf90c472f88d0db7b0367fe.png

Share this post


Link to post

Vorbim de lucruri diferite, hai sa explic. 

La mine în mers iarna, temperatura stătea la 70 grade. Bine-rău, căldură dădea și mergea dar am preferat soluția asta fiindcă asa apa sta la 90 de grade indiferent de orice. 

Dacă urca peste 90-92 în mers, scot masca, e prinsa în doua șuruburi, nu e mare filosofie. 

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, pompiliu92 a spus:

Sistemul ala electric de care zici e cam rezistenta PTC. Arata ceva de genul:

 

Ala incalzeste habitaclul, nu motorul, daca nu ma insel.

Eu ma refer la asta

 

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.pieseauto.ro%2Falte-piese-racire%2Frenault%2Ffluence%2Fincalzitor-termoplonjor-lichid-racire-renault-1049855226.html&psig=AOvVaw3WeiQlSvTedrFEESDlHu67&ust=1581623281219000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCODzp4LkzOcCFQAAAAAdAAAAABAJ

Edited by florinellll

Share this post


Link to post
2 hours ago, raven84 said:

Vorbim de lucruri diferite, hai sa explic. 

La mine în mers iarna, temperatura stătea la 70 grade. Bine-rău, căldură dădea și mergea dar am preferat soluția asta fiindcă asa apa sta la 90 de grade indiferent de orice. 

Dacă urca peste 90-92 în mers, scot masca, e prinsa în doua șuruburi, nu e mare filosofie. 

Eu tot cred ca ar trebui schimbat si termostatul. Fie ca e diesel sau benzina, masina trebuie sa stea la 70 grade si fara grila.

24 minutes ago, florinellll said:

Da, ala e pentru habitaclu. La O2 diesel pana nu se ridica apa nu iti face caldura inauntru. Totusi, cred ca termoplonjorul ala e regasit mai mult pe masinile din zonele cu clima destul de friguroasa cum ar fi Norvegia.

Share this post


Link to post

@pompiliu92 este pe lista dar nu e o urgenta. Sa vina primăvara sa pot lucra la mașina. La 70 sta și fără grila dar eu voiam la 90.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Da, de acord nu e urgenta.

Share this post


Link to post

Oricum formul asta e fantastic. 

Share this post


Link to post

Te asteptam si pe la intalnirile saptamanale. 🙂

Share this post


Link to post

Chestie ingenioasa ce eu unu as accepta (cred, ca o facilitate in seznul rece) in fata radiatorului is jalozelele, sistem automat, deschid si inchid cind situatia impune. De nu ma insel, @augustinionut isi montase asa ceva pe matiz.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
12 minutes ago, Viktor said:

Chestie ingenioasa ce eu unu as accepta (cred, ca o facilitate in seznul rece) in fata radiatorului is jalozelele, sistem automat, deschid si inchid cind situatia impune. De nu ma insel, @augustinionut isi montase asa ceva pe matiz.

Ca tot avem reprezentanta Maserati in cladirea unde lucrez eu am vazut asta la una dintre masinile lor.

image.png.532a393fc02dd47133382e71f522d2b1.png

 

Share this post


Link to post

Astea da, pot fi luate in calcul de cei interesati. Altfel, varianta originala, urc in cabina blindat : bocanci, izmene, suba, fular, manusi si casiula di nyel ! 😂

Edited by Viktor
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
9 hours ago, pompiliu92 said:

Eu tot cred ca ar trebui schimbat si termostatul. Fie ca e diesel sau benzina, masina trebuie sa stea la 70 grade si fara grila.

Da, ala e pentru habitaclu. La O2 diesel pana nu se ridica apa nu iti face caldura inauntru. Totusi, cred ca termoplonjorul ala e regasit mai mult pe masinile din zonele cu clima destul de friguroasa cum ar fi Norvegia.

Al meu bmw are asa ceva de fabrica. Ma refer la "termoplonjor" sau cum ii mai zice, webasto sau sirocou electric. Tocmai l-am schimbat de curand fiindca incepuse sa dea erori intermitente pe tester. Este un sistem destul de complicat la bmw, nu doar 3 rezistente. Functioneaza in impulsuri comandat de ECM si numai daca simte ca bateria e buna. 

La mine fiind bateria slaba il simt imediat, pe zona albastra merge aproape continuu, dupa zona albastra pana la prima liniuta in impulsuri (se simte la turatia de ralanti) dupa care se opreste de tot.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Acum 12 ore, Viktor a spus:

Astea da, pot fi luate in calcul de cei interesati. Altfel, varianta originala, urc in cabina blindat : bocanci, izmene, suba, fular, manusi si casiula di nyel ! 😂

😀😀😀

Un carton mic intre cele 2 radiatoare (cel de AC si cel de antigel ) rezolva mai frumos problema, cand vezi ca se duce acul mai mult de 90*C il scoti , nu trebuie obturat tot radiatorul. Dar la iernile pe care le avem in ultima vreme nu va mai fi cazul , sunt total deacord ca e mai problematic sa racesti motorul decat sa-l incalzesti  -  am schimbat o garnitura la chiulasa din cauza racirii defectuoase . Si la mine, pe ger, la drum intins sta acul la 70*C daca nu protejez radiatorul cu un carton ; termostat bun, recent schimbat si testat pe computer .

Share this post


Link to post

Ca sa mai schimbam aerul dintre radiatoare, hai sa va arat ce am montat pe partea de bluetooth.

Original, masina a venit dotata cu port MDI, la care se poate adapta un cablu USB si un stick cu muzica, eficient dar...plictisitor.

Am investit 220 lei intr-un sistem Bluetooth cu microfon pentru handsfree, adaptat la unitatea SWING a masinii (navigatiile VAG din perioada 2009-2010 mi se par depasite oricum).

Practic s-a montat un splitter in Y de la mufa MDI a unitatii audio si s-a conectat atat mufa MDI din torpedou (asa cum a venit in original) cat si aceasta interfata care arata ca in poza.

A trebuit sa scot masca bordului, unitatea audio si suportul de ochelari cu fantele de aerisire centrale de deasupra ca sa avem spatiu de lucru. Pe urma a fost simplu, am tras microfonul pana in dreptul ceasurilor de bord si am asamblat totul la loc.

Calitatea audio e perfecta iar microfonul merge beton. Bluetooth-ul porneste odata cu masina si se conecteaza automat cu telefonul, pe urma incepe sa redea muzica din playlist.

Iar daca se intreaba cineva, SWING vede placuta electronica de BT ca pe o magazie de CD-uri.

 

 

image.png.60c9694bf85cba5cbc17e30f7280841e.png

Edited by raven84
  • Like 1

Share this post


Link to post

Noi sintem specializati in sunete da' nu d-astea speciale cu boxe si microfoane, ci troncaneli, scirtiieli, piuieli ... nimicuri d-astea.

Share this post


Link to post
2 hours ago, Viktor said:

Noi sintem specializati in sunete da' nu d-astea speciale cu boxe si microfoane, ci troncaneli, scirtiieli, piuieli ... nimicuri d-astea.

Give it time @Viktor

In alta ordine de idei, am ajung la concluzia ca termostatul meu se cere schimbat.

Pornit in seara asta pe centura Bucurestiului, de la rece, temperatura nu a mai urcat peste 65-70 de grade, cu tot cu masca aia. Am oprit in Chitila, temperatura a urcat in 2 minute la 90 de grade.

Cand am plecat de acolo 10 min mai tarziu, temperatura a ramas la 90 din Chitila pana la Politehnica. Bleah...

Share this post


Link to post

Sigur ca da, diferenta aia de temperatura nu se pierde asa usor in bataia vintului unde presupun ca nu au fost nici -20°afara. Nu inchide cum trebuie termostatul ori cind si cum.

Share this post


Link to post

Ce sa zic, o sa fie interesant daca ma apuc de ea, poate mai bine astept pana ii iau si pompa de apa, sa fie mai multe facute.

Termostat.jpg.1d2babc4b6e68e15f077c313ade1201e.jpg

Share this post


Link to post

Un istoric in scris ce tine de distributie si alte consumabile are ? Daca tot se deschide trusa cu scule se cade si o lista prioritara.

Share this post


Link to post

Pai curea, intanzitor, role, pompa apa, curea accesorii + intinzator, antigel.

Share this post


Link to post

Cdaa e pe lant 🙂

Share this post


Link to post

Întinzătoare schimbate la 50000km la recall în service, lanțurile niciodată. 

Share this post


Link to post

Aha, al meu dacă nu se grăbea sa crape la 40k, poate prindeam și eu recall-ul 😄

În ce an a fost făcut recallul "respectiv? Când am avut eu problema aveam încă nu era decât o nota de service, nu făcuseră recall oficial. 

Share this post


Link to post
23 hours ago, mr_ said:

Cdaa e pe lant 🙂

My bad, am vrut sa zic lant si am scris mai repede curea. CIca Skodele astea mai noi au curea cu insertii metalice si nu trebuie sa o schimbi.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...