Jump to content
Sign in to follow this  
ches

Revizii Captiva 2.2 AWD

Recommended Posts

Salutare,

Initiez un topic dedicat reviziilor pentru Captiva cu motor de 2.2 litri si sistem 4x4 pentru a discuta intervale, piese, uleiuri etc.

Primul topic de interes pt mine si probabil si pt ceilalti posesori este legat de uleiul de la cutia de transfer si de la diferentialul spate. Asta si pentru ca sunt cunoscute multe cazuri in care cutia de transfer la Captivele cu motoare de 2.2l au crapat "din senin". Din ce m-am documentat vina o poarta schimbul de ulei sau mai bine zis lipsa lui. Pe youtube cei care serviseaza Chevrolet Equinox, fratele american al Captivei recomanda schimbul uleiului la 20000, max 30000 de mile, deci 32000..48000 km. Cutia de transfer si diferentialul spate produc mult span si "murdaresc" uleiul.

In manual se specifica pentru cutia de transfer si diferentialul spate acelasi ulei:

Lichid cutie de transfer (AWD)
Folosiţi numai lichid sintetic hipoid 75W-90.

Lichid pentru ansamblul casetă diferenţial (AWD)
Folosiţi numai lichid sintetic hipoid 75W-90.

Am gasit un tutorial misto de schimbat uleiul la diferential, este absolut similar si la transfer case - cred ca important este sa fie 75W90 full sintetic. Tot asa arata si uleiul si magnetul de la al meu si cica atat timp cat nu sunt chuncks (bucati), spanul este normal.

Castrol recomanda la masina mea asta:

https://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=chevrolet-(eu)-(daewoo)&model=captiva-c140-(2011-2014)&modelType=captiva-2-2d-awd-(135-kw)-(2011-2014)

Castrol Syntrax Long Life 75W-90

image.png.765a17b58f0d06aef7ba5ce587eb1608.png

Iar Liqui Moly asta:

https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html?gclid=CjwKCAiA1L_xBRA2EiwAgcLKA1ODaDQNGTa8NnzNkh6y1VXkgfwyeh0N-Yx_bqw8lLQF7SxL5bZXFBoC_Q4QAvD_BwE#oww:/api/v1/oww/101/IRL/ENG/1/9770098a2c32341b/2dc83850316b660d/da482d567cb6de58cb976298ca894392/

Fully Synthetic Hypoid Gear Oil (GL4/5) 75W-90

image.thumb.png.258d7927c240cbca2e42da7e6172698a.png

Eu am mers pe Castrol pentru ca specificatiile pentru comportament la rece sunt mai bune, deci in anotimpul rece uleiul va fi mai putin vascos, deci teoretic va ajunge mai repede intre dintii diferentialului.

Astia la service mi-au pus cand am schimbat ambreiajul Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, deci inferior fata de cel long life mai ales la cald:

image.png.de3b1742191734ece8294f29a2671654.png

Vestea buna este ca e full sintetic deci cel putin dpdv al cerintelor din manualul Captivei sunt OK.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...