Jump to content
Sign in to follow this  
AdrianHH

Comportament ciudat la rece

Recommended Posts

 

      Salutare din nou colegi !

Tot cu sparkuletul meu(1.0benzina/4cil/2006/152000km/GPL) acum cu venirea frigulul ma (re)lovesc de o problema :

Sper sa ma exprim incat sa intelegeti problema:

Pornesc motorul,stau 15-20 secunde pe loc,plec in treapta 1(primele sute de metrii sunt aproape exclusiv stradute mici alambicate prin spatele blocurilor),urc la 3000ture si dupa cateva secunde tinand pedala in acelasi loc deodata motorul pierde putere,turometrul si viteza scad pana la cea de relanti cand se smuceste si isi revine,chiar cu putere(ca si cand as pleca mai tare de pe loc).

Cateodata face si a doua oara treaba asta in urmatoarele zeci de secunde.

Am incercat sa o turez mai mult cand pica turatia(zici ca imi taie benzina),pedala e moarta,pot sa o apas in fel si chip pana la podea,raspunsul e zero,turatia cade spre cea de relanti,parca sunt in frana de motor 2-3 sec pana ajunge la 5-700rpm cand isi revine.

Am incercat sa bag a doua repede(de la 10km/h). Cum urc la 2500-3000 efectul se manifesta iar.

Daca apas ambreiajul,cade turatia la relanti frumos,motorul il pot tura corect in gol. Deci,in sarcina apare fenomenul.

Daca merg putin turat,bland de tot, in tr 1 sau tr2 pana in 1600-1800 ture, nu e manifesta,sau nu am observat pana acum

Deja treaba o face seara de seara cand plec cu ea,pe acelasi traseu.

Dupa ce se incalzeste(pe gaz trece dupa 3-4 minute ~1km/40 grade(asa stiu,nu am ac de temperatura) nu mai se manifesta. Tind sa exclud GPL-ul,se manifesta pe benzina. Deja cand sunt pe gaz ,motorul e cald si nu mai face.

Bujiile erau standard,Bosch. Am pus bujii Bosch pt GPL(0.7mm fata de 1.1) si nici o diferenta.

Filtrele,uleiul ,schimbate recent.

Dupa episoadele astea,in urmatoarele 2-3 min se mai simte ca urca uneori in turatie cu mici intreruperi..fine,dar le simt.

Iernile trecute cand nu aveam minim 1/4 de rezervor de benzina (merg 1-1.5km pana trece pe gaz la temperaturile astea) mi se mai oprea motorul dupa 10 secunde de la pornire,de atunci am stat cu el mai plin mereu. Nu cred ca are legatura.

Fise? Ansamblul de bobine? Pompa de benzina? Benzina proasta nu as zice,dar daca am facut plinul prin primavara,doar am completa cu 5-10 litrii lunar pana la plin. Sa isi fi pierdut din calitati benzina?

Rog un moderator,daca topicul se incadreaza la alta categorie sa il mute.

Share this post


Link to post

Eu am avut aceste simptome la 0,8, plecare foarte greoaie la rece, apasam pedala si se ineca motorul. Intr-un final s-a aprins check engine-ul la un drum lung, egr blocat pe deschis.

Am schimbat EGR-ul cu unul de la dezmebrari si masina merge bine de cativa ani deja.

Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

E comportament destul de tipic pentru un EGR care nu inchide cum trebuie. Atunci cand esti in frana de motor (dar mai serioasa) , nu te smuceste ?

Share this post


Link to post
15 hours ago, Salex said:

E comportament destul de tipic pentru un EGR care nu inchide cum trebuie.

Nu intentionez sa te contrazic ... da' parca ceva nu se leaga.

Am avut experiente cu un EGR care raminea deschis si nu au fost probleme decit la ralanti cind EGR trebuie sa fie inchis - scadea turatia de ralanti si motoru' trepida. In mers cu motoru' turat n-au fost niciun fel de probleme - atunci EGR ar trebui sa fie deschis. Daca porneam motoru' rece si-l lasam fara sa accelerez nu era nicio problema - EGR nu se deschidea si ralantiu' era stabil si la turatia care trebuie.  Cu motoru' cald dupa un drum dupa ce il opream si incercam sa-l repornesc (dupa citeva minute de stationare) pornea destul de greu si nu "din prima".

 

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Masina are GPL,deci injectoarele sunt problema

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Va multumesc mult pt toate parerile. 

Am aruncat si eu un ochi pe seria de sasiu,un EGR e peste 450 ron aftermarket,deci e ceva.

Injectoarele...au !

Masina e Euro 4(daca are vreo relevanta).

Ajung acasa la 18.00. La 20.30 plec iar (motor rece),cum a facut iar faza aia(momentul in care eram la 2.5-3k in treapta 1,dupa ce plecasem de pe loc,inca nu apucasem sa bag tr2 si a inceput "figura"=sentiment ca mi-a taiat benzina),am tinut intentionat acceleratia la podea...a incetinit pana la turatia de relanti,a smucit o data,a urcat putin in ture pana la 1500-1700 si iar a picat,iar a smucit dupa ce ajunsese la 7-8km/h/700rpm si dupa aia a urcat dar greu pana la 3-4000rpm(adica toata treaba a durat  vreo 7-10 secunde). Dupa ce prind viteza(tr 3-4),nu mai da rateu,sau insesizabil oricum,dupa aia trece pe gaz si la revedere. Dar a ajuns stresant,la fiecare pornire la rece(si acum cu vremea asta asa e) ca sa nu dea rateu ,o tin turata tare la orice manevra de iesire din parcare si plecat de pe loc. 

Poate reusesc sa fac si un film.

O avea legatura si cu treaba de aici : ?

 

 

 https://vimeo.com/user104654278/review/370027135/95de4bb9c8

Edited by AdrianHH

Share this post


Link to post

Incearca sa mergi doar pe benzina un timp,eventual cu aditiv curatare injectoare.Un drum de aprox 100 km si talpa peste 4000 rot/min. EGR-ul nu stie ca mergi pe gaz sau benzina,n-are treaba.

Share this post


Link to post

Sa parcurgi 100km cu peste 4000 rpm inseamna sa distrugi motorul.

Share this post


Link to post

Un motor pe benzina de capacitate mica,la mers pe autostrada,pe aici se da mare,incercand sa tina pasul!

Share this post


Link to post
17 minutes ago, Myg said:

Un motor pe benzina de capacitate mica,la mers pe autostrada,pe aici se da mare,incercand sa tina pasul!

Banui ca de motor e vorba ca e mic si se da mare ...

Share this post


Link to post

Incerca la 6000 rpm si parcurgi numai 50km in compensatie🤫

Share this post


Link to post

Si mie imi pare nitel cam mult 4000 rpm, asta ar insemna sa alergi acea distanta intr-o treapta de putere, a 3-a.

Share this post


Link to post
2 hours ago, florinellll said:

Sa parcurgi 100km cu peste 4000 rpm inseamna sa distrugi motorul.

Aici zice ca motoru' in discutie are 87 Nm @ 4200 rot/min si masina prinde viteza maximă 152 km/h ... ce turatie zici ca ar avea motoru' la 130 km/h pe autostrada ?

Share this post


Link to post
Acum 11 ore, Viktor a spus:

Si mie imi pare nitel cam mult 4000 rpm, asta ar insemna sa alergi acea distanta intr-o treapta de putere, a 3-a.

Nu stiu ce etajare are cutia Sparkului,dar Aveo cu motor de 1150 are 3750 rot/min la 130 km/h in treapta a 5-a. Turatia de cuplu maxim la Spark este 4200rot/min,iar turatia maxima 5400 rot/min.

Edited by Myg

Share this post


Link to post

@AdrianHH La problemele pe care le are masina nu pot decat sa te indrum catre un service, aici noi ne dam cu parerea fara sa vedem masina, ceea ce e neproductiv. Tot acolo pot sa localizeze si zgomotul, posibil sa fie legat si de comportamentul asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna seara si La Multi Ani pentru 2020, 

Am si eu o problema asemanatoare cu Spark-ul meu  M200 (0.8 l) , pe benzina (nu am GPL)  - vreau sincer sa ma duc la un service  sau un mecanic bun - am fost deja pe la cativa si  nu am gasit cineva priceput si profesionist.

Am schimbat bujiile, fisele  si tot se gatuie la rece si are relanti instabil.

 

Multumesc mult,

Share this post


Link to post

Incearca la Tudor, buburuza_vesela pe forum, are anunt cu datele de contact in rubrica bursa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...