Jump to content
Sign in to follow this  
catapkz

aveo 1.4 2012

Recommended Posts

Probabil e vorba de o sonda lambda universala, culoarea firelor nu poate influienta nicicum.

Share this post


Link to post

Cu sondele lambda nu e mare filozofie, toate ar trebui sa genereze un curent sau o tensiune (aici depinde intr-adevar de tipul sondei). Cele cu 3 fire au o masa, un fir de semnal si unul pt "+" incalzirea sondei. Cele cu 4 fire au 2 fire de masa (una pt "-" incalzire si una pt semnal), un fir de semnal si unul pt "+" incalzire. Din pacate, in functie de care sonda este poti sa o verifci mai usor sau mai greu: prima poti sa o citesti cu un voltmetru, pt a doua ai nevoie de osciloscop. Daca este prima, exista in manualul de service ce gama de tensiuni ar trebui sa scoata. Daca este in gama, atunci sonda e ok. Oricum iti recomand ca prim lucru sa verifici cum au facut adaptarea, de regula mecanicii nu le au cu electricele si ii doar la basca daca inadirea pe care au facut-o tine o luna sau un an, important e sa scape de  tine pe moment.

Apropo, iti merge manualul de service?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Acum 5 ore, catapkz a spus:

-costul a acoperit piesele luate de service si manopera, nu stiu ce si cat...

Paiii nu ti-au dat factura?

  • Haha 1

Share this post


Link to post

N-am vazut in viața mea factura sau bon fiscal de la service-uri, vulcanizari, spalatorii, tobe esapament...

Toate service-urile de cartier lucreaza la negru.

Exceptia au fost King Auto si Service Plus de pe Sos Salaj colt cu Amurgului.

Sunt curios, voi primiti bon de la mecanici/service?

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
9 hours ago, ches said:

Cu sondele lambda nu e mare filozofie, toate ar trebui sa genereze un curent sau o tensiune (aici depinde intr-adevar de tipul sondei). Cele cu 3 fire au o masa, un fir de semnal si unul pt "+" incalzirea sondei. Cele cu 4 fire au 2 fire de masa (una pt "-" incalzire si una pt semnal), un fir de semnal si unul pt "+" incalzire. Din pacate, in functie de care sonda este poti sa o verifci mai usor sau mai greu: prima poti sa o citesti cu un voltmetru, pt a doua ai nevoie de osciloscop. Daca este prima, exista in manualul de service ce gama de tensiuni ar trebui sa scoata. Daca este in gama, atunci sonda e ok. Oricum iti recomand ca prim lucru sa verifici cum au facut adaptarea, de regula mecanicii nu le au cu electricele si ii doar la basca daca inadirea pe care au facut-o tine o luna sau un an, important e sa scape de  tine pe moment.

Apropo, iti merge manualul de service?

Cel cu 3 fire nu au incalzire, au +1v sau 5V, masa si semnal care oscileaza ca un potentiometru intre masa si +.

Cele cu 4 la fel, plus inca un fir pentru incalzire cu + 12v.

Cele cu 1 fir actioneaza ca o rezistenta fata de masa.

 

Cele cu 3 si 1 fir se folosesc pentru corectarea amestecului,  de obicei inainte de catalizator unde nu e nevoie de incalzire, le incazesc suficient gazele de evacuare. Pot fi una, 2 sau chiar mai multe (cate una pe fiecare cilindru) in functie de cat de avansata e electronica motorului.

Cea cu 4 se foloseste pentru a testa nivelul de noxe dupa catalizator si fiind departe de motor necesita incalzire. De obicei e una, dar daca masina are 2 evacuari (2 catalizatoare) sunt 2, de obicei la motoare cu 6 sau mai multe pistoane.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

@Dj_Dark Intrucat ai dat peste cap tot ce stiam despre senzori 🙂 , m-am documentat si ai pe undeva dreptate, dar in general nu prea 😛. Tot ce am scris eu mai sus este valabil pentru senzorii de oxigen "clasici", adica cei narrowband. Singura greseala pe care am facut-o este ca am zis ca la aia cu 3 fire firul de masa e comun intre senzor si elementul de incalzire. In realitate masa de la elementul de incalzire este pe carcasa senzorului, deci ia masa direct de pe motor. Senzorii narrowband sunt aia care comuta si in general la masinile moderne sunt folositi pt verificarea eficientei catalizatorului, deci sunt dupa catalizator. Acestia poti avea 1, 2, 3 sau 4 fire cu descrierea scrisa de mine mai sus. La masinile mai vechi numai senzorii astia erau folositi, la fel si la masinile cu un singur senzor.

Senzorii de oxigen wideband sunt cei amintiti de tine, sunt inainte de catalizator si sunt folositi pentru calculul Air-fuel ratio la masinile moderne. Acestia au neaparat element de incalzire, nu exista fara element de incalzire si incalzire este controlata de ECU prin PWM pe firul de masa de regula, deci pe firul de incalzire poti vedea tensiuni de la 12V in jos daca masori cu multimetrul (din cauza PWM vezi o tensiune mai mica daca masori pe volti de ce).

Cateva lamuriri:

- senzorii narrowband oscileaza intre 0 si 1 V. Cei wideband pot genera tensiuni fixe oarecare pentru ca de fapt sunt senzori care genereaza curent, deci depinde de ce a mai pus fabricantul masinii/senzorului in circuit.

- senzorii wideband au intotdeauna minim 4 fire, 2 pt incalzire, 2 pt senzorul propriu-zis. Alte fire pot fi folosite pentru a monitoriza curentul pe o rezistenta din ECU sau de pe senzor sau alte chestii asemanatoare

- senzorii de oxigen genereaza tensiune/ curent indiferent daca sunt alimentati din exterior sau nu, cu conditia sa ai terminatul de masa comun cu cel al voltmetrului si sa fie incalzit. Poti sa iei un senzor cu un fir sau cu 2 fire, sa legi voltmetrul pe el si sa il incingi cu o lampa cu gaz si o sa vezi ca masori tensiune. Similar cu tensiunea pe care o masori pe o fotodioda expusa la lumina spre exemplu, deci nu se comporta cao rezistenta, ci ca o sursa de tensiune.

@catapkzM-am documentat legat de tipul senzorului tau si din ce am gasit primul (inainte de catalizator) este wideband, al doilea, dupa catalizator, este normal (narrowband). Daca la narrowband poti sa iei de la orice producator si sunt interschimbabili, la wideband e bine sa iei unul perfect compatibil (original sau aftermarket pentru masina ta), nu unul universal. Mai exista cazuri in care mecanicii au pus un senzor narrowband in loc de unul wideband, pt ca tot 4 fire au 🙂 . In cazul asta totul e dat peste cap pentru ca cel narrowband difera foarte mult de cel wideband asa cum am scris mai sus. Daca masina merge bine si nu consuma mult, atunci las-o in pace, posibil ca senzorul tau sa nu fie perfect compatibil, dar isi face treaba OK. Daca merge nasol sau incepe sa faca figuri si lipiturile intre mufa si senzor sunt bune, atunci trebuie schimbat.

Sper ca informatiile de mai sus sa fie utile pt diagnosticarea problemelor legate de senzorii de oxigen, nu degeaba am pierdut cateva ore bune cu documentarea si cateva minute bune sa scriu mesajul asta 😄 .

PS: Nu luati senzori de la dezmembrari decat luati de pe masina in fata voastra, si numai daca nu au fost lovite frontal. Altfel riscul sa fie deteriorat e mare, practic instructiunile fabricantului sunt ca senzorii sa fie aruncati in cazul in care sunt scapati pe jos.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Eu unu m-am cam abtinut de la compatibilitati, cel putin pe o ramura unde piesa in cauza trebuie sa lucre ca la carte.

Share this post


Link to post

O sa iau nou, pt masina asta, nu universal, dar dupa sărbători pt ca am un pitic de gradi si de cateva săptămâni e mai mult bolnav, am batatorit drumurile la budimex si pediatra... Tot de-asta nici n-am apucat sa deschid manualul.

Mecanicul a spus sa mai stau asa pt ca e o problema intermitenta dar, sincer as vrea sa o stiu facuta cap-coada. Deci, in ianuarie o sa o duc pt a-l schimba.

In plus ma deranjeaza dimineața la rece relantiul oscilant... O fi normal, asa se calibreaza dimineata senzorul? Creste si scade singur turatia vreo 10 secunde si apoi se linisteste.

Dupa schimbul pieselor ce tin de articulatie nu mai sta volanul drept, deci trebuie sa rezolv si cu geometria.

Si inca ceva, pe spate trebuie sa iau gume pt ca sunt duse rau.

Share this post


Link to post

In rest, sotia e super incantata, ii place, s-a acomodat pe ea.

Eu carcotas in schimb... 

Imi lipsesc fantastic oglinzile incalzite si electrice si geamurile electrice pe spate pt ca fii-miu le cam deschide pe cele cu manivela...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Se potriveste si la mine cu drive by wire sau cum Dumnezeu i-o zice?

La Nubira albastra mi-am rezolvat singur - curatat iac si clapeta si voila, aici...

Imi amintesc si de Nubira rosie ca tot iac-ul a fost rezolvarea acum vreo 4-5 ierni...

Edited by catapkz

Share this post


Link to post
7 minutes ago, catapkz said:

 

La Nubira albastra mi-am rezolvat singur - curatat iac si clapeta si voila, aici...

Pai, da un copy-paste pina una alta, e chiar recomandat ca macar o data-n an sa fie curatat ansambul admisie.

Share this post


Link to post
On 12/18/2019 at 9:50 AM, ches said:

@Dj_Dark Intrucat ai dat peste cap tot ce stiam despre senzori 🙂 , m-am documentat si ai pe undeva dreptate, dar in general nu prea 😛. Tot ce am scris eu mai sus este valabil pentru senzorii de oxigen "clasici", adica cei narrowband. Singura greseala pe care am facut-o este ca am zis ca la aia cu 3 fire firul de masa e comun intre senzor si elementul de incalzire. In realitate masa de la elementul de incalzire este pe carcasa senzorului, deci ia masa direct de pe motor. Senzorii narrowband sunt aia care comuta si in general la masinile moderne sunt folositi pt verificarea eficientei catalizatorului, deci sunt dupa catalizator. Acestia poti avea 1, 2, 3 sau 4 fire cu descrierea scrisa de mine mai sus. La masinile mai vechi numai senzorii astia erau folositi, la fel si la masinile cu un singur senzor.

Senzorii de oxigen wideband sunt cei amintiti de tine, sunt inainte de catalizator si sunt folositi pentru calculul Air-fuel ratio la masinile moderne. Acestia au neaparat element de incalzire, nu exista fara element de incalzire si incalzire este controlata de ECU prin PWM pe firul de masa de regula, deci pe firul de incalzire poti vedea tensiuni de la 12V in jos daca masori cu multimetrul (din cauza PWM vezi o tensiune mai mica daca masori pe volti de ce).

Cateva lamuriri:

- senzorii narrowband oscileaza intre 0 si 1 V. Cei wideband pot genera tensiuni fixe oarecare pentru ca de fapt sunt senzori care genereaza curent, deci depinde de ce a mai pus fabricantul masinii/senzorului in circuit.

- senzorii wideband au intotdeauna minim 4 fire, 2 pt incalzire, 2 pt senzorul propriu-zis. Alte fire pot fi folosite pentru a monitoriza curentul pe o rezistenta din ECU sau de pe senzor sau alte chestii asemanatoare

- senzorii de oxigen genereaza tensiune/ curent indiferent daca sunt alimentati din exterior sau nu, cu conditia sa ai terminatul de masa comun cu cel al voltmetrului si sa fie incalzit. Poti sa iei un senzor cu un fir sau cu 2 fire, sa legi voltmetrul pe el si sa il incingi cu o lampa cu gaz si o sa vezi ca masori tensiune. Similar cu tensiunea pe care o masori pe o fotodioda expusa la lumina spre exemplu, deci nu se comporta cao rezistenta, ci ca o sursa de tensiune.

 

Da, ai dreptate, am gresit ...in mare parte 😄 

A fost emisa pe ce am vazut, fara sa ma documentez in prealabil.

Din ce am vazut, sonda lambda de amestec cu 1 fir (adica fara incalzire) este trecuta la motoare cu benzina fara plumb, cea cu 3 fire (cu incalzire) e pentru benzina cu plumb, in rest sunt compatibile dpdv al valorilor afisate. Ma refer la cele narrowband, despre whideband habar nu aveam, nu am pus mana pe motoare asa complicate inca 🙂 

O avea legatura cu faptul ca benzina cu plumb ardea la o temperatura mai joasa probabil.  

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

pontiac wave

daewoo gentra

chevy aveo

InShot_20200104_085858347.jpg

Share this post


Link to post

aceeasi marie cu alta palarie

Share this post


Link to post

am gasit-o atinsa in parcare...

e foarte foarte adanca, pana si plasticul de sub vopsea e cu șanț in el...

IMG-20200104-WA0002.jpg

Share this post


Link to post

Pune carlig de remorcare

M-am interesat pentru Accord ,este la 500lei +200montaj

Sistem anti prost ,ii zic eu

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, florinellll said:

Pune carlig de remorcare

M-am interesat pentru Accord ,este la 500lei +200montaj

Sistem anti prost ,ii zic eu

Scump si nu protejeaza decit o mica parte.

Eu ii recomand varianta clasica si total protect. Desigur, in varianta mobila valabila si cind faci sopingu'.

 

 

car1.jpg

Share this post


Link to post

Am avut,nu este bun

Te protejaza numai de ceilalti😁

Share this post


Link to post

Vezi tutorialul asta, ca doar nu l-am facut degeaba 😛 :

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
2 hours ago, ches said:

Vezi tutorialul asta, ca doar nu l-am facut degeaba 😛 :

 

Reincarca te rog sa vada si ochiul meu.

Share this post


Link to post

Sunt toate pozele acolo din ce vad, primul post si inca 2 mai spre coada topiclui.

Share this post


Link to post

Asta-i tot ce vad eu.

[Template forums/front/global/embedTopic is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Share this post


Link to post

Ieri am gasit-o lovita din nou, de data aceasta este in fata iar spoilerul e crapat/spart...

fu©k my luck 😤😡

Screenshot_20200117-093105.png

Edited by catapkz

Share this post


Link to post

Te-au blestemat nubirele.

''Ne-ai lasat pe noi ,ca eram babe si ai luat-o pe asta tinerica ''😃

  • Sad 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...