Jump to content

Recommended Posts

Am un Lacetti(Daewoo Klan) 1.6 80KW 16V

Motorul pare ca ar avea putin potential, trage bine si destul de multumit pentru un motor de 1.6, dar parca as vrea sa il mai dotez putin. Ce mi-ati recomanda? Am auzit primind aer rece ar fi un plus de putere. Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi? Ce fel de modificari ar trebui sa-i fac si in ce zona pentru un plus de vreo 20-30Hp?

Share this post


Link to post

Cu 2000euro ii mai adaugi 30Hp

Share this post


Link to post

Deci, tu vrei o crestere de putere de 20-30% la un motor mic, aspirat. Colegul florinellll este optimist in ceea ce priveste costurile modificarii precum si cele ce deriva din exploatarea ulterioara. Daca vrei masina cu motor mic si putere mare, probabil ar fi mai convenabil sa schimbi masina in loc sa te bagi la modificari.

Inca un lucru, vezi ca pe forum mai sunt topicuri dedicate tuningului la motor.

 

Share this post


Link to post

Ca sa scoata putere senmificativ mai mare ai nevoie sa-i bagi mai mult aer. Rascoleste netul dupa o axe cu came cu profil sport pentru motorul tau. Eventual arcuri de supape modificate... alezat galerie de admisie... evacuare (totala, nu doar tobe).

La motoarele cu distributie variabila (nu stiu daca al tau are) se poate castiga si ceva din soft, insa f putini tuneri chiar stiu s-o faca. Am si eu o rasnita aspirata care ar putea castiga aproape 20%, ceea ce e enorm pentru un motor aspirat. Insa am gasit un singur tuner care chiar stie s-o faca pe masuratelea, si multi altii care doar pretind insa in realitate aduc fix 0CP suplimentari.

Daca motorul tau a fost folosit in vreo competitie de amatori s-ar putea sa ai noroc si sa existe modificari omologate si testate, altfel s-ar putea sa nu gasesti decat tepe.  De exemplu filtrele de "aer rece" sau "directe" ajuta doar in situatiile in care filtru stock e unul prost gandit.  Daca ala stock e unul bunisor cu unul "sport" nu mai castigi mare lucru sau poti chiar sa pierzi.  De exemplu rasnita mea de care vorbeam fost folosita intr-o competitie de amatori si exista modificari si piese verificate (pt 90 in loc de 68CP).

Share this post


Link to post

Salut.

Eu as fi interesat sa ii cresc putin cuplul peste 4500 rpm fara sa imi pese de putere. Sa inteleg ca prin marirea avansului si cresterea cantitatii de benzina nu rezolv mare lucru si e posibil doar sa cresc inutil temperatura motorului peste 4500 rpm?

https://marius-ciclistu.ro/calculatortransmisieauto.php?exemplu=chevroletlacetti16SX5d80kw072006

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...