Jump to content
Sign in to follow this  
AdrianHH

Zgomot (motor) ?

Recommended Posts

Salutare colegi !

https://youtu.be/vE5Fh6InLn0

La Sparkul meu M250 2006/1.0i 4 cilindrii cod motor b10s1 - 147k km am o problema de aproape 1 an/25k km care parca se acutizeaza.

La rece dar si la cald,la orice fel de accelerare motorul rontaie (daca imi permiteti exprimarea). Zgomotul se aude puternic,am reusit si o filmare unde se distinge(am mers cu spatele,dar e acelasi zgomot), mai ales la plecare de la turatii joase sau accelerare mai serioasa.

Consum bun,merge pe GPL de la 98k km. Nu imi dau seama de une provine,daca turez in gol motorul se aude doar 1-2000 rpm,dupa aia dispare. Pe decelerare in viteza sau nu nu am constatat zgomotul.

Distributia schimbata la 120k cu pompa apa Hepu. Uleiul schimbat la 6k regulat. Ambreiajul la plecari cateodata mai uruie putin. Problema era si inainte de schimbarea distributiei la 120k ,nu asa de tare se auzea,dar se auzea si atunci.

Masina merge per total bine(exceptand pierderi de ulei pe garnitura de la capac tacheti).

 

 

2. Problema cu pierderi ulei la garnitura capac tacheti.

Am folosit doar GM 5w30 de la 60k de cand am luat masina. Pe la 100-110k a inceput sa supureze garnitura originala. In iarna trecuta am cerut la service garnitura Victor Reinz dar am primit Nipparts,am aflat ulterior,deci o mizerie care a tinut pana vara asta cand s-a faccut iar mazga de ulei de jur-imprejur.

Ce imi recomandati ca sa mai o mai schimb iar degeaba? Victori reinz e ok? Se pune si o pasta de etansare ? Imi spunea cineva ca Victor Reinz are o pasta pentru etansare garnituri. Orice recomandare e binevenita!

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Mie imi suna ca o problema la evacuare (tractor), ai verificat sa nu scape gaze in special pe la racodul flexibil si eventual zona galeriei de evacuare? Garnitura de la capacul culbutorilor pune doar pe original, Victor Reinz sunt unele dintre cele mai contrafacute si nu stii daca iei una buna sau una fake. In manualul masinii din ce tin minte scrie ca se pune UN PIC de silicon de etansare pe colturi si in zonele unde garnitura se curbeaza dupa forma chiulasei. Nu se pune silicon peste tot asa cum recomanda unii "mecanici" de la bloc, am facut si eu greseala asta si a trecut putin pana a inceput sa curga din nou.

Share this post


Link to post

Multumesc ches !

Exact asta era zgomotul, il pot asemui cu unul de tractoras(ca un diesel batran). Pe decelerare de la orice turatie nimic,doar la accelerare in sarcina se aude biine de tot.

Tot simt in habitaclu miros de gaze de esapament,la vreo 2 mecanici am primit raspuns ca e de la uleiul scurs pe blocul motor insa eu tot cred ca undeva e intepata evacuarea sub capota.

O sa incerc sa ma uit mai atent atat cat pot.

Multumesc mult pt sfaturi !

Share this post


Link to post

Da jos scutul de la galeria de evacuare (ala din compartimentul motor), e prins cu 3 sau 4 suruburi din ce imi aduc aminte si cauta zone pe unde se vede inegrita galeria sau chiulasa. bineinteles daca sunt crapaturi mai mari le vei vedea usor. Tot dupa zone inegrite poti sa cauti si in zona catalizatorului si racordului flexibil.

Share this post


Link to post

Salutare din nou.

Am dat jos scutul de la galerie,arata ok as zice galeria,nu era intepata sau innegrita. Nu pot vedea sub ea insa nu am vazut nimic afumat pe acolo,nici la intrare in galerie,nici pe ea. Nu vad zona "sub ea" si spre catalizator,nici pe dedesubt nu se vede tot.Am infundat pt 2 sec esapamentul si nu fasaia pe nicaieri. Zgomotul pare sa provina de la motor dinspre partea soferului,undeva centru-spre partea superioara.

Tot citesc de reglat culbutorii dar nu sunt lamurit. Ar putea fi ei de vina?

De cand am pus gpl(99000km nu am umblat la nimic).

Edited by AdrianHH

Share this post


Link to post

Dupa cum suna  clar ai vreo spartura pe traseul esapamentului, asculta cu atentie unde, as spune cu predilectie zona frontala (catalizator, racord flexibil).

Ai atins-o pe dedesubt, chiar si usor (bordura, bolovan etc)?

Eu aveam la Cielo aceeasi problema la un moment dat, pre-catalizatorul (care e in aceeasi locatie ca si catalizatorul Sparkului) se strambase si nu mai etansa corect la imbinarea cu galeria de pe motor, pe motiv de atins cu burta masinii de pamant.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspunsuri.

Cam asa arata. Pierderile de ulei sunt de la garnitura de la capacul de tacheti.

IMG-20191028-WA0001.jpg

IMG-20191028-WA0002.jpg

IMG-20191028-WA0003.jpg

Share this post


Link to post

Eu zic sa iti bati capul cu acea umezeala doar daca vrei sa fie motorul curat, de afectat nu are nici o problema, si Sparkul meu are asa de la 30k km (acum avand 92k)

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Inspecteaza cureaua de distributie, se da jos doar capacul superior de la distributie. poti sa te uiti si la cureaua si rolele de la cureaua de accesorii.

La relanti si la turatii joase, cu motorul pornit dar masina oprita se aude sunetul? Sau doar cand esti in miscare? Daca faci si cu masina oprita, poti localiza mai bine sunetul?

Edited by ches

Share this post


Link to post
19 hours ago, ches said:

Inspecteaza cureaua de distributie, se da jos doar capacul superior de la distributie. poti sa te uiti si la cureaua si rolele de la cureaua de accesorii.

La relanti si la turatii joase, cu motorul pornit dar masina oprita se aude sunetul? Sau doar cand esti in miscare? Daca faci si cu masina oprita, poti localiza mai bine sunetul?

Sunetul la rece e cel mai puternic dar si la cald e doar putin la slab ,dar tot tare.

La relanti se aude ca in filmuletul de mai jos.

De exemplu,daca plec de la 10-15km/h cu a doua se aude in toata splendoarea,parca e un tractor in toata regula. Idem daca merg cu 50 in oras si o calc (depasire,accelerare,etc). Pe decelerare nimic. Daca merg constant (40-50) nu se aude.

https://vimeo.com/user104654278/review/370027135/95de4bb9c8

Scartzaitul ala de pe partea distributiei il face la rece,cred ca e fulia de la pompa de servo,de obicei dispare dupa 2-3 minute.

 

Edited by AdrianHH

Share this post


Link to post

Daca face si al relanti pe loc foloseste metoda asta pt a localiza sunetul.

 

 

Share this post


Link to post

Update,

Am fost la un service pt reumplere freon, acolo un mecanic mai indraznet a stat pe masina pana a identificat si de unde proveneau gazele, zona EGR.

Luat garniturile pe original(de la suportul de EGR si teava) si montat. Cea de la suport era arsa complet, nu mai ramasese nimic din ea.

Rezultat- nu mai sunt gaze de esapament acum si tacanitul motorului din zona a disparut, deci am impuscat 2 iepuri deodata.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...