Jump to content
Sign in to follow this  
catapkz

Oxigen pentru Bucuresti

Recommended Posts

15 minutes ago, ches said:

 

@Viktor: Astia tot construiesc ca nemancatii in Bucuresti si nu numai, asa ca de ce demolari vorbim? 😞 

Cum asa, nici de demolat n-o mai ramas ? Haoleu ...😀

Share this post


Link to post
21 minutes ago, ches said:

Iti iei un Logan euro5 🙂 . Eu ziceam strict din punct de vedere al unuia care acum are o masina Euro 1..4 si se plange ca nu are bani sa o schimbe. Asta in cazul ipotetic prezentat de mine  in care s-ar interzice complet masinile <Euro 5 din 2023 😉 

@Viktor: Astia tot construiesc ca nemancatii in Bucuresti si nu numai, asa ca de ce demolari vorbim? 😞 

Alea-s euro 3 sau 4. Euro 5 sunt modelele mai noi, pretul sare cu mult de 2000 (cel putin la o prima vedere).

Parerea mea e ca nu ai ce sa cumperi euro5, cu 2000 euro. Ori iei un cazan crunt, dar euro 5... ori o masina acceptabila, dar euro 4 sau mai jos.

Share this post


Link to post

Puteti sa aruncati cu borcane, insa eu n-as permite in orase dizal de la Euro4 (inclusiv) in jos. 

La benzinare treaba e mai nuantata, de exemplu unele Euro4 (sau 3) in materie de particule scot mai putin decat unele E5 sau primele generatii de E6.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Sunt mai multe chestii de discutat... poluatorii principali nu cred ca sunt turismele, ci CET-urile, incineratoarele de la gropile de gunoi si masinile mari. Sunt atat de multe mizerii in orasul asta, incat categoria euro a turismelor era printre ultimile la care m-as fi gandit.

As taxa/interzice in prima instanta toate rablele de tonaj mare, care nu mai corespund tehnic (stim cu totii cum se ia itp-ul). Camioane, macarale, dube, chiar si autobuze sau autocare vai mama lor... dupa aia pe norme euro la cei din alte localitati. Riveranii abia la final, si nu atat de drastic cum vrea madama... ca suntem inca Europa de Est, nu ne permitem masini noi. Evident, asta dupa ce am creeat conditii... parcari, mijloace de transport in comun, fluidizare trafic, sosea de centura etc.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Acum 6 minute, Geo_ZGA a spus:

Sunt mai multe chestii de discutat... poluatorii principali nu cred ca sunt turismele, ci CET-urile, incineratoarele de la gropile de gunoi si masinile mari. Sunt atat de multe mizerii in orasul asta, incat categoria euro a turismelor era printre ultimile la care m-as fi gandit.

 

LIKE

Share this post


Link to post

Sunt multe de făcut și probabil nu exista un silver bullet. 

Însă de undeva trebuie început. Pana una alta bucureștenil pierd în medie doi ani de viata doar datorita particulelor (zice oms/who). 

Și cred ca trebuie oarecum făcut ceva "cu forța". Oamenii prefera sa cumpere o mașină ieftina și care consuma puțin, și sunt încântați ca au salvat câteva mii de euro la achiziție sau zeci de euro pe carburant anual fără sa pună în balanță ce însemna alegerea lor dpdv al aerului pe care îl respira și ei și copii lor. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai si ti se pare normal sa incepem prin a lovi cetatenii? De ce nu societatile subordonate primariei, regiile, chiar si societatile private care se ocupa cu activitati poluante?

Gropile de gunoi sunt groaznice, vara emana gaze de mori... plus ca incinereaza tone de gunoaie fara a avea filtrare corespunzatoare. Se importa gunoaie din diverse tari, doar de dragul banilor.

CET-urile polueaza la greu, fix in oras sau chiar langa.

O cifa antica sau o RABA polueaza cat 500 de turisme. Si sunt destule ramase in circulatie, de care inca se trage, asta apropos de economie, pt ca una noua costa. Exagerez si eu cu cifrele, evident, dar e clar ca sunt mult mai poluante.

Faci cu forta, dar inainte de a forta, ofera o alternativa. stb-ul sau metroul? Pai mai bine pierd 2 ani din viata din cauza poluarii, decat 10 din cauza timpului pierdut in trafic prin autobuze (cu aromele, aglomeratia si conditiile cunoscute).

  • Like 2

Share this post


Link to post

CET-urile poate se rezolva de la sine (prin faliment :D) chiar mai exista atat de multe? Si inca mai merg cu pacura? 

vechiturile alea de mare tonaj sau alte utilaje agricole ar trebui evident ejectate din orase.

Eu nu sunt sigur ca masura asta heirupista luata de duamna firea o sa rezolve ceva (cu exceptia inca a catorva gologani pentru catedrala, daca tot ne curatam mai devreme macar sa fim mantuiti). Pe de alta parte insa trebuie sa fie toata lumea constienta ca nu exista oras in lumea asta care sa fi castigat batalia cu masinile. Singura solutie care a functionat oriunde in lume a fost reducerea numarului  de masini, si/sau renuntarea la folosirea lor in oras. Daca nici americanii sau nemtii n-au gasit solutii ca tot poporul sa cumpere tigari cu masina in oras e foarte putin probabil sa o gaseasca dambovitenii.   Evident, asta trebuie sa vina in paralel cu infrastructura de transport public. Insa in Bucuresti inca se betoneaza spatii verzi ca sa faca parcari, ceea ce sunt bani aruncati pe o "solutie" absolut contraproductiva.  In loc sa dea banii pe parcarile alea mai bine ii dadea tot la catedrala 😄 Sau si mai bine, pe autobuze, tramvaie, alea alea.   In Bucuresti insa se construiesc viaducte.  Incet si prost, si probabil jumate din bani se fura. In multe orase mari europene se DEMOLEAZA viaductele. Tot incet si prost, la mine in cartier demoleaza un viaduct de 3 ani si inca n-au terminat 😄 Insa tendinta e de a dezafecta infrastructura de transport intrucat oricat ai construi, numarul de masini (sau de kilometri rulati) va creste mai repede decat poti construi. 

O masura proasta cred ca tot e mai buna decat a nu face nimic, macar are darul de a inflama si a porni o dezbatere serioasa,  poate oamenii incep sa se gandeasca serios la problema si la o solutie mai buna.  Macar poate pricepe majoritatea ca problema e REALA. 

Cu gunoiul e o problema distincta, si la fel si cu subdimensionarea statiilor de epurare de exemplu. 

 

 

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Imi pare rau sa dau vesti proaste, mai ales dupa ce am bagat vreo 3000 lei intr-un euro4, si Panzerul meu e euro3... s-a schimbat schimbarea, euro4 plateste si el din 2020, 500 lei/an

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/dezb_publica/sedinte/proiecte_2019/01_20190925_vers_imb.pdf?fbclid=IwAR2tNt7lqauhcHhhg0vWcP60aAdiil6lcAR0lIaMS3upMu_wudNOHqXgGuM

Intrebarea acum este... unde platim?

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

EURO 4 este exceptat de la plata taxei in 2020

 

 

Hotărârea va impune o restricţionare a circulaţiei începând cu 1 ianuarie 2020 (2021 pentru Euro 4) pentru maşinile care poluează (masă totală sub cinci tone), pe principalele artere ale Bucureştiului. Restricţia se va aplica de luni până vineri, de la 7:00 la 22:00 şi va fi însoţită de taxarea traficului poluant din centrul Bucureştiului.

Citeste mai mult: adev.ro/q19kr6

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Ai impresia ca vorbeam doar ca sa ma aflu in treaba? Intra pe link si citeste decizia primariei, e de acum 3 zile.

Euro4 plateste din 2020, la fel ca si euro3

Share this post


Link to post

Mai e pana in 2020, poate firea nu va mai fi mai stii? 🙂 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Stiu ca pt euro4 initial era timp pana in 2021, acum vad ca pana in 2020. Nu e rau, poate mai lasa lumea masinile acasa sau macar nu vor mai merge in centru, eu cu siguranta asta voi face cu Sparkul.

In Bucuresti sunt 5 ceturi care merg cu pacura si gaze si peste 3 milioane de masini (1.25 milioane inregistrate cu nr de bucuresti in oct 2017). Tot mai crezi ca ceturile polueaza mai mult? De ce dimineata cand nu e trafic nu miroase a noxe, iar seara pute? Ceturile merg non-stop, right?

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Electrocentrale_Bucure%C8%99ti

Pana una alta am dat comanda de 3 masti antipoluare cu filtru nedetasabil ca sa vad daca e vreo diferenta. Probabil ca asta e singura sansa sa avem "oxigen" in Bucuresti.

Masinile se tonaj mare sunt interzise in Bucuresti, zonele A si B daca nu platesc taxe suplimentare. Au voie doar la periferie. Deci si astea-s putine in comparatie cu nr de autoturisme si autoutilitare mici care vor plati taxa de oxigen.

Nu sunt Gica Contra, vreau doar sa fac clar ca masinile mici polueaza si polueaza mult, f mult. Pentru ca numarul lor e foarte mare. Singura solutie pt limitarea lor este sa fie intr-un fel sau altul descurajate persoanele care folosesc. Normal ar fi sa fie descurajate printr-un transport in comun decent. Dar in Bucuresti nu poti sa ai un transport in comun decent fara sa limitezi nr de masini pt ca nu exista si unde exista nu sunt respectate benzile de autobuze. Deci e un cerc vicios din care se poate iesi doar cu forta/ taxare suplimentara.

 

Share this post


Link to post
1 hour ago, Dj_Dark said:

Mai e pana in 2020, poate firea nu va mai fi mai stii? 🙂 

Mai e vreo luna :)) de la 1 ianuarie intra in vigoare aplicarea taxei

Share this post


Link to post

Ati inceput sa va copilariti 😄. N-are Firea nicio treaba cu povestea asta, sper sincer ca nu ii dati chiar atata credit 

Share this post


Link to post

Deci, situatia e asa ca vad ca discutia se duce in balarii. 

Eu sunt un iubitor de masini, inca mai am daewoo si voi mai avea ceva timp de-acum incolo. Nu am nici o problema sa platesc taxa, atata timp cat taxa aia va contracara intr-un mod real poularea mea. 

Nu sunt de acord cu interzicerea totala a unor categorii de masini. Ar putea sa puna o taxa suficient de mare la non-euro de exemplu astfel incat  sa descurajeze astfel de masini sa circule, din nou,  nu am nici o problema cu asta. La mine faptul ca inca mai am daewoo este o alegere nu o lipsa de optiuni.  Dar repet, vreau sa vad fapte reale de reducere a poluarii la modul activ, nu doar punem taxa ca sa nu isi mai permita lumea sa o plateasca si automat nu vor mai merge cu masinile=poluare mai putina.

Plus ca nu suntem in franta/anglia/spania/germania sau in orice alta tara mult mai civilizata. Nici macar aia nu au interzis unele masini, doar au pus taxa. Si pe bune acum, de ce sa interzici cand poti sa scoti bani? 

Si da, stiu ca in unele din tarile mentionate mai sus dieselul este interzis (parca in Paris daca imi amintesc bine) si pe buna dreptate, astea sunt exceptii.

Si asa de incheiere,  asta este forum auto deci in opinia mea discutiile de genul " merg cu trotineta sau cu transportul in comun" nu prea isi au rostul. Toate masinile polueaza mai mult sau mai putin deci prin definitie forumul asta nu se va impaca niciodata bine cu ecologistii 🙂 .

Si numarul 2, cand chestia asta cu euro/oxigen se va aplica la nivel de tara, acest forum va ramane doar cu numele. Sau se va redenumi doar in chevrolet 😄 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Sau in Daewoo. Masini de spalat Daewoo :))))

Eu cel mai probabil o sa le platesc, pt ca nu am de ales. Nu voi merge cu ratb-ul, timpul meu e prea pretios. Nu mai zic ca, daca prin absurd as face-o, cand vreau sa plec in weekend pe undeva ce fac, teleportez masina in afara orasului?

Dar va intreb din nou: unde platim? Ca mai e o luna (+o saptamana) si vine sfarsitul de an.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post
2 minutes ago, Geo_ZGA said:

 

Dar va intreb din nou: unde platim?

La CEC . Daca se achita (pe 2020 pe tot anul) pina la sfirsitul acestui an, ii mai ieftin . 

Share this post


Link to post

Unde scrie asta? da-mi si mie un link, ceva, te rog

Share this post


Link to post

Nu ma ajuta cu nimic, asta citisem si eu... sms la ce nr de tel? Ce aplicatii online? In benzinarii nu stie nimeni inca nimic. Nu apare nicaieri CEC-ul, de care ziceai... cu atat mai putin "reducerea" aia

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cel mai probabil e in aplicatia existenta deja pentru roviniete. 

Reduceri, de black friday doar ...

Share this post


Link to post
15 hours ago, Geo_ZGA said:

Nu voi merge cu ratb-ul, timpul meu e prea pretios.

 

Aici e fix jumatatea cealalta a "solutiei". RATB-ul ar trebui sa fie mai rapid si mai fiabil decat mersul cu masina (la mine e, ca sa meg in centru autobuzul e mult mai rapid si mai ieftin decat masina, daca iei in calcul si parcarea), iar daca timpul e pretios ar trebui sa fii incurajat sa iei transportul in comun, nu masina. 

Insa probabil o sa mai dureze pana cand ratb-ul o sa fie parte a solutiei, si nu a problemei. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Acum 17 ore, Geo_ZGA a spus:

Nu ma ajuta cu nimic, asta citisem si eu... sms la ce nr de tel? Ce aplicatii online? In benzinarii nu stie nimeni inca nimic. Nu apare nicaieri CEC-ul, de care ziceai... cu atat mai putin "reducerea" aia

Cred ca se amana punerea in aplicare a ""IMBECILITATII""

Vor fi multi care cumpara pentru 1 zi,deci la peco va fi blocaj,cei care baga benzina vor astepta la coada dupa aceia care baga OXIGEN😡

Vor fi multi care nu stiu de ""PORCARIE"" si amenzi garla pentru ""nenorocitul ""care nu vrea sa isi cumpere masina noua

Astia care nu au masini noi merita bagati in puscarie 

Cu o mentiune,exceptie fac eu si cei care citesc  randurile de mai sus🤪

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Eu astept sa ma opreasca politia locala in trafic sa imi dea amenda ca sunt euro 4. 

Pana atunci nu voi achizitiona nici un fel de "oxigen".

Btw, cat va fi amenda? Cine o va da? La ce lege se incadreaza? Mi se ia talonul? Mi se sechestreaza masina? Dupa ce imi iau amenda, pot sa imi vad linistit de drum? 

Pe scurt, unde este cadrul legal pentru masura asta?

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...