Jump to content
Sign in to follow this  
catapkz

Oxigen pentru Bucuresti

Recommended Posts

Doamne ajuta sa fie asa altfel o sa imi fie cam greu sa merg cu Cielo prin Bucuresti.Totusi, sunt oarecum socat ca toti par revolatati dar stau si injura pe Facebook.La placinte inainte la razboi inapoi...

Ce nu mai inteleg ca multi sunt entuziasmati de chestia asta, crezand ca va aduce intr-adevar beneficii.Adevarul ca  cu banii stransi s-ar putea face ceva in privinta poluarii si a fluidizarii traficului si bineinteles, pentru imbunatatirea transportului in comun si a infrastrucurii dar cine sunt eu sa dau sugestii Firei...

Edited by Horica00

Share this post


Link to post
Acum 15 ore, Viktor a spus:

Mie imi sopti un vecin in casca Ferea (amaraciune) a renuntat la proiect. Acum, c-o fi adevarat ori ba ... asta imi fu soptit in mini casca din ureche.

 

Acum 12 ore, catapkz a spus:

Nu cred, sincer.

Afectează prea putini hotărârea aceasta că s-o retragă. In plus ii împacă și pe șefii EU.

Ar fi grozav...

""Cand e sa te ineci te agati si de un pai"" zice ,cultura populara

Hotararea e luata asa ca ,la revedere🤫

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Nu fu decit un fake news, cica se poarta. M-am molipsit de la tanti Gabitza, mamaia de la aprozar ce vinde ziare cu poze trucate. Altfel, schwarzkopf, bucurestiul verde rezista !

  • Like 1

Share this post


Link to post

Exista Nubira euro 4?

Share this post


Link to post

Nu exista nubira euro4 cel putin la noi. Exista nubira 2 (adica Chevrolet lacetti). 

Si apropo de revoltati pe facebook, pe grupul ala anti taxa erau 4000+ de partikip si interesati. La protest nu cred ca au fost 10 🙂 

Am si o explicatie. Sunt foarte putini care tin masinile alea pentru ca le plac. (Daewoo included). Majoritatea le tin fiindca nu-si permit altceva. Si nu-si permit altceva fiindca toata viata lor s-au uitat in gura/curtea unuia/altuia si au fost prea prosti ca sa realizeze ceva vreodata in viata,  seamana cu o categorie din cauza careia a scos veorica aia 20%+.

Poate suna dur dar eu asta vad in jurul meu zilnic. 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
38 minutes ago, Dj_Dark said:

 

Si apropo de revoltati pe facebook, pe grupul ala anti taxa erau 4000+ de partikip si interesati. La protest nu cred ca au fost 10 🙂 

Eram la serviciu, breee ... d-aia n-am mers. Muschii si creierele incinse le lasaram acasa in spatele monitoarelor la improspatare sa pot bate de nebun in taste, poate-poate ma aude careva.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, catapkz a spus:

Exista Nubira euro 4?

Vrei sa ramai tot pe Daewoo?

Share this post


Link to post
15 hours ago, Dj_Dark said:

Si apropo de revoltati pe facebook, pe grupul ala anti taxa erau 4000+ de partikip si interesati. La protest nu cred ca au fost 10 🙂

Fii cat se poate de realist ... Un protest trebuie sa aiba un motiv, un scop. Ce anume s-ar fi putut cere/invoca la protestul respectiv pentru a se auzi ?

Share this post


Link to post
On 11/16/2019 at 7:12 PM, catapkz said:

Exista Nubira euro 4?

Salut, Nubira se opreste la Euro 3 (cum am eu), Nubira 3 (sau Lacetti cum zice Dj, dar cu sigle de Daewoo) este tot euro 3. Doar Chevrolet Lacetti vandut in Ro este euro 4.

Share this post


Link to post

Oricum un Lacetti 2008 1.6 benzina e undeva la 2500E la prima strigare si unul 2006 pleaca de la 1500E. Deci la 2000E ai de unde alege. Desi eu nu as da banii pe euro 4 acum, din 2021 si ala va avea taxa pt centrul orasului.

Acum iarasi veti sari pe mine, insa subliniezi din nou ca sunt putini cum masini vechi care au grija de ele. Zilnic vad in trafic diverse rable  care scot norul de fum in spate, de la Mertane din anii '90 si terminand cu dube, microbuze si camioane.

Si poluarea exista din plin in Bucuresti, oricat vrem sa o ignoram. Daca dimineata mai e cat de cat decent pentru ca plec devreme de acasa, seara simt mirosul de noxe pana in strafundul plamanilor. Ii vad pe majoritatea biciclistilor cu masti antipoluare, voi incerca si eu solutia asta desi mie frica de alte prostii cum ar fi dezvoltarea de bacterii, virusi samd in masca daca nu e schimbat filtrul la cateva zile.

Cu siguranta trebuie facut facut ceva, eu sincer as fi mers pe interzicerea completa in oras a masinilor sub Euro 5 pana in 2023. Fara taxe, fara nimic, permise doar vehiculele istorice.

In 3 ani orice isi pune in minte strange bani de un euro 5. Un logan euro 5 din 2011 e 2750E pe olx la prima strigare, peste 3 ani va fi mai ieftin.  Cu 10lei/zi*365zile*3=10950lei = 2281E + 300-400E banii de pe un euro 2-3 vandut cuiva din provincie vine la fix cat o masina ieftina euro 5. Si 300lei pe luna oricine are o masina isi permite sa puna deoparte, multi ii dau pe tigari, alcool si femei 😛 . Cei care nu isi permit probabil ca nu vor fi prea afectati pentru ca oricum nu circula cu masina, o tin acasa, pe locul de parcare.

Si da, toata lumea are dreptate cand spune ca transportul in comun nu e suficient si ca masinile vin rar, circula incet, dar parte din vina este a celor care merg cu masina la serviciu, ambuteiajele (timpii mari de asteptare la transportul in comun) sunt create de masinile mici, marea majoritate transportand 1 singura persoana.

Normal ca sunt multi iritati aici pe forum pentru ca na, suntem posesori de Euro 2/3. Si eu din 2021 voi plati taxa la Spark (euro 4) daca vreau sa merg cu ea in centru. Si Sparkul are 54000km, e ca noua. Macar de Epica am scapat la timp, probabil luam si mai putini bani daca o vindeam dupa ce aparea propunerea de lege.

Eu raman la parerea ca trotinetele-s cele mai bune 😛 . Apropo, un Xiaomi M365 ca al meu a ajuns 1500 si ceva de lei, in 6 luni max se plateste singur din banii de benzina 😄 .

Edited by ches

Share this post


Link to post

Subscriu, si eu patesc sa mi se usuce gatul de fum stand la semafor cateodata.

Oricum, hai sa zicem drept, si cate euro 5 dereglate circula... Mai vad cate unul accelerand maxim la plecarea de pe loc, si lasa in urma lui perdea de fum, si masinile sunt de generatie mai noua (lipsa de interes pentru intretinerea masinii, daca merge, si in acte e ce trebuie, merge si asa).

Si oricum, problema cea mai mare este dupa parerea mea, gandirea oamenilor. Pur si simplu nu isi cumpara masina potrivita pentru ce vor sa faca cu ea (hai sa zicem eventual nu masina, ci motorizarea)

Personal tocmai mi-am cumparat un Euro 4 diesel, care nu scoate pic de fum, dar nu circul cu el in oras si taxa nu ma va interesa, pentru oras folosesc benzinara aspirata. Sa mergi cu motorina prin oras, mi se pare ca e o inutilitate, oricum nu ai nevoie de mai mult de 30 CP sa mergi din semafor in semafor, iar economia de carburant e nula, stim cu totii; iar o calatorie pe luna in provincie o poti face lejer si cu o benzinara, asta pentru argumentul ca oamenii nu folosesc masina doar in oras).

Daca ar fi folosit lumea benzinare  / gpl in oras, poate nu era asa mare scandalul cu particule etc. (desi se gasesc motive si pentru acestea de a fi scoase).

Ma opresc ca deviez :).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Acum 2 ore, ches a spus:

 

Eu raman la parerea ca trotinetele-s cele mai bune 😛 . Apropo, un Xiaomi M365 ca al meu a ajuns 1500 si ceva de lei, in 6 luni max se plateste singur din banii de benzina 😄 .

Sincer ,daca ai face naveta cu ""RATB"" cat ar costa pe luna?

Dar fii sincer

Share this post


Link to post

As merge cu metroul, deci 70 lei/luna, cu RATB da cu virgula din Titan pana in Pipera as face aprox 1 ora si jumatate. Problema e ca de la mine pana la metrou sunt vreo 10-15min de mers pe jos + 35-45 minute cu metroul. In conditiile in care cu trotineta fac 45min/12km 🙂 , maxim 50min daca nimeresc o zi cu trafic naspa rau. Cu masina am facut si 1 ora si jumate

Si nu as compara mersul cu Metrou/RATB cu mersul cu trotineta/ bicicleta, ci cu mersul cu masina/scuter/motocicleta. Pe trotineta nu trebuie sa imi pazesc buzunarele, sa ma inghesuiesc in pasaj la Unirii/ Victoriei, sa suport mirosurile muncitorilor plecati catre serviciu. Sunt doar eu cu gandurile mele, poate putin mai atent la trafic ca atunci cand sunt cu masina. Frig pana acum nu mi-a fost pentru ca arunc o privire pe geam si citesc termometru, deci stiu cum sa ma imbrac. Transpirat nu am ajuns niciodata la munca desi cu metroul mi se intampla des.

Bucurestiul e un oras mic (~20km in diametru) si in max o ora si jumatate ajungi dintr-un cap in altul cu bicicleta sau cu trotineta. Problema e ca e periculos pt ca nu exista infrastructura. Era sa mi-o iau de cateva ori din cauza unor soferi neatenti si o data din cauza mea. Mi-am readaptat traseul ca sa evit zonele periculoase.

Edit: vad ca aici toata lumea se plange de Firea (care e o idioata, asta e clar), insa nimeni nu vrea sa renunte la masina, desi topicul este "Oxigen pentru Bucuresti". Nu inteleg cum ar putea veni mai mult oxigen in Bucuresti daca orasul se aglomereaza de la an la an si cei care se muta aici vin si cu masinile din dotare. Pana la urma pe topicul asta ar trebui sa venim si cu solutii... Eu am gasit o solutie convenabila pt mine, pentru altii nu e o optiune. Afirmatiile generale pe care le-am citit aici sunt cele inaintate tot timpul de cei care fac naveta cu masina zilnic. Unii chiar trebuie sa o faca, altii nu (printre care si eu). Pana acum 4 luni mergeam numai cu masina la munca pt ca imi era mai comod, iar bicicleta o foloseam ocazional pt ca nu vroiam sa pierd 15 min ca sa fac dus in fiecare dimineata cand ajung. Asa ca pana vin nametii (pt ploaie sunt pregatit) ne vedem in trafic cu trotineta 😄 .

Edited by ches

Share this post


Link to post
42 minutes ago, ches said:

As merge cu metroul, deci 70 lei/luna, cu RATB da cu virgula din Titan pana in Pipera as face aprox 1 ora si jumatate. Problema e ca de la mine pana la metrou sunt vreo 10-15min de mers pe jos + 35-45 minute cu metroul. In conditiile in care cu trotineta fac 45min/12km 🙂 , maxim 50min daca nimeresc o zi cu trafic naspa rau. Cu masina am facut si 1 ora si jumate

Si nu as compara mersul cu Metrou/RATB cu mersul cu trotineta/ bicicleta, ci cu mersul cu masina/scuter/motocicleta. Pe trotineta nu trebuie sa imi pazesc buzunarele, sa ma inghesuiesc in pasaj la Unirii/ Victoriei, sa suport mirosurile muncitorilor plecati catre serviciu. Sunt doar eu cu gandurile mele, poate putin mai atent la trafic ca atunci cand sunt cu masina. Frig pana acum nu mi-a fost pentru ca arunc o privire pe geam si citesc termometru, deci stiu cum sa ma imbrac. Transpirat nu am ajuns niciodata la munca desi cu metroul mi se intampla des.

Bucurestiul e un oras mic (~20km in diametru) si in max o ora si jumatate ajungi dintr-un cap in altul cu bicicleta sau cu trotineta. Problema e ca e periculos pt ca nu exista infrastructura. Era sa mi-o iau de cateva ori din cauza unor soferi neatenti si o data din cauza mea. Mi-am readaptat traseul ca sa evit zonele periculoase.

Edit: vad ca aici toata lumea se plange de Firea (care e o idioata, asta e clar), insa nimeni nu vrea sa renunte la masina, desi topicul este "Oxigen pentru Bucuresti". Nu inteleg cum ar putea veni mai mult oxigen in Bucuresti daca orasul se aglomereaza de la an la an si cei care se muta aici vin si cu masinile din dotare. Pana la urma pe topicul asta ar trebui sa venim si cu solutii... Eu am gasit o solutie convenabila pt mine, pentru altii nu e o optiune. Afirmatiile generale pe care le-am citit aici sunt cele inaintate tot timpul de cei care fac naveta cu masina zilnic. Unii chiar trebuie sa o faca, altii nu (printre care si eu). Pana acum 4 luni mergeam numai cu masina la munca pt ca imi era mai comod, iar bicicleta o foloseam ocazional pt ca nu vroiam sa pierd 15 min ca sa fac dus in fiecare dimineata cand ajung. Asa ca pana vin nametii (pt ploaie sunt pregatit) ne vedem in trafic cu trotineta 😄 .

Pai normal ca nu renuntam la masina. Vrei sa ne zica @Mircea ca ne pute mana a bara? :))

  • Like 1

Share this post


Link to post

N-am precizat de ce am intrebat de Nubira euro 4...

Ieri, in Kaufland, un tip cu o nubira ii cumparata de o săptămână jura ca e euro 4 pt ca in talon scrie E4.

Tot pe olx am vazut vanzatori de Nubira 2 care jura ca e direct euro 4...

Share this post


Link to post
14 hours ago, catapkz said:

N-am precizat de ce am intrebat de Nubira euro 4...

Ieri, in Kaufland, un tip cu o nubira ii cumparata de o săptămână jura ca e euro 4 pt ca in talon scrie E4.

Tot pe olx am vazut vanzatori de Nubira 2 care jura ca e direct euro 4...

Recomanda-i sa mai citeasca si ce inseamna litera K, acolo unde are el E4 (adica pe spatele talonului).. Acolo este numarul omologarii tip, deci toate au la fel (mai putin eu unde am E1 ca este de UK).

Share this post


Link to post
Acum 7 minute, mirceajo a spus:

Recomanda-i sa mai citeasca si ce inseamna litera K, acolo unde are el E4 (adica pe spatele talonului).. Acolo este numarul omologarii tip, deci toate au la fel (mai putin eu unde am E1 ca este de UK).

Nenea Mircea nu te vad revoltat mai deloc in conditiile care tu ai bagat multi bani si mult suflet in '""Garofitele tale""🥺

De ce oare?

Share this post


Link to post

Sunt si eu revoltat! Doar ca tin la masinile si proiectele mele, iar daca nu scap de taxa/interzicere vom vedea.. masinile nu le vand, mai bine le fac garaj la tara si le tin de muzeu 🙂
Eu nu cred ca o sa interzica sa circulam cu ele, iar cu taxa la un momentan dat tot vom platii ceva.. Cat despre ce spune Ches, eu nu vreau sa strang 8000/12.000 euro (sa-mi iau de la gura sau rata) ca sa-mi iau un cotet de euro 5.. prefer sa platesc cei 700 lei~150 euro, iar daca mai merg 5/10 ani cu ele.. tot e mai ieftin :)) 
Iar daca chiar se vor interzice.. ne luam cotet :))

Edited by mirceajo
  • Like 3

Share this post


Link to post

Eu ziceam de 2000E boss, nu de 10000. 🙂 

Stiu cat mi-am rupt de la gura ca sa iau Captiva cu speranta ca vand Epica macar cu 4500E. Dar na, tepe luam cu totii...

Share this post


Link to post

Pai si ce faci cu 2000 euro?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Solutia e simpla : demolezi hardughiiile ce s-au inaltat peste noapte si reobtii curentii de aer ce aerisesc orasul Punct

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nenea Victore,tu de MAFIE ai auzit?

MAFIA ESTE IN TOT SI IN TOATE,e drept ,nu ca pe vremea lu'' Al Capone.

Chiar sunt curios daca in zona ZACA vor disparea masinile abandonate

Share this post


Link to post
1 minute ago, florinellll said:

Nenea Victore,tu de MAFIE ai auzit?

MAFIA ESTE IN TOT SI IN TOATE,e drept ,nu ca pe vremea lu'' Al Capone.

Chiar sunt curios daca in zona ZACA vor disparea masinile abandonate

Ironic, Al Capone a fost bagat la zdup de Fisc pentru evaziune de taxe. :))

Share this post


Link to post
On 11/19/2019 at 3:24 PM, Geo_ZGA said:

Pai si ce faci cu 2000 euro?

Iti iei un Logan euro5 🙂 . Eu ziceam strict din punct de vedere al unuia care acum are o masina Euro 1..4 si se plange ca nu are bani sa o schimbe. Asta in cazul ipotetic prezentat de mine  in care s-ar interzice complet masinile <Euro 5 din 2023 😉 

@Viktor: Astia tot construiesc ca nemancatii in Bucuresti si nu numai, asa ca de ce demolari vorbim? 😞 

Edited by ches

Share this post


Link to post
1 hour ago, florinellll said:

Nenea Victore,tu de MAFIE ai auzit?

MAFIA ESTE IN TOT SI IN TOATE,e drept ,nu ca pe vremea lu'' Al Capone.

Chiar sunt curios daca in zona ZACA vor disparea masinile abandonate

Asta-i buna. Parca cine n-o auzit de Pradeaza Sugruma Distruge si cei 7 (zeci) de Al Caponei di Romanica in frunte cu Veorica  ... Da' l'as, cit s-o mai gasi cite vreo juma' de ulei si-un kil de zahar, se vor plati si taxe moaca (fara de investitii).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...