Jump to content
Sign in to follow this  
catapkz

Oxigen pentru Bucuresti

Recommended Posts

Oricum, in astea citeva luni cit o mai fi coana la cirma, n-o sa inverzeasca absolut nimic in buhale. 

Intrebarea mea ramine : ce ai realizat in ultimul mandat ? Ca taxe si impozite s-au tot platit. Si-ar mai fi o sumedenie de intrebari da' ma abtin ca nu cumva sa-si dea demisia.

 

Share this post


Link to post

Mie ideea in sine nu mi se pare rea.  Cumva trebuie descurajate dizalurile alea ieftine si bune (E3-4) din jermanistan de la utilizarea urbana. WHO spune ca in bucale traiti cu doi ani mai putin in medie datorita particulelor fine. 

Insa mi se pare aiurea sa consideri la fel de poluant un benzinar E4 de exemplu ca un dizal E4. Eu cred ca un benzinar E3 de exemplu in realitate polueaza mai putin (ma refer la chestii toxice, nu la CO2) decat un dizal E5 sau chiar E6 pre-dieselgate. Mai multe, cred ca un benzinar E3 sau E4 polueaza mai putin decat unul E5 ca al meu, care fiind cu injectie directa produce particule fine... 

Adica mai simplu, ideea nu mi se pare rea insa mai trebuie lucrat la ea .

 

PS

Cu masinile de colectie cum o sa functioneze treaba asta?  In curand asta o sa se aplice si la woo-uri 😄

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bun, si daca se va institui sistemul prin toate localitatile din Romania, comune, orase? Ca si acolo sunt consilii locale si autovehiculele polueaza si pe acolo! De exemplu daca trebuie sa mergi de la Bucuresti la Oradea te costa benzina 300 lei si taxele de tranzit tot atat, iti convine? Sistemul echivaleaza cu instituirea unor vami interne, multe din Evul Mediu si multe desfiintate inca de pe vremea lui Stefan cel Mare! Odata deschisa Cutia Pandorei e posibil orice! Aveti grija ce va doriti... o sa ajungeti sa va intoarceti, in Bucuresti, la cal si caruta!

Poate ca solutia ar fi ca ITP-ul sa se faca pe bune in ceea ce priveste noxele emise de autovehicul! Cred ca asta e de fapt solutia!

Edited by trebor271074
  • Like 1

Share this post


Link to post

la ITP nu are tehnic cum sa-ti faca un control pe bune, nu pot detecta decat probleme grave (un motor muci, sau lipsa fizica unui catalizator sau filtru). ITP-ul se face cu motorul pe masina si fara sarcina, nu pe banc si in sarcina.  Plus ca un dizal E3 sau E4 (n-au filtru de particule, n-au instalatie dedicata anti NOx)  are voie sa polueze ca porcul, eu nu le-as permite in aglomerari nici pe alea conforme.  Un dizal (indiferent de norma Euro) cu EGR-ul anulat are super rezultate la ITP pentru ca reduce fumul (particulele).... ce conteaza ca explodeaza NOx-ul, ala nu se masoara la ITP!  In materie de dizal cel putin, ITP-ul e o gluma proasta. 

Genul asta de taxe / interdictii se baga in aglomerari urbane, nu in sate.  Si normal ar fi sa nu se aplice pe drumurile de centura (acolo unde exista). 

Eu nu cred ca poti miza pe bunul simt ca bizonul sa renunte la TDI-ul ieftin adus de la babuta din Jermania,  si sa-si ia un logan pe benzina care sa consume 2-3€/100km in plus, si sa puteti respira un aer ceva mai curat.  Pentru el cateva sute de euro pe an e mai important decat ce respira si el, si tu, si copii tai, si copii lui.   Cumva trebuie sa-l coste mai mult sa isi pastreze epava decat sa o schimbe cu o masina ceva mai curata, chiar daca e una mai putin fitoasa. 

Edited by mr_
  • Like 2

Share this post


Link to post

Sa fim seriosi!

Daca doreau cu adevarat reducerea poluarii in Bucuresti interziceau accesul TUTUROR vehiculelor cu propulsie diesel, inclusiv camioane, autobuze etc!

Si cumparau pentru STB vehicule doar cu propulsie electrica (troleibuze, tramvaie - cu extinderea retelelor pentru ele) si/sau cu hidrogen ori butan.

Si extindeau infrastructura de re-incarcare pentru vehiculele electrice de tot felul, inclusiv autoturisme!

Si extindeau si populau spatiile verzi, nu cu panselute si borduri, ci cu pomi!

Si extindeau mai cu simt de raspundere metroul ala.

Eu nu am auzit de astfel de masuri!

In fapt e vorba ca s-au cam terminat banii de panselute si borduri, iar prostii, trebuie sa plateasca ceva bani, ca sa aibe de unde fura baietii!

Simplu ca buna ziua! Restul is doar povesti!

Edited by trebor271074
  • Like 3

Share this post


Link to post

Nu asta se doreste, se doresc doar bani, e visteria goala.

La fel si aia cu parcarile care ma enerveaza pe mine mai mult decat asta cu taxa.

Partea cea mai proasta este ca desi probabil vor veni altii la alegeri, raul e deja facut, nu or sa revina aia asupra deciziei 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Fratilor ... voi chiar nu pricepeti notiunea de "precedent" ? Ca sa fiu putin apocaliptic, de acum potopul ! Garantat restrictia pentru orice fel de motor cu ardere interna o sa apara mult mai rapid decat ne asteptam. Si asta nu pentru ca nu creste pomul intre timp. Ci pentru ca nu se planteaza pomi, sunt taiati pomi ... ca doar este nevoie de autorizatii de constructie. Restul listei (care include: fluidizare trafic, semaforizare inteligenta, artere corect dimensionate etc) o las pe seama voastra 

  • Like 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca ala care o Octavia 1.9TDI din 2002 o s-o vanda si o sa-si ia un Nissan Leaf doar pentru ca are chargere mai multe la dispozitie.  Si nici macar ala care are una Euro5 poate insa i s-a parut mai interesant sa anuleze filtrul de particule decat sa-l schimbe. 

Primaria si autoritatile au partea lor de vina pentru situatie (se mai pot adauga si lipsa pistelor de bicicleta, lipsa traseelor dedicate doar pentru transport in comun, plan de urbanism...a... exista asa ceva? etc). Si probabil mai au nevoie de bani ca sa dea un glet si la catedrala ... insa asta ramane doar o parte a problemei. 

 

PS

In Rotterdam au bagat chargere la greu. Rezultat? Toti taximetristii au masini electrice (inclusiv BYD-ul chinezesti) si e vesnic coada la ele. Cand o incarcare dureaza 40 minute ar trebui sa ai de 10 ori mai multe chargere decat pompe de benzina daca vrei sa nu astepti mai mult decat la benzinarie.  Poate o sa se ajunga si acolo insa nu peste noapte.

Edited by mr_
  • Like 3

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, Dj_Dark a spus:

Nu asta se doreste, se doresc doar bani, e visteria goala.

La fel si aia cu parcarile care ma enerveaza pe mine mai mult decat asta cu taxa.

Partea cea mai proasta este ca desi probabil vor veni altii la alegeri, raul e deja facut, nu or sa revina aia asupra deciziei 🙂 

Nu s-a votat inca

Pe 24 ....este ""votingul""🤞

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

"Ne exprimam regretul ca o idee, tehnic, corecta a ajuns sa fie pervertita in acest fel de Gabriela Firea, care, de fapt, ne demonstreaza prin proiectul de hotarare pe care il propune in Consiliul General ca nu o intereseaza decat banii. (...) In esenta este o masura care nu convinge asupra seriozitatii Primariei conduse de PSD de a asigura o calitate a aerului superioara in Bucuresti.

Si, de aceea, pentru ca o apreciem ca fiind populista, prin modul in care este redactata, ne vom abtine la vot, urmand sa propunem, pe baza expertizei si a documentarii noastre, un pachet integrat de masuri si decizii care sa asigure cu adevarat o calitate superioara a aerului in Bucuresti", a spus Violeta Alexandru.

Consilierul municipal PNL Ciprian Ciucu a afirmat ca masura, desi "buna, in esenta", nu este insotita de o viziune integrata.

"Trebuie, intai, sa creezi o alternativa oamenilor si capacitatea de transport suficienta, pentru ca ei sa renunte la auto individual. Acest tip de masura este ultima cu care vii. Tine de motivare negativa.

Dar dupa ce ai realizat Centura, dupa ce ai crescut capacitatea de transport, astfel incat sa poti sa trimiti oamenii la serviciu in timp util, civilizat, curat, dupa ce ai creat piste de transport alternativ pentru cei care vor sa mearga cu trotinete, biciclete, dupa aceea vii cu astfel de masura. Si nu o aplici doar in centru. Pai, ce facem? Mutam poluarea in Drumul Taberei, in Militari, in Crangasi, in Berceni, in Giulesti si Balta Alba? Acolo nu locuiesc oameni?

Toti consideram ca ar fi fost in esenta o idee buna, dar modul in care este gandita si aplicata nu ne permite sa o votam", a declarat el.

Ciucu a aratat ca este pentru a treia oara cand primarul Firea prezinta o idee buna, dar care este pervertita "prin modul in care este gandita".

"Va aduc aminte de ideea cu benzile unice dedicate RATB. La modul cum a aplicat-o a distrus aceasta idee. Bucurestenii, astazi, amintindu-si ce s-a intamplat cu doi ani in urma, nu o sa isi mai doreasca benzi unice. Cresterea tarifului de parcare in centru. Iarasi, o idee buna in esenta, dar fara masuri adiacente care sa blocheze parcarea pe trotuar, in continuare, a fost pervertita", a apreciat el.

Toate masinile cu norma de poluare sub Euro 5 vor plati vigneta "Oxigen" de acces si circulatie in Bucuresti, potrivit unui proiect de hotarare aflat pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Municipiului Bucuresti din 24 octombrie.
 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Cita rautate, frate, cita rautate ... Cum sa afirme careva ca tanti vede doar verde in fata ochilor (verzisori, dolarei) si nu un Bucuresti verde si misto chiar si in mijlocul lu' ianuarie. Halal, cita obraznicie ...

Una peste alta, lasati gargara, trageti ciurucurile la gard si puneti mina pe 🛴 cit se mai gasesc, ca un sifonier, un frigider, o masina de spalat ori sacosele uriase de la kaufland, penny etc pot fi carate si in rucsac pe trotineta ori de-a-valma in mijloace de transport in comun. D-apoi, sintem golani ori nu mai sintem ...

Share this post


Link to post
1 hour ago, Viktor said:

Cita rautate, frate, cita rautate ... Cum sa afirme careva ca tanti vede doar verde in fata ochilor (verzisori, dolarei) si nu un Bucuresti verde si misto chiar si in mijlocul lu' ianuarie. Halal, cita obraznicie ...

Una peste alta, lasati gargara, trageti ciurucurile la gard si puneti mina pe 🛴 cit se mai gasesc, ca un sifonier, un frigider, o masina de spalat ori sacosele uriase de la kaufland, penny etc pot fi carate si in rucsac pe trotineta ori de-a-valma in mijloace de transport in comun. D-apoi, sintem golani ori nu mai sintem ...

Pai daca vrei frigider, masina de spalat sau alta goanga mare electrocasnica, comanzi online si ti se livreaza acasa. 25 lei transportul.

  • Like 2

Share this post


Link to post
11 minutes ago, pompiliu92 said:

Pai daca vrei frigider, masina de spalat sau alta goanga mare electrocasnica, comanzi online si ti se livreaza acasa. 25 lei transportul.

Probabil 75 lei (mai scump decit produsul) cind vor decarta "taxa verde" ca doar n-or avea flota de transport euro 7 si placute verzi. Da', ma rog ... jocu-i pe lovele furati din portofele.

Share this post


Link to post

Eu deja ma gandesc serios sa le dau si sa iau ceva euro 5...

Si daca nu trece acum proiectul din motive populiste, trece la anul... In toata Europa am inteles ca sunt proiecte similare si chiar mai rau - doar euro 6 si hibridele sunt "libere"

Share this post


Link to post

USR-ul a propus prima data, acum psd l-a preluat si modificat... Deci toti sunt stransi cu usa UE si amenintarea infringement-ului...

Share this post


Link to post

Ce dubios e faptul ca americanii au declarat încălzirea globală un ciclu normal si nu un efect...

Share this post


Link to post
21 minutes ago, catapkz said:

Eu deja ma gandesc serios sa le dau si sa iau ceva euro 5...

Si daca nu trece acum proiectul din motive populiste, trece la anul... In toata Europa am inteles ca sunt proiecte similare si chiar mai rau - doar euro 6 si hibridele sunt "libere"

Vezi ca tarile cu apa calda intii au pus pe masa, procedeu corect si de urmat. Si asta n-o poate nega nimeni, taxele deja platite reflecta in infrastructura si multe altele. Sa nu incurcam marfa cu ambalajul.

Share this post


Link to post

Chill

Mai citeste o data

Share this post


Link to post

Am zis doar ca asta e trendul, cu bune cu rele, cu hei rup, cu romanisme, balcanisme, etc

Share this post


Link to post
3 hours ago, catapkz said:

USR-ul a propus prima data, acum psd l-a preluat si modificat... Deci toti sunt stransi cu usa UE si amenintarea infringement-ului...

Nu e numai asta.Daca era asta motivul le-ar fi interzis pe toate sub euro nu stiu cat si aia era.Insa s-au gandit ca pot scoate bani frumosi taxandu-i pe cei care intra in Bucuresti si care din pacate sau din fericire nu sunt putini.Oricum ar fi, raman la idee ca exista masuri mult mai concrete si eficiente pentru reducerea poluarii, dar care insa nu sunt luate in calcul, rezultand ca interesul este cu totul altul.Producatorii auto si reprezentantii acestora fac lobby intens pentru scoaterea din uz a masinilor vechi si merg simultan pe ideea de consumerism, adica nu mai construiesc masini pe care sa le tii o viata, de aici si treaba cu normele Euro si faptul ca acestea constituie o modalitate de diferentiere a masinilor poluante.Cam asta isi propune circul asta care nu se mai termina in Europa si care se invarte in jurul masinilor pe combustibili fosili, in special al celor diesel.Poluarea este, asa cum am mai spus, cauzata de n factori pe langa noxele masinilor, care majoritatea pot fi reglementati, numai ca nu se fac eforturi prea mari in acest sens, autoritatile fiind prea ocupate cu nascocirea de noi biruri menite sa aduca bani la baget aka in buzunarele politicienilor sau mai stiu eu ce legi cretine care nu au nicio eficienta de fapt, fiind mai mult abuzive si negandite pe deasupra.In Romania cel putin nu au cum sa functioneze la modul in care se prezinta infrastructura, mai ales in Bucuresti, care repet, nu are centura ocolitoare si nici  un transport in comun prea bine pus la punct (inafara de metrou, dar si aici niste imbunatatiri pe alocuri ar fi mai mult decat necesare).

  • Like 1

Share this post


Link to post

AMR 1 ZI 🤔🤔🤔

Share this post


Link to post
3 hours ago, Viktor said:

Vezi ca tarile cu apa calda intii au pus pe masa, procedeu corect si de urmat. Si asta n-o poate nega nimeni, taxele deja platite reflecta in infrastructura si multe altele. Sa nu incurcam marfa cu ambalajul.

Da, dar in Romanica cate taxe au fost si ce s-a facut cu banii din ele ?? Nimic.In aceste conditii, nu pot fi de acord cu introducerea altora, care nu numai ca nu imi ofera nimic la schimb, dar imi mai fac si viata grea.Pentru combaterea poluarii (vorbind strict la nivel urban) ar trebui sa existe variante ocolitoare, parcari, piste de biciclete, transport in comun bine pus la punct si multe altele, care la noi nu prea exista.Referitor la trotinete, nu as vrea sa ma vad la orele de varf mergand in trafic calare pe asa ceva intr-un oras in care regulile de circulatie sunt ca si inexistente.

Share this post


Link to post

TUIE  cu  ""M""duamna firea ,cu f mic.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
4 hours ago, Horica00 said:

Da, dar in Romanica cate taxe au fost si ce s-a facut cu banii din ele ?? Nimic.

Pai, fix acelasi lucru spun si eu. Sint absolut de-acord sa nu ma dau cu troasca pe centru atit timp cit nu corespunde cerintelor. DAR, inainte de a-mi cere sa-mi las trocariciu la marginea orasului sau mai stiu eu pe unde, mi-ai creat conditii ? NU. In situatia data despre ce vorbim ? Lovele, lovele, lovele ! Nimic mai mult, si n-are nici o legatura cu mediul.

Share this post


Link to post
4 hours ago, florinellll said:

TUIE  cu  ""M""duamna firea ,cu f mic.

FUIE MIREA !!! 😂😂😂

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...