Jump to content
Sign in to follow this  
catapkz

Oxigen pentru Bucuresti

Recommended Posts

@mr_: Da, fix asta e ideea si fix asta e situatia in Bucuresti si nu numai. Masini mai vechi, tinute si intretinute cu pasiune, sunt in stare mult mai buna decat unele mai noi luate pentru a fi hingherite 1-2 ani fara a investi nimic in ele. Ce facem ? Noi ... nu prea avem ce. Autoritatile ... Nimic. Solutia va fi una simpla care va merge pe o varianta de tip stalinist (daca stiti morala): impuscam ... adica interzicem tot ce este sub E4 in jos nu pentru ca stim ca sunt praf ci pentru ca exista o probabilitate destul de buna ca lucrurile sa stea asa. Ca sa fiu cinstit, probabil ca, in timp, abordarea asta va fi benefica insa doar pentru ca si cei mai smecheri algoritmi de machine learning mai baga "false positive".

Probabil discutia asta poate fi intinsa mult si bine. Puncte de vedere pro si contra pot sa apara si pot fi valide ... sa traiasca (memoria regelui) Solomon. Totusi, as vrea sa ne destinem putin (ca tot nu tine direct de noi rezolvarea problemei) aducand in atentia voastra un matematician maghiar, Abraham Wald. Am citit intamplator cateva chestii legate de el insa una mi s-a parut remarcabila si va provoc sa o parcugeti si voi. Mi se pare ca se aseamana mult cu toata povestea noastra.

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Mai degraba sa fi fost atenti marii proiectanti unde ridica hardughiile pentru a nu stompa curentii de aer ce ar fi aerisit orasul/orasele. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 1/4/2019 at 2:53 PM, mr_ said:

Sau putem la fel de bine sa e comparam cu televizoarele color si masinile de spalat.  Cine avea un televizor color in anii '80 era mare. Iar la doua nici nu prea puteai sa te gandesti. 

Industria auto incearca cat poate sa mentina simbolistica asta... si reuseste doar partial. Poate si suv-izarea face parte din astea, incearca sa creeze birocratului impresia aventurii si rafinamentului cand sta cu masina blocat in trafic.  Insa succesul e discutabil si din ce in ce mai multi din generatia tanara (si urbana) incepe sa renunte la masini.  Gandeste-te ce inseamna  (intr-un oras mare) ca masinile sa fie autonome, sa vina singure cand ai nevoie de ele, sa te lase la scara si sa plece in durerea lor fara ca tu sa mai trebuiasca sa-i gasesti loc de parcare... 

In tarile europene eu cred ca astia s-au prins de unde bate vantul, si din motivul asta cauta cu disperare pietele noi (china, india). In Europa vanzarile si-au cam atins probabil limita. 

Aplicatia o am. Imi mai trebuie bolidu'.

Share this post


Link to post

Any news? 

Se stie vreo veste?

Share this post


Link to post

La matale nu functioneste audO-vizualu' ? Daca pe bietii copilasi i-o sarit din miere (pe motiv ca nu-s lovele) ; pityóka deveni brusc leguma exotica (deh, nene, sa facem ceva lovele) s.a.m.d  Oare rablele vor scapa ? Eu cred ca nu, nu vor scapa, le vor taxa (de-or mai apuca!).

Rezumat din ultimul telejurnal. 😕

 

Share this post


Link to post

La televizor, nu, nu reusesc  ma uit aproape deloc, iar pe internet nu gasesc nimic mai recent de noiembrie 2018 cand era doar o discuție...

Ma interesează pentru ca am o nubira euro 2 care merge bine, are putini km, e întreținuta super ok si nu stiu daca s-o mai tin sau s-o marit repede.

 

Share this post


Link to post

Masinile bune NU se vind, pentru mici derapaje . O supra-taxa ii foarte probabila dar eliminarea lor din trafic ar insemna inca un sut economiei asadar, mergem pe sloganu' "unde-i fum ii si caldura". Cite calesti sub euro3 circula in oras ? 50% ? Ca mai mult, ca mai putin ... habar n-am, da' ca ar fi o masura nu tocmai potrivita asta-i sigur ! Fara de "batrinele" in oras nu-mi pot imagina orasul decit un orasel din filmele western unde se asterne o liniste totala si doar ciulinii se avinta pomposi carati de vint pe ulite. 😁

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
On 1/9/2019 at 11:02 PM, Salex said:

In absenta unui ITP facut pe bune, clasificarea Ex-y este pur formala. Si revin la ce am scris mai sus... si a mai facut Viktor o mentiune care sa imi intareasca punctul de vedere. Personal am investit si investesc in tinerea MOSului in stare perfecta de functionare sume care, acumulate in timp, ar fi permis de multa vreme sa schimb masina cu una E5 sau chiar E6. Zilnic ma uit la teava de esapament si vad inox-ul oglinda in conditiile in care, in ultimele 3 luni nu am iesit din oras ! Daca observ o mica problema, ma duc si o remediez imediat. In orice moment sunt dipus sa fac orice test de noxe si sunt convins ca vor iesi mult mai bine decat prevede standardul specific motorului (E2). Bun, e o chestie de principiu, o dambla personala si nu teama ITPului saude frica unei spagi modice pe care i-o pot da unui inginer ITP.

O sa fie multi cei care o sa ma acuze ca sustin cauza "cazanelor" din motive subiective insa cred ca e vorba mai mult de constiinta fiecaruia. Poate ca posesorii de E5 si E6 sau hibride stramba din nas la un E2 in stare perfecta de functionare insa ma intreb daca au aceeasi reactie la un E5-E6 cu probleme severe. Daca va puneti mintea si cautati pe net (cel putin in Ro) veti gasi o sumedenie de firme care se ocupa cu "anularea DPF fara eroare in bord" sau alte proceduri de acest gen. Chiar credeti ca RAR nu are acces la net ?

Parerea mea este ca se merge pe cea mai simpla solutie. De ce sa se chinuie autoritatile pentru a aplica niste solutii corecte in loc sa ... scoata bani usor ?

Parcursul unor distante mici pe an iarasi poate genera discutii. Am o masina E2, 1500cc si parcurg 5000km/an. Hai sa vedem care sunt emisiile totale. Dupa care hai sa vedem care sunt emisiile unei masini E5 sau E6, cu motor de locomotiva si care parcurge 40.000km/an. Intotdeauna eu privesc lucrurile din doua perspective: cauza, efect. Cauza nu o putem influenta, in cazul de fata, este limitata de tehnologie si timp. Efectul, pe de alta parte, e resimtit in permanenta. Prin urmare, ce ne deranjeaza/afecteaza mai mult: cauza sau efectul ?

 

 

 

Cam asa am si eu piticii lui Salex cand vine vorba de intretinerea masinii. Deh, asa era si tata. Nubira lui este Euro 2, iar Skoda mea (diesel) este Euro 3.

Share this post


Link to post

Am înțeles că, spre deosebire de data trecuta acum e pe repede înainte...

Share this post


Link to post

Salutare

Vad ca nu s-a discutat mai deloc despre decizia(proiectul)Primariei Bucuresti in legatura cu taxarea accesului in oras.

Cred ca este un lucru bun sa reducem poluarea, insa poate prea ""brutal""

Pe forum sunt multi posesori de masini mai ""retro"" sunt curios ce parere aveti

 

 

Firea anunta taxa auto pentru Bucuresti. Toate masinile sub ...www.ziare.com › Gabriela Firea › primar Bucuresti.url

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Ideea in sine nu e rea... orasul e super-mega-aglomerat, ar prinde bine sa mai lase naibii toti masinile acasa. Problema este ca ei pun in practica doar obligatia si sanctiunea. Nu ofera parcari, nu ofera mijloace de transport in comun ca optiune, doar cer... platim taxe si impozite pt nimic, de la an la an e si mai rau, in loc sa fie mai bine.

Share this post


Link to post

Linkul pus mai sus de colegul nostru necesita mici "prelucari" pentru a fi accesat. Totusi, pentru a avea o baza de discutii, pun un link catre cea mai recenta stire pe care am gasit-o.

Share this post


Link to post

Vorbe goale (de campanie) a lu' tanti firea ! N-au bani sa-si achite facturile si vorbesc de lucruri marete, acorda sprijin si bla, bla, bla. Tipic psd-ist !

Da, de-acord cu reducerea poluarii, insa mai greu de suportat praful in ochi aruncat la misto de coana. 

Share this post


Link to post

Propunere pentru cei care locuiesc in judetele limitrofe,Calarasi,Dambovita,Giurgiu,Ialomita,Prahova si lucreaza in Bucuresti

Timp de o saptamana sa ""boicoteze ""Bucurestiul.

Stiu ca este utopic ,insa ar fi util ...poate capitala va devenii verde sau poate nu.

POATE UNII NU AU AFLAT ,COSTA 10LEI PE ZI SAU 1900 LEI PE AN ACCESUL IN"" bucuresti ""

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

O tampenie, si nu e singura. Mai e si problema parcarilor la mine in sector.

Note to myself, sa ma duc la vot special ca sa nu mai iasa idioata asta. Va recomand sa faceti la fel, eu personal nu am vazut nici un lucru bun facut de duamna.

  • Like 3

Share this post


Link to post
44 minutes ago, Dj_Dark said:

O tampenie, si nu e singura. Mai e si problema parcarilor la mine in sector.

Note to myself, sa ma duc la vot special ca sa nu mai iasa idioata asta. Va recomand sa faceti la fel, eu personal nu am vazut nici un lucru bun facut de duamna.

Ce ai bre ? Matale nu-ti prieste o motorizare la priza made in turkey ? Mai ales inminata in costum national cusut cu motive ... de gilceava. 😉

Hoa ! Jos cu ciuma rosie !!!

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Ati văzut noua bombă?

Cica dupa consultari cu oamenii si cu reprezentanții transportatorilor vor sa includa si euro 3 !

Vor sa dea interdicție in centrul Bucureștiului inclusiv pentru euro3... 

Deci gata cu Daewoo, din moment ce nu avem motoare mai sus de euro 3.

Share this post


Link to post

Am unificat cele doua discutii intrucat aveau fix acelasi subiect.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am citit tot topicul cap coada de cand a aparut, apoi dupa ce au fost unificate.

Eu cred ca ideea este buna, avand in vedere ca marea majoritate care au masini vechi nu le intretin. Noi pe acest forum traim intr-o bula, credem ca suntem multi sau ca multi altii fac ca noi, insa majoritatea nu au grija de masinile lor. De aceea multe masini mai vechi de 10 ani ajung sa fie niste rable. Cum ITP-ul nu este un mod prin care sa filtrezi rablele de masinile intretinute, nu se poate face nimic, doar o interdictie generala. Asta nu va rezolva problema rablelor "noi" de la Euro 4 in sus, dar statistic va fi mai bine.

Sunt de acord ca se putea face mai bine, cum ar fi o separare benzina-diesel.

Pe de alta parte, ca sa schimb un pic subiectul, cred ca fiecare dintre noi poate face ceva, si anume sa folosim mijloace alternative de transport prin oras. Pentru mine, care locuiesc in Titan, metroul sau masina sunt teroretic singurele alternative, practic vara asta am mers cu bicicleta si cu trotineta electrica mai mult decat cu masina. Trotineta mi se pare de departe cea mai buna alternativa, poti sa mergi pe trotuar, pe strada, pe unde vrei in principiu atat timp cat nu deranjezi. In plus nu inspir gaze de esapament ca atunci cand fac efort pe bicileta si nu ajung transpirat la munca, deci un mare plus pt mine si colegi 🙂 . Pana acum am facut 893km cu trotineta (fac 24km zilnic dus-intors titan-pipera-titan), deci am salvat aprox 630 lei in bani de motorina. Daca pun la socoteala si drumurile cu bicicleta probabil ma apropii de 800 lei. Oricum ideea e ca din 1900 lei dati pe trotineta am recuperat 630lei pana acum in aprox 2 luni de mers cu ea.  Nu mai vorbesc de banii de psiholog salvati din faptul ca nu mi-am consumat nervii in trafic 😛 .

Am incercat sa merg si pe ploaie, nu e asa rau cu echipament adecvat, desi fac cu 10 min mai mult pt ca merg mai prudent.

Share this post


Link to post
37 minutes ago, ches said:

Am citit tot topicul cap coada de cand a aparut, apoi dupa ce au fost unificate.

Eu cred ca ideea este buna, avand in vedere ca marea majoritate care au masini vechi nu le intretin. Noi pe acest forum traim intr-o bula, credem ca suntem multi sau ca multi altii fac ca noi, insa majoritatea nu au grija de masinile lor. De aceea multe masini mai vechi de 10 ani ajung sa fie niste rable. Cum ITP-ul nu este un mod prin care sa filtrezi rablele de masinile intretinute, nu se poate face nimic, doar o interdictie generala. Asta nu va rezolva problema rablelor "noi" de la Euro 4 in sus, dar statistic va fi mai bine.

Sunt de acord ca se putea face mai bine, cum ar fi o separare benzina-diesel.

Pe de alta parte, ca sa schimb un pic subiectul, cred ca fiecare dintre noi poate face ceva, si anume sa folosim mijloace alternative de transport prin oras. Pentru mine, care locuiesc in Titan, metroul sau masina sunt teroretic singurele alternative, practic vara asta am mers cu bicicleta si cu trotineta electrica mai mult decat cu masina. Trotineta mi se pare de departe cea mai buna alternativa, poti sa mergi pe trotuar, pe strada, pe unde vrei in principiu atat timp cat nu deranjezi. In plus nu inspir gaze de esapament ca atunci cand fac efort pe bicileta si nu ajung transpirat la munca, deci un mare plus pt mine si colegi 🙂 . Pana acum am facut 893km cu trotineta (fac 24km zilnic dus-intors titan-pipera-titan), deci am salvat aprox 630 lei in bani de motorina. Daca pun la socoteala si drumurile cu bicicleta probabil ma apropii de 800 lei. Oricum ideea e ca din 1900 lei dati pe trotineta am recuperat 630lei pana acum in aprox 2 luni de mers cu ea.  Nu mai vorbesc de banii de psiholog salvati din faptul ca nu mi-am consumat nervii in trafic 😛 .

Am incercat sa merg si pe ploaie, nu e asa rau cu echipament adecvat, desi fac cu 10 min mai mult pt ca merg mai prudent.

Sunt de acord ca ar trebui sa folosim mijloacele alternativ de transport daca acest lucru ne permite in zona in care stam, dar cu bicicleta sau trotineta in conditiile actuale de trafic nu prea m-as baga, mai ales ca atat o parte din soferi cat si biciclisti/trotinetisti nu au conduita preventiva in trafic si nu exista un respect reciproc.

Singura solutie viabila in clipa de fata e metroul sau tramvaiul chiar daca la ore de varf esti nevoit sa astepti vreo 3-4 garnituri ca sa intri. Eu in medie fac cam 8000km pe an cu Skoda mea (Euro 3 1.9TDI0 si mai mult in afara orasului. Nubira sta mai mult pe la Rosiori si o mai iau la plimbare cand merg la Pitesti sau Campulung.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sunt zone mai nasoale si zone mai normale. Ideea e sa iti faci un traseu pe unde sa fii in siguranta, eu am inceput initial sa merg cu trotineta pe trotuare largi, apoi am gasit stradute linistite in spatele blocurilor si pe unde pot evit trotuarul. Soferii din Bucuresti (poate si in alte parti) au inceput sa respecte biciclistii si probabil ca in curand si trotinistii. Pana la urma un om pe bicileta/ trotineta e o masina in minus pe strada sau un om in autobuz/metrou.

Momentan trotinetelor li se face reclama proasta prezentand accidentele, desi in acelasi calup de stiri se prezinta si accidente mortale in care au implicate doar masini si nu vad ca oamenii de pe trotuar sa ii injure pe cei care merg cu masina 😄. In plus si idiotii care abandoneaza aiurea trotinete luate in regim ride-sharing strica imaginea celor care merg civilizat. Cu trotineta mi s-a intamplat sa fiu injurat pe nedrept de 3 ori in 2 luni, nu are rost sa intru in detalii.

Share this post


Link to post
2 minutes ago, ches said:

Sunt zone mai nasoale si zone mai normale. Ideea e sa iti faci un traseu pe unde sa fii in siguranta, eu am inceput initial sa merg cu trotineta pe trotuare largi, apoi am gasit stradute linistite in spatele blocurilor si pe unde pot evit trotuarul. Soferii din Bucuresti (poate si in alte parti) au inceput sa respecte biciclistii si probabil ca in curand si trotinistii. Pana la urma un om pe bicileta/ trotineta e o masina in minus pe strada sau un om in autobuz/metrou.

Momentan trotinetelor li se face reclama proasta prezentand accidentele, desi in acelasi calup de stiri se prezinta si accidente mortale in care au implicate doar masini si nu vad ca oamenii de pe trotuar sa ii injure pe cei care merg cu masina 😄. In plus si idiotii care abandoneaza aiurea trotinete luate in regim ride-sharing strica imaginea celor care merg civilizat. Cu trotineta mi s-a intamplat sa fiu injurat pe nedrept de 3 ori in 2 luni, nu are rost sa intru in detalii.

Eu iti spun si din postura faptului ca vand trotinete si hoverboard-uri. Problema ca esti mai vulnerabil pe ea sau efectiv sunt faze cand te trezesti ca dupa ce te asiguri trece una ca din pusca pe langa tine sau pe trecerea de pietoni si daca ii atentionezi tot pe tine te injura. Bine, sunt cazuri si cazuri, oameni si oameni la urma urmei.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Transportul cu trotineta sau bicicleta e optiunea fiecaruia, pe cheltuiala proprie.

Eu ma refer la ce iti ofera "conducerea", adica Primaria in cazul de fata. Pt ca, pt a te tine in afara orasului/centrului cu masina, trebuie sa-ti ofere niste optiuni. Nu sa te trimita la magazin sa-ti cumperi trotineta (cu care eu nu sunt de acord, dar e alta poveste), sau sa astepti 30 min autobuzul, dupa care sa faci 60 min pt un drum de 30 cu masina, in mizerie si putoare. Sau, in cazul meu, sa astept "3 ani" sa termine metroul... si inca 3, si inca 3...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...